نکات مهم در انتخاب و خرید دستگاه آبسردکن

راهنمای خرید دستگاه آبسردکن

تامین آب آشامیدنی از نیازهایی محسوب می شود که با آغاز فصل گرما و تابستان ضروری می باشد و مسلما در فصل گرما وجود آب آشامیدنی خنک بسیار لازم است. ممکن است برخی از افراد به سراغ استفاده از کلمن بروند اما همانطور که می دانیم استفاده از کلمن نیازمند به یخ آن هم بصورت روزانه می باشد که همراه با دردسرهایی است به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می دهیم یک دستگاه آبسردکن خریداری نمایید تا دیگر نیازی به استفاده از کلمن و یخ نباشد. وجود یک آبسردکن می تواند برای شما آب خنک بهداشتی را فراهم آورد. در ادامه برایتان بهترین آبسردکن ها را معرفی خواهیم نمود و مهمترین نکاتی که برای خرید آن نیازمند آگاهی می باشد را ذکر می کنیم که حتما باید مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه هنگام خرید آبسردکن دچار مشکل و تردید می گردند و تنوع آبسردکن ها این تردید را افزایش می دهد. با ما همراه باشید تا شما را با انواع آبسردکن ها آشنا نماییم .

 

نکاتی که قبل از خرید آبسردکن باید بدانید

 

مزایای  آب سردکن ­ها

استفاده از آب سالم و بهداشتی نقش بسزایی در سلامتی انسان­ها دارد به گونه ­ای که کم ­آبی بدن می­تواند موجب بیماری و سست بودن بدن شده و حتی باعث مرگ شود. نتایج تحقیقات نشان ­دهنده این است که بیش از 70 درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است. یک انسان بزرگسال در روز باید 6 تا 8 لیوان آب معادل 2 تا 3 لیتر آب برای تامین نیاز بدن خود مصرف کند. مصرف بیشتر و یا کمتر از این مقدار موجب به خطر افتادن سلامتی فرد می­شود. مصرف آب برای زنده ماندن سلول­های بدن ، شادابی ، تنظیم دمای بدن و دفع سموم ضرورت دارد.

نوشیدن آب خنک در روزهای گرم تابستان غیر قابل اجتناب است ولی نداشتن اطلاعات کافی در خصوص چگونگی مصرف آب خنک می ­تواند موجب بروز آسیب­ های شدید و جدی برای مصرف کننده شود. خیلی از افراد برای تولید آب یخ ، از یخ­ های حبه ­ای ساخته شده در فریزر­ها استفاده می­کنند. آب یخ به علت داشتن دمای بسیار پایین موجب بروز عوارضی مانند سر درد ، سرماخوردگی ، یبوست ، افزایش چربی بدن حتی مشکلات کلیه و کبد شود. در صورتی گه آب خنک تولید شده توسط آ­ب­سرد­کن ­ها دمای استاندارد داشته و برای تولید آب خنک این دستگاه­ها پیشنهاد می­شوند.همانگونه که گفته شد آب یخ عارض بسیاری دارد . آب خنک مورد استفاده در مناطق مختلف دمای متفاوتی دارند. آب خنک در مناطق گرم و خشک باید گرم تر از مناطق سرد باشد. حدود دمای استاندارد و مناسب آب خنک در مناطق گرم و خشک بین 13 تا 18 درجه سانتیگراد و در مناطق سرد بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد می­باشد.

در بین دستگاه­ هایی که برای تولید آب خنک استفاده می­شوند ، آب­ سرد­کن ­ها جایگاه ویژه ­ای دارند. امکان تولید آب ولرم و گرم در این دستگاه­ ها دلیل مورد توجه قرار گرفتن آن­ها و محبوبیت در میان مصرف کننده­ ها شده است ولی مانند خرید هر دستگاه الکترونیکی دیگری ، برای خرید آب­سردکن هم باید اطلاعات کافی داشت.

 

قیمت آبسردکن

نخستین مورد که توجه به آن در هنگام خرید دستگاه آبسردکن حائز اهمیت است قیمت آن می باشد. تاثیر قیمت دستگاه بر انتخاب شما غیرقابل انکار است. گفتنی است که خرید شما و امکاناتی که با خرید دستگاه در اختیار خواهید داشت به میزان بودجه ای که برای خرید کنار گذاشته اید بستگی دارد. در نتیجه نخست باید میزان بودجه مشخص شود و سپس مدل هایی که با بودجه ی شما مطابقت دارد در دایره ی انتخابی قرار گیرد.

