نکات قبل از خرید و معرفی بهترین انواع پرینتر

راهنمای خرید و معرفی بهترین پرینتر های 2023

دستگاه های چاپگر و این صنعت بزرگ به میزان شهرنشینی انسان ها قدمت دارند. در ابتدا این دستگاه ها بوسیله سومری ها که اولین بنیان گذاران پیشرفت انسانی هستند ابداع گردید و سالیان زیادی از آن می گذرد. در نهایت اینکه از آن زمان ها خیلی گذشته است‌و این صنعت نیز مثل سایر قسمت های زندگی انسانی دچار تغییرات شده است. ابتدایی ترین چاپگر هایی که وارد بازار شدند چاپگر های جوهرافشان هستند که در اواسط سال ۱۹۸۰ رونمایی شدند و این چاپگر ها در واقع به عنوان جد دستگاه های پرینتر امروزی هستند. چاپگر ها از دستگاه هایی بودند که پس از گذشت زمان بسیار کمی به یکی از وسایل مفید و کاربردی تبدیل شدند و در بازار جای ویژه ای را به خود اختصاص دادند. در حال حاظر تقریبا ۴۰ سال از زمان پیدایش این محصولات می گذرد و ما شاهد به روز شدن این محصولات و‌صنعت چاپ هستیم. پس از گذشت زمان دستگاه های چاپگر کم کم از وضعیت صنعتی خارج شدند و به یک دستگاه اداری مبدل گردیده اند که در حال حاظر در اداره ها، مغازه ها و همچنین منازل از آن ها استفاده می شود.  

نکاتی که قبل از خرید پرینتر باید بدانیم

انواع پرينتر ها

پرينتر ها به دو دسته کلي تقسيم مي شوند که عبارتند از :

1- پرينتر هاي جوهر افشان : نام این پرينتر ها معرف شيوه کار آنها نيز هست. پرينتر هاي جوهر افشان از جوهر مايع براي چاپ استفاده مي کنند . وقتي چاپ تصوير يا متني به پرينتر هاي جوهر افشان سپرده مي شود، پردازنده هاي پرينتر ، غلظت رنگ ها و درصورت رنگي بودن نوع رنگ ها را تشخیص مي دهند و با ترکيب انواع رنگ هاي مختلف ، آن ها را روي کاغذ ها مي افشانند و به اين ترتيب ، کار چاپ را انجام مي دهند.

 

2- پرينتر هاي ليزري : در اين چاپگر ها ، از یک تکنولوژی استفاده شده است که به وسيله آن ، ابتدا کاغذ وارد بخش اصلي مي شود . سپس پردازنده هاي دستگاه ، محل هايي که چاپ بايد در آنها صورت بگيرد را تشخيص مي دهند . سپس محل هاي مورد نظر روي کاغذ علامتگذاري مي شوند و بار الکتريکي به اين بخش ها وارد مي شود . سپس پودر هاي رنگي روي کاغذ ريخته مي شود و اين پودر ها به سوي بخش هاي داراي بار الکتريکي حرکت مي کنند و در آنجا ثابت مي شوند. در مرحله بعد به کاغذ گرما وارد مي شود و پودر ها ذوب مي شوند و روي کاغذ حک مي شوند و به اين ترتيب ، شما کاغذ چاپ شده را تحويل مي گيريد. علت گرم بودن کاغذ ها پس از خروج هم همين گرماي داده شده براي حک پودر روی کاغذ است.

 

سرعت چاپ پرینتر

يکي از عوامل موثر در تنوع چاپگر ها ، اختلاف در سرعت چاپ است. سرعت چاپ پرینتر ها را با واحد ppm يا page per minute ( صفحه در دقيقه ) اندازه گيري مي کنند. به طور کلي سرعت چاپ پرينترهاي رنگي با توجه به جزئيات و تنوع رنگ ها ، کمتر از پرينتر هاي سياه و سفيد است. سرعت چاپ پرينتر هاي جوهر افشان از سرعت چاپ پرينترهاي ليزري کمتر است.


ویژگی های یک پرینتر با کیفیت

 تک کاره یا چندکاره بودن دستگاه پرینتر

دستگاهی های موجود در بازار بر اساس تک کاره یا چندکاره بودن قیمت های متنوعی دارند. بعضی دستگاه ها سه کاره(کپی، پرینت، اسکن) و برخی با ادغام فاکس در سیستم سه کاره 4 کاره تلقی میشوند. دستگاه های چندکاره علاوه بر امکان اتصال و مدیریت با کامپیوتر، بصورت مستقل نیز قدرت اداره و حتی پرینت از فلش را نیز دارند. این دستگاه ها برای امور اداری متوسط طراحی شده اند. اما فراموش نکنید تلفیق چند سیستم در یک دستگاه واحد ممکن است به کاهش حجم دستگاه منجر گردد اما در صورتی که حجم کار بالایی دارید این دستگاه ها پاسخ گوی شما نخواهند بود. از طرفی با خراب شدن دستگاه تقریبا اکثر قسمت های از کار خواهند افتاد.

