راهنمای خرید اتو مو

راهنمای خرید اتو مو

در صورتی که شما نیز در فکر تهیه یک دستگاه اتوی مو با کیفیت هستید و با مراجعه به مراکز فروش با مارک های متنوعی مواجه می شوید، به شما توصیه می کنیم برای این که از این تردید خارج شوید این مقاله را مطالعه کنید. ما در این مقاله برای شما مدل های متنوع اتوی موهای با کیفیت را بر پایه جنس آن ها، حالت موی افراد و همچنین جنس کفی اتو شرح می دهیم. هر چند نام محصولی که در این مقاله برای شما معرفی می کنیم اتوی مو است و کار آن صاف نمودن موها می باشد ولی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مدل های متنوع اتوی مو اثرات گوناگونی روی حالت موی افراد خواهند گذاشت. هرچند اصلی ترین کار این محصولات صاف نمودن موها است ولی بعضی از اوقات از آن ها جهت فر نمودن و حالت بخشیدن به موها نیز استفاده می شود البته در صورتی که نحوه انجام این کارها را بلد باشید.   

دستگاه های اتوی مو در انواع متنوعی به بازار عرضه گردیده است اما این مدل ها با هم تفاوت هایی نیز دارند. از تفاوت های بین دستگاه های اتوی مو می توان به جنس صفحه آن ها که می تواند سرامیک اصل باشد یا آلومینیومی، عرض صفحه این محصولات که می تواند پهن، متوسط و یا باریک باشد، شکل صفحه آن ها، روکش صفحه این محصولات که می تواند سرامیک، سرامیک-کراتین و یا تیتانیوم باشد، درصد گرمای تولید شده توسط آن ها، روش تنظیم دما در آن ها که برخی از آن ها می توانند دارای تنظیم کننده گرما باشند و یا این تنظیمات را نداشته باشند، نمایشگر دما در آن ها که برخی مدل ها صفحه نمایش ندارند، برخی دارای یک یا چند چراغ صفحه نمایش هستند و برخی دیگر صفحه نمایش دیجیتال دارند اشاره کرد. علاوه بر کار صاف کردن، از این محصولات جهت فر نمودن نواحی پایین مو و حالت دادن به داخل و خارج و به وجود آوردن فر های درشت استفاده می شود.برای مشاهده ی قیمت اتو مو به صورت لحظه ای می توانید به صفحه لیست قیمت سایت ایمالز مراجعه فرمایید.

مدل های اتوی مو همراه با کفی های متنوع در آن ها

 ۱_ اتوی مو همراه با کفی های معمولی:

در این مدل اتوهای مو، کفی ها از جنس فلز هستند و در بیشتر آن ها امکان تنظیم دما وجود ندارد. در کل ویژگی که جهت تنظیم دما در آن ها تعبیه شده است: کم، متوسط و زیاد است. این اتو توسط افرادی که گاها از اتو استفاده می کنند و یا فقط می خواهند قسمتی از مویشان را صاف کنند به کار می رود.


راهنمای خرید اتو مو

۲_ اتوی مو با کفی های سرامیک:

این مدل اتوی مو در مقایسه با مدل های تورمالینی و تیتانیومی قیمت پایین تری دارند و برای انواع موها، چه نازک باشند و چه ضخیم می توانند استفاده شوند. صفحه سرامیکی خیلی راحت روی مو سر خرده و به طور یکنواخت گرما را پخش می کنند. هرچند که نتیجه کار در اتوهای موی تیتانیومی بهتر از اتوهای مو سرامیکی است ولی در صورتی که شما با نحوه کار با این محصولات آشنا نیستید، توصیه ما به شما این است که همین مدل های سرامیکی را تهیه نمایید چون در مقایسه با اتوهای تیتانیومی به آرامی داغ خواهند شد که برای استفاده روزانه و همچنین موهایی که آسیب دیده هستند مناسب تر اند. علت استفاده از این مدل اتو این است که با اتوهای مو مدل سرامیکی احتمال اینکه موها بسوزند بسیار کم است. لازم به ذکر است که گرمای تولید شده در اتوهای مدل سرامیکی حرارت مادون قرمز است. به این معنا که مو از قسمت داخل به خارج دچار حرارت می شود و در نهایت صدمه کمی به آن وارد خواهد شد. پس اتوهای مدل سرامیکی برای موهای نازک وظریف و یا موهایی که دچار شکنندگی هستند بسیار مناسب اند. در هنگام تهیه اتوی مو مدل سرامیکی حتما باید به کیفیت جنس صفحه توجه داشته باشید. در مدل هایی که قیمت بسیار پایینی دارند و نامرغوب هستند، روکش سرامیکی صفحه اتو آنقدر نازک است که پس از استفاده از بین رفته و مو به طور مستقیم با فلز بی کیفیت زیر صفحه تماس پیدا می کند. بهتر است بدانید که از صفحه های سرامیکی باید به شدت مراقبت نمایید چون در مقایسه با مدل های تورمالینی و تیتانیومی شکننده تر هستند و خیلی زود ترک بر می دارند. 

