راهنمای خرید کت و شلوار زنانه

انتخاب از بین انواع مدل‌های کت و شلوار دخترانه و زنانه مجلسی و اسپرت و یا طرح دار، ساده و رنگارنگ همیشه  دغدغه ای برای حضور بانوان در انواع مراسمات بوده است و همیشه نوع ست کردن این پوشش با کیف و کفش‌های فصلی یک داستان تراژدیک بوده است. وجود انواع لباس ها با رنگ بندی‌های مختلف در کمد خانم ها به خصوص بانوان جوان در مقایسه با مردان همیشه باعث شده که انتخاب را سخت کند. خرید کت و شلوار زنانه یکی از کارهای دشوار است زیرا شما از طرفی به دنبال یک مدل حرفه‌ای هستند ولی از طرف دیگر به دنبال یک خیال راحت و احساس خوب میگردید که بتوانید طرحی را انتخاب کنید که جدید باشد و تا به حال در دید کسی نبود است. در ادامه به راهنمایی در رابطه با نحوه انتخاب کت و شلوار زنانه می‌پردازیم.

 

انتخاب رنگ کت و شلوار

اگر میخواهید کت و شلوار را با دیگر لباس های خود که بر تن دارید ست کنید و به دنبال رنگ‌های خنثی مثل مشکی و خاکستری و طوسی بگردید. کت و شلوار‌های زنانه دارای رنگ های متنوعی هستند ولی رنگ های خنثی مثل : مشکی و طوسی و خاکستری یکی از بهترین انتخاب های می‌تواند باشید برای آن دسته از خانم های که قصد دارند کت و شلوار را با سایر لباس ها و به همراه دیگر الزامات با یک دیگر ست کنند. لذا به دنبال یک کت و شلوار تک رنگ بگردید. اگر کت و شلوار به گونه ای باشد که الگویی را از خود دارد باید این الگو به قدری ریز باشد که از دور مشابه با رنگ مت شما باشد. اکنون فرض می‌نماییم که شما از کت و شلوار طرح راه راه استفاده می‌کنید. مشکلی نیست اما اندکی دقیق تر بشوید و به درز های کت دقت بیشتری کنید. راه راه روی کت باید در هر دو طرف درزها یک شکل باشد.

راهنمای خرید کت و شلوار زنانه


بیشتر بخوانید: مدل شومیز مجلسی


 راحتی کت و شلوار

به قدری که باید به اندازه بودن کت و شلوار به همراه کت دامن مجلسی  اهمیت دهید باید به راحت بودن آن نیز دقت کنید. زیرا می‌خواهید این کت و شلوار بدن شما را بپوشاند و مناسب بدن شما باشد که در مهمانیها به راحتی از آن استفاده کنید. برای اینکه اعتماد به نفس خودتان را از دست ندهید و وقتی که کت و شلوار را می‌پوشید غیر حرفه‌ای به نظر نرسد. دامن و یا شلوار به قدری تنگ نباشد که باعث شود در زمانی که آن را می‌نشینید، کشیده شود. برای انتخاب شلوار یا دامن توصیه ما این می‌باشد که یک سایز بزرگتر از کمر خود را انتخاب نمایید و یا اینکه به قدری بزرگ باشد که دو انگشت شما بین پوست و کمر شلوار قرار بگیرد. شما با این کار اجازه می‌دهید بلوز خیلی راحت در شلوار قرار بگیرد و شما احساس راحتی بیشتری می‌کنید. کت هم نباید خیلی تنگ باشد. آستین ها باید تا زیر مچ شما قرار گرفته شوند اما نباید تا زیر انگشت شصت شما برسند. برای اینکه در زمان پوشیدن کت آرنج را خم کنید نباید در شما احساس ناراحتی و یا پیچیش جسمی سخت را در دور بازوی خود احساس کنید.

انواع کت زنانه

انتخاب کت از جمله مهمترین انتخاب ها برای بانوان در فصول پاییز و زمستان هستند. باید درجه هوا و جنس و طول این کت ها در تغییراتی داشته باشد، حال سوال اینجاست که یک خانم چند کت زنانه باید داشته باشد؟ در ادامه به معرفی انواع کت ها می‌پردازیم.

1- کت های ابریشمی:این کت مناسب برای فصل زمستان می‌باشد و شما به راحتی به وسیله‌ای این کت خود را گرم نگه می‌دارید. جنس این کت ها از مواد پلی استر و پشم و دیگر پارچه ها می‌باشد. این نوع کت به راحتی و با هر چیز دیگر ست و جفت می‌شود و لازم است که رنگ آن نیز از رنگ خنثی انتخاب شود. کت ابریشمی در عین اینکه برای فصل سر سال مناسب است می‌تواند در هر مناسبی هم مورد استفاده قرار گیرد.

