راهنمای خرید خمیر اسلایم

راهنمای خرید خمیر اسلایم

کودکان به خمیر اسلایم و بازی با آن علاقه‌ی زیادی دارند، حال ما می‌خواهیم به شما آموزش دهیم چگونه به راحتی در منزل تان خمیر اسلایم درست کنید. شاید برای تان سوال باشد که خمیر اسلایم چیست؟ خمیر اسلایم به پرورش خلاقیت کودکان کمک می‌کند و برای بازی از آن استفاده می‌شود که حالت ژله‌ای دارد. نام دیگر خمیر اسلایم خمیرجادویی است. درواقع خمیر اسلایم خمیری است که برای بازی کودکان بسیار مناسب است زیرا جایی را کثیف نمی‌کند و مثل خمیربازی‌های روغنی نیست و کودکان می‌توانند شکل‌های مختلفی به خمیر اسلایم بدهند که این خود راهی برای پرورش خلاقیت و ذهن کودک است. خمیر اسلایم رنگ‌های متنوعی دارد و همچنین بعضی از آن‌ها دارای بوهای خوبی هستند. همچنین خمیر اسلایم برای تقویت عضلات دست بسیار مناسب است و یک نوع ورزش نیز به حساب می‌آید. حال می‌خواهیم شما را با انواع و روش ساخت خمیر اسلایم ها و با فواید و مضرات آن آشنا کنیم.


خمیر اسلایم چه فوایدی دارد؟

راهنمای خرید خمیر اسلایم

 

خمیر اسلایم قیمت مناسبی دارد و موردعلاقه کودکان بسیاری است؛ همچنین حمل آن آسان است و شما می توانید آن را همه جا با خود ببرید تا کودک تان با آن بازی کند. کودک شما علاوه بر اینکه سرگرم می شود، خلاقیت ذهنی و حسی او نیز شکوفا می شود و پرورش می یابد. خمیر اسلایم ها انعطاف بسیار بالایی دارند و موادی که برای تهیه آن ها استفاده می شود، موادی کاملا سالم و بهداشتی است. همچنین یکی دیگر از فواید خمیر اسلایم این است که استرس و اضطراب فرد را کاهش می دهد و این نکته قابل توجهی است.

برای دیدن قیمت خمیر اسلایم، صفحه قیمت این محصول ایمالز را از دست ندهید!

همانطور که قبلا گفتیم باعث تقویت عضلات دست نیز می شود، خمیر اسلایم ها رنگ ها و انواع مختلفی دارند که این تنوع نیز بسیار برای افراد مختلف و علاقه مند به خمیر اسلایم جذاب است. دلیل این که می گویم افراد مختلف و نه فقط کودکان این است که بزرگسالان هم می توانند از فواید خمیر اسلایم بهره ببرند و بزرگسالان زیادی وجود دارند که علاقه مند به بازی با خمیر اسلایم هستند. فایده دیگر خمیر اسلایم این است که شما می توانید برای تمیز کردن از آن استفاده کنید! مثلا برای تمیز کردن هنذفری تان و یا کلید و پریز برق خانه و یا فضای بین دکمه های کنترل و یا کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر و یا دکمه های تلفن همراه و یا حتی منافذ اسپیکرهای سینما خانگی و یا هرجایی که نمی توانید به راحتی آن را تمیز کنید؛ با خمیر اسلایم به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

خمیر اسلایم چه ضررهایی دارد؟

 

راهنمای خرید خمیر اسلایم

در خمیر اسلایم پودری به اسم اسید بوریک استفاده شده که از آن برای کشتن حشرات موذی استفاده می شود که این ماده ای بسیار سمی و خطرناک است. به همین دلیل کودکان زیادی را مسموم کرده است و حتی برخی از مراکز علمی خواستار جمع کردن این خمیربازی از بازارها شده اند و درواقع در استفاده آن هشدار داده اند. این سم خطرناک همچنین تاثیر بد دیگری نیز دارد که بر روی باروری افراد تاثیر می گذارد. پس بهتر است اگر علاقه به بازی با خمیر اسلایم دارید آن را در خانه و با مواد سالم و بی خطر درست کنید. شما می توانید با استفاده از موادی مانند نشاسته ذرت، رنگ های خوراکی، چسب چوب به راحتی خمیر اسلایم بسازید. همچنین لازم به ذکر است که کودکانی مجاز به بازی با خمیر اسلایم هستند که سن آن ها بیشتر از ۴سال باشد.