۳_ اتوی مو با کفی های تورمالین:

تورمالین یا کهربا، یک سنگ نیمه قیمتی می باشد که ممکن است تاکنون نمی دانستید که از آن در تولید اتوهای مو نیز استفاده می شود. پودر تورمالین را پس از سپری شدن فرآیند تولید به عنوان روکشی روی صفحه های سرامیکی و یا تیتانیومی قرار می دهند که البته بیشتر روی صفحات سرامیکی به کار می روند. مطمئنا این سوال برای شما پیش می آید که تورمالین به چه صورت عملکرد اتوهای مو را زیاد می کند؟ باید بدانید که تورمالین چند برابر دیگر مدل های اتوی مو میتواند یون های منفی را به صورت طبیعی تولید نمالید. در واقع یون های منفی، یون های مثبتی که در موهای خشک و صدمه دیده وجود دارند را بی اثر کرده و سبب حفظ چربی و رطوبت طبیعی موها می شوند و همچنین از وِزشدگی موها جلوگیری میکنند.


راهنمای خرید اتو مو

نحوه عملکرد اتوهای مو تورمالینی نیز حرارت مادون قرمز می باشد. ولی نکته جالب این است که روکش تورمالینی صفحه های سرامیکی بلافاصله پس از تماس با موها سبب بسته شدن فولیکول های مو و در نهایت کم شدن احتمال صدمه دیدن موهای شکننده و ضعیف به دلیل اتوکشی های پشت سر هم می شود. همچنین سطح اتوهای مو مدل تورمالینی آنقدر صاف است که در مقایسه با دیگر مدل های اتوها فشار و کشش خیلی کمی را به موها وارد می کنند و در نهایت مناسب موهای صدمه دیده هستند.  

۴_ اتوی مو با کفی آیونیک:

این مدل اتوهای مو در مقایسه با انواع دیگر قیمت بالاتری دارند. کار این نوع اتوها روی جنس های متنوع مو نتیجه متفاوتی دارد. در صورتی که شما مو های خشکی دارید، استفاده از این مدل اتوی مو برای شما مناسب خواهد بود. این مدل سبب می شود تا رطوبت موهای شما حفظ شود و حتی رطوبت را نیز به موهای شما باز گردانده و از خشکی موهایتان جلوگیری می کند. لازم به ذکر است هر اندازه که شما موهای پر حجم و ضخیمی داشته باشید برای صاف کردن آن ها به گرمای بیشتری احتیاج خواهید داشت پس اتوی مویی که تهیه می کنید نیز باید بسیار پیشرفته باشد.

۵_اتوی مو با کفی های تیتانیومی

این نوع اتوهای مو مناسب سالن های آرایشی و افراد  حرفه ای است. تیتانیوم عنصر فلزی درخشان است که از سنگ های آذرین به دست می آید و از دلایل معروفیت این سنگ می توان به محکم بودن و ماندگاری بالای آن، وزن سبک و رسانای گرما بودن آن اشاره کرد. به این خاطر است که اتوهای موی تیتانیومی در مقایسه با اتوهای سرامیکی سریع تر داغ خواهند شد و ماندگاری بالایی نیز دارند. در ضمن پخش هماهنگ حرارت بالای اتوهای تیتانیومی به شما این امکان را می دهد تا خیلی سریع نتیجه کار را ببینید. برخی اتوهای موی تیتانیومی مانند مدل سرامیکی با گرمای مادون قرمز عمل می کنند و برخی دیگر نیز تکنولوژی ایجاد یون های منفی را دارند که سبب حفظ رطوبت مو و بیشتر شدن درخشندگی مو و جلوگیری از وِزشدن موها می شود. در نهایت اتوهای موی تیتانیومی در آب و هوای مرطوب سبب صافی ماندگار در موها می شوند.


