راهنمای تهیه فیس براش

 راهنمای تهیه فیس براش

از جمله ابزار و لوازم مراقبت های پوستی، برس های برقی پاکسازی پوست صورت می باشند. ولی اینکه این وسایل دقیقا چه کاربردی دارند و آیا تهیه آن ها ارزش دارد یا خیر؟ در این مقاله به بررسی بیشتر این ابزار خواهیم پرداخت. در طی روز، جرم، آلودگی ها و یا انواع گرد و غبار برروی پوست صورت  می نشینند. آرایش و کرم های پوستی نیز گاهی نیاز به پاک کردن دارند؛ برس مخصوص پاکسازی صورت، از جمله لوازم آرایشی بهداشتی می باشد که این امکان را فراهم می نماید، جرم ها و آلودگی ها را از سطح پوست  تمیز کنید. در حقیقت، این محصول روشی جهت لایه  برداری از سطح پوست در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. فیس براش های نوع  دستی، نرم بوده و می بایست آن ها را با دست برروی پوست خود بکشید. اما انواع دیگری از برس ها نیز وجود دارند که با کمک برق و یا باتری عمل می نمایند. این برس ها به سه نوع چرخشی، لرزشی، چرشی/لرزشی در بازار موجود می باشند. هر کدام از این سه نوع را می توان توسط برق و باتری قابل  شارژ و یا با باتری تنها (بدون توانایی شارژ شدن با برق)  استفاده کرد. قدرت برس های مدل نوسانی برقی از سایر مدل ها بیشتر می باشد.برای مشاهده ی قیمت برس های برقی پاک سازی صورت لطفا" به صفحه ی لیس قیمت سایت ایمالز مراجعه فرمایید.

براش های برقی پاکسازی صورت در چه انواعی موجودند؟

براش های نوع دستی


 راهنمای تهیه فیس براش

این نوع براش از جمله ساده ترین و رایج ترین مدل های موجود می باشند. این برس ها عموما یک برس گرد مخصوص صورت همراه  با یک دسته  پلاستیکی هستند! که نسبت به دیگر انواع برس  نرم تر بوده و با حرکات دایره ای و چرخشی بر روی صورت سبب پاکسازی پوست می گردند. قیمت این مدل از برس ها در بازار، کمتر از 30 هزار تومان می باشد.

براش های پاکسازی پوست صورت - لرزشی

غالبا براش های برقی قوی تر از سایر براش های دارای باتری  می باشند. همچنین توان و قدرت برش-های نوسانی و یا لرزشی (از آنجا که عملکرد براش های برقی پاکسازی لرزشی همراه با نوسان این دستگاه برروی پوست است، از این جهت این مدل ها نوسانی نیز نامیده می شوند) هم از مدل های سایرانواع بیشتر است. اکنون چنانچه نوع برس انتخاب شده هم برقی و هم لرزشی باشد، قدرت آن از همه برس های دیگر پاکسازی پوست بالاتر می باشد. براش های نوسانی نیز با لرزش برروی سطح صورت، قادر است جرم و آلودگی ها را از سطح پوست تمیز نماید. لرزش سبب می گردد که این براش تمامی نقاط پوست را به صورت مؤثر پاک گرداند.


 راهنمای تهیه فیس براش

برس های مدل چرخشی

براش های چرخشی با برق و یا باتری کار کرده و تنها در یک سمت بر روی پوست می چرخند. این مدل از برس، از شدت عمل کمتری در مقایسه با مدل لرزشی برخوردار بوده و باز هم از بین براش-های چرخشی دارای باتری و براش های چرخشی برقی ، انواع برس برقی قوی ترند.

آیا براش های برقی پاکسازی پوست برای همه مناسب هستند؟

برس های برقی پاکسازی صورت جهت افرادی با پوست های ضخیم و چرب ، مناسب تر از پوست های نازک و حساس می باشند. چنانچه دارای پوستی نازک و حساسی هستید نباید از براش های بسیار قوی برقی- لرزشی استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که برس های گوناگونی در بازار موجودند و برخی نمونه ها نیز دارای قابلیت تعویض سر براش می باشند. بدین معنی که چندین سر همراه با این برس ها موجود بوده که هر کدام برای نوع بخصوصی از پوست مناسب هستند. بعلاوه درجه چرخش و لرزش برخی از مدل های برس  نیز تنظیم پذیر می باشد.