انواع خمیر اسلایم

راهنمای خرید خمیر اسلایم

در اینجا به معرفی برخی از انواع خمیر اسلایم می پردازیم. خمیر اسلایم انواع مختلفی دارد که عبارتند از: خامه ای، آدامسی، متالیک، اکلیلی، کهکشانی، دونه برفی، بلک لایت، مات، شب تاب، سوییت دریمز و... که هر فردی ممکن است به یک تا چند خمیر اسلایم از این انواع یا همه آن ها علاقه  مند باشد؛ نکته قابل توجه این است که خمیر اسلایم علاقه مندان بسیار زیادی دارد و وسیله سرگرمی بسیار مناسبی به شمار می آید.اکنون به معرفی دو نوع ازاین خمیر اسلایم ها می پردازیم:

معرفی بلک لایت خمیر اسلایم: این خمیر اسلایم با استفاده از رنگ بلک لایت ساخته شده و چیزی که به آن جذابیت می بخشد تغییر رنگ آن است. چرا که وقتی نوررنگی به بلک لایت بتابد، شما شاهد تغییر رنگ خواهید بود و این ویژگی مختص بلک لایت است که باعث تغییر رنگ اشیا و اجسام گوناگون می شود. اگر شما لیزری با رنگ بنفش را به روی یک خمیر اسلایم بلک لایت آبی بی اندازید، رنگ آبی را صورتی می بینید.

معرفی خمیر اسلایم کهکشانی: همان گونه که از نامش مشخص است، این خمیر اسلایم به شکل کهکشان است و رنگ کهکشانی دارد و به علاوه درون آن پر از اکلیل های ستاره ای است که همین نکته باعث جذابیت بسیار این خمیر اسلایم شده است.

چگونه خمیر اسلایم بسازیم؟

در معرفی پودر بوراکس باید گفت که این پودر دارای کریستال های بی رنگ و نرم است و به راحتی در آب حل می شود. پودر بوراکس را داخل یک پیمانه آب (باید ولرم باشد) می ریزیم و هم می زنیم تا کاملا حل شود. در مرحله بعد نصف استکان چسب چوب تان را با نصف استکان آب مخلوط کنید؛ بعد که مخلوط شد رنگ خوراکی موردنظر خود را به آن اضافه کنید البته می توانید خمیر اسلایم را بی رنگ درست کنید. در مرحله بعد مخلوط چسب چوب و آب را به مخلوط بوراکس و آب اضافه کنید و این دو را کاملا با یکدیگر میکس کنید. بعد از گذشت سی ثانیه خمیر شما سفت می شود و باید آن را ورز دهید تا آماده شود. نکته مهم این است که برای اینکه خمیر اسلایم تان خشک نشود باید آن را در یک ظرف در بسته بگذارید.

خمیر اسلایم پفکی

در مرحله اول باید در ظرفی مناسب فوم اصلاح را با چسب چوب مخلوط کنید و بعد از آن نشاسته ذرت و وازلین را به این ترکیب اضافه کنید و مواد را کاملا با یکدیگر میکس کنید. درمرحله بعد می توانید رنگ خوراکی را اضافه کنید و بعد از آن پودر بوراکس را به مخلوط  تان اضافه کنید. اگر احیانا مخلوط شما شل بود باید باز هم مقداری پودر بوراکس اضافه کنید تا سفت شود و خمیر را تا وقتی که به دست تان نچسبد باید ورز دهید و بعد از ورز دادن نیم ساعت به خمیرتان استراحت دهید. نکته قابل توجه این است که شما به طور مفید ۳ یا نهایتا  ۴ بار می توانید از این خمیر استفاده کنید.

خمیر اسلایم خامه ای بدون پودر بوراکس

راهنمای خرید خمیر اسلایم

 

در مرحله اول در ظرفی مناسب وازلین و چسب چوب را به خوبی با یکدیگر میکس کنید و بعد از آن فوم اصلاح را کاملا به مخلوط اضافه کرده و آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید همچنین به طور دلخواه می توانید از رنگ خوراکی استفاده کنید که دو قطره کافی است. همه این مواد را تا جایی کا کاملا باهم میکس شوند هم بزنید. اگر مخلوط شما به خوبی نگرفته بود باید باز هم مقداری فوم اصلاح به آن اضافه کنید. درمرحله بعد در ظرف دیگری باید جوش شیرین و نگهدارنده لنز را با یکدیگر ترکیب کنید و نصف این محلول را به ترکیب قبلی خود اضافه کنید و کاملا هم بزنید و بعد دوباره نصف دیگر محلول جوش شیرین و نگهدارنده لنز را به آن اضافه کنید. بعد از سفت شدن خمیرتان باید آن را آنقدر ورز دهید تا آماده استفاده شود.

