راهنمای خرید لباس بارداری

راهنمای خرید لباس بارداری

پیش از آنکه به انتخاب و خرید لباس بارداری اقدام نمایید باید اطلاعات کافی در این باره را بدست آورید. در متن زیر با ذکر نکات اصلی و مهم در مورد خرید لباس بارداری شما را در انتخاب و خرید آن راهنمایی و کمک خواهیم نمود. برای داشتن دوران بارداری مطلوب و راحت باید به لباسی که قصد خرید آن را دارید توجه کنید زیرا تاثیر بسزایی در راحتی شما در دوران بارداری خواهد داشت. هر فرد باید متناسب با بدن  و سبک زندگی خود به انتخاب لباس بارداری بپردازد زیرا این موارد در هر فردی کاملا مختلف می باشد و یک فرمول کلی برای انتخاب و خرید لباس بارداری برای تمامی افراد وجود ندارد. به نکاتی که در متن زیر ذکر می شود توجه کنید تا با اطلاعات کافی به انتخاب و خرید لباس بارداری بپردازید.برای آگاهی از قیمت لباس بارداری به صفحه لیست قیمت سایت ایمالز مراجعه کنید.

زمان مناسب برای خرید لباس بارداری چه موقع است؟

در هنگام انتخاب لباس بارداری باید به تناسب آن با بدن خود توجه کنید زیرا در دوران بارداری تغییراتی در بدن بانوان به وجود می آید. تغییراتی نظیر: تورم، نفخ، تغییر ابعاد اندام‌های مختلف بدن و بسیاری از موارد دیگر اما ممکن است در بسیاری ار تبلیغات لباس  های بارداری بانوانی را مشاهده نموده باشید که از دوره بارداری خود از شکمی گرد و کاملا مرتب برخوردار هستند و اینگونه افراد مسلماً هر مدل از لباس های بارداری را بپوشند کاملا متناسب با اندام آنها خواهد بود اما در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد و همانگونه که ذکر شد در این دوره در بانوان باردار تغییراتی به وجود می آید و انتخاب لباس را سخت تر می کند. به دلیل ایجاد این تغییرات باید هنگام انتخاب لباس بارداری کاملا با توجه به اندام خود به انتخاب و خرید بپردازید. اصلی ترین و نخستین نکته برای خرید لباس بارداری مناسبت ترین زمان برای اقدام به این کار است.

گام نخست در شروع فرایند خرید لباس بارداری

با به وجود آمدن تغییرات جدید در بدن و شکم خود می توانید اقدام به خرید لباس های جدید برای دوره بارداری خود نمایید برای مثال ممکن است پس از خوردن غذا نتوانید دکمه های شلوار خود را به راحتی همانند زمان های قبل ببندید و پس از آن رفته رفته بدنتان دچار تورم و شکمتان نفخ خواهد کرد و در این زمان که شکمتان دیگر همانند گذشته حالت عادی ندارد و اندک اندک بزرگ می شود با دیدن این موارد می توانید به سراغ خرید لباس های بارداری بروید.

پس از وارد شدن بانوان به هفته بیستم بارداری خود کم کم شکم شروع به تغییر میکند و بزرگتر می شود البته همانگونه که بسیاری از افراد از آن اطلاع دارند مواردی که بر این تغییرات تاثیر دارد قد، ساختار و شکل بدن، وزن مادر و برخی موارد دیگر. این موارد ذکر شده بر تغییرات تاثیر دارد و مشخص می کند تغییرات به چه اندازه و چگونه ایجاد خواهد شد برای مثال وزن مادر بر میزان بزرگ شدن شکم تاثیر دارد. بانوانی که اولین بارداری خود را سپری می نمایند در قیاس با دیگر مادرهایی که پیش از این نیز این دوران را سپری نموده اند شکمشان اندکی دیرتر بزرگ می گردد. توصیه می شود که پیش از هفته دوازدهم بارداری خود اقدام به خرید لباس بارداری نکنید و دلیل اصلی آن این است که تغییراتی اصلی و اساسی که در بدن رخ می دهد تماماً از سومین ماه به بعد شروع می گردد اما ممکن است بسیاری از افراد در فروشگاه هایی لباس های بارداری که به حراج گذاشته شده است را ببینند، در این صورت می توایند برای هفته های بعد دوران بارداری خود خرید نمایید.

