نقد و بررسی گلکسی A21s سامسونگ

نقد و بررسی گلکسی A21s سامسونگ (+مزایا و معایب)

سامسونگ با تلاش بسیار گوشی های سری Galaxy A را در تولیدات سال 2020 با تنوع بالا در قیاس با تولیدات سالهای پیش وارد بازار نمود و سعی داشت تنوع این مدل از گوشی های خود را بسیار بالاتر ببرد تا موفق گردد نیاز کاربران خود که علاقمند به اسمارتفون هایی با قیمت مناسب و میان رده بوده اند را تأمین نماید. از تولیدات این سری از گوشی ها می توان به  Galaxy A21sاشاره نمود. در متن زیر این مدل از تولیدات سامسونگ را نقد و بررسی خواهیم نمود و از مزایا و معایب آن سخن خواهیم گفت.همچنین شما می توانید از صفحه ی لیست قیمت گوشی موبایل در سایت ایمالز قیمت انواع برندهای این محصول را پیگیری کنید.

.معایب گوشی a21s

گوشی  Galaxy A21s نخستین بار توسط کمپانی کره ای سامسونگ در ماه می سال 2020 معرفی گردید این  مدل از گوشی به دلیل قیمت مناسب و میان رده بودن آن فروش بالایی داشت و خریداران آن افزایش یافت و سامسونگ پس از آن در تلاش بود تنوع سری محصولات گلکسی A را بالاتر ببرید و بیفزاید و پس از این مدل  A21s وارد بازار موبایل گردید که به عنوان یک اسمارتفون به شمار می رفت و مشاهده نمودیم که توانست فروش بسیار بالایی را به ثبت رساند. لازم به ذکر است که این اسمارتفون از مزایا و معایبی برخوردار است و ممکن سؤال پیش آید که آیا این گوشی برای خرید مناسب است یا خیر؟ و اینکه نظرات کاربران در رابطه با Galaxy A21s به چه صورت است؟ برای آنکه اطلاع یابیم که این مدل ارزش خرید را دارد یا خیر به نقد و بررسی آن توجه نمایید.

در متن زیر از تجربه استفاده به مدت یک هفته از مدل گلکسی  A21 سخن خواهیم گفت و این مطلب مناسب برای افرادی خواهد بود که قصد خرید این مدل را دارند. پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید. این گوشی را با گوشی های هم رده خود و متناسب با قیمت آن قیاس خواهیم نمود و قصد مقایسه آن با گوشی های رده بالا را نداریم در نتیجه قابل ذکر است که مزایا و معایب و نقاط قوت و ضعف نیز در قیاس با مدل های هم رده با آن ذکر خواهد شد.

نقد و بررسی گلکسی  A21s سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت


مزایا و معایب گوشی a21s

گوشی  A21s از ظاهر زیبا و شیکی برخوردار است و می توان این را به عنوان یک مزیت و ویژگی مثبت آن به شمار آورد که خرید آن می تواند حس خوشایندی را بیشتر از داشتن یک اسمارتفون با قیمت مناسب و میان رده به شما القا نماید. این مدل دارای بدنه ای به ابعاد 8.9 در 75.3 در 163.7 میلی متری می باشد و می توان جز گوشی های ضخیم و بزرگ به شمار آورد. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به وزن 192 گرمی آن اشاره نمود. برای این گوشی می توان از دو سیم کارت در آن واحد قرار داد. علاوه بر موارد عنوان شده گوشی  A21s از سوکت 3.5 میلی متری هندزفری و سوکت شارژر یو اس بی نوع سی (USB Type C) برخوردار است. از دیگر ویژگی های این مدل می توان اسکنر انگشت فیزیکی آن را ذکر نمود که محل قرار گیری آن بر روی قاب پشت آن می باشد.

از مزایای و ویژگی های مثبت گلکسی  A21s می توان به اسکنر انگشت فیزیکی آن اشاره نمود که عملکرد مطلوبی داشته است اما لازم به ذکر است با مشکلاتی از قبیل تأخیر و برخی اوقات عدم شناسایی جزئیات انگشت کاربر نیز ممکن است مواجه گردید در نتیجه گفتنی است عملکرد روان و عالی از این اسکنر انتظار نمی رود. لبه های این گوشی بصورت خمیده بوده و لنزهای آن نیز در یک بخش مشکی و مستطیل شکل قرار داده شده است که در قسمت پشت و سمت چپ قاب قرار دارد و تعداد این لنزها چهار عدد می باشد و شکل حرف L انگلیسی دا تشکیل می دهند و علاوه بر آن چراغ فلش LED نیز در کنار لنزها قرار دارد.