چگونه خمیر اسلایم طلایی بسازیم؟

مواد لازم برای تهیه این خمیر اسلایم نیز همانند خمیر اسلایم های قبل است به همین دلیل فقط طرز تهیه آن را برای شما شرح می دهیم. رنگ خوراکی را با یک قاشق آب و اکلیل و ۵بسته چسب را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید و سپس در ظرف دیگری آب داغ و یک قاشق پودر بوراکس را مخلوط کنید و بعد از اینکه حل شد صبر کنید تا سرد شود و سپس به مخلوط قبلی خود اضافه کنید و آنقدر ورز دهید تا خودش را بگیرد. اگر خواستید خمیر اسلایم اکلیلی درست کنید، می توانید همین مراحل را طی کنید و به علاوه می توانید از هرنوع اکلیلی که موردعلاقه تان است برای تهیه آن استفاده کنید.

ساختار شیمیایی خمیر اسلایم چگونه است؟

با اینکه خمیر اسلایم ویژگی های مانند روان بودن و جاری بودن و چسبندگی بودن مایعات را ندارد، جزو مایعات شمرده می شود. چسبندگی ای که خمیر اسلایم دارد، قابل تغییر است و درواقع جزو مواد غیر نیوتونی محسوب می شود به همین دلیل یک مایع معمولی نیست. توضیح علمی درمورد خمیر اسلایم این است که خمیر اسلایم مایعی است که بر حسب فشاری که به آن وارد می شود مقدار مقاومت و تغییر شکل متفاوتی دارد. اگر به خمیر اسلایم فشار بیاورید، شکل یک جامد مرطوب را به خود می گیرد به این دلیل که ذرات آن به یکدیگر نزدیک می شوند و قدرت جابه جایی نخواهند داشت. همچنین خمیر اسلایم ها را می توان نمونه ای از پلیمرها به حساب آورد.

اکثر خمیر اسلایم ها از ترکیب آب به همراه ترکیبی از نمک (کربوهیدرات ها و پروتئین ها) ساخته شده اند. در خمیر اسلایمی که خودتان می سازید می توانید به جای پودر بوراکس از نشاسته مایع و آب استفاده کنید. در خمیر اسلایم مواد شیمیایی باهم ترکیب شده و پلیمر می سازند و مثل یک شبکه عمل می کنند و مولکول ها بر روی یکدیگر قرار گرفته و می لغزند که این عملکرد شیمیایی خمیر اسلایم است و اگر این مولکول ها فشرده شوند، دیگر توانایی لغزش بر روی یکدیگر را نخواهند داشت.

 

راهنمای خرید خمیر اسلایم

ترکیب شیمیایی ای که در صورت استفاده از بوراکس در خمیر اسلایم به وجود می آید به شرح زیر است:

بعد از اینکه بوراکس در آب حل شد، یون تترابورات با آب واکنش نشان می دهد و یون سدیم و تترابورات حل می شوند. همچنین از واکنش یون تترابورات با آب، بوریک اسید تولید می شود و برای تولید یون بورات به آب واکنش نشان می دهد. مولکول های پلی وینیل الکل که در چسب وجود دارد، با بورات و گروه OH پیوند هیدروژنی می سازند و با اتصال آن ها یک پلیمر جدید شکل می گیرد و این می شود که یک خمیر اسلایم درست می شود.

میزان مقاومت خمیر اسلایم را می توانید به کنترل کردن میزان چسب و آب به صورت موردعلاقه خود درآورید. پیوندهای پلی وینیل الکل قابلیت جذب و نگهداری آب دارند و دلیل مرطوب بودن خمیر اسلایم نیز همین است.

چگونه از خمیر اسلایم نگهداری کنیم؟

خمیر اسلایم را باید در یک ظرف دردار نگه داری کنید. ظرف آن باید به گونه ای باشد که هوا به آن وارد نشود. بهتر است خمیر اسلایم را در یخچال نگهداری کنید. همچنین می توانید خمیر اسلایم را درون نایلون یا کیسه های پلاستیکی زیپ دار نگهداری کنید و هوا را از آن خارج کنید. در هرصورت ظرف حاوی خمیر اسلایم باید از هوا خالی باشد چرا که در غیر این صورت عمر خمیر اسلایم کم شده و زود خشک می شود.

در هنگام بازی کردن با خمیر جادویی خمیر اسلایم لازم است یکسری نکات را رعایت کنید!

راهنمای خرید خمیر اسلایم

با توجه به تمام مواردی که ذکر شد باید به این نکته مهم نیز اشاره شود که خمیر اسلایم علاوه بر جنبه بازی و سرگرمی، جنبه آموزشی نیز دارد چرا که سبب شکوفایی خلاقیت کودکان می شود.

