وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

موی سر و ریش و سبیل آقایان در ظاهر آن‌ها بیشترین تاثیر را دارد و معمولا آقایان به مرنب بودن و مدل موی خود بسیار اهمیت می‌دهند. از آن جایی که ظاهر موی سر و صورت آقایان بسیار اهمیت دارد، آقایان برای کوتاه یا مرتب کردن موی سر یا صورت خود آرایشگاهی انتخاب می‌کنند که به روز و مدرن باشد و بهترین تجهیزات و وسایل را داشته باشد. برای این که یک آرایشگاه مردانه مدرن و به روز داشته باشید و مشتریان را به سوی خود جذب کنید باید بهترین و کامل‌ترین تجهیزات را در آرایشگاه خود داشته باشید. شغل آرایشگری یکی از شغل‌های پردرآمد است که در فرصت کوتاهی بعد از راه اندازی کسب و کار، به درآمد و سود خیلی خوبی دست پیدا می‌کنید. شما به عنوان یک آرایشگر بلافاصله بعد از اینکه دوره‌های مربوطه را پشت سر گذاشتید می‌توانید در آرایشگاه خود یا در سالنی دیگر مشغول به کار شوید. مبلغی که یک آرایشگر به عنوان درآمد به دست می‌آورد کاملا به مهارت، توانایی فرد در آرایشگری، مدرن بودن و در عین حال داشتن تجربه  مربوط است و با توجه به این فاکتورهای گفته شده درآمد آرایشگر بسیار متفاوت خواهد بود. در این مطلب ما به شما برخی لوازم و وسایل مورد نیاز برای یک آرایشگاه مردانه را معرفی خواهیم کرد. شغل آرایشگری امروزه به یک هنر مبدل شده است و نسبت به سال‌های قبل بسیار پیشرفت کرده و رونق بسیار زیادی دارد. شغل آرایشگری نیز مانند هر شغل دیگری مهارت‌های خاص و مربوط به خود را دارد و نکات ریزی در آن وجود دارد که هر فرد عادی نمی‌تواند آن را یاد بگیرد و برای یافتن این مهارت و توانمندی‌ها در حرفه آرایشگری باید دوره‌هایی را آموزش ببینید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای راه اندازی یک آریشگاه مردانه را به شما معرفی کنیم.

ویژگی یک آرایشگاه مردانه خوب

آرایشگاهی که کامل‌ترین تجهیزات را داشته باشد و وسایل درون سالن به طرز ملموس و طبق سلیقه عمده مشتری‌ها چیده شده باشد قطعا انتخاب اول مشتریان خواهد بود. لوازم و تجهیزات سالن آرایشگاه صرفا مربوط به تیغ، قیچی یا شانه نیست. دکوراسیون و مبلمان موجود در سالن نیز اهمیت بسیار زیادی دارند و در حرفه‌ای به نظر رسیدن آرایشگاه بسیار نقش مهمی دارند. تصور کنید شما به سالنی بروید که در آن جایی برای نشستن شما نباشد و صندلی یا مبلمان برای نشستن نباشد! قطعا شما در آن آرایشگاه نخواهید ماند و سالن دیگری را انتخاب خواهید کرد. در مقابل سالنی را تصور کنید که مبلمان راحتی چیده شده تا شما در وقت انتظار به راحتی بنشینید و حتی بهتر از آن، مجلات یا ژورنال‌هایی باشد تا شما سرگرم باشید و گذر زمان را احساس نکنید.


وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

صندلی مخصوص سالن آرایشگاه و آینه

صندلی‌هایی که در آرایشگاه از آن‌ها استفاده می‌شود مخصوص سالن و آرایشگری هستند. برای خرید یک صندلی خوب و مناسب باید ابتدا به نشیمن‌گاه و البته قسمت قرار گرفتن سر مشتری دقت کنید. مشتری شما ممکن است گاهی تایم زیادی را روی صندلی بنشیند و راحتی صندلی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که گاهی باعث نارضایتی مشتری می‌شود. اگر صندلی شما کیفیت کافی را نداشته باشد، مشتری دچار سردرد یا گردن‌درد می‌شود و بسیار برای او اذیت‌کننده خواهد بود. آرایشگاه بدون آینه هیچ معنا و مفهومی ندارد!