 

  حجم پرینت یا کپی روزانه دستگاه پرینتر

بدون شک دستگاه های چندکاره برای تعداد مشخصی پرینت در روز و بار کاری متعادل طراحی شده اند. چنانچه شما حجم بالایی از چاپ یا پرینت در روز دارید این دستگاه ها پاسخ گوی شما نخواهند بود و شما به یک دستگاه پرینت یا کپی حرفه ای با سرعت چاپ متناسب نیاز خواهید داشت. سرعت چاپ عموما بر اساس تعداد چاپ در دقیقه مشخص میشوند. خوب است بدانید که اگر سالم ماندن چاپگرتان برای شما مهم است پس بهتر است تا حجم چاپی که با چاپگرتان می گیرید از میزان استانداری که برای آن بوسیله کمپانی تعیین شده کم تر باشد. اگر این حجم چاپ کار شما را راه نمی اندازد و احتیاج به حجم بیشتری چاپ دارید خوب است که دستگاه دیگری را برای خرید در نظر داشته باشید که کارایی بالاتری داشته باشد.

در زمان تهیه دستگاه چاپگر باید بدانید که دستگاهی که قرار است بخرید قابلیت چاپ چه تعدادی را در ماه دارد که این تعداد درواقع ملاکی برای ماندگاری چاپگر شما به حساب می آید. هرچقدر که این میزان زیاد باشد، یعنی چاپگر شما انعطاف پذیرتر بوده و عمر بیشتری دارد. تقریبا حجم چاپ برای چاپگر ها در این دوره پنج هزار صفحه است که این میزان برای مصرف در منزل کفایت می کند و خیلی کم پیش می آید که به بیشتر از این میزان احتیاج پیدا کنید.

 

رنگی یا سیاه و سفید بودن چاپ پرینتر 

چاپگرها بر اساس نوع چاپ به دو صورت رنگی و سیاه و سفید دسته بندی میشوند. بدون شک هزینه چاپ رنگی به علت استفاده از چندین رنگ جوهر بالاتر از چاپ سیاه و سفید است. همچنین هزینه های خرید و نگهداری این دستگاه ها نیز بالاست.

 

 کیفیت چاپ دستگاه چاپ پرینتر

دستگاه های چاپ یا پرینت دارای کیفیت چاپ متفاوتی هستند که بصورت تعداد نقاط در اینچ مربع (DPI) بیان میشود. هر قدر این شاخصه عدد بالاتری باشد کیفیت چاپ بهتر خواهد بود. فراموش نکنید کیفیت چاپ بیشتر به معنای افزایش زمان چاپ و هزینه دستگاه خواهد بود. لذا تشخیص میزان کیفیت بر اساس نوع کاربری بسیار مهم است.

 

برند دستگاه پرینتر

چاپگرها و پرینترها سیستم تقریبا یکسانی برای چاپ دارند. این دستگاه ها از یک سری قطعات مکانیکی و الکترونیکی حساس بهره میبرند و در صورت عدم پشتیبانی مناسب شما را گرفتار خواهند کرد. لذا پس از پاسخگویی به موارد بالا، دنبال برندی باشید که شناخته شده و دارای نمایندگی و پشتیبانی مناسب قطعات باشد. در غیر اینصورت علاوه بر هزینه های بالای  قطعات گرفتار نبود قطعات و لنگ ماندن سیستم در بلند مدت خواهید شد.

 

صفحه نمايش پرینتر

 برخي از پرينتر ها داراي صفحه نمايش هستند که مي توانيد با آنها ، تنظيمات مورد نياز خود را در پرينتر اعمال کنيد. قابليت صفحه لمسي نيز در بعضي از پرينتر ها وجود دارد که کنترل آن را آسان تر مي کند.

 

پرينت دوسويه دستگاه پرینتر

چاپ در دوطرف کاغذ يا همان پرينت دو سويه ، قابليتي بسيار کاربردي است که در برخي از پرينتر ها وجود دارد و به وسيله آن مي توانيد در دوطرف برگه ها ، اقدام به چاپ کنيد و در مصرف کاغذ تا 50 درصد صرفه جويي کنيد.

 

بلوتوث دستگاه پرینتر

 برخي از چاپگر ها داراي امکان چاپ با بلوتوث هستند. در بیشتر تلفن هاي همراه هوشمند امکان چاپ با بلوتوث وجود دارد و مي توانيد به صورت مستقيم و بدون نياز به سيم ، عکس ها و فايل هاي متني خود را از طريق بلوتوث چاپ کنيد.

 

پورت هاي متعدد در دستگاه پرینتر

 معمولا پرينتر ها داراي پورت USB هستند اما برخي از پرينتر ها داراي پورد هاي مختلفي مثل ps/2 نيز هستند که باعث مي شود اين چاپگر ها ، طيف وسيعي از دستگاه ها را پشتيباني کنند.

