راهنمای خرید کلاه مردانه

راهنمای خرید کلاه مردانه

از اکسسوری‌های مورد پسندبرای آقایان و بانوان می‌توان کلاه را نام برد، که این کلاه‌ها شامل کلاه بیس بال ، آفتابی ، فدوراو لبه ی تخت می‌شودکه در پوشش وظاهر افراد ایجاد تنوع و جذابیت ظاهر می‌گردد. کاربرد کلاه‌ها بسته به فصل و مناسبت استفاده متفاوت دارند، میخواهد هوا بارانی و رگباری باشد یا آفتابی و برفی، کلاه در فصول سرد سال شما را گرم می‌کند و از شما در برابر سرماونورخورشید حافظت می‌کند و همزمان تنوع و زیبایی در پوشش شما ایجادخواهد کرد. خاص ترین نکته درمورد کلاه این است که میتواند هر استایل معمولی و ساده یا کلاسیک و مدرنی را به سادگی جذابیت ببخشد و کامل کند.در ادامه به معرفی جذاب ترین و پرکاربردترین کلاه‌های مردانه خواهیم پرداخت.

کلاه مردانه مدل فدورا

شاید مورد پسند شما نباشداما کلاه مردانه فدورا کلاهی است که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد واززمان عرضه ی آن به بازار زمان زیادی می‌گذرد. کلاه فدورادر دهه ی 1920تا 1950بیشتر مورد استفاده گانگستر‌ها قرار می‌گرفت از سال 2000 به تدریج در میان هیپستر‌ها محبوبیت یافت، و از این نظر فراوان ترین اکسسوری برای مردان بوده است.در سالیان اخیر این کلاه نمدی مجددا به دنیای مد عرضه شده و دارای لبه سفت و محکمی می‌باشد. در بازار کلاه فدورا رنگ‌ها و انداره‌های متنوعی دارد اما رنگ‌های خنثی با انداره متوسط  برای استفاده توصیه می‌شود. از طریق صفحه قیمت کلاه مردانه به قیمت انواع مدلهای این محصول دسترسی یابید.

راهنمای خرید کلاه مردانه

کلاه مردانه مدل تریلبی

این کلاه معمولا با کلاه مدل فدورا اشتباه گرفته می‌شود ولی با آن تفاوت‌هایی دارد.کلاه تریلبی لبه کوتاه ترو بدنه بزرگتری نسبت به فدورا دارد وجنس آن معمولا از پشم نخ یا حصیر است. جنس این کلاه باعث میشود شما بتوانید از فصل بهار تا پاییز از آن استفتاده کنید. بهتراست آن را بیشتر متمایل به عقب سر خود قرار دهید تا که جلوی سر بگذارید تا صورت شما را بپوشاند. این کلاه بیشتر برای زیبایی و مد استفاده میشود.

کلاه مردانه مدل پاناما

کلاه مردانه مدل پاناما که به کلاه پاناما هم معروف است بهترین انتخاب برای زمانی است که می‌خواهید به ساحل بروید پوشیدن یک بلوز سفید لنین برای ست با این کلاه استایل جذابی برای شما رقم میزند. کلاه پاناما یک کلاه حصیری لبه دار که منشآ آن کشوراکوادور است و می‌توانید در روزهای تابستان و نیز در سواحل و مناطق استوایی از این کلاه استفاده کنید. این کلاه برای هوای آفتابی تولید شده و استفاده از آن برای زمستان مناسب نیست. این کلاه بسیار سبک است و رنگ روشن ان باعث میشود بتوانید آن را با یک استایل ساده ساحلی بپوشید. 

از طریق صفحه قیمت کاپشن مردانه به قیمت انواع مدلهای این محصول دسترسی یابید.