برای ساخت قاب پشت گوشی از پلاستیک بهره گرفته می شود و از یک ظاهر براقی برخوردار است اما گفتنی است مقاومت چندان بالایی را ندارد پس باید در مراقبت از آن دقت نمایید زیرا بسیار سریع توسط اشیا نوک تیز خط و خش خورده و آسیب می بیند. بهترین روش برای محافظت از قاب پشت گوشی استفاده از گلس محافظ می باشد حتی می توانید از گارد و کیف موبایل نیز استفاده نمایید. این مدل گوشی در چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و  قرمز در بازار مشاهده می گردد و نمی توان جذابیت و چشمگیر بودن هر چهار رنگ را انکار نمود. از دیگر ویژگی های قابل ذکر این گوشی پلاستیکی بودن فریم اصلی بدنه آن می باشد.


مزایای گوشی a21s

این گوشی به گونه تولید شده است که کمترین هزینه را متحمل گردد. گلکسی  A21s دارای پنل جلو و صفحه نمایش بسیار زیبا و جذابی است و حاشیه های آن به اندازه 82.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه می باشد که بسیار باریک است. لنز دوربین سلفی این گوشی در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش گوشی قرار داده شده است و دقیقاً درون آل سی دی تعبیه شده است و این کار زیبایی گوشی را از نمای رو به رو افزایش داده است. با تمام تفاسیر گلکسی  A21s از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است و حس خوشایندی به کاربر القا می کند اما کمپانی سامسونگ می تواند با تلاش آن را بسوی رشد بیشتر هدایت نماید.

این مدل از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و در میان اسمارتفون های خوش قیمت این کمپانی دسته بندی می گردد و می توان گفت قابلیت های آن در برابر قیمت مناسب آن مطلوب بوده و از قسمت نقد و بررسی سربلند بیرون آمده است.

نقد و بررسی گلکسی  A21s سامسونگ: صفحه نمایش


مزایا گوشی a21s

گوشی گلکسی  A21s برای افرادی مناسب است که علاقمند به صفحه نمایش بزرگ با حاشیه باریک می باشند و استفاده از این گوشی برایشان لذت بخش خواهد بود و حسی خوشایند را برایشان به ارمغان می آورد. پنل نمایشگر این گوشی 6.5 اینچ بوده و از نوع PLS TFT می باشد که برای این گوشی نیز بکار برده شده است. این صفحه نمایش از رزولوشن 1600  در 720 پیکسل برخوردار است و می توان تراکم پیکسلی آن را تقریباً 270 پیکسل در هر اینچ عنوان نمود که بصورت معمولی می باشد. نمایشگر این گوشی 82.8 درصد از کل مساحت پنل آن را به خود اختصاص داده و این بخاطر باریک بودن حاشیه های آن می باشد.

پنل های TFT از ارزانترین نوع پنل های موجود در بازار بوده و به همین دلیل می توان گفت از کیفیت چندان بالایی برخوردار نمی باشد و همین قیمت کم این پنل سبب گشته در گوشی اسمارتفون بکار برده شود با این حال می توان عنوان نمود که ضعف محسوسی در نمایشگر این مدل قابل روئیت نبوده است. این پنل با وجود رزولوشن و تراکم پیکسل کمی که دارد اما قادر است محتوا را با کیفیت مناسب و می توان گفت قابل قبول به نمایش بگذارد.

گلکسی  A21s می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که حساسیت بسیاری در مورد صفحه نمایش گوشی نداشته و جنبه کاربردی آن بیشتر برایشان ملاک می باشد و این گوشی می تواند رضایت آنان را بدست آورد. صفحه نمایش این گوشی قادر است شارپنس، شادابی و کنتراست قابل قبولی را برایتان به ارمغان آورد اما نمی توان آن را بسیار مطلوب ذکر نمود و برای افرادی که در این مورد حساسیت چندانی ندارند قابل قبول خواهد بود و می توانند با مشاهده محتوای پخش شده از صفحه نمایش حسی خوشایند را برای خود فراهم نمایند. لازم به ذکر است که صفحه نمایش این گوشی در برابر اشیا نوک تیز مقاومت چندانی نداشته و موجب خط و خراش خوردن آن می گردد پس در این مورد باید حداکثر دقت را داشت و به همین خاطر باید برای صفحه نمایش آن از گلس محافظ بهره گرفت و عدم استفاده از گلس موجب آسیب رسیدن به صفحه نمایش خواهد شد.