2- کت های یقه دار بزرگ: مدلی شیک وبرای بانوان به خصوص در قسمت یقه، جنس آن از پلی استر به همراه نایلون است بعضی از آن ها به همراه کمربند مورد استفاده قرار می‌گیرند که در این صورت از حداقل دکمه هم برای دوختن آنها استفاده می‌شود که علاوه بر شکی شدن می‌توان کمربند را نیز خیلی راحت بروی مانتو نیز بست.

راهنمای خرید کت و شلوار زنانه

3- کت های جلیقه ای:نمونه ای بی آستین می‌باشد به همراه یک یقه آویخته که پوشیدن آن خیلی راحت بوده و بسیار شیک است. و معمولاً در فصل پاییز یا آخر زمستان تا فصل بهار هم توسط بانوان مورد استفاده است. این مدل کت را به همراه یک شلوار چرم مشکی یا سفید به همراه یک شلوار جین تیره بپوشید این رنگ‌ها برای این کت انتحاب خوبی به نظر می‌رسند.

4- کت های بارانی:از این کت ها برای روزهای بارانی و سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند و به طور معمول کلاه‌ دار یا آستین بلند هستند. محدودیت در رنگ این کت ندارد. در مناسبت های رسمی می‌توانید از رنگ  سفید و سیاه استفاده کنید.  این کت را زمانی بپوشید که بارندگی اندک بوده و یا باران بهاری می‌بارد، در باراندگی های شدید، آب را به خود جذب می‌کند و ممکن است به شما احساس سرما دست دهد پس برای روز های که سرمای شدید است و یا بارندگی زیاد است از کت دیگری استفاده کنید.

5- کت های ضخیم:جنس این کت از نایلون ساخته شده است و به راحتی می توان آن را با هر چیز مناسبی مانند شلوار جین بپوشید. این کت ها مانند کت های نظامی می‌باشند و به راحتی می‌توانید در زیر آن لباسی دیگر بپوشید و یا در زمانی که هوا در حال تغییر است  دکمه های آن را باز کنید تنوع رنگی این کت متفاوت است و با بهترین کیفیت نیز در دسترس هستند.

6- کت های خز دار:این کت برای بانوان در هر دو فصل پاییز و زمستان مناسب است و در بعضی مدل‌ها می‌توان خز آن را جدا کرد سایز بندی این مدل کت ها خاص بوده و اگر می‌خواهید در زیر این کت چند لایه لباس نیز بپوشید پیشنهاد ما خرید مدلی با سایز بزرگتر است.

7- کت های شنل دار:کت شنل دار از یک نوع خز مصنوعی به همراه پلی استر و پشم به همراه یک کمر بند طرح شده است. خاصیت این مدل کت دارا بودن خز مصنوعی به هم تابیده شده به نظر می‌رسد این کت ها خیلی ظریف و پیچیده هستند. شما می‌توانید با یک کفش پاشنه دار و یا چکمه آن را ست کنید. این مدل کت در میان ایتالیایی ها و فرانسوی ها در فصول پاییز و زمستان بسیار محبوب می‌باشد.

8- کت های پشمی:کت پشمی مناسب هر نوع مراسمی بوده و جنس آن ترمه و پشم خام است. مدل این کت بیشتر شبیه سبک اروپایی می باشد که شما می‌توانید به همراه یک شلوار جین به همراه کفش پاشنه بلند آن را تن بزنید. این کت ها مناسب آب و هوای سرد زمستانی بوده و در اندازه و رنگ‌های محتلف وجود دارند.

راهنمای خرید کت و شلوار زنانه


جهت مشاهده انواع مدل های متنوع و جدید پالتو زنانه کلیک کنید


انتخاب کت بر اساس فرم بدن

استفاده از یک کت زنانه اندازه یکی از مهمترین پارامتر‌هایی است که هر بانوی جوان باید به آن دقت کتد، حال سوالی که به وجود می‌آید این هست که باید چگونه یک کت زنانه را انتخاب کرد؟ و یا یک کت را در چگونه می‌توان با لباس‌های مجلسی، عقد و عروسی و نامزدی و جشن های مختلف پوشید، در ادامه با ذکر نکاتی شما را انتخاب کت زنامه مجلسی با توجه به نوع اندام می‌پردازیم.

1- افرادی که اندام مستطیلی دارند:اگر اندام شما به گونه ای است که پهلوها، سینه و باسن در یک خط قرار دارد برای اینکه خوش فرم تر دیده شوید لازم است کت هایی را انتخاب کنید که کمر آنها کرستی شکل است. استفاده از پارچه های گیپور نیز برای اینکه خوش فرم تر دیده بشوید کمک زیادی کند. همچنین پوشیدن کت با پارچه های طرح دار و رنگی نیز پیشنهاد می‌گردد.