 

انواع آبسردکن ها  بر اساس اندازه

1) ایستاده :این نوع آبسردکن دارای بطری می باشد و می توانید آن را بر روی کابینت، زمین و یا بر روی هر وسیله ی دیگری قرار دهید. میزان ذخیره سازی آب در مخزن این دستگاه 5 لیتر می باشد که برای تهیه ی آن می توانید به سوپر مارکت ها سری بزنید. طرز قرارگیری این بطری بصورت وارونه بوده و بر روی دستگاه قرار می گیرد.

2) رومیزی: نمونه­ ای از آب­سرد­کن­ ها برای قرار گرفتن روی میز طراحی شده ­اند و در اصطلاح آن­ها را آب­سرد­کن­ های رومیزی می­نامند . مدل­های رومیزی دارای ارتفاع کم بوده و فضای کمی نیاز دارند.  آب­سرد­کن ­های رومیزی خود در دو مدل منبع دار و قابل اتصال به آب شهری تولید می­شوند و معمولا بر روی اپن و یا نیم ­طبقه قرار داده می­شوند.

این آبسردکن ها  به علت اینکه اندازه کوچکی دارند ، موتور و کندانسور کوچکی داشته و قیمت آن­ها نیز بسیار بالا است .همچنین  به علت استفاده از کندانسور و رادیاتور کوچکتر برای خنک کردن گاز ، فشار بیشتری به موتور وارد شده و موتور داغ می­کند و این عمل باعث می­شود میزان انرژی مصرفی دستگاه بیشتر شده و آب نیز به اندازه کافی خنک و گوارا نباشد.

 

انواع آبسردکن ها بر اساس وجود یا عدم وجود بطری 

1) دستگاه آبسردکن بدون بطری: یکی از انواع دستگاه آبسردکن، آبسردکن بدون بطری می باشد که این دستگاه برای تولید آب آشامیدنی به آب لوله کشی شهری متصل می گردد. به دلیل آنکه این دستگاه به آب لوله کشی شهری متصل است دیگر نیازی به تعویض و یا پر نمودن مخزن آب نیست و همین دلیلی است تا از لحاظ بهداشتی مطمئن تر باشد زیرا شستشوی مخزن آب انجام نمی گیرد.

یکی از معایب این دستگاه آبسردکن این است که با قطع شدن آب شهری دستگاه قادر به کار کردن نیست و دوم اینکه اگر برای مدت زیاد مورد استفاده قرار گیرد برای یک مدت مشخص آب آن گرم می گردد.

2) آبسردکن های دارای بطری: نوع دیگر از دستگاه های آبسردکن، از نوع بطری دار می باشد که برای آن یک مخزن پلاستیکی در نظر گرفته شده است تا آب درون آن نگهداری شود. لازم به ذکر است که آب موجود در مخزن باید روزانه تعویض گردد. استفاده از آبسردکن های بطری دار نیازمند اتصال به آب لوله کشی شهری نمی باشد و جا به جایی و انتقال آن به آسانی انجام می گیرد. تا زمانی که مخزن آب پر باشد می توانید به آب سرد دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی نیست برای قطعی آب لوله کشی نگران باشید.

از معایب آبسردکن بطری دار تعویض آب مخزن بصورت روزانه می باشد و نیازمند شستشو است تا مشکلاتی در زمینه بهداشتی به وجود نیاید. اگر مصرف آب بالا باشد باید مخزن دوباره پر شود.

 