لباس بارداری – اندازه


راهنمای خرید لباس بارداریراهنمای خرید لباس بارداری

بانوانی که اولین بارداری خود را سپری می نمایند در انتخاب لباس بارداری باید دقت بیشتری صرف کنند زیرا این دسته افراد هیچگونه اطلاعی از زمان بروز تغییرات و چگونگی تغییرات و اندازه بدن خود ندارند و مسلماً انتخاب برایشان بسیار دشوارتر از افرادی خواهد بود که پیش از این نیز این دوران را تجربه نموده اند. لازم به ذکر است که در این دوران تمامی بدن در یک زمان تغییر نخواهد کرد برای نمونه ممکن است در افرادی پیش از آنکه شکمشان بزرگ شود سینه ها متورم و بزرگ گردد و یا حتی اندام های دیگر نخست شروع به تغییراتی نمایند.

اولین نکته و اصلی ترین نکته در هنگام انتخاب و خرید راحتی شما و داشتن حس خوشایند هنگام استفاده از لباس می باشد. در نتیجه باید لباسی را انتخاب کنید که راحتی و حس خوب را برایتان به ارمغان آورد. ممکن است لباسی که در آن احساس راحتی دارید از سایز بزرگی برخودار باشد اما اینجا تنها راحتی شما ملاک است و به سایز لباس نباید اهمیت داد زیرا هدف شما از خرید لباس حضور در رقابت های تناسب اندام نخواهد بود. تنها چیزی که مهم است راحتی شما در دوران بارداریتان خواهد بود پس به جز این مورد به دیگر موارد توجه نکنید.

اگر پیش از بروز تغییرات در بدنتان قصد خرید لباس بارداری داشتید برای مثال همانگونه که در بالا نیز ذکر شد مشاهده لباس های بارداری زیبا در حراج. برای اینکار می توانید یک شکم قلابی و یا یک بالش را برای امتحان لباس برای خود گذاشته و اقدام به امتحان لباس کنید اگر پس از اینکار با پوشیدن احساس راحتی داشتید می توانید به خرید آن بپردازید.

برای سه ماهه‌ اول عادی عمل کنید


راهنمای خرید لباس بارداریراهنمای خرید لباس بارداری

بانوان می توانند در 3 ماه اول بارداری خود همانند گذشته به لباس پوشیدن های عادی ادامه دهند زیرا در 3 ماه اول بارداری تغییرات بخصوصی ایجاد نخواهد شد و تغییر سایز شما به گونه ای نیست که نیاز به پوشیدن لباس بارداری داشته باشید پس می توانید به غیر از لباس های تنگی که در کمد دارید از آن ها زیاد تنگ نیستند و در قسمت شکم اندکی گشاد هستند استفاده نمایید و با پوشیدن این لباس ها به راحتی می توانید چند کیلو وزن اضافه شده خود را پنهان نمایید.

سه ‌ماهه‌ دوم بارداری از چالش برانگیزترین مقاطع است

سه ماهه دوم بارداری به گونه ای است که با گذشت هر هفته به سایزتان افزوده خواهد شد در نتیجه خرید لباس های جدید سبب خرج هزینه های بسیار خواهد شد توصیه می شود به سراغ لباس هایی بروید که در پشت بند دارند و یا از دکمه برخودار هستند بهترین لباس های برای این دوره لباس هایی از جنس پارچه های نرم و لطیف می باشد با خرید این مدل از لباس می توانید با وجود رشدی که هر هفته در شما ایجاد می شود کماکان از آن ها استفاده کنید پس پیشنهاد می شود بودجه خود را برای این قبیل لباس ها مصرف نمایید.

تی‌شرت‌های مد روز، گزینه‌ای عالی برای سه ماه آخر!

با گذشت زمان و پیشرفتی که در صنعت پوشاک بارداری به وجود می آید روزانه می توانیم لباس های بهتر برای دوران بارداری را مشاهده نماییم. اما تیشرت های مد روز و جذاب را می توان به عنوان یکی از لباس های مناسب برای سه ماه آخر دوران بارداری به شمار آورد اگر تصمیم به خرید تیشرت برای دوره سه ماهه آخر بارداری خود دارید بهتر ست سایز آن را بزرگ تر از سایز تیشرت هایی که پیش از بارداری به تن می نمودید انتخاب کنید. از مواردی که انتخاب آن بسیار سخت و دشوار خواهد بود انتخاب و خرید شلوار می باشد زیرا پیدا کردن شلواری که متناسب با بدنتان باشد بسیار مشکل خواهد بود زیرا شلوار انتخابی باید راحتی را برایتان به ارمغان آورد در نتیجه در این مورد باید دقت و توجه بسیاری صرف کنید.