راهنمای خرید اتو مو

ولی در صورتی که تجربه کافی در استفاده خانگی از این محصولات را ندارید باید خیلی احتیاط کنید، چون اتوهای موی تیتانیومی به سرعت داغ می شوند و گرمای بسیار زیادی نیز دارند و اگر مراقب نباشید موهایتان می سوزند. پس در اینصورت بهتر است مدلی را تهیه کنید که دارای کنترل کننده گرما باشد. لازم به ذکر است که اتوهای موی تیتانیومی عمدتا برای موهای ضخیم و با حجم زیاد به کار می روند چون این محصول موها را از سمت خارج به داخل حرارت می دهد پس استفاده از آن برای موهای نازک به دلیل اینکه ممکن است به آن ها صدمه وارد شود پیشنهاد نمی شود.

۶_ اتوی مو با کفی کراتین

همانگونه که اطلاع دارید یکی از اجزای تشکیل دهنده ساختمان مو، کراتین است. ولی ویژگی خاص آن نرم کردن قوی موها و ایجاد یون های زیاد است.

عرض اتوهای مو:

پس از مدل های مختلف کفی های اتو موها، عرض این محصولات نیز دارای کاربرد های متفاوت است. عرض اتوهای مو به دو گروه تقسیم می گردند که در ادامه درباره آن ها توضیح می دهیم. نوع اول، اتوهای باریک و بلند هستند که از آن ها هم برای صاف کردن موها و هم برای فرکردن موها البته با تکرار و تمرین زیاد استفاده می شود. نوع دوم، اتو های پهن و بلند هستند که از آن ها جهت صاف و لخت نمودن موهای خیلی بلند استفاده می شود. چون اصولا کار صاف کردن موهای خیلی بلند با اتوهای باریک خیلی سخت است. اتوهای مو با کفی پهن قادر اند تا حجم بیشتری از موها را صاف کنند.

تهیه اتوهای مو با در نظر گرفتن جنس موها:

به دلیل متنوع بودن انواع اتوهای مو، برای تهیه اتوی موی مناسب گزینه های زیادی پیش روی شما قرار دارد. ولی درصورتی که مدل موهایتان را در نظر بگیرید و مطابق آن اقدام به خرید این محصول کنید متوجه می شوید که حجم گزینه های خرید شما کم خواهد شد و خرید مناسبی را می توانید انجام دهید. در کل انواع موها در ۴ گروه تقسیم بندی می شوند. که در ادامه هریک را به شما معرفی کرده و درباره آن توضیح خواهیم داد.


راهنمای خرید اتو مو

۱- موهای صاف و نازک: در صورتی که شما موی معمولی و لختی دارید باید اتوی مویی را تهیه نمایید که گرمای آن زیاد باشد. مدل اتوهایی که دارای کفی سرامیکی هستند نیز برای موی شما مناسب اند چون هم از حالت الکتریسیته شدن موهای شما جلوگیری می نمایند و هم به موهای شما صدمه ای وارد نمی کنند. 

۲- موهای فر: در صورتی که موهای نازک و فر دار دارید باید از اتوهای مویی که خصوصیت تنظیم کنندگی حرارت دارند استفاده نمایید. آن موقع است که شما قادر خواهید بود متناسب با حجم و ضخیم بودن موهایتان، میزان گرمای اتو را تنظیم نمایید. اتوی مناسب این موها اصولا کفی تیتانیومی و یا تورمالینی دارند که مناسب موهای حالت دار شما هستند.

۳- موهای ضخیم وصاف: در صورتی که موهای شما کمی حالت دار است و ضخامت نیز دارد، جهت صاف کردن و لخت کردن مو هایتان به حرارت بیشتری در مقایسه با موهای نازک نیاز دارید. برای این مدل موها استفاده از اتوی مو با کفی پهن که خصوصیت تنظیم درجه حرارت را نیز داشته باشد مناسب تر است. کفی پهن باعث می شود تا بتوانید حجم زیادی از موهایتان را صاف کنید. همچنین متناسب با حجم موها می توانید مناسب ترین دما را برای موهایتان تنظیم نمایید.

۴- موهای فر و ضخیم: در صورتی که موهای شما از نظر جنس در این دسته قرار دارند پس باید شما محصولی را که هم کفی آن پهن باشد و هم‌حرارت بالایی داشته باشد تهیه نمایید. اتوهایی که دارای خاصیت یونیزاسیون هستند برای شما مناسب اند. این مدل اتوها از موهایتان در برابر گرمای زیاد مراقبت می کنند و از سوی دیگر سبب می شوند تا موهایتان خشک نشوند و رطوبت خود را حفظ کنند.

 ۵- اتوی موی مناسب پسرهای جوان با موهای کوتاه: این افراد برای موهایشان هرچه اتوی موی باریکتری را انتخاب نمایند کار با آن برایشان راحت تر خواهد بود و همچنین نتیجه خوبی نیز خواند گرفت.