راهنمای خرید کلاه مردانه

کلاه مردانه مدل شاپو

کلاه مردانه مدل شاپو که انم دیگر ان کلاه داربی است یکی از معروف ترین فاکتورهای استایل انگلیسی می‌باشد.کلاه شاپوساختاری سفت، نمدی با لبه ی نازک دارد. این کلاه مورد استفاده همه افراد جامعه مخصوصا افراد طبقه ضعیف و متوسط جامعه و قشرکارگراست.کت چهار دکمه،شلوار پارچه ای و کفش‌های مجلسی به همراه کلاه شاپواستایل مناسبی برای شما می‌سازد.

کلاه مردانه مدل بیسبال پشت باز

کلاه مردانه مدل بیس بال سبک یا کلاه پشت بازپس استفاده توسط هواداران تیم یانکیزدر دهه ی1990بسیار محبوبیت یافت.این کلاه توسط همه اقشارمردم در تمام جهان استفاده می‌شود ولی هواداران تیم‌های بیسبال و کودکان طرفداران پروپاقرص این نوع کلاه هستند.در پشت این کلاه نواری وجود دارد که قابلیت تنظیم شدن دارد و همین قابلیت سبب راحتی استفاده درانداره‌های مختلف شده است.کلاه بیسبال پشت بازتفاوتی که با کلاه بیسبال دارد لبه منحنی محکم تری داردو تغییر شکل نمی دهد. این کلاه به استایل‌های گوناگون راحتی و احساس آرامش می‌دهند.

راهنمای خرید کلاه مردانه

کلاه مردانه مدل بیسبال با لبه ی منحنی

استفاده از این کلاه برای شما استایل ساده ای را رقم خواهد زد. این کلاه از جنس نخ یا برزنت ساخته می‌شوددر لبه آن اندکی انحنا مشاهده می‌شود.مانند کلاه بیسبال پشت بازدر این مدل هم هم نوار انعطاف پذیری در پشت کلاه قرار داده شده که استفاده از کلاه رابرای هر اندازه ای ممکن می‌کند. این کلاه بیشتر با استایل‌های اسپورت ولوکس ست می‌شود.

کلاه مردانه مدل تخت

کلاه تخت مردانه مدل تخت که زمانی نظافتچی دودکش‌ها و کشاورزان از آن استفاده می‌کردند، امروزه بین سلبریتی‌ها و شخصیت‌های تلویزیونی بسیار محبوب شده است هر چند که گذشته مورد توجه ای ندارد. کلاه مردانه مدل تخت معمولا از پشم، پشم و نخ، و نخ ساخته می‌شود. داخل این کلاه‌های لبه گرد به شکل آستردوزی دوخته میشود که به منظور گرما و راحتی بیشتر است.بهترین استایل با این کلاه هنگامی  است که با تیپ شیک و راحتی ست شوند.

راهنمای خرید کلاه مردانه

مدل کلاه مردانه خبرنگاری

این مدل کلاه مردانه برای اولین بار درقرن 19 به بازار عرضه شدو سپس در دهه ی ۲۰۰۰ برای دومین بار به عرصه مد بازگشت. شکل این کلاه مانند کلاه تخت معمولی بوده و حدود شش تا هشت تکه نوار پارچه ای و یک دکمه در بالای کلاه وجود دارد که جلوی کلاه را به لبه ی آن متصل می‌کند.این کلاه مورد استفاده بسیاری از زنان و مردان ثروتمند قرار گرفت و همین دلیل کافی بود تا خانه‌های مد و طراحان هم بار دیگر برای طراحی به سراغ این کلاه سنتی مردانه بروند .اغلب فروشگاه‌های معروف و با سابقه دنیا در سالیان اخیر به عرضه کلاه مردانه خبرنگاری می‌پردازند.

کلاه مردانه مدل حصیری لبه دار

از دسته کلاه‌های تابستانی کلاه مردانه حصیری می‌باشد. این کلاه در ابتدای قرن بیستم بسیار محبوب شد شکل این کلاه حصیری سفت با روبانی در قسمت پایینی جلب توجه می‌کند. امروزه کمتر از این کلاه استقبال می‌شود و درگذشته بیشتر توسط گروه‌های 4نفره موسیقی یا اجرای گروه‌های نمایش قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این کلاه بسیارزیبا و با شکلی مانند کلاه پانامها یا کلاه فدورا جذابیت بسیاری دارد و بدون شک باید دوباره به بازارعرضه شود.