نکات مربوط به خرید انواع لباس بارداری چیست؟

با وجود موقتی بودن دوران بارداری باید در انتخاب لباس دقت شود و از اهمیت بسیاری برخوردار است و شما در خرید آن باید متناسب با سلیقه و سبک پوشش همیشگی خود عمل کنید. باید هنگام انتخاب به سراغ لباس های زیبا، راحت و مشابه با سلیقه همیشگی خود بروید اینکار برایتان راحتی را به ارمغان خواهد آورد پس باید در انتخاب لباس بارداری دقت کنید و ساده از کنار آن نگذرید.

لباس زیر


راهنمای خرید لباس بارداریراهنمای خرید لباس بارداری

انتخاب لباس زیر در دوران بارداری اهمیت بسیاری دارد. در این دوران باید از لباس های زیر نرم و استرچ استفاده کنید. همانگونه که پیشتر نیز به آن اشاره شد در دوران بارداری بدنتان بزرگ خواهد شد و حتی امکان دارد در قسمت سینه های خود دردی را حس کنید پس باید برای راحتی خود از سینه بندی بهره گیرید که نرم بودن، راحت بودن و منعطف بودن از ویژگی های آن باشد.

کفش

توصیه اکید می شود برای افرادی که در حالت عادی از کفش های پاشنه دار استفاده می نمایند برای دوران بارداری خود این گونه کفش ها را کنار گذاشته و به سراغ کفش های تخت از جنس چرم و یا الیاف طبیعی بروند. در 9 ماه دوران بارداری حفظ تعادل برایتان قطعاً سخت خواهد بود و استفاده از کفش های پاشنه دار این کار را سخت تر خواهد کرد و علاوه بر این مورد فشار بیشتری به کمرشما وارد می کند. بسیاری از بانوان در دوران بارداری خود دچار تورم در قسمت پاها می شود پس مناسب ترین گزینه کفش های تخت از جنس چرم و الیاف طبیعی می باشد زیرا فشاری را به پاها وارد نمی کند.

شلوار و لِگینگ

با اینکه دوران بارداری موقت است اما شما باید برای اینکه حس خوشایندی را تجربه کنید باید از لباس-های زیبا استافده نمایید و به تیپ و ظاهر خود برسید. بسیاری از افراد هستند که لباس های جین همیشه در اولویت های آنان می باشد این دسته از افراد نیازی نیست شلوارهای جین خود را برای این مدت کنار بگذارند. برای این افراد شلوارهای جین مخصوص دوران بارداری را پیشنهاد می کنیم که می توانند به راحتی از آن در طول دوران بارداری خود استفاده نمایند. نوع طراحی این شلوارها به گونه ای است که هیچگونه فشاری به بدنتان نخواهد آورد و شیک بودن و زیبایی استایل را نیز برایتان به ارمغان می آورد. لگینگ ها نیز گزینه های بسیار مناسبی برای دوران بارداری هستند و از مزایای آن می توان به منعطف بودن آن اشاره نمود و با از این طریق به شکل بدنتان در می آیند. در نتیجه توصیه می شود حتما چند لگینگ را برای این دوران خریداری نمایید.


راهنمای خرید لباس بارداریراهنمای خرید لباس بارداری

بلوز و تی ‌شرت

هنام انتخاب لباس برای دوران بارداری مناسب ترین گزینه می تواند لباس هایی باشد که از کِش یا بندینک ها و موارد دیگری برخودار باشد که بتوان به راحتی به تغییر اندازه لباس اقدام نمود. برای نمونه لباس هایی که دارای دکمه بودن و می توان با باز و بسته نمودن تعدادی از دکمه ها سایز آن را تغییر داد و با این کار لباس در ماه های مختلف متناسب با بدن شما خواهد بود. وجود این ویژگی های صرفه جویی در هزینه ها را نیز برایتان به ارمغان می آورد. از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد قد بلوز، تیشرت می باشد زیرا با گذشت زمان و بزرگ شدن شکم لباس هایتان به سمت بالا کشیده خواهد شد در نتیجه ممکن است بزرگ شدن شکم سبب کوتاهی لباس هایتان شود پس بهتر است در انتخاب قد آن دقت کنید و قد بلندتری را انتخاب کنید با اینکار شکمتان را پوشش می دهید.