چه نوع اتوی مویی ممکن است که به موها صدمه وارد کند؟

اصولا هر گونه گرمایی به مو صدمه می زند. تمامی اتو های موی ساخته شده بوسیله همه کمپانی ها نیز به انواع موها صدمه وارد می کنند. حتی استفاده از رنگ مو نیز به مو ها صدمه وارد میکنند. پس سوال این جا است که اتوی موی مناسبی که به مو صدمه کمتری وارد می کند کدام است؟ نحوه صدمه دیدن مو توسط اتوها به دو عامل یعنی گرمای تولید شده توسط اتوی مو و این که چگونه این گرما به مو می رسد بستگی دارد.


راهنمای خرید اتو مو

بیشترین حرارت برای یک دستگاه اتوی مو ۲۴۰ درجه سانتی گراد می باشد و  در صورتی که از این مقدار بیشتر شود درصد صدمه ای که به مو وارد می کند نیز بیشتر خواهد بود. البته شما برای حالت دادن‌مو ها به دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد نیاز دارید و در صورتی که گرمای اتوی مو از این میزان کمتر باشد صاف نمودن یا حالت دادن به موها نیز به خوبی انجام نخواهد شد. این که چگونه حرارت به مو منتقل می شود نیز به جنس کفی اتوی مو بستگی دارد. شیوه انتقال گرما در اتوهای مو به دو عامل بستگی دارد، اول جنس المنتی که اتو را گرم می کند و دوم جنس کفی دسنگاه است که به چه صورت گرما را در همه نقاط به طور هماهنگ پخش می کند. در مباحث بالا درباره انواع کفی های اتوی مو توضیح داده ایم و الان فقط یادآور می شویم که مناسب ترین اتوی مو که کمترین صدمه را به مو وارد می کند محصولی است که کفی آن به طور کامل از جنس سرامیک باشد و پس از این مدل، اتوی با کفی تورمالینی مناسب ترین نوع کفی برای منتقل نمودن گرما است. 

کفی اتو موهایی که قیمت پایینی دارند به مو صدمه وارد می کنند چون کفی آن ها از نوع جنس های گفته شده نیست. جنس کفی آن ها آلومینیوم بدون روکش محافظ است که سبب می شود تا گرما به صورت سریع و نا هماهنگ به موها منتقل شود.

خصوصیات کلی در مورد اتوهای مو

۱- تنظیم کننده دما

این خاصیت تنها در جدیدترین مدل های اتوی مو مشاهده می شود. در این مدل ها شما قادر خواهید بود تا درجه گرمای اتو را به دلخواه خودتان تنظیم نمایید. این خصوصیت برای اشخاصی که موهای حساس دارند و گرمای زیاد اتو به موهایشان صدمه می زند مناسب است. در صورتی که شما نیز مو هایتان حساس است یا میخواهید گرمای کمی به پوستان برسد، تهیع این مدل اتوی مو را به شما پیشنهاد می کنیم.


راهنمای خرید اتو مو

۲- سایز اتوی مو و پهنای صفحات آن

 اتوهای مو در دو اندازه تولید شده اند. اتوهای مو با کفی پهن و اتوهای مو با کفی باریک، در صورتی که موهای شما بلند است و قصد دارید تا خیلی سریع و با روشی آسان موهایتان را صاف و زیبا کنید، اتوی مناسب موی شما اتوی با کفی پهن است. ولی در صورتی که موهای کوتاهی دارید یا قصد حالت دادن مو هایتان را دارید، پیشنهاد ما به شما اخوی مو با کفی باریک است. دقت کنید که اتوهای با کفی پهن اصلا مناسب موهای کوتاه نیست.  

۳- طول سیم اتوی مو

شاید در دید اول طول سیم اتوی مو به عنوان یک ویژگی خاص به چشم نیاید ولی هر چقدر که سیم این محصولات بلندتر باشد، استفاده از آن ها نیز آسان تر خواهد بود. کمترین طول سیم برای اتوهای مو باید ۲۴۰ سانتی متر باشد. برای مثال تصور کنید که پریز برق از میز آرایش و آینه شما فاصله داشته باشد و شما برای استفاده از اتوی مویتان اگر سیم کوتاهی داشته باشد باید سرخود را از جلو آینه خم نمایید.

۴- نقطه اتصال سیم به بدنه اتو

همانطور که اطلاع دارید ممکن است در هنگام استفاده از اتوی مو و یا وقتی آن را جابه جا می کنید سیم دستگاه دچار کشیدگی شود پس بهتر است که نقطه اتصال سیم به بدنه اتو محکم باشد. اتصال سیم در بعضی از اتوها چرخشی است یعنی در صورتی که موقع استفاده از دستگاه جهت حرکت دستگاه تغییر کند، سیم اتو تاب بر نمی دارد و برای شما در حرکت دادن دستگاه نیز مشکلی به وجود نخواهد آمد. 