اگر به دنبال پرينتري براي مصارف خانگي هستيد ، توجه داشته باشید که براي رفع تمام نياز هاي يک خانه ، پرينتر هاي چند کاره مناسب ترين گزينه اند . در مورد رنگی بودن پرینتر نیز باید گفت که با توجه به نياز هاي متفاوتي که در خانه ممکن است داشته باشيد ، پرينتر هاي رنگي را به شما پيشنهاد مي کنيم ، اما اگر صرفا براي کار هاي اداري مانند چاپ نامه ها و اسناد نيازمند پرينتر هستيد ، همان پرينتر هاي سياه وسفيد نيز براي شما مناسب اند . 

 

قابلیت متصل شدن به شبکه در دستگاه پرینتر

چاپگر های خانگی چون به طور عمده روی یک کامپیوتر به کار برده می شوند فقط یک پورت یو اس بی دارند. اما چاپگر هایی که در ادارات هستند چون عمدتا چندین رایانه از یک چاپگر استفاده می کنند پس این امکان برایشان فراهم است تا از یک اتصال بدون سیم توکار جهت متصل شدن به شبکه استفاده نمایند. همچنین شما قادر خواهید بود تا این چاپگرها را به طور مشترک، بوسیله همه سیستم هایی که به شکل بیسیم به شبکه وصل هستند، به کار ببرید.

همچنین در برخی از این چاپگرها عموما یک پورت RJ45 جهت متصل  شدن به  شبکه های با سیم نیز وجود دارد. علاوه براین در انواع جدید تر چاپگر های ادارات، عمدتا صفحه های تحت شبکه که بوسیله صفحات وب به شبکه دسترسی دارند به صورت کامل یا با روش های دیگر جهت مدیریت آسان شبکه عرضه می شوند. باید بدانید که چاپگر های خانگی نیز قادرند با انجام یک سری تنظیمات در کامپیوتری که بوسیله سیم یو اس بی به آن وصل هستند، به عنوان یک شبکه محلی مورد استفاده و در دسترس قرار بگیرند. که همان گونه که گفته شد برای این کار باید تنظیمات خاصی انجام پذیرد و همه کامپیوتر ها عضو یک گروه شوند. هر چند که جهت استفاده از چاپگر به طور مشترک باید کامپیوتری که دستگاه چاپگر به آن وصل است روشن باشد.


پرفروش ترین مدل چاپگر در بازار

 

معرفی بهترین پرینترهای موجود در بازار 

امروزه تصور انجام کارهای روزمره بدون وجود پرینتر دشوار می­باشد. پرینترها قادرند دنیای انسان­ها را تغییر داده و در واقع فاصله­ی موجود میان نوشته‌ها و تصاویر مانیتورها را با ما کم کنند؛ به گونه ای که تنها با گذشت ثانیه‌ای بعد از مشاهده­ی یک تصویر، برگه­ی چاپ شده آن را در دستمان می­گذارند. هم اگر به هر دلیلی به یک چاپگر و یا دستگاه پرینتر احتیاج پیدا کردید ، بهتر است ابتدا اطلاعاتی را درباره‌ی این وسیله به دست آورده و سپس از تهیه­ ی آن لذت حاصل نمایید.

از جمله مهم‌ ترین نکاتی که در انتخاب نمودن یک پرینتر باید به آن توجه کرد این است که این وسیله از کاراییی های متنوعی برخوردار بوده و همچنین سرعتی بالا در تعداد چاپ را داراست. بعلاوه چند کاره بودن پرینتر نیز از دیگر اولویت‌های استفاده کنندگان می­باشد تا به طور همزمان بتوانند از توانایی اسکن، پرینت و کپی ، بهره ببرند.

 

چاپگر چند کاره جوهر افشان با توانایی چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

چاپگر مدل PIXMA MG2540s تولیدشده توسط کمپانی کانن (Canon) از جمله چاپگرهای جوهرافشان و چند کاره بوده که در با بهره برداری از قابلیت‌های گوناگون خود، از قیمتی بسیار مناسب نیز برخوردار می­باشد. این پرینتر علاوه ‌بر توانایی  پرینت گرفتن، دارای کارایی اسکن و کپی نمودن نیز می­باشد و قادراست با وضوحی برابر 600×4800 dpi جهت چاپ نمودن عکس رنگی برروی کاغذ مخصوص عکس نیز استفاده گردد.

چاپگر مدل PIXMA MG2540s از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده و برای کاربرانی که در نظر ندارند برای خرید یک پرینتر هزینه‌ی زیادی را متقبل شوند مناسب می­باشد. در این محصول اسکنر از نوع تخت بوده و می­تواند کاغذهایی را با اندازه‌ی A4 اسکن نموده و همان موارد را چاپ نماید و در حقیقت عملا آن‌ها را کپی می­نماید. از آنجاییکه سیستم چاپ این دستگاه از نوع رنگی‌ است، سرعت آن محدود می­گردد. از طرفی اگرچه دستگاه قادر به چاپ متن نیز می­باشد ، اما توصیه می­گردد جهت چاپ متن استفاده نگردد؛ زیرا چاپگرهای نوع جوهر افشان جهت چاپ نمودن عکس و اشکال گرافیکی طراحی گردیده اند و چنانچه تمایل به چاپ متن دارید بهتر است چاپگرهای لیزری را که دارای سرعتی بسیار بیشتر در چاپ متن هستند، انتخاب نمایید.