انواع آب­سرد­کن بر اساس نوع تامین آب

1) آب­سرد­کن­ های منبع بالا: در این اب­سرد­کن­ها همانگونه که از نام آن می­توان متوجه شد ، منبع یا دبه آب در بالای دستگاه قرار دارد. این دستگاه­ها به گونه­طراحی شده­اند که می­توان منبع­های مختلف با شکل­های گوناگون بر روی آن­ها نصب کرد. می­توان منبع­های سده و یا فیلتر دار استفاده نمود. چون تهیه منبع آب در هر نوع به عهده خریدار و مصرف کننده می­باشد ، صاحب آب­سرد­کن می­تواند از منابع آب در اشکال ، حجم­ها . کارایی مختلف استفاده کند. به طور معمول تولیدکنندگان آب­سرد­کن ، یک منبع ساده آب در کنار دستگاه ارسال می­کنند ولی همه شرکت­هایی که در زمینه تولید یا عرضه این دستگاه­ها فعالیت می­کنند این کار را نمی­کنند. آب­سرد­کن­های منبع بالا هم به صورت ایستاده و هم رومیزی تولید می­شوند. آب­سرد­کن­های ایستاده خود به سه زیرگروه تقسیم می­شوند. دستگاه­هایی که قسمت پایینی آن­ها فقط یک دیواره است. دستگاه­هایی که قسمت پایین آن­ها یک کابین و فضای خالی دردار است و دستگاه­هایی که قسمت پایین آن­ها مجهز به یک یخچال کوچک برای خنک کردن نوشیدنی­های بسته بندی­شده و مواد غذایی کوچک می­باشد.

 

2) آب­سرد­کن­ های منبع پایین: در این محصولات ، منبع آب در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته و آب به وسیله یک پمپ آب داخلی به سمت خروجی هدایت می­شود. از نکات مثبت این دستگاه­ها، زیبا بودن ، دور از نور آفتاب بودن آب و عوض کردن و یا پر کردن راحت منبع آب است. نبود منبع و یا دیگر تجهیزات اضافی بر روی دستگاه ، باعث می­شود تا بتوان این دستگاه را در دکور ، کابینت و ... قرار داد اما دیگر قسمت پایین فضای اضافی ندارد.

آب­ سرد­کن ­های منبع دار را در هر نقطه که دوس داشته باشید می­توانید مستقر کنید. ر از مزایای استفاده از این دستگاه­ها این است که منبع این دستگاه­ها تنها ظرفیت چند لیتر آب دارند و بزرگترین منبع 15 تا 20 لیتر آب می­تواند در خود جای دهد و چون به آب شهری نیز متصل نیستند احتمال آب­ گرفتگی محل استقرار آنها بسیار کم است. یکی دیگر از مزایا این است که می­توان این دستگاه­ ها را در هر جایی که برای شما راحت است و دوست دارید قرار دهید . از معایب این دستگاه­ها می­توان به این نکته اشاره کرد که ظرفیت آن ­ها کم بوده و با مصرف ر 20  لیتر آب باید منبع آن را پر کنید. البته این نکته یک مزیت هم به شمار می­اید چون می­توانید از شربت هم در منبع این دستگاه­ها استفاده کنید.

این آب­سرد­کن­ها فقط به صورت ایستاده تولید می­شوند ونمی­توان آن­ها را به صورت رومیزی استفاده کرد.

 

3) آب­سرد­کن­ های متصل به آب شهری: گروه آخر دستگاه­های آب ­سرد­کن ، دستگاه­هایی هستند که منبع آب نداشته و مستقیما به آب شهری متصل می­شوند. مهمترین شاخصه آن­ها این است که دیگر نیازی به خرید یا پر کردن منبع آب ندارند. استفاده از آب­سرد­کن های متصل به آب شهری فقط در مکان­ هایی امکان­پذیر است که به شیر آب دسترسی داشته باشد. این آب­سرد­کن­ ها در اندازه­ای مختلف و به صورت­ های ایستاده و رومیزی ارائه می­شوند و قسمت پایین آن­ها می­تواند کابین و فضای خالی یا یخچال داشته باشد.

مشکلی که هنگام استفاده از آب­ سرد­کن ­هایی که به صورت مستقیم به آب شهری متصل می­شوند وجود دارد این است که این دستگاهها با لوله­های پلاستیکی به لوله­ کشی شهری وصل می­شوند که دوام و مقاومت لازم را ندارند . دیده شده است که گاها این لوله­ ها ترک برداشته و یا اشکالی برای آن ­ها به وجود می­اید و محل قرار گیری دستگاه دچار مشکل شده و دچار آبگرفتگی می­شود. در حالیکه آب­سرد­کن های منبع دار را می­توان در هر جا با چیدمان منزل یا اداره مطابقت داد و در هر جا که لازم است قرار داد.

 

آبسردکن دیواری

از دیگر انواع دستگاه آبسردکن، آبسردکن دیواری می باشد که برای آن بطری درنظر گرفته نشده است و این دستگاه آبسردکن نیز به آب لوله کشی شهری متصل است. اگر بخواهید اقدام به تخلیه آن نمایید به فاضلاب نیاز خواهید داشت. این دستگاه برای سرد کردن آب مدت زمان اندکی را صرف می کند. برای این آبسردکن دستگاه تصفیه آب قرار داده نشده است. اکثر این دستگاه ها از یک مخزن کوچک درون خود برخوردار هستند.