کلاه مردانه مدل بافتنی شل

اگر به دنبال یک کلاه زمستانی محبوب هستید بدون شک کلاه بافتنی انتخابی مناسب است این کلاه حالا آنقدرمحبوبیت یافته که برای افراد به انتخاب تمام فصول تبدیل شده است. ممکن است دوست نداشته باشید که دروسط تابستان این کلاه را بپوشید ولی میتوانید ازآغازپاییز تا زمستان و بهاراین کلاه زیبا را بپوشید.  کلاه بافتنی با اغلب استایل‌ها ست می‌شود و به سادگی یک استایل روزمره رابه یک استایل جذاب و خاص تبدیل می‌کند. کلاه مردانه مدل بافتنی سر شما را گرم نگه میدارد وزیبایی استایل شما را دوچندان می‌کند. تنوع این کلاه بیار زیاد و از انواع ضخیم و پشمی زمستانی تا انواع شل وآویزان برای فصل بهار گسترده است. بهتر است انواع نازک با رنگ‌های سرمه ای یا خاکستری را خریداری کنید تا بتوانیدبیشتر از آن استفاده کنید.

راهنمای خرید کلاه مردانه

کلاه مردانه مدل پورک پای

کلاه مردانه مدل پورک پای با ظاهری شیک و مدر ن و طراحی بسیار هنرمندانه ساخته شده است این کلاه پس از پخش سریال Breaking Bad  و استفاده توسط یکی از شخصیت‌ها این سریال به شدت محبوب شد و مورد استقبال مجدد قرار گرفت البته شایان ذکر است که این نوع کلاه مردانه در قرن 19میلادی هم محبوبیت زیادی داشت. این کلاه مردانه بدنه استوانه ای دارد و سقف کلاه صاف و رو ی آن کمی به داخل فرورفتگی دارد و امروزه بیشتر این کلاه را هیپسترها بر سر می‌گذارند.

کلاه مردانه مدل سطلی

 این نوع ازکلاه مردانه  که به مدل سطلی مشهور است در گذشته نه چندان دورهم محبوب بود اما مجددا از دهه ی 1990به صنعت مد بازگشته و قصد خروج از دنیای مد را هم ندارد.در گذشته این کلاه یک کلاه مخصوص ماهیگیری بوده اما رفته رفته به کلاهی جذاب در صنعت مد و لباس بدل شد.کلاه مردانه مدل سطلی از جنس کتان ضخیم و برزنت یا ترکیبات پشم مثلا پشم و نخ ساخته شده و شکل آن یه دلیل این که لبه ی کلاه رو به پایین است شبیه یک سطل برعکس به نظر می‌آید.پوشیدن کاپشن، کفش ساقه بلند، و بلوز کشباف انتخاب‌هایی مناسب برای ست کردن لباس با کلاه مردانه مدل سطلی است.

کلاه مردانه مدل کپ بیسبال

کلاه کپ بیسبال مدل مردانه گستره ی وسیعی از انواع پشت باز گرفته تا انواع با لبه ی منحنی را شامل می‌شوند. این نوع کلاه درطراحی اولیه پنج تکه بوده که بند قابل تنظیمی در پشت آن‌ها تعبیه شده بود و به عنوان لباس تیم‌های بیسبال بکار گرفته میشد. این ویژگی در حال حاضر بیش ازآن که یک لباس ورزشی باشند یک ویژگی مد محسوب می‌شوند. این کلاه که مورد توجه ستاره‌های صنعت مد و سلبریتی‌ها می‌باشد به سبب طرح ساده و جالب خود، توانسته  است محبوبیت زیادی کسب کند و نمی‌توان آن را به عنوان یک آیتم کلاسیک نادیده گرفت.