2- افرادی که اندام گلابی شکل دارند: باسن نسبت به بالا تنه بزرگتر دیده می‌شود، برای همین باید از کت‌هایی که روی باسن قرار می‌گیرد دوری کنید؛ زیرا باعث بزرگتر دیده شدن باسن می‌شود لذا برای اینکه چاقی شما در قسمت باسن کمتر به چشم بیاید از کت های استفاده کنید که لبه بزرگی دارند.

3- افرادی که اندام مثلث برعکس دارند: افراد با سر شانه پهن در این دسته قرار دارند. اگر جز این دسته از کسانی که سرشانه پهنی دارید یک خبر ناخوشایند برای شما داریم! یافت کت مناسب برای شما اندکی سخت می‌باشد. شما باید از کت های که اپل دار نیستند بپرهیزید.

4- افرادی که اندام سیبی شکل دارند:اگر شکم به نسبت سینه و باسن خیلی بزرگ باشد شما در این دسته قرار گرفتید و باید از پارچه‌های ظریف و نرم و لخت به جای استفاده از پارچه‌های ضخیم و حجمی بهره بگیرید. شما باید سعی کنید از یک کتی استفاده کنید که بر روی باسن شما قرار بگیرد تا خوشتیپ تر به نظر برسید.

5- افراد بلند قد:بانوان با قد بلند باید توجه داشته باشند  از کتی استفاده کنند که کمی بلند بوده و تعداد دکمه‌های آن ها بیشتر از دو عدد می‌باشد. استفاده از کت‌های با آستین بلند نیز در اولویت است. این گونه از افراد می‌توانند از یک شومیز مناسب با کت و شلوار را انتخاب کنند.

6- افراد کوتاه قد: بانوان قد کوتاه باید کت و شلواری را بپوشند که تک رنگ هستند. استفاده از کت و شلوار با طرح راه راه عمودی برای اینکه قد بلند تر به نظر برسند نیز مناسب است. زمان خرید یا دوخت کت و شلوار به دنبال مدلی باشید که دکمه اول در پایین ترین وضعیت قرار گرفته باشد، با این کار یک خط بلندی ایجاد می‌شود که باعث می شود بدن شما کشیده تر نشان داده شود.

7- افراد  چاق:اولین نکته ای که باید در انتخاب و خرید کت و شلوار باید توجه کرد انتخاب رنگ تیره می‌باشد. همانطور که در قبلاً در مقاله‌های قبلی نیز گفته شد، زیرا این کت و شلوار ها رنگ را به خود جذب می‌کنند و باعث لاغر دیده تر شدن می‌گردد. همچنین استفاده از کت‌های که برش دار هستند نیز برای اینکه لاغر به نظر برسید مناسب هستند. برای مثال می‌توانید از پارچه های که در اطراف پهلو ها به رنگ مشکی و به صورت نیم دایره برش خوردند نیز استفاده کنید. با این کار می توانید کاری کنید که پهلوهایتان باریکتر به نظر برسد.

8- زنان لاغر اندام:بانوانی که دارای اندام لاغری هستند در انتخاب کت و شلوار دست بازتری دارند، ولی لازم است به چند نکته دقت کنند تا شیک تر و زیباتر به نظر بیایند. مثلاً از طرح‌های استفاده کنید که طرح دار و چهار خانه هستند. با این کار باعث پر دیده شدن بدن می‌شود. استفاده از کت و شلوارهای مجلسی با رنگ روشن و با پارچه‌های ضخیم تر می تواند تأثیر زیادی در متناسب نشان دادن بدن داشته باشد.

 

نکات مهم در خرید اینترنتی کت و شلوار زنانه

در خرید این نوع از لباس از سایت های اینترتی که در سال های اخیر در بین بانوان به ویژه بانوان جوان نیز رایج شده باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید:

  • برای خرید از سایت‌های اینترنتی باید از سایت‌های خرید کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی(E-NAMAD)  از وزارت صمت هستند.این نماد را می‌توانید در تمام صفحات اینترنتی احراز هویت شده و مجوز دار ایرانی در حوزه مد و لباس مشاهده نمایید.
  • کت و شلواری را که از سایت می‌خرید باید حتما جنس و کیفیت ترکیب رنگی آن را به سادگی و راحی انجام شود.
  • در هنگام خرید از صفحات اینستاگرام و تلگرام قبل از اینکه کت و شلوار، لباس دخترانه یا مجلسی را انتخاب نمایید از پرداخت وجه قبل از پرو لباس بپرهیزید.
  • اگر لباسی را به صورت اینترنتی خریداری نمودید و فروشند با هر دلیلی از ارسال کالا در بازه زمانی مورد نظر خودداری نمود، گردش حساب مهر شده به مهر بانک را با سند اعتراضی، به پلیس فتا در محل استان سکونت خود تحویل دهید.
  • اگر مایلید از سایت های خرید بین المللی محصول خود را خریداری کنید لازم است از کارت اعتباری ارزی استفاده کنید، درصورتی که این کارت را ندارید از شرکت های پرداخت مجازی داخلی نسبت به خرید گیفت کار اقدام کنید و آدرس دوست یا آشنای خود در خارج از کشور را به عنوان آدرس دریافت محصول ارائه نمایید تا زمانی که مرسوله را دریافت نمود، برای شما ارسال نمایند. دقت نمایید که در تبدیل سایز به اندازه خودتان اشتباه نکنید.