این دستگاه چند کاره، دارای ابعادی برابر با 145 × 306 × 426 میلی‌متر بوده و نسبت به ویژگی‌هایی که ارائه می­نماید ، فضای زیادی نمی­گیرد؛ لازم به ذکر است پرینتر مدل PIXMA MG2540s دارای وزنی در حدود 3.5 کیلوگرم بوده که امکان جابجایی آن را راحتتر نموده است.

 

چاپگر جوهر افشان اپسون مدل L1800

چاپگرهای جوهر افشان از دستگاه­های مورد نیاز در ادارات و نیز کاربردهای خانگی می­باشند و استفاده‌های بی­شماری از آنها می‌گردد. پرینتر «L1800» از کمپانی «اپسون» (Epson) دارای 6 مخزن رنگ با ابعادی برابر 705 × 322 × 215 میلی‌ متر و وزنی برابر با 12.5 کیلوگرم  می‌باشد.

چاپ تصاویر با تکنولوژی جوهر افشان و به صورت رنگی و با وضوح 1440 × 5760 dpi توسط 90 نازل مشکی و 90 نازل رنگی انجام می‌گردد. سرعت چاپ در این دستگاه برابر 2.6 برگ در دقیقه به حالت سیاه و سفید  و همچنین  2.6 برگ در دقیقه به حالت رنگی می­باشد. چاپ عکسی با ابعاد 10 × 15 سانتی‌متر در مدت 45 ثانیه انجام می­شود. همچنین می‌توان 30 برگ در دقیقه سیاه و سفید و 17 برگ در دقیقه را در حالت رنگی بر روی کاغذ معمولی چاپ کرد. کاغذهایی با سایز A3+، A3، A4، A5، A6، B4، B5، C6 (Envelope)، DL (Envelope)، 10 × 15، 13 × 18،Legal پشتیبانی می‌گردند. چاپ دورو نیز به صورت دستی انجام می‌گردد.

گنجایش سینی کاغذ این پرینتر به اندازه­ی 100 برگ کاغذ استاندارد و 30 برگ Photo Paper است. همچنین سینی خروجی آن نیز ظرفیتی برابر 50 برگ دارد. این پرینتر توسط پورت USB به یارانه متصل شده و از طریق برق شهری تغذیه می‌گردد. برق مصرفی این دستگاه در حالت چاپ 20 وات و در حالت Sleep Mode ، 7 وات می­باشد. این پرینتر دارای مخزن جوهر بوده و می‌توان توسط انواع جوهرهای  T6735، T6736، T6734، T6733، T6732، T6731 تانکر جوهر را پر نمود.

 

چاپگر جوهرافشان کانن مدل PIXMA PRO-100

چاپگر مدل PIXMA PRO-100 تولیدی از شرکت مشهور و محبوب «کانن» (Canon) می­باشد. این دستگاه از تکنولوژی چاپ جوهرافشان بهره برده و توانایی چاپ رنگی را نیز دارد. ابعاد چاپ آن A3+ است و امکان استفاده از کاغذ چاپ عکس نیز در آن تعبیه گردیده است. رزولوشن دستگاه PIXMA PRO-100 برابر 2400 × 4800 dpi جهت چاپ تصاویر یکی از امکانات مناسب آن محسوب می‌گردد.

از جمله نقاط قوت این پرینتر می‌توان به توانایی چاپ بدون حاشیه اشاره نمود؛ با کمک این ویژگی تصاویر در حالت تمام صفحه برروی کاغذ چاپ می‌گردند و هیچ حاشیه‌ی سفید رنگی باقی نمی­ماند. سرعت چاپ پرینتر‌های جوهرافشان تقریبا پایین بوده که این مطلب درمورد پرینتر مدل PIXMA Pro-100 نیز صدق می‌کند. همچنین چاپ عکس در اندازه های A3+ بصورت رنگی و نیز با کیفیتی بالا، به مدت حدود 1 دقیقه و 30 ثانیه طول می­کشد که البته این مدت زمان، بسته به نوع عکسی که می­خواهد چاپ شود متفاوت می­باشد. این پرینتر دارای تعداد 6144 عدد نازل است که اندازه­ی هر قطره­ی آن به 3 پیکو لیتر نیز می‌رسند.

کمپانی کانن این پرینتر را به انواع اتصالات بی‌سیم، اترنت و USB تجهیز نموده است. با کمک اتصال اترنت اشتراک‌گذاری PIXMA Pro-100 در محیط کاری ما بین سیستم‌های فعال در شبکه امکان پذیر گردیده، البته چنانچه ارتباط کابلی در محیط کاری موجود نباشد، جای هیچ گونه نگرانی نیست، زیرا با اتصال بی‌سیم اتصال به این پرینتر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد گردید. از اصلی ترین قابلیت­های این پرینتر پشتیبانی نمودن از PictBridge بوده که این ویژگی در واقع برای عکاسان کاربردی است و برای آن‌ها امکان چاپ عکس به صورت مستقیم توسط دوربین دیجیتال را فراهم می­نماید.