 

آبسردکن کابینتی

آبسردکن کابینی نوع جدیدی از دستگاه های آبسردکن می باشد که درون کابینت قرار می گیرد و همانند برخی از دستگاه ها از آب لوله کشی شهری بهره می گیرد.

 

آبسردکن دو منظوره  (آب سرد – آب گرم)

بیشتر دستگاه­های آب­سرد­کن که امروزه ساخته می­شوند می­توانند آب را تا دمایی نزدیک به جوش گرم کنند. بنابراین شما می­توانید با خرید یک دستگاه ، هم آب سرد و هم نوشیدنی گرم مانند چای کیسه ­ای یا قهوه فوری و یا انواع دمنوش­ ها را در کمترین زمان داشته باشید.

 

نکات ایمنی

در دستگاه ­هایی که کیفیت ساخت بالا دارند و در آن­ ها به نکات ایمنی هم توجه شده است ، افزون بر با سنگین کردن پایه ­های دستگاه و طراحی خاص برای جلوگیری از واژگون شدن دستگاه بر اساس ضربه­ های سهوی و احتمالی ، برای جلوگیری از سوختگی به وسیله آب داغ در دستگاه­ های مجهز به آب­ گرم ­کن ، کلید ایمنی تعبیه شده است تا مصرف­ کنده با آگاهی و دقت بالا اقدام به پر کردن لیوان خود کرده و کودکان کنجکاو خود را در معرض خطر قرار ندهند.


تفاوت آبسردکن ایستاده و رومیزی

 

توان سرمایشی و گرمایشی

توجه به توان سرمایشی و گرمایشی بسیار اهمیت دارد. مدت زمانی که برای سرد شدن آب طول خواهد کشید و یا برعکس برای به جوش رسیدن آب طول می کشد را توان سرمایشی و گرمایشی گویند. بالا بودن این توان موجب سرعت داشتن سرد شدن و گرم شدن آب می گردد. بهترین دستگاه های آبسردکن قادر هستند آب را تا 5 درجه بالای صفر سرد نموده و تا 90 درجه نیز گرم نماید.

 

قفل ایمنی کودک برای آب جوش

دستگاه های آبسردکن از قفل ایمنی کودک برای آبجوش برخوردار هستند و برای افرادی که نگران صدمه رسیدن به کودک خود از این طریق می باشند این مدل می تواند بهترین گزینه باشد.

 

محل قرار گرفتن لیوان یا چکه گیر

چکه گیر را می توان یک محفظه ی توری شکل نامید که در قسمت زیری لیوان قرار گرفته است. اکثر مدل­های آب­سرد­کن ­ها و آب­گرم­کن­ ها در زیر خروجی آب ، لبه­ ای برای قرار گرفتن لیوان وجود دارد. در بعضی نمونه­ ها ، این تورفتگی یا بیرون ­آمدگی مشبک طراحی شده است و چکه­ گیر هم محسوب می­شود. مخزن یا سینی چکه ­گیر باید قابل جدا شدن ، خالی کردن و شستشو باشند. پیشنهاد می کنیم آبسردکنی را خریداری نمایید که دارای چکه گیر باشد تا دیگر نگران ریخته شدن آب اضافی لیوان در اطراف آبسردکن نباشید. 

 

دیوار ، کابین ، یخچال

در مدل ­های ایستاده آب­سرد ­کن بهتر است قسمت پایین دستگاه نیز مورد استفاده قرار بگیرد و فقط یک دیواره برای زیبایی نباشد. وجود یک کابین برای نگه­ داری لیوان­ها یا ظروف کوچک مناسب به نظر می­رسد و اگر این کابین قابلیت سرد کردن هم داشته باشد ، در حقیقت به عنوان یک یخچال کوچک مورد استفاده قرار می­ گیرد. وجود یخچال در این دستگاه­ ها کارایی زیادی دارد به طوری که ادارات کوچک و مغازه ­ها را از خرید یک یخچال بزرگ بی­ نیاز می­کند. استفاده از این­گونه دستگاه ­ها در محل­ های موقت مانند نمایشگاه­ ها نیز کاربرد فراوان دارد.