راهنمای خرید کت و شلوار زنانه

جنس پارچه

برای انواع کت و شلوار زنانه و دختران و یا دخترانه مجلسی و یا اسپرت پارچه‌های مناسبی بسته به موقعیت زمانی و مکانی وجود دارد. برای مثال می توان در دورهمی های در بخش دوم سال که در محیط‌های سر باز مانند باغ ها برگذار می‌گردد از پارچه نوع فاستون استفاده کرد. در نیمه اول سال ودر ایام گرم سال با انتخاب پارچه های نخی و یا بلیزر برای شلوارهای زنانه پیشنهاد می‌شود. به راحتی می‌توان بهترین پارچه ها را برای دوخت کت و شلوار از پارچه فروشی‌های معتبر تهران و یا مراکز استان ها یافت کافی است از خیاط سوال کنید. زیرا خیاط با توجه به شناختی که از فرم بدن و سایز بندی و علایق شما با توجه به آشنا بودن بیشتر نسبت به یک فروشنده عادی در سطح شهر دارد می‌تواند به شما کمک کند. بانوانی که فرمشان چاق یا لاغر است و یا کوتا قد و یا بلند قد هستند می توانند به انتخاب پارچه‌های خوب و با کیفیت تاثیر زیادی در خوش استایل نشان دادن خود داشته باشند. انواع پارچه‌های فاستون یا WORSTED  FABRIC و یا پارچه‌های محبوبی که در دوخت انواع لباس‌های مجلسی در کشور در اختیار کارخانه‌های تولید کننده زیادی در ایران در تولید فاستون فعالیت دارند.پارچه‌های فاستونی با طرح‌های ساده یا راه راه و چهار خانه به طور معمول در عرض یک و نیم متر تولید می‌گردند.

فاستونی‌های با جنس طبیعی بر خلاف پلی استری نرم تر هستند و به نظر گران تر می‌باشند. هر قدر درصد پشمی که در پارچه فاستون استفاده شده باشد پارچه لطیف تری را خواهیم داشت. چگالی بیشتری نیز نسبت به نمونه های ویسکوزی دارند. دقت کنید که کت و شلوار فاستون از جنس الیاف طبیعی خیلی راحت ار چروکیده می‌گردد و نیاز به مراقبت بیشتر دارند و قیمت آن ها نیز گرانتر می‌باشد.

برای ایام سرد در نیمه دوم سال می‌توان از انواغ فاستونی پلی استر بدلیل چروکیده شدن کمتر و البته فلکسیبیلیتی کمتری نسبت به الیاف طبیعی دارند نیز مناسب هستند. برای دوخت کت و شلوار زنانه مجلسی با نوع و درصد متریال و بهترین فاستون که در آنها استفاده شده است می بایستی از پارچه فروش یا مدیرانی که مزون‌های حرفه ای و یا تولیدات پوشاک زنانه دارند سوال کنید.

قیمت

کت و دامن های مجلسی دارای قیمت های متفاوتی هستند و از قیمت کم تا چند میلیون تومان هم ممکن است وجود داشته باشند لذا ضرورتی ندارد که اصرار به خرید کت و شلوارهای داشته باشید تا حرفه ای نشان داده شوید زیرا این کت و شلوار های قیمت بالایی دارند.

خیلی راحت می‌توان با خرید کت و شلوارهای با قیمت مناسب تر نیز به این هدف رسید. تعداد هم مهم می‌باشد. شما اگر بخواهید برای هر مجلس هم که شده یک کت و دامن انتخاب کنید باز هم به صرفه نیست. سعی کنید هر کت و دامنی مجلسی را با لباس های زیر متنوع به همراه کفش‌های مختلف ترکیب کنید و در اکثر مجالس از آنها استفاده نمایید. بهترین کار این است که به جای اینکه 2 یا 3 کت و شلوار گران قیمت را خریداری کنید از چند دست متنوع و رنگارنگ با قیمت ارزان را در کمد لباس خود داشته باشید. تا حق انتخاب را برای انواع ست های شیک و زیبا در مجالس مختلف داشته باشید. پیشنهاد می‌شود در خرید این محصولات، قبل از اینکه قبل یا بعد از فصل مورد نظر خود دست به کار شوید تا با کاهش قیمت بیشتری روبروی شوید.

 


نظرات کاربران