راهنمای خرید مخلوط کن

راهنمای خرید مخلوط کن

پيشرفت تکنولوژی در عصر ما سبب آسان تر شدن و افزايش سرعت انجام کارها شده است. در عصر امروز وسايل مختلفي اختراع می شوند که هر کدام از آن ها بخشي از کار هاي روزانه ما را انجام مي دهند و يا انجام آن ها را سرعت مي بخشند. در آشپزخانه هر خانه ، وسايل زيادی را مي يابيم که هر کدام از آن ها وظيفه خاصی دارد. يکي از وسايل پرکاربرد موجود در آشپزخانه ها دستگاه مخلوط کن است. مخلوط کن ها وسايلی پرکاربرد هستند که براي تهیه مواد مختلفي مورد استفاده قرار مي گيرند. از جمله استفاده های اين دستگاه ها مي توان به تهيه نوشيدني‌هاي سرد و معجون‌هاي خوشمزه ، تهيه سوپ ، تهیه سس ، تهیه غذای کودک و خرد کرن انواع ميوه و سبزيجات اشاره کرد. اين دستگاه هاي پرکاربرد در انواع مختلف با ويژگي هاي گوناگون راهي بازار شده اند و شما مي توانيد بر حسب نياز خود يکي از آن ها را برگزيده و خريداری کنيد. در ادامه این مقاله قصد داريم راهنماي خريد اين دستگاه های پرکاربرد را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد يک مخلوط کن را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

مخلوط کن ها ويژگي هاي مختلفی دارند که برخي از آن ها عبارتند از ظرفيت و جنس پارچ مخلوط کن ، توان ، جنس بدنه ، تعداد سرعت و ساير قابليت ها. در ادامه مطلب اين ويژگي ها را بررسي مي کنيم.

پارچ مخلوط کن

پارچ مخلوط کن از دو جهت مورد بررسي قرار مي گيرد : جنس و ظرفيت

جنس پارچ : پارچ مخلوط کن ها را معمولا از جنس شيشه يا پلاستيک مي سازند. پارچ های پلاستيکي از پلاستيک هاي شفاف تهيه مي شوند و نسبت به پارچ هاي شيشه اي ارزان تر و سبک تر هستند. همچنين استحکام آن ها معمولا بيشتر از پارچ های شيشه ای است. اما يکي از مشکلات اساسي پارچ هاي پلاستيکي اين است که در طول زمان لکه مي زنند و تغيير رنگ مي دهند که اين مشکل در پارچ هاي شيشه اي وجود ندارد.

ظرفيت پارچ : ظرفيت پارچ از اصلی ترين ويژگي هاي مخلوط کن ها به شمار مي رود. ظرفيت پارچ مخلوط کن بر حسب واحد « ليتر » بيان مي شود. هر چه ظرفيت پارچ مخلوط کن بيشتر باشد ، مواد بيشتري را جهت مخلوط کردن مي توانيد در آن قرار دهيد. ظرفيت پارچ مخلوط کن ها بين 1 ليتر تا 4 ليتر است.

توان

توان هر دستگاه برقی در واقع قدرت دستگاه را نشان مي دهد و رابطه مستقيمی با ميزان مصرف انرژی آن دارد. توان همزن ها نيز همانند ساير دستگاه هاي الکتريکي با واحد وات مشخص مي شود. هر چه توان همزن بيشتر باشد ، سريع تر و آسان تر مواد غذايي را براي شما مخلوط مي کند. همچنين توان بالاتر سبب مي شود که در استفاده طولاني مدت فشار کمتري به دستگاه وارد شود. در نظر داشته باشيد که توان بالاتر به معناي مصرف برق بيشتر نيز هست.