 

جالیوانی

بهتر است به سراغ دستگاهی بروید که از جالیوانی برخوردار باشد مخصوصا هنگامی که دستگاه خریداری شده برای یک مکان عمومی می باشد. با خرید یک دستگاه آبسردکن دارای جالیوانی می توانید از لیوان های یکبار مصرف برای آن استفاده نمایید و مجبور به قرار دادن لیوان بر روی آن نباشید و مدام با صجنه ی افتادن لیوان ها بر روی زمین مواجه نگردید.

جالیوانی تقریبا در کنار هیچ مدلی از آب ­سرد­کن­ ها فروخته نمی­شود اما به مصرف­ کننده به عنوان یک وسیله جانبی پیشنهاد داده می­شود. نمونه ­های گوناگونی از جالیوانی وجود دارد. بعضی از جالیوانی ­ها مجهز به آهن­ ربا هستند و می­توان آن­ها را به بدنه فلزی آب­ سرد­کن چسباند. در هنگام خرید این جالیوانی­ ها باید از فروشنده در مورد جنس فلز به کار رفته در بدنه آب­ سر­دکن سوال شود که آیا بگیر است یا نگیر. این اصطلاح به آلیاژ به کار رفته در جنس بدنه مربوط بوده و زمانی که جنس بدنه نگیر باشد آهن ­ربا به آن نمی­چسبد. برخی دیگر از جالیوانی­ ها قابلیت اتصال به دیوار را دارند و با استفاده از پیچ به دیوار متصل می­شوند.

یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که بعضی از آب­سرد­کن ­ها خود به صورت اختصاصی جالیوانی دارند که جالیوانی مخفی نامیده می ­شود. به این صورت که در دستگاه یک قسمت برای جالیوانی مشخص شده و برای استفاده از آن باید درب آن را باز کرده ، لیوان را برداشته و دوباره درب را ببندید. البته در کشور ما از این دستگاه­ ها بسیار کم وجود دارد و فقط آب­سرد­کن­ های شرکت AZTECH ترکیه به جالیوانی مخفی مجهز هستند.

 

جنس بدنه آبسردکن

توجه به جنس آبسرد کن بسیار مهم می باشد. اکثر دستگاه های آبسردکن از جنس پلاستیک تولید می گردند اما برخی دیگر از مدل ها در بازار وجود دارند که تولید شده از جنس فلز می باشند که مقاومت بالایی دارند.

 

شیر یا پدال

در نمونه های قدیمی ­تر دستگاه­ های آب­سرد­کن از شیر آب استفاده شده است ولی در حال حاضر برای راحت شدن استفاده از دستگاه ، از پدال ­های فشاری یا دکمه استفاده می­شود. تا وقتی که پدال فشار داده می­شود یا دکمه نگه ­داشته شده­ است آب خارج می­شود. البته برای آب داغ به طور معمول یک ضامن ایمنی هم برای امنیت بیشتر قرار داده می­شود. در مدل­ های پیشرفته ­تر می­توان مقدار آب خروجی را تعیین نمود و مصرف کننده با قرار دادن لیوان زیر شیر خروجی و انتخاب آب سرد یا گرم ، مقدار مشخصی آب دریافت می­کند.

 

مجهز بودن به سیستم قطع و وصل آب گرم و سرد

در برخی از آب­سرکن­ ها در قسمت پشت کلید­هایی برای قطع و وصل آب سرد و یا آب گرم در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن­ها می ­توان آب سرد و گرم را غیر فعال کرد. به زبان ساده شما با زدن دکمه موجود در پشت دستگاه می ­توانید آب گرم یا آب سرد دستگاه را غیر فعال کنید. این کلید ها قابل تنظیم هستند به گونه­ای که فقط سیستم آب گرم و یا فقط سیستم آب سرد دستگاه کار کند.

 

توجه به دمای آب گرم تولید شده توسط دستگاه

نکته دیگری که در خرید آب­سرکن باید به آن توجه کرد دمای آب گرم تولید شده توسط دستگاه است. با در نظر گرفتن اینکه مصرف آب داغ ما زیاد است ، بهتر است آب­سرد­کنی انتخاب کنید که بتواند آب داغ در حد جوش تولید کند. اغلب دستگاه­ های آب­سرد­کن آب را در حد 85 تا 90 دره سانتیگراد گرم می­کنند. دقت کنید که دستگاه انتخابی شما قابلیت گرم کردن آب در حد جوش و یا بالاتر از دمای جوش را داشته باشد چون با آب داغ تولید شده توسط دستگاه می­توانید چای ­ نسکافه و یا قهوه درست کرد.