همچنین در هنگام استفاده از این خمیر باید به راهنمای استفاده از آن توجه کرد تا از یکسری اشتباهات احتمالی جلوگیری کرد. خمیر جادویی خمیر اسلایم مثل وسیله های بازی دیگر دارای یکسری بدی ها و یکسری خوبی ها می باشد که نحوه استفاده ما از خمیر اسلایم بسیار مهم است

قبل از استفاده کردن از خمیر اسلایم باید به خاطر داشته باشید که این خمیر به هیچ وجه قابل خوردن نیست. بازی کردن با خمیر جادویی خمیر اسلایم می تواند سبب بروز خلاقیت و افزایش مهارت کودک شود اما باید متوجه بود که همین خمیر امکان دارد یکسری بیماری هایی را ایجاد نماید. در واقع از آنجایی که کودکان حواس پرت هستند پیش آمده که با این خمیر مسموم شده باشند چرا که کودکان در رعایت نکات بهداشتی بازیگوش می-باشند و همچنین این خمیر دارای ترکیبات خطرناکی نیز می باشد.

خمیر جادویی خمیر اسلایم برای کودکان بالای 4 سال مناسب است.

لازم است که بدانید خمیر جادویی خمیر اسلایم به راحتی با هوا اکسید می شود و می تواند باکتری های بسیاری را به سمت خود جذب نماید پس چگونگی استفاده و نگهداری این خمیر بسیار مهم می باشد. بهترین روش نگهداری خمیر اسلایم این است که آن را در ظرف دربسته و به دور از تماس کودکان نگه داشت.

همچنین باید توجه داشت که کودکان بعد از استفاده کردن از خمیر جادویی خمیر اسلایم حتما دست های خود را با دقت و با آب و صابون بشویند. همچنین اگر خمیر اسلایم شما روی زمین بی افتد باید آن را دور بیاندازید چرا که در اثر تماس با سطح زمین باعث می شود تا آلودگی ها و میکروب ها را به سمت خود جذب نماید و خراب شود یا به عبارت دیگر کپک بزند و از بین برود. اگر کودکان زیر 7 سال کنجکاو هستند و دوست دارند خودشان خمیر جادویی خمیر اسلایم را درست کنند، والدین باید نظارت کافی را داشته باشند.

روش درست و مناسب نگه داری کردن خمیر بازی خمیر اسلایم!

 

راهنمای خرید خمیر اسلایم

خمیر اسلایم و روش های نگهداری: این خمیر را باید در یک مکان سرد و به دور از تابش آفتاب نگهداری نمایید. می توان خمیر جادویی خمیر اسلایم را درون یخچال نگه داشت. پیش از آنکه با خمیر جادویی بازی کنید لازم است دست های تان را به خوبی بشویید و در هنگام بازی توجه داشته باشید که هیچ چیزی به خمیر اسلایم نچسبد.

راهکاری برای جلوگیری از سفتی خمیر جادویی خمیر اسلایم: در واقع سفت شدن این خمیر دو علت دارد که علت اول استفاده بیش از اندازه از قطره همراه خمیر و دلیل دوم در معرض هوا قرار گرفتن خمیر است. اگر خمیر جادویی خمیر اسلایم شما سفت شد نگران نباشید چرا که می توانید با کمی گرم کردن و اضافه کردن روغن بچه این سفتی خمیر را رفع نمایید.

راهکاری برای جلوگیری از شل شدن خمیر جادویی خمیر اسلایم: باید بدانید که این خمیر به خاطر گرمای زیاد و استفاده طولانی مدت بدون توجه به تاریخ انقضاء شل می شود.

برای رفع این مشکل شما می توانید با استفاده از قطره سفت کننده که همراه محصول ارائه می شود یا گذاشتن خمیر اسلایم در یخچال از شل شدن جلوگیر نمایید. حتی اگر قطره سفت کننده تمام شده است می توان به وسیله یک قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف لیوان آب گرم استفاده کنید و این دو را با هم مخلوط نمایید تا محلول سفت شونده به دست بیاید.

استفاده کردن از خمیر جادویی خمیر اسلایم در خانه داری!

درواقع با توجه به چسبندگی بسیار بالای خمیر جادویی خمیر اسلایم می توان از آن برای تمیز کردن سطوح غیر قابل دسترس استفاده کرد. در واقع سطوح مشبک یا درز های سایر وسایل دارای حجم عظیمی از گرد و غبار می باشند که شما می توانید به وسیله قرار دادن این خمیر به روی سطوح مورد نظر و ایجاد فشار به روی خمیر جادویی خمیر اسلایم به روی سطوح مختلف می توانید گرد و غبار موجود را پاک نمایید.  

 


نظرات کاربران