البته باید به‌ خاطر داشت که دوربین نیز میبایست از این ویژگی پشتیبانی نماید. این محصول همچنین دارای 8 کارتریج مدل CLI-42 بوده و کیفیت خروجی آن، جدا از رزولوشن و …، با سیستم OIG تضمین گردیده است. این سیستم با بررسی نمودن دقیق ترکیب جوهر و نوع کاغذ چاپ عکس به کار رفته ، قادر است تصاویر را به بهترین نحو ممکن به چاپ برساند.

 

چاپگر جوهرافشان اپسون مدل STYLUS PHOTO 1500W

چنانچه شما به چاپ عکس در اندازه A3 نیز علاقه­مند باشید چاپگر تک کاره جوهرافشان اپسون مدل «Epson Stylus Photo 1500W» در مدل «L1800W,1430W,1410» انتخابی بسیار مناسب است. کمپانی اپسون با بکارگیری یک فناوری خاص در تولید پرینترهای جوهرافشان اپسون سبب گردیده است تا سطح انرژی این دستگاه بدون نیاز به گرما بر خلاف لیزر کم مصرف گردد و البته با مصرف نمودن انرژی کمتر ، کم ترین مقدار انرژِی مصرفی را داشته باشد. این پرینتر قدرتمند ترکیبی بی نظیر از راحتی و قابلیت­های عالی جهت خروجی عکس با کیفیت بالا می­باشد و بعلاوه برای کاربران در خانه یا اداره که به داشتن یک پرینتر با توانایی اتصال پیشرفته و کیفیتی استثنایی نیاز دارند ، بسیار ایده آل و کارآمد است. از جمله مزایای خوب چاپگر اپسون مدل «1500W» اتصالات توسط Wi-Fi بوده که به آسانی می توان توسط لپ تاپ، دسکتاپ و نیز آخرین نسل از دستگاه های تلفن همراه از قبیل اپل و iPad، توسط برنامه­ی iPrint اپسون، چاپ راحت و آسانی را به انجام رسانید. از سایر قابلیت های این پرینتر قدرتمند می­توان به چاپ مستقیم تصاویر بروی CD,DVD اشاره نمود. و نیز می توان با نصب مخزن-تانک برروی این دستگاه در هزینه ها صرفه جویی نمود. رزولوشن چاپ آن نیز ایده ال و حداکثر 5760x1440dpi می باشد و کاغذ کش این دستگاه نیز دارای توانایی کشش کاغذ از60 گرم تا 230 گرم می باشد.

 

دستگاه چاپگر Canon MX492

این چاپگر با توجه به سایز کوچکش، یکی از چاپگر های چندکاره بسیار خوب به حساب می آید و برای خرید شما می تواند یک گزینه خوبی باشد. اندازه این چاپگر تقریبا ۳۰ درصد از مدل های دیگر سری MX کوچکتر است اما حجم ذخیره کردن جوهر در آن از انواع دیگر کمی بیشتر می باشد. این محصول دارای ویژگی های به خصوصی است برای نمونه دارای ویژگی نمایش دهنده تقویم و تشخیص چهره است به گونه ای که در سایر چاپگر های موجود در بازار این ویژگی ها بسیار کم دیده می شود.

خاص ترین قابلیت این چاپگر ذخیره کردن موارد ویرایش شده و فیلترهایی برای استفاده کننده است. که شما را قادر می سازد تا هر گونه که دوست دارید دستگاه را تنظیم کنید مثلا تنظیم مشخصی برای یک تصویر را تعیین نموده بعد تنظیمات را ذخیره و سپس به آسانی روی هر تصویری که خواستید پیاده نمایید. بهتر است بدانید که این ویژگی بوسیله نرم افزاری به نام my image garden 7 معرفی شده و قابلیت اجرا شدن دارد.

 

دستگاه چاپگر HP Deskjet 2130 All-in-One printer

این چاپگر از دیگر تولیدات بی نظیر کمپانی HP است که به باکیفیت ترین چاپگر جوهر افشان چند کاره مشهور است. این دستگاه یک چاپگر است که از نظر سایز متعادل بوده و حجم کمی را می گیرد و علاوه بر این می تواند در کنار چاپ کردن، کار اسکن و کپی گرفتن را نیز انجام دهد. در کل این دستگاه یک انتخاب خوب است که سبب صرفه جویی هم در محیط منزل یا محیط اداری و هم در هزینه های مصرفی می شود.  

از دیگر مزیت های این محصول، بالابودن سرعت آن است که میتواند دقیقه ای تقریبا ۸ ورق را به صورت سیاه و سفید و ۶ ورق به صورت رنگی به طور کامل چاپ کند. این دستگاه چاپگر دارای یک سینی با قابلیت نگه داری ۶۰ کاغذ را دارد و می تواند در یک ماه تقریبا ۱۰۰۰ ورق چاپ کند که این میزان برای مصرف خانگی بسیار مناسب است. تصاویری که با این دستگاه چاپ می شود دارای کیفیت بسیار بالایی است و این چاپگر می تواند تصاویر را با کیفیت 1200×1200 dpi در زمان چاپ به صورت سیاه و سفید و همچنین کیفیت 1200×4800 dpi در زمان چاپ به صورت رنگی اعمال نماید.  