 

وزن دستگاه

از دیگر موارد مهم و قابل توجه وزن دستگاه می باشد پس باید حتما مورد توجه قرار گیرد. دستگاهی را انتخاب کنید که نه زیاد سنگین باشد نه زیاد سبک زیرا سنگین بودن زیاد باعث دشوار بودن جابه جایی دستگاه می گردد و سبک بودن نیز تعادل مورد نیاز را برای ایستادن به دستگاه نمی دهد و ممکن است بر روی زمین بیفتد.

 

فیلتر

در نمونه­ هایی که از منبع آب استفاده می­کنند می­توان از منبع فیلتردار استفاده کرد . در مدل­هایی که مستقیما به شیر آب متصل می­شوند آب پس از عبور از فیلتر­هایی که در مسیر نصب شده اند به دست مصرف کننده می­رسند. نصب و استفاده از فیلتر در آب­سرد­کن­ هایی که در محل­های عمومی و شرکت­های بزرگ قرار دارند هزینه زیادی داشته و به صرفه نیست ولی اگر ار آب­سرد­کن در یک شرکت کوچک و یا خانه استفاده می­شود سبب تصفیه آب ، تمیز شدن و سلامت بیشتر آب نوشیدنی می­شود.

از امکاناتی که اجتمالا در دستگاه ­های آب­سرد­کن پیش­بینی می­شوند می­توان قابلیت تنظیم دمای آب گرم ، روشن و یا خاموش کردن هر کدام از خروجی­ ها ، محافظ شوک الکتریکی و نمایشگر LED نام برد. شاید استفاده از آب­سرد­کن در خانه­ ها ضروری نباشد و از یخچال برای تهیه آب سرد و از کتری و سماور برای تهیه آب جوش استفاده شود ، ولی در شرکت­ها ، مغازه ­ها و فروشگاه­های بزرگ یکی از لوازم ضروری به حساب می­آیند.

ترکیب چند دستگاه مختلف در یک دستگاه ( آب­سرد­کن ، جوش آور و یخچال ) از نظر اقتصادی نیز می تواند به صرفه باشد. زمان خرید آب­سرد­کن باید به نیاز و انتظار خود از دستگاه توجه کرد زیرا که اختلاف قیمت نمونه­ های مختلف بسیار زیاد است . لازم به ذکر است که دستگاه ­هایی که توان سرمایش و گرمایش کمتری دارند مدت زمان بیشتری برای تهیه آب با دمای مورد نظر نیاز دارند.

 

صدای موتور

از دیگر موارد مهم و قابل توجه هنگام خرید آبسردکن توجه به صدای موتور آن می باشد. بالا بودن صدای موتور دستگاه بخصوص زمانی که دستگاه را برای منزل خریداری میکنید موجب مزاحمت مخصوصا در هنگام خواب می گردد.

 

برچسب انرژی

حتما هنگام خرید دستگاه آبسردکن به برچسب انرژی آن توجه داشته باشید. توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید تمامی لوازم برقی لازم است. با نزدیک شدن برچسب انرژی به حرف لاتین میزان مصرف دستگاه کمتر می گردد.  دستگاه ­هایی با وات بالاتر ، توان بیشتری داشته و خروجی بالاتری دارند یعنی آب خنک­ تری تولید می­کنند. این دستگاه ­ها تی فور نامیده می­شوند و برای مناطق گرم و خشک ساخته شده­ و می­توانند آب را بیشتر خنک کنند. تلاش کنید دستگاهی بخرید که برای مناطق گرم و خشک مناسب است.

البته در کشور ما به علت اینکه بهای انرژی پایین است ، مصرف انرژی دستگاه در نظر گرفته نمی­شود. اگر از آب­سرد­کن کم مصرف استفاده کنید هزینه برق کمتری به شما تحمیل می­شود و با پیش­بینی ­های صورت گرفته در خصوص افزایش قیمت انرژی در کشور از سال آینده ، پیشنهاد می­شود دستگاه­ های کم مصرف خریداری نمایید.