جنس بدنه

بدنه مخلوط کن ها را از جنس پلاستيک يا آلومينيوم يا ترکيبي از اين دو ماده مي سازند.  بدنه های آلومينيومی سنگين تر از بدنه های پلاستيکي است اما استحکام بيشتری در برابر ضربه دارند. از ديگر ويژگي هاي بدنه هاي آلومينيومي مي توان به سهولت در تميز کردن نسبت به بدنه های پلاستيکی اشاره کرد.

تعداد سرعت

موتور مخلوط کن ها معمولا داراي چند سرعت چرخش متفاوت هستند. سرعت های چرخش موتور مخلوط کن ها برخی کند و برخي تند هستند و هر سرعت برای خرد کردن و مخلوط کردن مواد خاصی کاربرد دارد. هر چه تعداد سرعت های چرخش موتور بيشتر باشد ، دست شما برای انتخاب سرعت خرد کردن متناسب با مواد مختلف بازتر است.

راهنمای خرید مخلوط کن

ساير قابليت ها

قفل ايمني : قفل ايمنی مهم ترين سيستم ايمنی هر دستگاه مخلوط کن است. وجود اين سيستم موجب مي شود تا در صورتي که پارچ به صورت صحيح روي قسمت موتور قرار نگرفته است ، امکان روشن کردن و استفاده از دستگاه وجود نداشته باشد. وجود اين سيستم سبب می شود تا از خطرات احتمالي ناشي از عدم قرار گيري پارچ جلوگيری شود.

سرعت لحظه اي ( Pulse ): قابليت سرعت لحظه ای اين امکان را براي شما به وجود مي آورد تا موتور را به صورت لحظه اي و با حداکثر توان به کار گيريد.

محفظه نگهداري سيم : در برخي از مخلوط کن ها، محفظه اي در پشت دستگاه تعبيه شده است که شما مي توانيد سيم دستگاه را جمع کنيد و در آن قرار دهيد. در اين صورت در هنگام حمل و جابجايي دستگاه ، سيم آن براي شما ايجاد مزاحمت نخواهد کرد.

فيلتر مخلوط کن : فيلتر مخلوط کن وسيله اي است که مانع از ورود هسته و پالپ ميوه ها به درون آبميوه مي شود و آبميوه اي صاف براي شما به ارمغان مي آورد.

شير تخليه : در برخي از مخلوط کن ها ، شير تخليه اي در قسمت پايين قرار داده شده است که به وسيله آن مي توانيد به راحتي مواد را از آن خارج کنيد.

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي مختلفي اقدام به توليد مخلوط کن کرده اند. از ميان اين شرکت ها مي توان به براون ( Bruan ) ، برويل ( Breville ) ، بوش ( Bosch ) ، پارس خزر ( Pars khazar ) ، پاناسونيک ( panasonic ) ، تفال ( Tefal ) و ... اشاره کرد.

 


برای مشاهده انواع مخلوط کن بوش کلیک کنید


 

گارانتي

گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب از مهمترين ويژگي هاي هر دستگاه الکتريکي و الکترونيکي است. سعي کنيد پيش از خريد حتما از مناسب بودن شرايط گارانتي و خدمات پس از فروش مخلوط کن مورد نظر اطمينان حاصل کنيد و مدت و شرايط آن را از فروشنده جويا شويد.

قيمت

قيمت اين وسايل کاربردي به موارد مختلفي از جمله شرکت سازنده ، ظرفيت پارچ ، توان ، جنس تيغه ، تعداد سرعت ها و ... بستگي دارد. مخلوط کن ها در بازار ايران بين 70 هزار تومان تا 4 ميليون تومان قيمت دارند.

سعي کنيد در هنگام خريد حتما نياز خود را برآورد کنيد و مخلوط کني با ظرفيت مورد نياز خانواده خود خريداري کنيد. همچنين سعي کنيد توان مصرفي مخلوط کن متناسب با نيازتان باشد تا علاوه بر صرفه جويي در هزينه ها ، در مصرف انرژي نيز صرفه جويي کنيد.


نظرات کاربران