بهترین پرینتر خانگی موجود در بازار

دستگاه چاپگر HP ENVY 5540

این چاپگر تولید شرکت اچ پی است و از دسته چاپگر های چند کاره بوده که علاوه بر کیفیت بالایی که دارد هزینه آن نیز به صرفه است و مناسب محل کار است. چون عملکرد این چاپگر چند جانبه است پس دارای سه قابلیت یعنی کیفیت بسیار زیاد و پرداخت هزینه کم و گرفتن جای کمی می باشد.

باید در نظر داشته باشید که این چاپگر قابلیت چاپ به صورت رنگی را دارد و می تواند در دقیقه ۱۲ صفحه را به صورت سیاه و سفید و یا ۸ صفحه را به صورت رنگی به طور کامل و متوالی چاپ کند.  همچنین قابلیت این را دارد تا ۵۰ ورق را پشت هم چاپ کند. این چاپگر دارای یک سینی با قابلیت نگه داری ورق با تعداد ۱۲۵ عدد می باشد.

 از دیگر ویژگی های این چاپگر صفحه نمایش ال سی دی سیاه و سفید لمسی آن است که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید تعداد ورق های چاپی را ببینید و یا اینکه بتوانید با انجام تنظیمات یک سری دستور به چاپگر بدهید. این چاپگر مانند سایر محصولات مشابهش  توانایی این را دارد تا به موبایل های هوشمند و تبلت ها متصل شود که این امر باعث می شود تا کارکردن با چاپگر راحت تر شود و همچنین سرعت کار نیز افزایش پیدا کرده و در نهایت سبب می شود تا این دستگاه در بین کاربران دوست داشتنی باشد.

 

دستگاه چاپگر Canon Pixma TS8050

این مدل چاپگر چند کاره می تواند تا تصاویر را با کیفیت زیاد با جزئیات کامل و همچنین رنگ های مشخص روی ورق چاپ کند. از سایر خصوصیات این چاپگر علاوه بر کیفیت بالای تصاویر می توان به تشخیص رنگ و سایه ها و... نیز اشاره کرد. با در نظر گرفتن این خصوصیات انتخاب این مدل چاپگر برای عکاسان و افرادی که چاپ تصاویر متنوع را دوست دارند بسیار مناسب است.   

از مهم ترین خصوصیت این چاپگر بالا بودن سرعت چاپ آن است. این مدل چاپگر می تواند دقیقه ای ۱۵ ورق به شکل تک رنگ و همچنین ۱۰ ورق به شکل رنگی چاپ کند. این مدل در مقایسه با سایر چاپگر های جوهر افشان مشابه، از سرعت نسبتا بالایی برخوردار است. از دیگر ویژگی های این محصول این است که حجم آن نسبت به مدل های قبل ۲۹ درصد کم شده است و می توانید آن را با سایزی مناسب روی میزتان بگذارید و از آن استفاده کنید. 

 

دستگاه چاپگرHP OfficeJet 4650

این مدل چاپگر دارای سایزی مطلوب است و توانایی چاپ کردن، اسکن گرفتن، کپی گرفتن و فکس کردن دارد که نسبت به مدل های مشابه دارای قیمت پایین تری است. این مدل چاپگر کاملا هم از سیستم عامل ویندوز و هم از سیستم عامل مک پشتیبانی میکند. از ویژگی های دیگر این مدل می توان به صفحه نمایش لمسی، اتصال به اینترنت و چاپ مستقیم از آن و همچنین متصل شدن به وای فای بی سیم اشاره کرد.

پیش از تهیه محصول به محدودیت های این چاپگر باید توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین این محدودیت ها این است که این چاپگر نمی تواند به طور اتومات به وای فای متصل شود علاوه بر این در این محصول دو کارتریج رنگی و سیاه سفید به طور همزمان قابل استفاده نیستند و شما تنها می توانید فقط از یکی از این دو استفاده کنید.

 

دستگاه چاپگر Canon Pixma MG2540S

درصورتی که قصد شما از خرید یک دستگاه چاپگر این است که از آن فقط در منزل استفاده کنید و در پی محصولی هستید که از نظر قیمت مناسب و پایین باشد و البته کیفیت آن نیز متوسط رو به بالا باشد، این مدل چاپگر برای شما مناسب ترین انتخاب خواهد بود. این نوع چاپگر جوهر افشان، دارای ویژگی چاپ به صورت رنگی و سیاه و سفید است و یک دستگاه سه کاره به حساب می آید که قادر است اسکن کردن، چاپ کردن و گرفتن کپی را به طور همزمان و با صرفه جویی زیاد در فضا انجام دهد.