صندلی مخصوص سالن زیبایی و آینه

توصیه می گردد در موقع تهیه صندلی آرایشگاه به مواردی از قبیل راحتی قسمت نشیمنگاه و نیز محل قرارگیری سر توجه داشته باشید زیرا مشتریان عموما از نشستن بر روی صندلی‌های دارای کیفیتی پایین فراری می باشند. بعلاوه این گونه صندلی‌ها سبب درد در ناحیه گردن و اذیت شدن مشتری هستند. همچنین بدون وجود آینه یک آرایشگاه معنا و مفهوم خود را از دست می دهد. شما می بایست آینه‌هایی مناسب را برای این مکان تهیه نموده و در قسمت های گوناگون آرایشگاه خود نصب نمایید. از بهترین قسمت ها جهت نصب کردن آینه که اغلب آرایشگران نیز از آن غافلند، دیوار پشت صندلی های آرایشگاه می باشد. در این صورت مشتری قادر خواهد بود پشت سر خود را ببیند و از تسلط کافی روی عمل آرایشگر برخوردار باشد.

پادری و مبلمان آرایشگاه

 چنانچه تمایل دارید سالن زیبایی شما تمیز و مرتب باشد یکی از ضروریات آن استفاده نمودن از پادری ها است. با کمک این پوشش مشتریان قادر خواهند بود ابتدا کثیفی کفش خود را گرفته و سپس وارد سالن گردند. همچنین اگر تمایل به داشتن یک سالن زیبایی مدرن و جذاب دارید بهتر است بدانید از ملزومات یک آرایشگاه مردانه، مبلمانی زیبا و راحت می باشد. سعی نمایید از مبلمان‌های راحتی استفاده کرده و آن ها را بر حسب سبک طراحی فضای آرایشگاه انتخاب کنید. به عنوان نمونه چنانچه صندلی، سینک و سایر وسایل آرایشگاه شما به رنگ های تیره از قبیل مشکی است، بهتر است مبلمان را از خانواده رنگ قرمز انتخاب نمایید. در این حالت هم بر زیبایی سالن افزوده خواهد شد و هم مشتریان از لحاظ روانشناختی احساسی بهتر خواهند داشت.


وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

ماشین های اصلاح از اصلی ترین ابزار مورد نیاز در سالن های آرایشگاه مردانه

از آنجا که فن آرایشگری فنی نوین و امروزی نبوده و از گذشته مورد توجه است، می توان به این نکات توجه نمود که در قدیم الایام آرایشگران صرفاً با استفاده از قیچی به کوتاه نمودن مو می پرداختند ولی امروزه با روی کار آمدن انواع ماشین های اصلاح شرایط تفاوت نموده است. ماشین‌های اصلاح به سه گروه تقسیم بندی می‌گردند که به شرح زیر می‌باشند:

ماشین های اصلاح مکانیکی که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و عموما در آرایشگاه‌های مدرن به کار نمی روند. ماشین های اصلاح برقی که با سیم به پریز برق متصل شده و مشهورترین مدل آن برند موزر می باشد. تقریباً می توان گفت که در همه سالن های زیبایی مردانه حداقل یک موزر موجود است. ماشین های اصلاح شارژی که از یک استند و یا آداپتور جهت شارژ شدن برخوردار بوده و در زمان معینی قادرند بدون نیاز به سیم کار کنند. از این گروه از ماشین‌های اصلاح اغلب جهت تراشیدن صورت استفاده می‌گردد.

قیچی

قیچی ها مرسوم‌ترین و اصلی‌ترین وسیله‌های موجود در هر سالن آرایشگاه مردانه می باشند که با استفاده از آن ها موهای ژولیده و نامرتب کوتاه می‌گردند. هر آرایشگر حرفه‌ای غالبا دارای یک ست قیچی تیز و باکیفیت بوده که به وسیله آن ها موها را بدون هیچ مشکلی کوتاه می نماید در این صورت طبیعتاً مشتریان نیز رضایت بسیار بیشتری خواهد داشت.

تیغ های آرایشگری

اکثر آقایانی که به آرایشگاه مردانه مراجعه می نمایند، از آرایشگر کارهایی را انتظار دارند که خودشان قادر به انجام آن ها نباشند. از این کارها می توان به خط انداختن و اصلاح موهای ناحیه گردن اشاره نمود. بدین منظور به کارگیری تیغ های اصلاح بسیار کاربردی می‌باشد. چنانچه تیغ و دسته تیغی که استفاده می شود از کیفیتی بسیار بالا برخوردار باشند، مشتریان در هنگام اصلاح نمودن صورت آن ها و خط انداختن حس آرامش و رضایت خواهند نمود.


وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

ژل مو

از جمله موادی که در یک سالن آرایشگاه مردانه استفاده می شود،  ژل و واکس مو می باشد. از ژل ها جهت حالت گیری مو استفاده شده و می‌توان آن ها را به افرادی که پس از مراجعه به آرایشگاه قصد شرکت در مهمانی را دارند، توصیه نمود حتماً می بایستی در ابتدا از مشتریان در مورد اینکه تمایل به استفاده از ژل مو دارند یا خیر سؤال نمایید.