پیراهن

از دیگر موارد مناسب برای دوران بارداری می توان به پیراهن های ماکسی و گشاد اشاره نمود. استفاده از پیراهن های گشاد دارای مزیتی می باشد و آن این است که می توانید از این طریق تغییر اندازه انداهایتان و برآمدگی ها را پنهان کنید تا زیاد به چشم نیاید. با وجود اینکه این تغییراتی که در دوران بارداری به وجود می اید بسیار زیبا و دوست داشتنی می باشد اما ممکن است افرادی وجود داشته باشند که علاقه ای به دیده شدن این تغییرات نداشته باشند. این افراد می توانند با خرید پیراهن های ماکسی و گشاد از دیده شدن برآمدگی ها جلوگیری نمایند. پیراهن های ماکسی و گشاد را حتی می توان پس از دوران بارداری نیز استفاده نمود البته به نوع انتخاب آنها نیز بستگی دارد.

لباس ‌هایی را بپوشید که در ناحیه‌ شکم انعطاف‌پذیر باشند


راهنمای خرید لباس بارداریراهنمای خرید لباس بارداری

برای انکه در ناحیه شکمتان فشاری وارد نشود می توانید از لگ های زنانه در سایزهای بزرگتر و یا لگینگ استفاده نمایید. لگ زنانه و لگینگ ر می توانید به آسانی با تیشرت و یا پیراهن ست کرده و هماهنگ سازید. به جای آنکه به خرید لباس هایی که از جنس محکمی برخودار هستند بروید لباس هایی را انتخاب کنید که راحت باشد لباس های مخصوص یوگا می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد زیرا باید از لباس های راحت و آزاد برای این ورزش استفاده گردد.

لباس مجلسی و دامن را درست انتخاب کنید

انتخاب لباس های مجلسی برای دوران بارداری بسیار دشوار می باشد و در قیاس با دیگر لباس های یک انتخاب سخت تری است. در دوران بارداری نباید از لباس های مانند دامن های کوتاه و لباس های کوتاه استفاده شود می توانید لباس های مجلسی ماکسی و لباس های شب بلند را جایگزین این انتخاب ها نمایید. از دیگر موارد مناسب برای بانوان در دوره بارداری می تواند دامن هایی باشد تا قدشان تا زیر زانو است. استفاده از این نوع دامن ها هم راحتی و آسایش را برایتان به ارمغان خواهد آورد و هم به جذابیتتان می-افزاید.

پیراهن‌های مدل ماکسی

از گزینه های مناسب برای دوران بارداری می توان به پیراهن های ماکسی اشاره نمود که علاوه بر راحتی جذابیت را افزایش خواهد داد. می توانید از زیورآلات مطابق روز برای زیباتر شدن استایلتان استفاده کنید. برای پوشش خود در مناسبت های خاص نیز می توانید از پیراهن ماکسی با یک مدل ویژه بهره ببرید و به همراه آن از یک کیمونوی زیبای طرحدار نیز استفاده نمایید استافده از گوشواره منحصر به فرد نیز می-تواند زیبایی شما را دوچندان نماید.

شلوار جین‌هایی که می‌توانید در دوران حاملگی بپوشید

برای دوران بارداری می توانید به راغ جین های مخصوص دوران بارداری بروید. بسیاری از افراد فکر می کنند با شوع دوران باریشان دیگر نمی توانند از شلوار جین استفاده نمایند و این کاملا اشتباه بوده است. شلوارهای جین مخصوص بارداری با نوع طراحی فوق العاده آن راحتی را نیز برایتان به ارمغان می-آورد و شما می توانید آن را با لباس های دیگری هماهنگ سازید. اغلب شلوارهای جین بارداری به همراه خود یک کمربند نیز به همراه دارند با وجود این کمربند حس راحتی که بدست می آورید افزایش خواهد یافت. اگر در دوران بارداری خود به دنبال شلوارهای جین مناسب این دوران می گردید مدل جذب و کشی و شلوارهای گشاد به شمار پیشنهاد می شود اما برای فصل گرما و تابستان بهترین گزینه می تواند شلوارهای لطیف و نازکتر باشد.

برای محیط کار به پوششی نیاز دارید، که راحتی شما را از بین نبرد

در هنگام انتخاب لباس های بارداری برای حضور در محل کار ابتدا باید به نوع اداره ای که در آن مشغول به کار هستید و قوانینی که دارا می باشد توجه کنید و متناسب با آن به انتخاب لباس بپردازید. لباس های تیره رنگ که از قد بلندی برخودار می باشد می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. به عنوان مثال می توانید از شلوارهای دمپا گشاد به همراه پیراهن های بلند بهره ببرید. نکته مهم در این باره جنس شلوار می باشد بهترین جنس می-توان نوع کشی باشد تا راحتی را به شما هدیه دهد.