از دیگر ویژگی های این دستگاه داشتن یک سینی است که توان نگه داری ۶۰ ورق را دارد و همچنین می تواند در هر دقیقه ۸ ورق را به صورت سیاه و سفید و یا ۴ ورق را به صورت رنگی چاپ کند. لازم به ذکر است که این مدل چاپگر با توجه به قیمت پایینی که دارد ولی کیفیت تصاویر و سندهایی که چاپ می کند بسیار زیاد است و به همین دلیل است که می تواند نظر شما را به خودش جلب کند. به خصوص در ارتباط با چاپ تصاویر به صورت رنگی به طور قطع می توان گفت که این چاپگر به مدل های بالاتر از خودش که قیمت بالایی نیز دارند خیلی شباهت دارد و تصویری که با این دستگاه چاپ می شود بسیار ظریف و با دقت و جزئیات کامل و همچنین با رنگی بسیار عالی خواهد بود. 

وزن این چاپگر ۳.۵ کیلوگرم بوده و در مصرف جوهر ۳۰ درصد صرفه جویی دارد. کیفیت تصویر چاپ شده با این محصول حداکثر 4800 نقطه در اینچ بوده که در نوع خودش بسیار خوب بوده و قیمت مناسبی دارد. از ویژگی های دیگر این چاپگر توانایی خاموش کردن اتومات و چاپ مستقیم از اینترنت است.

 

بهترین پرینتر های عکس گوشی هوشمند

دستگاه چاپگر Polaroid Zip پولاروید زیپ

این نوع از چاپگر گوشی به آسانی با وای فای، NFC و یا بلوتوث اتصال می یابد. شما از گوشی هوشمند یا تبلت می‌توانید تصاویرتان  را به چاپگر پولاروید زیپ بفرستید و عکس‌های رنگی یا سیاه و سفید را در ابعاد ۲ در ۳ بگیرید. پرینت عکس در این نوع دستگاه پرینت با فناوری Zink Zero انجام می گیرد. خوب است بدانید که این نوع چاپگر گوشی با هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید همخوانی دارد. این نوع چاپگر گوشی حافظ منافع محیط زیست است و بدون احتیاج به کارتریج، چاپ را انجام می‌دهد. علاوه بر این عکس های چاپی با این دستگاه، طول عمر  و کیفیت بالایی در مقابل حرارت، نور و رطوبت دارا می باشند. (اکثر عکس های چاپی با تکنیک چاپ معمولی، بعد از چندین سال کیفیت و رنگ اولیه شان از بین می رود.)

دستگاه چاپگر Kodak Mini 2 HD گوشی کوداک مینی2 اچ دی

راهنمای خرید و معرفی بهترین پرینتر های 2023

این نوع چاپگر دارای سایزی کوچک می باشد و اسان و راحت حمل می شود. چاپگر گوشی Kodak Mini 2 HD ، برای استفاده هر دو پلت فرم آی او اس و اندروید بکار می رود. این نوع چاپگر را با NFC یا بلوتوث به گوشی هوشمند و تبلت می‌توانید وصل کنید. عکس های مورد نظر با چاپگر می‌توانید ، کیفیت بسیار ممتاز و مطلوبی دارند و نزدیک به ۱۰ سال عمر می کنند. ولی نقطه ضعف این چاپگر جیبی را کارتریجی بودن و در نتیجه هزینه های اضافی داشتن چاپ تصاویر معرفی کرد. البته چاپگرهای کارتریجی با توجه به ساختار خود؛ اکثرا دارای کیفیت تصویری مطلوب‌تری می باشند و کوداک مینی2 اچ دی هم مستنثی از این قاعده نمی باشد. این نوع چاپگر در رنگ‌های متنوع تولید شده است و اگر می خواهید یکی از آن مطابق با دنیای زنانه را تهیه نمایید، می توانید مدل صورتی چاپگر سفارش دهید.

دستگاه چاپگر گوشی Fuji Instax Share Sp-2

این نوع دستگاه چاپگر گوشی تصاویر با کیفیت بسیار بالا گرفته و به گوشی هوشمند یا تبلت شما با بلوتوث متصل می شود. پرینت هر عکس در آن ۱۰ ثانیه زمان می برد و پرینت بدون واسطه و یکباره از شبکه‌های اجتماعی متنوع هم در آن امکان دارد. نقطه ضعف چاپگر Fuji Instax Share SP-2 ابعاد نسبتا بزرگ‌تر آن می باشند. بگونه ای که دیگر این چاپگر را یک چاپگر جیبی گوشی نمی‌توان دانست و کمی زحمت جهت حمل و نقل آن دارید.

راهنمای خرید و معرفی بهترین پرینتر های 2023

باتری این نوع پرینتر توانایی مجدد شارژ  داشته و توسط کابل یو اس بی، شارژ خواهد شد.