 چطور باید از براش های برقی پاکسازی صورت استفاده نمود؟

در مجموع برس ها جهت تمیز کردن کرم ها و لوسیون ها ساخته نشده اند. چنانچه پوست صورت شما با مواد آرایشی پوشیده شده، ابتدا بایستی آن را پاک نمایید. فیس براش ها نه تنها قادر به پاک کردن کامل آرایش از روی صورت نمی باشند ، بلکه امکان دارد برعکس باعث نفوذ عمقی این مواد به منافذ پوستی گردیده و سبب ایجاد حساسیت و جوش های پوستی شوند.

در نتیجه نخستین عملی که باید پیش از استفاده کردن از این وسیله انجام  دهید، پاک نمودن آرایش می-باشد. جهت شستشوی صورت ( با و یا بدون استفاده از براش )، حتما لازم است از یک پاک کننده  ملایم استفاده نمایید. شوینده های قوی و صابونی سبب بیرون کشیدن آب از منافذ پوستی صورت و خشکی آن می گردند. ترکیب این شوینده ها با فیس براش ها می تواند سبب ایجاد خشکی دو برابر در صورت شود. تعویض نمودن سر فیس براش ها و شستشو دادن آن ها براساس دفترچه راهنمای این محصول نکته ای  بسیار با اهمیت است. مقدار فراوانی از باکتری و آلودگی هایی که برروی این برس ها جمع می شود، می تواند سبب تولید جوش ها و انواع حساسیت ها در پوست شوند. اگرچه این براش ها می توانند پوست را لایه برداری کنند، از طرفی نیز استفاده بیش از اندازه آن ها امکان دارد سبب ایجاد پوستی خشن و ناملایم شود. در نتیجه در بکارگیری این وسیله باید اعتدال را رعایت نمایید.


 راهنمای تهیه فیس براش

اگر فیس براش ها را به صورت هر روزه استفاده می نمایید، به محض مشاهده نشانه های سرخی و تحریکات پوستی، باید استفاده از این وسیله را متوقف کنید. پس از مدت کوتاهی استفاده، متوجه می-شوید که صورت شما چند بار در هفته به این برس ها نیازمند است.

تعداد دفعات به کار بردن براش های برقی پاکسازی در پوست صورت :

در بروشورهای این وسیله و راهنماهای همراه برخی از این برس های برقی قید گردیده است که این وسیله می تواند به صورت روزانه و در دو نوبت صبح و شب استفاده شود. ولی متخصصان توصیه می نمایند که بهتر است در نهایت روزانه یک بار از این وسیله استفاده نمایید چراکه در غیر این  حالت، امکان تحریکات و آزردگی پوستی وجود دارد. چنانچه از آن بیش از دفعات تعیین شده استفاده نمایید، احتمالا پوست شما آسیب  پذیر و حساس خواهد شد.

چگونه باید یک براش پاکسازی پوست را تمیز نمود؟

پس از استفاده از براش های پاکسازی می بایست این وسیله را به وسیله آب و مواد شوینده ضد میکروبی (آنتی باکتریال) شست وشو داد. مدل های برقی براش های صورت نیز همانند براش های لوازم آرایشی، احتیاج به شستن و نظافت دارند. اگر تمیز نشوند، تدریجا مملو از باکتری ها و آلودگی ها شده و به جای اینکه برای صورت مفید واقع گردند، پوست را خراب و بیمار می سازند. قسمت دسته و سر براش را با کمک شامپو بچه و یا صابونی ملایم و آب شست وشو داده و اجازه دهید تا خشک گردد. سپس مجددا آن را به کار برید.


 راهنمای تهیه فیس براش

تعویض سر براش پاکسازی هر چند وقت  یک بار لازم است ؟

براش های برقی از نظر عملکرد تا حدودی مشابه مسواک برقی می باشند و همانطور که پس  از مدتی، دندانه های قسمت برس مسواک، شکل خود را از دست داده و کارایی اولیه را ندارند و سری آن می-بایست تعویض گردد، برس های پاکسازی برقی نیز با گذشت زمان ، تغییر شکل داده و مانند گذشته عمل نمی کنند و دندانه های آن ها در هم و برهم می گردند. در این هنگام سر برس پاکسازی صورت نیاز به تعویض دارد. چنانچه در طول یک هفته، چند دفعه از این براش استفاده نمایید می بایست هر سه یا چهار ماهی یک بار، سری این وسیله را تعویض کنید. ولی اگر در طی هفته و ماه، به دفعات فراوان از این وسیله استفاده نکرده اید، لزومی ندارد که سری آن را مداوم عوض کنید. پس از بکارگیری برس پاکسازی صورت، این وسیله را تمیز نموده و سپس در داخل کیف آن و یا در مکانی مناسب قرار داده تا خراب و آلوده نگردد. بعلاوه رها نمودن آن در دستشویی اصلا و ابدا راه کار مناسبی نمی باشد.