۵- گارانتی و ضمانتنامه معتبر

حتما در هنگام‌تهیه دستگاه اتوی مو، به گارانتی بودن دستگاه دقت ویژه ای داشته باشید. چون عملکرد این محصول فقط در زمان کار با آن مشخص می شود پس این مساله را جدی بگیرید تا اگر با اتفاقی مواجه شدید به مشکلات جدی تری دچار نگردید.

نکاتی درباره نحوه استفاده درست از اتوهای مو

برای کار با این دستگاه ابتدا یک دسته از موی تان را بین دو کفه ی دستگاه قرار داده و دستگاه را از نزدیکی کف سر و به آرامی وقتی دسته مو بین کفه های آن قرار دارد محکم به هم نزدیک کرده و روی هم نگه دارید. جهت صاف کردن هر دسته به ۵ تا ۱۰ ثانیه زمان احتیاج دارید. باید بدانید که این زمان به جنس مو بستگی دارد و برای موهای با جنس ضخیم زمان زیادی جهت صاف کردن نیاز دارید. سپس خیلی آرام اتو را به سمت بیرون هدایت کنید. جهت فر نمودن پایین مو می توانید از اتوی مو با کفه سرامیکی استفاده کنید که حرارت کفه آن ۲۰۰ درجه و گرمایی که به بدنه دستگاه می رسد ۹۰ درجه باشد. 


راهنمای خرید اتو مو

خوب است که کفه ی اتوی مو از جنس سرامیکی باشد چون اتوهای مو با کفه ی فلزی و آهنی سبب ایجاد موخوره و صدمه زدن به موها می شوند. در موقع اتوکشی، باید حتما موها خشک باشند. پیش از کار با اتوی مو نیز مو هایتان را به موادی همچون واکس، ژل، کرم، تافت و یا چسب مو آغشته نکنید. اتوکشی را با یک یا دو سانت فاصله از ریشه موها به طور کاملا عمود به ریشه انجام دهید. بهتر است بدانید که به کاربردن دستگاه هایی مثل اتوی مو و سشوار به خاطر اینکه گرمای زیادی را در مدت زمانی کم و هر روز به موها می دهند سبب ریختن موها می شوند پس سعی کنید از این محصولات در مواقع خاص و با فاصله زیاد بهره ببرید.

خوب است نسبت به هزینه ای که برای خرید محصول پرداخت می کنید از کیفیت آن آگاهی داشته باشید:

شما خیلی راحت می توانید وارد یک فروشگاه شده و ارزان قیمت ترین اتوی موی موجود را خریداری نمایید. ولی باید در نظر داشته باشید درصورتی که برای خرید محصول دقت نکنید، باید پس از چند ماه و یا زودتر، دوباره اقدام به خرید کنید، پس بهتر است تا در هنگام خرید با کیفیت ترین محصول را برای خودتان تهیه نمایید تا از صدمه دیدن موهایتان جلوگیری کنید. اتوهای با قیمت پایین، ماندگاری کم تری نیز دارند. همچنین این محصولات نامرغوب بعضی از خصوصیات جهت محافظت از مو را نیز در اختیار شما قرار نمی دهند. برای مثال در این اتوها امکان تنظیم نمودن گرما وجود ندارد. در بعصی دیگر از این مدل ها نیز گرما به صورت هماهنگ توزیع نمی گردد. در نهایت این اتوهای بی کیفیت صدمه زیادی به مو وارد می کنند و باید دوباره پس از مدتی آن ها را با یک اتوی دیگر جایگزین نمایید. اتوهای باکیفیت که قیمت بالایی نیز دارند، ماندگاریشان طولانی است و تا چندین سال قادر به استفاده از آن ها هستید. این مدل اتوها دارای ویژگی تنظیم کننده دما هستند و گرمای آن ها به صورت هماهنگ روی کفه ی اتو توزیع می گردد. در نهایت، استفاده از این اتوها نتیجه مناسب تر و حرفه ای را با خود به همراه دارد و در کل باید گفت که این محصولات ارزش خریداری شدن با قیمت بالا را دارند. همچنین این محصولات با کیفیت به دلیل داشتن خصوصیات زیاد مانند امکان تنظیم کردن دمای اتو، صدمه خیلی کمی را به موهای شما وارد می کنند.


نظرات کاربران