 چاپگر گوشی Canon IVY

چاپگر گوشی Canon IVY مارکی دارای کیفیت ساخت و رزولوشن تصاویر عالی  و مطمئن می باشد. این نوع چاپگر کوچک می باشد و خیلی راحت در کیف دستی شما جای می گیرد. این چاپگر کوچک برای هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید مورد استفاده است. هرچند اندروید باید از نسخه ۴٫۴ و بالاتر باشد و iOS 9 و بالاتر از ان هم روی گوشی هوشمند آیفون موجود باشد. فناوری پرینت این مدل مبتنی بر Zink Zero است و بدون کارتریج می باشد. در ارتباط با این چاپگر شعار کانن  این است که: “اگر تصویری دارای ارزش گذاشتن در اینستاگرام است، پس ارزش چاپ شدن را هم دارد!“

چاپگر گوشی Hp Sprocket

این نوع چاپگر دارای کیفیتی  قابل توجه می باشد و در لیست ایده آل ترین چاپگرهای گوشی می باشد. HP Sprocket یک چاپگر با چاپ مستقیم از اینستاگرام است و پرکاربردترین نوع آن در این مدل می باشد. اتصال آن با بلوتوث بوده و به گوشی و تبلت راحت متصل می‌شود. همچنین مصرف کننده امکان کاربرد نرم افزار HP Sprocket (رایگان) را هم دارد و تصویر خود را به شکل دلخواه می‌تواند تغییر دهد.

راهنمای خرید و معرفی بهترین پرینتر های 2023

عکسهای مورد نظر چاپگر اچ پی اسپروکت، در اندازه ی ۲ در ۳ پرینت می شوند و در آن کاغذهای پشت چسب‌دار می‌توانید بکارببرید. (البته برای اینکه بهترین کیفیت را دریافت کنید، کاغذهای پشت چسب‌دار اصل برند اچ پی بکاربرده و تصاویر با ماندگاری دراز مدتی بگیرید.)

چاپگر گوشی کوداک داک Kodak Dock

چاپگر گوشی کوداک داک با متصل شدن وای فای به گوشی‌ و تبلت‌های اندروید و آی او اس، کار می کند. این نوع چاپگر خاصیت منحصر به فردی دارا است که تصویر را در سایز بزرگ می‌تواند پرینت کند و این، سبب شده تا از سایر چاپگرهای گوشی متمایز شود. جهت کاربرد این چاپگر، فقط باید عکس را جهت چاپ روی گوشی همراه انتخاب نمایید. بعد گوشی را در قسمت داک این چاپگر گذاشته و دکمه پرینت را بزنید. بعد از لحظاتی، تصویر را تحویل بگیرید. این چاپگر با رابط Micro USB به دستگاه‌های دیگر وصل می شود و دارای توانایی پرینت عکس از دوربین های عکاسی هم می باشد.

همچنین، با توجه به اینکه چاپگر گوشی Kodak Dock، کارتریج رنگی دارد؛ تصاویر را با کیفیت بسیارزیاد  پرینت می گیرد.

چاپگر HP Officejet 200

این مدل توانایی پرینت تصاویر در اندازه های متنوع می باشد و به چاپ در سایز کوچک محدود نمی شود. به دو حالت کابل یو‌اس‌بی و وای فای می‌تواند متصل شود. چاپ تصاویر در آن به کیفیت ۱۲۰۰*۱۲۰۰ dpi می باشد. این مدل نیز  از چاپگرهای HP کارتریجی بوده و به همان میزان تصاویر با طول عمر بالا با کیفیت و با دوام پرینت می گیرد.

راهنمای خرید و معرفی بهترین پرینتر های 2023

چاپگر گوشی Polaroid Mint

این مدل دارای فناوری چاپ تصاویر Znk می باشد. جهت متصل شدن آن به گوشی‌های هوشمند ، از اپلیکیشن Polaroid می‌توانید بکار ببرید و اگر می خواهید دارای تغییر کوچکی هم روی تصاویر باشید. بعد  از تهیه تصویر و ویرایش (در صورت نیاز)، در مدت  کمتر از یک دقیقه؛ عکس با  چاپگر Polaroid Mint پرینت می شود.

چاپگر SereneLife PICKIT20

این مدل برای ، آی پد و گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند اندرویدی و آیفون ، مورد استفاده است. وزن واندازه ی جیبی و سبک آن، SereneLife را به چاپگری مناسب و قابل حمل و نقل، مبدل کرده است. با شارژ کامل باطری، هر دفعه امکان چاپ ۲۵ تصویر را با این دستگاه را دارید. این چاپگر گوشی بدون کارتریج است و برای شما هزینه اضافی در بر نخواهد داشت. جهت کاربرد آن و دارا بودن بالاترین استفاده، فقط باید اپلیکیشن PICKIT را دانلود کنید و قابلیت‌های ویرایش تصاویر آن را هم بکار ببرید

چاپگر Paperang P1

چاپگر گوشی Paperang P1، با بلوتوث گوشی هوشمند یا تبلت وصل شده و کمتر از یک دقیقه تصاویر را پرینت می گیرد. علاوه بر این مدل پیپرانگ دارای باطری لیتیومی قابل شارژ می باشد.

راهنمای خرید و معرفی بهترین پرینتر های 2023

 

 


نظرات کاربران