کلاه مردانه مدل روگوشی

اگر قصد خرید لباس زمستانی دارید حتما کلاه پشمی رو گوشی را در ابتدای لیست خودقرار دهید. جنس این نوع کلاه چرم گوسفندی است ودرشکل لبه‌هایی از چرم قرارگرفته در انواع مختلف خز موجود است. این کلاه در مدل‌هایی که بعد به بازار عرضه شد جنس‌هایی مثل پشم، مخمل کبریتی و انواع پارچه‌های ضد آب را نیز به طراحی اضافه شد که برای ماجراجویی و گردش و تفریح کاربرد دارد. برای ست این کلاه پوشیدن یک بلوز فلانل و شلوارجین آبی استایل مناسبی برای شما می‌سازند.

 کلاه مردانه مدل استوانه ای

در صنعت مد و لباس تا به امروز هیچ کلاهی مانند کلاه استوانه ای محبوبیت و ظاهری شیک و زیبا نداشته است.در مهمانی‌ها کلاه استوانه ای کمی کوتاه به شما کمک می‌کند در جمع زیبا ترین ظاهر را داشته باشید. در گذشته اما نوع بلند آن با سقف صاف و لبه ی پهنش زمانی نشانه ی یک استایل رسمی و شیک محسوب می‌شد، اما در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد شیک پوش در مهمانی‌ها با استفاده از این نوع کلاه استایل بسیار زیبایی برای خود می‌سازند.

راهنمای خرید کلاه مردانه

انتخاب کلاه مردانه بر اساس فرم صورت

 فرم صورت مربعی: چنانچه صورت فرد به فرم مربعی باشد یعنی عرض پیشانی و چانه برابرند کلاه‌هایی با لبه گرد تر انتخابی مناسب برای این افراد می‌باشد زیرا تناسب چهره را در این افراد ایجاد خواهد کرد.کلاه مستطیلی شکل و زاویه‌دار برای این افراد مناسب نیست، به دلیل اینکه زوایای چهره فرد را نمایان می‌کند. مدل کلاه مردانه با لبه پهن‌تر صورت این دسته از افراد را گردتر و باریک‌تر نشان میدهد. کلاه‌های لبه دار یا کلاه نمدی و همچنین کپ و کلاه بیسبال برای فرم صورت شما بهترین استایل هارا برای این افراد ایجاد می‌کنند.این معمولا به کلاهی احتیاج دارند که اندکی صورت فرد را کوتاه‌تر نشان داده و کشیدگی آن را کاهش دهد، کلاه‌های با لبه ی بیش از باریک چهره فرد را کشیده تر نشان می‌دهند؛ به این ترتیب برای صورت بیضی شکل افراد تقریبااغلب مدل‌های کلاه مناسب هستند به جز از مدل‌هایی که لبه‌های خیلی باریک دارند.

فرم صورت گرد : این افراد صورت کوتاهی داشته و به اندکی کشیدگی نیاز دارند که کمی فرم صورتشان کشیده‌تر به نظر بیاید. از کلاه‌هایی که تاج بلندی دارند استفاده نکنید، این کلاه‌ها سبب می‌شود فرم کوتاهی صورت بیشتر به چشم بیایند، سعی کنید از کلاه‌های با تاج کوتاه استفاده کنید که برای شکل صورت شمامناسب ترهستند ومی‌توانند گردی صورت فرد را متعادل ترکنند.

چنانچه صورت فرد شکل گردی داشته و چانه و پیشانی نسبت به گونه‌ها کوچک‌تر هستند، کلاه مناسب این افراد باید دارای تاج متوسط باشد، همچنین بهتر است که کلاه فرد لبه باریک‌تری داشته باشد، این کلاه‌ها فرم صورت زیبا و خوش فرم تری به فردمی بخشد.

 


نظرات کاربران