 

گارانتی ­

بهتر است آب­سرد­کنی بخرید که گارانتی معتبرداشته باشد. تولیدکنندگان ایرانی دستگاه آب­سرد­کن گارانتی مناسبی ندارند زیرا که سطح گارانتی در کشور پایین است اما واردکنندگان به ویژه واردکنندگان برندهای خاص ، به علت فشارهای دولت ، به طور معمول گارانتی معتبرتری ارائه می­کنند. در حقیقت بهتر است بگوییم هر آب­سرد­کن با هر نامی که می­خرید ، حتما مطمئن شوید که دستگاه گارانتی معتبر داشته باشد.

داشتن گارانتی معتبر بسیار مهم است ، به خاطر اینکه بعضی از شرکت ها با اینکه بزرگ هستند ولی گارانتی معتبری ندارند. مانند شرکت ایران­ خودرو که از تولیدکنندگان بزرگ کشور است ولی محصولات آن گارانتی مناسب ندارند.

 

مدل های برتر آبسردکن در بازار


پرفروش ترین مدل های آبسردکن در بازار

 

 

آبسردکن تهران سرد مدل TGA-0001

این آبسردکن از جنس استیل بوده و در مکان های بسیاری از جمله محلات، مساجد و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد و افراد می توانند با نوشیدن یک لیوان آب خنک هم به تامین آب مورد نیاز بدن بپردازند و هم برای ادامه ی فعالیت های روزانه خود نشاط بدست آورند. برای این دستگاه آبسردکن یک مخزن بهداشتی از جنس استیل در نظر گرفته شده است. بدنه ی این آبسردکن نیز از ورق استیل بوده که مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد.

 

آبسردکن هیتما مدل AHWD-1188

نوع دیگر از آبسردکن های موجود در بازار آبسردکن هیتما مدل AHWD-1188 می باشد که جز آبسردکن های سه شیر برند ایتالیایی هیتما محسوب می شود. طراحی این دستگاه بسیار زیبا انجام گرفته و برای آن دو شیر سرد برای نوشیدن آب خنک و آب گرم برای نوشیدنی های گرم قرار داده شده است. این آبسردکن از یک یخچال برخوردار بوده و می توان از آن برای نگهداری موادغذایی بهره برد. در صورت تمایل می توانید این دستگاه را به صورت مستقیم به آب لوله کشی شهری متصل نمود.

 

آبسردکن ایستکول مدل TM-RW410

این آبسردکن از طراحی ساده، سبک برخوردار بوده و کاربری آسانی داشته است و قیمت آن بسیار مناسب می باشد. برای این آبسردکن شیرهایی مخصوص آب گرم و سرد قرار داده شده و علاوه بر آن از یک یخچال برخوردار است. این آبسردکن می تواند یک گزینه ی مناسب برای مصارف خانگی و اداری محسوب گردد که از مقاومت بالایی بهره مند است و علاوه بر آن صدای موتور بسیار اندکی دارد و مصرف انرژی آن نیز بسیار کم است. برای این آبسردکن سه شیر در نظر گرفته شده است که شامل آب سرد، ولرم و جوش می باشد. در آخر لازم به ذکر است که این دستگاه دارای یک سیستم امنیتی کنترل درجه حرارت و محافظ شوک الکتریکی برای امنیت بیشتر می باشد.

 

آبسردکن وینستار مدل TGA-sw1000s

نوع دیگر از دستگاه های آبسردکن، آبسردکن وینستار مدل TGAsw1000s می باشد. طراحی این دستگاه بصورت ایستاده بوده و از یک کمپرسور سامسونگ برخوردار می باشد. علاوه بر آن دارای کیفیت مطلوبی است. برای این دستگاه دو خروجی آب سرد و گرم قرار داده شده که به راحتی می توانید از آب سرد استفاده نمود و با آب گرم نیز نوشیدنی های دلخواه خود را بنوشید. برای برخورداری از آب گرم و سرد دو نازل آب مجزا برای این آبسردکن تعبیه شده است. طراحی این دستگاه به گونه ای است که یک اهرم وظیفه ی دسترسی به آب را انجام می دهد و از کاربری آسانی برخوردار می باشد.

 

آبسردکن ایستکول مدل TM-SW 441 R

این آبسردکن تولید شده توسط برند ایستکول می باشد که طراحی آن بصورت ایستاده است. از دیگر ویژگی های این آبسردکن می توان به استحکام بالا و کیفیت مطلوب آن اشاره نمود. برای این دستگاه دو شیر آب سرد و گرم قرار داده شده و برای دسترسی به آب نیاز است پدال آن را بفشارید. از دیگر ویژگی های این دستگاه نشانگر LED برای هر خروجی می باشد.