قرار گیری لنز دوربین سلفی نیز به جذابیت گلکسی  A21s افزوده است. همانطور که پیشتر ذکر نمودیم صفحه نمایش این گوشی از نوع TFT بوده و روشنایی که ایجاد می کند کم بوده و به همین خاطر باید در مکان هایی که در  معرض تابش نور خورشید و یا در محیطی باز قرار دارد شدت روشنایی صفحه نمایش را روی حداکثر قرار دهید تا بتوانید صفحه نمایش را بهتر مشاهده نمایید و تفکیک محتوا برایتان راحت تر صورت پذیرد. با توجه با موارد عنوان شده می توان گفت میان قیمت گوشی و کیفیت نمایشگر آن ارتباط مستقیمی وجود دارد و با افزایش قیمت مسلماً کیفیت صفحه نمایش آن نیز افزایش خواهد یافت اما لازم به ذکر است که صفحه نمایش این گوشی توانسته مورد قبول قرار گیرد.

نقد و بررسی گلکسی A21s سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری


معایب a21s

همانطور که پیشتر ذکر شد معرفی گلکسی  A21s در ماه می 2020 انجام گرفت و به دلیل جدید بودن می توان گفت جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید نیز بر روی گلکسی  A21s قرار داده شده است. این گوشی از اندروید 10 سیستم عامل پشتیبانی می نماید و از یک رابط کاربری  One UI 2 نیز در کنار خود برخوردار است که بعنوان پیش فرض محسوب می گردد. این رابط در قیاس با رابط های گذشته جدیدتر و بهینه تر می باشد و از طراحی مطلوبی نیز برخوردار است و می توان این رابط را به عنوان بهترین رابط اندرویدی معرفی نمود. از دیگر ویژگی های مثبت این گوشی عملکرد خوب و روانی بستر نرم افزاری این گوشی می باشد و هیچگونه لگ و یا تأخیر در آن وجود ندارد و البته این تا زمانی است که سخت افزارهای گوشی نظیر پردازنده، رم و حافظه داخلی تحت فشار نباشد که تحت فشار قرار گرفتن موارد عنوان شده تأخیر در عملکرد را در پی خواهد داشت.

به وجود آمدن تأخیر نیز می تواند سبب عدم انجام کارها و حتی کارهای ساده نظیر وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، بکارگیری اپلیکیشن هایی همچون اینستاگرام، تلگرام و ... خواهد شد اگر تمایل دارید این مشکل عنوان شده ایجاد نگردد توصیه می گردد که از تحت فشار قرار دادن سخت افرادهای ذکر شده پرهیز نمایید از اصلی ترین موارد توجه به حافظه داخلی گوشی و افزایش حجم اطلاعات می باشد پس باید به آن توجه نمایید. پرشدن حافظه گوشی می تواند مشکلاتی مانند کاهش سرعت و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری گوشی گردد.

شما می توانید با توجه به موارد عنوان شده مطلوبترین بازده را از طریق گلکسی  A21s دریافت نمایید و علاوه بر آن آپدیت های امنیتی رابط One Ul و اندرویدی را حداقل تا یک سال برایتان در نظر گرفته شود و آن را دریافت نمایید و حتی از سیستم عامل و نرم افزارهای آن نیز پشتیبانی می گردد و به همین دلیل بستر نرم افزاری آن را می توان بصورت مطلوب در نظر گرفت. لازم به ذکر است که این گوشی از عملکرد تقریباً مطلوبی برخوردار است و البته این مطلوب بودن تا حد بسیاری به نوع بکارگیری گوشی توسط شما دارد امکان این وجود دارد شما از عملکرد آن راضی باشید اما فردی دیگر عملکردهای قابل قبولی از آن مشاهده نکند و برایشان رضایت بخش نباشد. گفتنی این است که این گوشی از قیمت پایینی برخوردار بوده و همین سبب می گردد عملکرد بدون مشکلی نداشته باشد و علاوه بر آن محدودیتی در منابع سخت افزاری آن نیز مشاهده می کنیم پس در نتیجه انتظار عملکردی بدون مشکل را نباید از این گوشی داشت.