شانه

از دیگر وسایل ضروری برای سالن آرایشگاه‌ مردانه، شانه می باشد. اگر بخواهید آرایشگاه کاملی را راه اندازی کنید، می بایست شانه‌هایی با تنوع زیاد و باکیفیت را تهیه نمایید. شانه‌ها انواع متنوعی دارند که هر کدام دارای کاربردی متفاوت می باشند. به عنوان نمونه از شانه های رنگ، جهت برداشتن و پخش نمودن رنگ ها از روی مو استفاده می‌گردد. شانه های پوش و تقسیم نیز به ترتیب جهت مدل دادن و تقسیم نمودن موها استفاده می شوند.

اتوی مو

دستگاه های اتوی مو دارای تنوع بسیاری در بازار بوده که در سالن های آرایشگاه‌ مردانه بهتر است مدل باریک آن ها استفاده شوند ، چراکه عموما موهای آقایان حجم زیادی ندارند. در صورتی که یک مشتری مایل باشد می‌توان توسط اتوی مو، موهای او را صاف کرده و به آن ها حالتی زیبا ببخشید.


وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

تیغ های اصلاح

 عموما آقایان موقعی جهت اصلاح صورت خود به آرایشگاه های مردانه مراجعه می نمایند که خود قادر به انجام آن در منزل نباشند. بنابراین از آرایشگر خود انتظار دارند تا هنگامی که با آرامش بر صندلی تکیه کرده اند و لذت می برند، صورتشان نیز به بهترین نحو ممکن اصلاح گردد. با توجه به آنچه گفته شد تیغ اصلاحی که انتخاب می شود می بایست کیفیتی بالا داشته باشد و در موقع استفاده از آن به مشتریان احساس ناخوشایندی ندهد.

آب ‌پاش

امروزه در سالن های آرایشگاه‌ مردانه مدرن از آب‌ پاش‌هایی پر قدرت که به خوبی می توانند آب را به بخش های مختلف مو پخش کنند استفاده می شوند. این آب‌پاش به خصوص جهت افرادی که موهایی خشک و زبر دارند، بسیار مفید بوده و آرایشگران می‌توانند به آسانی سر را اصلاح نمایند. با تهیه آب‌پاش‌های ویژه آرایشگری، شرایطی راحت‌تر برای کار شما فراهم خواهد شد.

تجهیزات رفاهی

از دیگر موارد لازم جهت راه اندازی یک سالن آرایشگاه مردانه می توان تجهیزات رفاهی را نام برد. این تجهیزات وسایلی از قبیل مبلمان، میزها، تلویزیون، چای و یا قهوه سازها، دستگاه آب سرد کن و همه موارد مشابه دیگر می باشند. این وسایل به عواملی همانند مقدار فضای موجود، محل آرایشگاه و میزان لوکس بودن مغازه وابسته است.

دکوراسیون آرایشگاه

از جمله مهم ترین تجهیزات لازم برای یک آرایشگاه مردانه می توان به دکوراسیون و موارد مرتبط با آن اشاره نمود. توجه داشته باشید که افرادی که به آرایشگاه شما می آیند اهمیت بسیاری برای ظاهر سالن و حتی شخص آرایشگر قائل خواهند بود. چنانچه ‌بخواهید از کسب و کار خوبی برخوردار شده و درآمدی کافی را از بدست آورید می بایست این نکته را در نظر داشته باشید.

کیف آرایش مردانه و لوازم موجود در آن

کیف آرایش مردانه از جمله لوازم کاربردی بوده که می‌توان آن را  محلی امن جهت قرار دادن لوازم‌ آرایشی آقایان در نظر گرفت. استفاده از این کیف ها سبب می‌گردد که به آسانی در هنگام نیاز به یک ابزار آن را پیدا نموده و همچنین کمک شایانی به نظم دادن به لوازم شما خواهد کرد. کیف‌ های آرایش مردانه دارای زیپ‌ بوده و اغلب جنس آن ها چرمی می باشد. این کیف‌ها مکانی مخصوص برای لوازم شما می باشند. متعلقات لازمی که می-بایست در این کیف ها موجود باشند در ادامه بررسی گردیده اند.


وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

کرم های اصلاح آقایان ؛ آیتمی ضروری در پکیج  لوازم ‌آرایشی مردانه : از با اهمیت ترین لوازمی که عموما در پکیج  لوازم‌ آرایشی مردان وجود دارد، کرم های اصلاح آنان است. تصور نمایید در موقع سفری تفریحی و یا کاری، شرایط موجود نباید سبب شلختگی و نامرتب بودن ظاهر شما گردد. بنابراین اگر یکی از این کرم های اصلاح را جهت اصلاح صورت به همراه داشته باشید به راحتی می توانید از ظاهری تمیز و مرتب بهره مند باشید.