آیا براش های برقی پاکسازی پوست صورت به رفع جوش ها و آکنه ها کمک می کنند؟


 راهنمای تهیه فیس براش

از آنجایی که از عمده ترین علل ایجاد آکنه و جوش می توان به مسدود شدن منافذ اشاره نمود، براش-های برقی پاکسازی پوست صورت می توانند از انسداد منافذ آن جلوگیری نموده و همچنین از ایجاد آکنه ممانعت نمایند. بدین سبب که این وسایل سبب پاک کنندگی چربی ها و آلودگی ها از سطح پوست شده و اجازه مسدود نمودن منافذ پوستی را به آن ها نمی دهند. چنانچه  از گذشته، برروی پوست  خود آکنه و جوش داشته باشید، توصیه می گردد پیش از استفاده از براش های پاکسازی در مورد آن ها با پزشک خود مشورت نمایید.

اگر از پمادها و داروهای پوستی استفاده نمایید، ممکن است پوست حساس تر گردد. بنابراین بهتر است حتما پیش از خریداری یک برس پاکسازی پوست با پزشک مشورت نمایید. زیرا ممکن است داروها و درمان های گذشته و یا فعلی شما، سبب حساسیت بیشتر پوست تان شوند. در مجموع، در صورت وجود جوش بر روی صورت تان و چنانچه پوستی پاک و کاملا سالم نداشته باشید، باید به پزشک مراجعه نمایید تا ریشه اصلی مشکل خود را پیدا نمایید. بکارگیری برس های پاکسازی بدون درمان نمودن جوش ها  و آکنه ها و نیز شناختن دلایل بوجود آمدن آن ها، راهکاری مناسب جهت برطرف نمودن جوش و آکنه نمی باشد. وجود جوش در ناحیه چانه ممکن است به سبب دلایل هورمونی باشد. ظهور جوش ها در سایر نقاط صورت نیز دارای دلایلی از قبیل استرس، مصرف مواد غذایی مخصوص همانند مواد حاوی الکل و کافئین و… می باشد. فیس براش ها به درمان شدن آکنه ها و یا جوش صورت کمک می نمایند. این وسیله در حقیقت سبوم ( چربی پوست ) اضافی را از روی پوست زدوده و بدین سبب جوش صورت کاسته می شود. در انتخاب مقدار سختی برس های فیس براش خود دقت نمایید. آکنه  ها عموما در صورت تماس با هر چیز سختی که روی آن ها کشیده شود، بدتر می شوند. نخست با ۲ دفعه در هفته آغاز نموده و به جوش ها دقت نمایید. هر موقع که حس کردید در آن ها التهاب بوجود آمده است استفاده از فیس براش را متوقف نمایید.


 راهنمای تهیه فیس براش

 بهترین شوینده ها جهت استفاده از فیس براش کدام است ؟

عموما بهترین نتایج از به کار گیری شوینده ای ملایم غیر صابونی که با پوست شما سازگاری دارد حاصل خواهند شد. به هیچ وجه از کرم های لایه بردار و مواد متشابه که دارای این خواص هستند، همزمان با برس پاکسازی استفاده ننمایید زیرا این مواد به همراه فیس براش ها سبب چند برابر گردیدن لایه برداری پوستی و نیز ایجاد مشکلات مربوطه خواهند گردید.

جمع بندی پایانی

در انتها به خاطر داشته باشید که استفاده بسیار زیاد از براش های برقی پاکسازی پوست ممکن است سبب پارگی مویرگ های نازک در صورت، خشکی، حساسیت، قرمزی و… گردد. به محض ایجاد این علائم، استفاده از براش را متوقف نمایید. چنانچه این براش ها را تهیه نموده اید و قصد استفاده از آن ها را دارید، دور نکات زیر را خطی قرمز و بزرگ کشیده و هرگز کارهایی گفته شده در زیر را انجام ندهید: بکارگیری براش برقی پاکسازی پوست به صورت مشترک با سایر افراد (تفاوتی نمی کند که این فرد مورد نظر مادر شما باشد و یا خواهرتان، براش پاکسازی مشترک همانند استفاده از مسواک سایر افراد برای شستشوی دندان های شماست). به کارگیری چند باره از این براش ها در یک روز. لزومی ندارد در یک روز چندین بار از این برس ها استفاده نموده و صورتتان را پاکسازی نمایید زیرا، ممکن است سبب ایجاد حساسیت های پوستی شود. به کار گیری براش همزمان با مواد لایه  بردار و داروهای پوستی. از این براش های پاکسازی صورت نباید به صورت همزمان با یک لایه  بردارهای خانگی و شیمیایی استفاده نمایید.

 

 راهنمای تهیه فیس براش


نظرات کاربران