نقد و بررسی گلکسی  A21s سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی


آیا گوشی a21s خوب است؟

کمپانی سامسونگ برای این گوشی از تراشه اگزینوس 850 بهره برده است که این تراشه طی فرآیند 8 نانومتری ساخته می شود و می توان به عنوان یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای آن را معرفی نمود. تمامی این هشت هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A55 بوده و قادر است فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را به وجود آورد. از دیگر پردازنده های موجود در این تراشه پردازنده گرافیکی Mali-G52 می باشد که از آن به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی این تراشه مورد استفاده قرار می گیرد. گلکسی A21s در سه نسخه تولید و به بازار عرضه شد که در این سه نسخه ظرفیت های مختلف رم قرار دارد این ظرفیت ها نظیر 3، 4 و 6 گیگابایتی می باشد و برای حافظه داخلی نیز فضای 32 و 64 گیگابایتی درنظر گرفته شده است. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان پشتیبانی آن از نصب حافظه جانبی ار عنوان نمود اما توصیه می گردد از نصب حافظه جانبی برای این گوشی خودداری نمایید زیرا استفاده از حافظه جانبی می تواند گوشی را تحت فشار قرار داده و لگ و تاخیر را برایتان در پی داشته باشد.

لازم به ذکر است که بررسی ما بر روی گوشی گلکسی A21s با رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی صورت پذیرفته است. این نسخه را می توان نسخه میانی در نظر گرفت که توسط کمپانی سامسونگ تولید گشته است و از رطیق آن عملکرد گوشی را می توان بهتر مورد بررسی قرار داد. این گوشی از قیمت متوسطی برخوردار است و به همین دلیل عملکرد فوق العاده ای از آن انتظار نمی رود. نصب بازی بر روی گوشی می تواند آن را تا حد کمی تحت فشار قرار دهد و بازی در مدت زمان زیاد نیز این فشار را افزایش خواهد داد و فشار بر روی منابع سخت افزاری وارد می گردد و کاملا قابل مشاهده است.

به مقدار اطلاعاتی که توسط حافظه گوشی نگهداری می گردد نیز توجه کنید زیرا زیاد بودن اطلاعات می تواند لگ و تاخیرهایی را در پی داشته باشد. برای آنکه لگ و تاخیری را در گوشی مشاهده نکنید و آن را به حداقل برسانید به هیچ وجه حافظه آن را بیشتر از حد پر نکنید و حجم بالایی از اطلاعات را در آن قرار ندهید. توصیه دیگر این است که برای گوشی خود حافظه جانبی قرار ندهید زیرا قرار دادن حافظه جانبی حجم اطلاعاتی که وجود دارد را افزایش داده و این افزایش اطلاعات فشار بیشتری بر منابع سخت افزاری وارد نموده و همین می توان لگ و تاخیرهای گوشی را افزایش دهد. این گوشی را می توان بعنوان یک گزینه مناسب و مطلوب برای نیازهای روزانه در نظر گرفت و قادر است بازی هایی نظیر پابجی را به مدت 5 الی 10 دقیقه اجرا نماید و مشکلی برای آن ایجاد نگردد اما بیشتر شدن این زمان می تواند مشکلاتی را به وجود آورد پس توصیه می گردد انتظارات خود را از این گوشی پایین بیاورید.قیمت گوشی گلکسی A21s را از سایت ایمالز به صورت لحظه ای استعلام کنید.

نقد و بررسی گلکسی  A21s سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

با وجود قیمت پایین این گوشی از دور بسیار مطلوبی برخوردار است و این دوربین از گلکسی A21s انتظار نمی رفت اما کمپانی سامسونگ توانست دوربین با کیفیتی برای آن قرار دهد و می توان آن را در قیاس با قیمت بسیار مناسب و عالی دانست. برای این گوشی چهار لنز در نظر گرفته شده که لنزهای آن به ترتیب 48 مگاپیکسل واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 2 مگاپیکسلی عمقی (Depth) می باشد. از طریق این لنزها می توانید کارهایی نظیر عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه گسترش یافته، عکسبرداری ماکرو، HDR را به آسانی انجام دهید حتی توسط دوربین اصلب می توانید ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه را تجربه نمایید. دوربین اصلی این گوشی از یک چراغ فلش LED اختصاصی برخوردار است.