افترشیو : برای به همراه داشتن این مواد و جهت جلوگیری از سنگین شدن کیف می‌توان افترشیوی در سایز کوچک را تهیه نمود. به همراه بردن یک افترشیو در داخل کیف آرایشی کمک شایانی به نرمی و شفافیت پوست پس از اصلاح می کند. اغلب استفاده از این مواد در زمستان‌ بسیار ضروری بوده زیرا با آب ‌رسانی به پوست سبب از بین بردن خشکی آن می شود.

دئودورانت : دئودورانت جهت ممانعت از ایجاد بوی بد عرق استفاده می شود. یک دئودورانت خوش‌بو و باکیفیت به خوبی قادر به جلوگیری از به مشام رسیدن بوی بد عرق شده و از آنجا که آقایان از تحرک بیشتری در مقایسه با خانم‌ها برخوردارند این محصولات بسیار کمک کننده است. این مواد دارای دو نوع رولی و اسپری بوده و در بازار موجود هستند که  با توجه به سلیقه‌ افراد انتخاب می گردند.


وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

 حالت‌دهنده موها : برخورداری از موهایی خوش ‌حالت سبب زیباتر و جذاب‌ شدن چهره مردان می‌نماید. توصیه می گردد با توجه به نوع موی خود یک حالت ‌دهنده مناسب تهیه نموده و آن را در کیف آرایشی خود قرار دهید تا در هنگام نیاز به سهولت آن را بیابید. همچنین می‌توان از انواع حالت‌ دهنده‌ جهت زیباتر جلوه دادن مدل موها استفاده نمود و همیشه آن‌ را در این کیف آرایشی به همراه داشت. بعلاوه محصولاتی نظیر واکس ها و اسپری‌ ها نیز در سایز و انواع گوناگون به بازار عرضه شده که همه می توانند با توجه به نیاز خود از آن ها بهره مند گردند.

کرم های ضدآفتاب : ضدآفتاب ها نیز از دیگر لوازم اصلی بوده  که زنان و مردان باید از آن ها استفاده نمایند چرا که این ابزار سبب محافظت پوست در مقابل اشعه آفتاب شده و از چین ‌وچروک ها و لک های پوستی جلوگیری می کند. بهتر است بدانید تقریبا تمامی ضد آفتاب ها را باید هر دو ساعت یکبار تمدید نمود و در حداقل نیم ساعت پیش از قرار گیری در برابر آفتاب باید از آن ها استفاده نمود.

موزن بینی : موزن بینی وسیله ای کاربردی بوده که به چهره مردان تمیزی و آراستگی بیشتری می بخشد. از آنجا که اغلب آقایان همواره از رشد مو در داخل بینی خود شکایت دارند. به همراه داشتن این وسیله در کیف لوازم ‌آرایش مردانه می‌توان این مشکل را برطرف کرده و حسی بهتر نسبت به‌ ظاهر خود داشت.

عطرها و یا ادکلن (پکیج لوازم‌آرایشی مردانه):  از ضروریات آراستگی به همراه داشتن عطر و ادکلن می باشد. استفاده از عطری خوشبو همواره شخصیت افراد را مثبت و کاریزماتیک نمایش می دهد. عطرها و ادکلن های بسیاری با برندها و رایحه‌ های متنوع به بازار عرضه شده که هر شخصی می‌تواند با توجه به بودجه‌ خود نیز در نظر داشتن سلیقه شخصی‌ از آن‌ها بهره مند گردد. همچنین اغلب عطرهای ارزان‌ قیمت جهت استفاده روزانه و نیز عطرهای دارای رایحه‌ خاص‌ تر و گران‌ قیمت تر جهت ملاقات‌ های مهم استفاده می شوند.


وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

شامپوها : چنانچه قصد رفتن به سفر کاری کوتاهی را داشته باشید؛ به همراه بردن شامپویی مخصوص موهایتان کمک فراوانی به سلامتی موها و نیز آراستگی ظاهر شما می نماید. استفاده از شامپوهای کوچکتر که فضایی کمتر را اشغال می‌نمایند و به حمل و نقل راحتتر آن‌ها کمک می کند.

مسواک و خمیردندان: از آنجا که سفیدی دندان‌ها ضامن زیبایی لبخند می باشد، می‌توان از دندان‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی زیبایی چهره اشاره نمود. همچنین مسواک ها و خمیردندان به سبب وزن کم  و قابل ‌حمل بودن می‌توانند در کیف آرایشی آقایان قرار بگیرند.


نظرات کاربران