بلوزهایی که می‌توانید در دوران حاملگی بپوشید

مناسب ترین تاپ ها و بلوزهایی که برای دوران بارداری در بازار عرضه می شود از نوع کشی بوده و شکل بدن را به خود می گیرد. با گذشت زمان و بزرگتر شدن شکمتان نیازی نیست نگران اندازه نبودن آنها باشید زیرا به دلیل کشی بودن آن به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید. برای بانوانی که دوران بارداری خود را در فصول سرد و زمستان سپری می کنند پلیورهای بافتنی و کشی توصیه می شود. پیلورهای کش بافت نیز گزینه بسیار خوبی می تواند برایتان باشد و بسیار راحت خواهد بود. برای 3 ماه آخر دوره بارداری خود می توانید از بلورهای مختص ماه های آخر بارداری استفاده کنید. این مدل از بلوزهای از کش های در چپ و راست خود برخودر هستند و پس از پوشیدن شکل بدن را به خود می گیرند و کش می-آید. از مزیت های این نوع بلوزها می توان به راحتی که برای فرد به ارمغان می آورد اشاره نمود و اینکه به هیچ عنوان به جنین داخل شم هیچگونه فشاری وارد نخواهد شد.

در خرید لباس بارداری به این نکات هم توجه کنید

بهترین گزینه برای بانوان در دوران بارداری به دلیل تعریق زیاد لباس های نخی می باشد از طریق این لباس ها پوستتان به راحتی می توان نفس بکشد. از دیگر موارد مناسب برای این دوران که از سبب جلوگیری از تعریق خواهد بود لباس هایی از جنس الیاف طبیعی می باشد. اینگونه لباس ها علاوه بر جلوگیری از تعریق ضد حساسیت نیز بوده و برایتان آزردگی پوست را به ارمغان نخواهد آورد. برای فصول سرد و زمستان لباس هایی با الیاف مصنوعی از نوع پلس استر پیشنهاد می شود و مزایای آن می-توان به دوام بالای آن و دیر چروک شدن آن اشاره نمود دلیل پیشنهاد ما برای استفاده از این نوع لباس های برای زمستان این است که ملزم به شستن دائم آن به دلیل لکه های عروق بر روی آن نیستید. برای بانوانی که دوران بارداری خود را پسری می کنند پیشنهاد می کنیم از یک ژاکت و یا سوئیشرت بر روی لباس خود استفاده کنند زیرا در دوران بارداری دما مدام در حال تغییر بوده و ممکن است فرد دقایقی سردش شود و یا دقایقی گرما اذیتش کند به همین دلیل استفاده از ژاکت و سوئیشرت که به آسانی می توان آن را از تن خارج نمود بسیار مناسب می باشد. توصیه می شود برای این دوران لباس هایی که در زیر شکم گشاد می شود را خریداری کنید زیرا این گونه لباس ها را می توان پس از گذراندن این دوران نیز استفاده نمود.

رنگ لباس

بهترین لباس برای افرادی که ترجیح می دهند برآمدگی شکم خود را تا حدودی بپوشانند لباس هایی است که از پایین تنه ای تیره رنگ برخوردار می باشد. می توانید برای ایجاد تنوع از تاپ و بلوزهای رنگی نیز بهره ببرید. لباس های راه راه و یا طرح دار نیز گزینه های مناسبی برای واقعی تر نشان دادن اندامتان خواهد بود. به همین دلیل لباس های تک رنگ پیشنهاد می گردد.

 جنس لباس

از نکات اصلی که باید در هنگام انتخاب و خرید لباس بارداری باید به آن توجه شود جنس پارچه لباس می باشد. پارچه لباسی که انتخاب می کنید باید به شما حس راحتی را القا نماید و از کششی برخودار باشد تا هنگام برتن کردن آن فشاری بر شکم وارد نگردد. برای این منظور پارچه های نخی کشباف و استرج می-توان مناسبترین انتخاب برایتان در این دوران باشد.

جمع بندی

با انتخاب درست لباس در دوران بارداری خود می توانید یک دوره شاد و خوشایند را برای خود رقم بزنید و در این دوران احساس راحتی داشته باشید زیرا این دوران از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. بیشتر به سراغ لباس هایی بروید که رنگ و طرحشان سبب خوشحال تر شدن و شادتر شدنتان خواهد شد و حس راحتی را بریتان ایجاد می نماید. تفاوتی در رنگ لباس  ها وجود ندارد و تیره روشن بودن لباس اهمیتی ندارد تنها نکته مورد اهمیت آن است که لباسی انتخاب شود که به شما حس خوبی را القا نمایند و شما در آن احساس راحتی داشته باشید.


نظرات کاربران