لنزهای دوربین گلکسی  A21sبصورت L انگلیسی چیده شده است و جذابیت بیشتری به گوشی بخشیده است. طبق بررسی ها می توان از کیفیت دوربین اصلی اطمینان حاصل نمود زیرا از پتانسل خوبی برخوردار است و ارزش آن را در قیاس با قیمت گوشی می توان بالاتر در نظر گرفت. توسط این دوربین قادر هستید در فضاهایی با نور مناسب عکس های معمولی، پرتره، ماکرو یا با زاویه گسترده عالی ثبت کنید. این دوربین می تواند عکس هایی با جزئیات خوب، شادابی و شارپنس مناسب و مطلوب و طبیعی بودن تصاویر را برایتان به ثبت رساند که ویژگی های بارز این لنز دوربین می باشد و عملکرد بسیار مناسب آن قابل دید است. این دوربین قادر است حتی در فضاهایی با نور کم نیز عکس های رضایت بخشی را به ثبت برساند اما همانطور که انتظار می رود کیفیت آن مانند عکس هایی که در فضای معمولی به ثبت می رسد نخواهد بود. استفاده از دوربین و عکسبرداری توسط آن در فضاهای تاریک می تواند نویزهای عکس را افزایش دهد و البته قابل ذکر است که وجود این  نویزها طبیعی بوده و در تمامی دوربین ها ممکن است ایجاد گردد. با تمام موارد عنوان شده می توان عملکرد دوربین این گوشی را مطلوب در نظر گرفت و در قیاس با گوشی هایی که از قیمت مناسبی برخوردار هستند عملکرد بسیار مناسبی را دارا است.

از دیگر لنزهای دوربین گلکسی  A21s یک لنز 13 مگاپیکسلی می باشد که از نوع واید می باشد و قادر است عکس های سلفی پرتره و ویدیوهای فول اچ دی با نرخ 30 فریم را به ثبت برساند و کیفیت آن غیرقابل انکار می باشد. عملکرد این دوربین در فضاهایی با نور مناسب بسیار خوب بوده اما همانطور که انتظار می رود در فضاهای تاریک کیفیت آن کاهش یافته و عکس های ثبت شده همانند عکس هایی که در فضاهایی با نور مناسب به ثبت می رسد نخواهد بود. می توانید عکسبرداری سلفی پرتره را با دوربین این گوشی با کیفیت مناسب انجام دهید.  گلکسی  A21s از لنزهای دوربین با کیفیتی برخوردار است و می تواند آنها را از ویژگی های مهم این گوشی به شمار آورد. اگر به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و کیفیت دوربین مطلوب هستید گلکسی  A21s می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.


مزایا و معایب a21s

برای گوشی گلکسی  A21s یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری در نظر گرفته شده است و این باتری قادر است قدرت شارژدهی آن را تا حد بسیاری بالا ببرد. ظرفیت این گوشی مطلوب بوده و می تواند انرژی مورد نیاز خود را به خوبی تأمین نماید و دیگر نیازی نیست کاربران این گوشی نگران خالی شدن سریع باتری گوشی خود باشند. کاربران این گوشی با استفاده نرمال از آن با یک شارژ کامل قادر هستند 1.5 تا 2 روز آن را مورد استفاده قرار دهند اما باز مقدار شارژدهی به جزئیات و نحوه استفاده کاربر از گوشی خواهد داشت و وابسته به آن می باشد و در هر فرد متغیر خواهد بود.

ممکن است برای شما نیز سؤال پیش آید برای شارژ این باتری چه مقدار زمان مورد نیاز است؟ کمپانی سامسونگ برای گلکسی  A21s شارژر فابریک 15 واتی قرار داده است و از این طریق سرعت شارژ مجدد باتری بالاتر خواهد رفت. با بررسی های صورت گرفته میزان زمان لازم برای شارژ باتری آنقدر هم کم نبوده و برای شارژ کامل به 100 تا 110 دقیقه زمان نیاز است و می توانید با 30 دقیقه شارژ باتری 30 درصد از ظرفیت اصلی باتری را شارژ کنید. با تمام تفاسیر گلکسی  A21s از قدرت شارژدهی مطلوبی برخوردار بوده ولی قابل ذکر است که سرعت شارژ مجدد آن چندان بالا نبوده و نمی توان آن را مطلوب در نظر گرفت اما می تواند بهتر گردد.

جمع بندی

در این متن به نقد و بررسی گوشی گلکسی A21s پرداخته ایم و این گوشی را از اسمارتفون های جدید در بازار می توان معرفی نمود که از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و توسط شرکت کره ای سامسونگ تولید و وارد بازار گشته است. از ویژگی های بارز آن می توان به ظاهر زیبا و جذاب، صفحه نمایش بزرگ، دوربین مناسب و باتری قدرتمند آن اشاره نمود که گزینه مناسبی برای افرادی می باشد که قصد خرید گوشی با قیمت مناسب و عملکرد مطلوب دارند.


نظرات کاربران