 

آبسردکن مایدیا مدل JL-1669S

در اکثر ادارات و مکان های عمومی که از رفت و آمد بسیاری برخوردار است آبسردکن مورد استفاده قرار می گیرد. از تولیدات شرکت مایدیا می توان به آبسردکن مدل JL-1669S اشاره نمود. برای این آبسردکن دو خروجی مجزا برای آب سرد و گرم در نظر گرفته شده است. خروجی آب سرد دو لیتر بر ساعت بوده و خروجی آب گرم نیز چهار لیتر بر ساعت می باشد.

 

آبسردکن مایدیا مدل YL1669S

از دیگر تولیدات شرکت مایدیا آبسردکن مدل YL1669S می باشد که از طراحی مطلوبی برخوردار است. برای این آبسردکن یک منبع داخلی قرار داده شده است و آب دستگاه از آن تامین می گردد که در پایین دستگاه قرار می گیرد. لازم به ذکر است که اگر قصد خرید این دستگاه را دارید باید یک منبع مجزا خریداری نمایید زیرا منبع همراه دستگاه نمی باشد.

 

آبسردکن مایدیا مدل YL-1533S

شرکت مایدیا علاوه بر موارد بالا به تولید آبسردکن مدل YL-1533S نیز پرداخته است که در ادارات و مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار است. طراحی این دستگاه آبسردکن بسیار زیبا و ساده انجام گرفته است و برای آن دو خروجی قرار داده شده گه یک خروجی برای آب گرم و دیگری برای آب سرد می باشد و برای آب سرد دو لیتر بر ساعت و آب گرم نیز چهار لیتر بر ساعت دارد.

 

آبسردکن آوکس مدل Tron

اگر بخواهیم یک آبسردکن با کیفیت را معرفی نماییم آبسردکن آوکس مدل Tron یکی از آنها می باشد که از 3 دستگیره برای انواع آب برخوردار بوده و علاوه بر آن مصرف انرژی آن نیز بسیار اندک می باشد. با وجود این دستگاه قادر خواهید بود آب را تا 90 درجه سانتی گراد گرم نمایید و یا تا 10 درجه سانتی گراد نیز سرد نمایید. کار کردن این دستگاه بدون صدا بوده و مزاحمتی برای افراد به وجود نمی آورد. اگر قصد خرید یک دستگاه آبسردکن را دارید این آبسردکن می تواند گزینه ی مناسبی برایتان باشد.

 

آبسردکن هیوندای مدل HWD-5410W

امروزه وجود یک دستگاه آبسردکن در ادارات و مکان های عمومی ضروری می باشد و به همین دلیل خرید آن افزایش می یابد و به عنوان یک وسیله ی کاربردی محسوب می گردد. از این آبسردکن می توانید در جهت تامین نیازتان در ادارات، درمانگاه ها و آموزشگاه ها استفاده نمایید.

 

آبسردکن هاردستون مدل WDS8900W

نوع دیگر از آبسردکن ها آبسردکن هاردستون مدل WDS8900W می باشد که از طراحی بسیار زیبا و کاربردی برخوردار بوده و بهترین گزینه برای محیط های اداری و خانگی می باشد. این آبسردکن دارای وزن 20 کیلوگرم بوده و از ابعاد بزرگی نیز برخوردار است. برای این دستگاه دو خروجی آب گرم و سرد قرار داده شده و از دیگر ویژگی های آن توان گرمایشی 500 و سرمایشی 80 وات می باشد. توسط یک اهرم به بر روی دستگاه قرار داده شده می توانید به آب دسترسی داشته باشید.

 

آبسردکن لارس مدل HC20LA-BC

این دستگاه یک تولید اشتراکی محسوب می گردد زیرا موتورهای آن از دانفوس آلمان بوده و دیگر قطعات ساخته ی کشور چین است. این دستگاه آبسردکن توانسته تاییدیه و گواهی استاندارد ایران و تحت اعتبار VDE اروپا را کسب نماید. با خرید این دستگاه می توانید در زمان بسیار کوتاه به آب سرد و گرم دسترسی داشته باشید. از این دستگاه می توان در خانه، دفاتر، ادارات، فروشگاه ها، هتل ها، بانک ها، بیمارستان ها و مطب پزشکان بهره گرفت.

 


نظرات کاربران