راهنمای خرید سیم کلاچ یا همان کابل کلاچ

راهنمای خرید سیم کلاچ یا همان کابل کلاچ

در ماشین هایی که پمپ ندارند از سیم کلاچ به کار برده شده است . کاربرد سیم کلاچ به این صورت است که اگر وجود نداشته باشد دنده را نمیشود عوض کرد. یعنی کابل کلاچ در ماشین های فاقد پمپ مانند یک پل ارتباطی بین کلاچ و جعبه دنده می باشد. سیم کلاچ کاربرد دیگری نیز دارد و آن این است که میزان آزاد شدن کلاچ در ناحیه مد نظر را تنظیم خواهد کرد، یعنی کار تنظیم کلاچ ماشین را انجام میدهد. زمانی که کلاچ توسط راننده به سمت پایین فشار داده می‌شود، سیم کلاچ کش پیدا می کند و سیم از آن سر دسته گیربکس تا سایزی که قبلاً فیکس شده دچار تغییر می کند، و وقتی آزاد می شود دسته دنده روی گیربکس، به جایی که قبلاً بوده بر می گردد.سیم کلاچ به قسمت های درون ماشین گیر نخواهد کرد و پاره و آسیب دیده نخواهد شد، چرا که توسط روکش و پوسته ای تحت حفاظت و امنیت می باشد.

حال اگر شما به این وسیله نیاز پیدا کرده اید و می خواهید آن را خریداری کنید اما اطلاعات و آگاهی های کامل را ندانید، میتوانید این مقاله را بخوانید تا به شما راهنمایی شود و در هنگام خرید بدانید که چه مواردی باید در نظر گرفته شود و به آن توجه شود. پس ما را تا آخر مطلب همراهی بفرمایید.در صفحه لیست قیمت برقی خودرو می توانید به قیمت سیم کلاچ در فروشگاههای معتبر دسترسی داشته باشید.

 

تعریف سیم کلاچ

همانطور که گفته شد، عملکرد سیم کلاچ این است که ارتباط می‌دهد بین کلاچ و جعبه دنده، و اگر این وسیله وجود نداشته باشد کلاچ و گیربکس هیچ ارتباطی نمی توانند با هم داشته باشند و عملاً از کار می افتند. ساختار سیم کلاچ این گونه است که از چند ردیف سیم فولادی به هم پیچیده ساخته شده که دارای استحکام بالا می باشند. همچنین پوششی پلاستیکی دارد که به وسیله‌ی آن عایق شده و از قطعی و خرابی در امان مانده است.


راهنمای خرید سیم کلاچ یا همان کابل کلاچ

 نشانه هایی که حاکی از خراب شدن سیم کلاچ می باشند:

به وسیله‌ی سیم کلاچ می توان دنده را عوض کرد، پس اگر کوچکترین اختلالی در این قطعه پیدا شده باشد موجب می شود که کارایی تعویض دنده ماشین کم شود و به درستی قبل نباشد. افزون بر این چند مورد دیگر را نیز برای شما بیان می کنیم که با دانستن آن می توانید به اختلال سیم کلاچ پی برده و آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

شل شدن پدال کلاچ: اگر پدال کلاچ ماشین خیلی شل باشد می‌توان به خرابی آن پی برد. درست است که پدال باید نرم و راحت باشد اما نه خیلی زیاد. بنابراین اگر پدال خیلی راحت و با حداقل میزان فشار به سمت پایین برود باید به سالم بودن آن شک کرد.

سفت بودن بیش از حد پدال کلاچ: در صورت سفتی خیلی زیاد نیز باید به سالم بودن آن شک کرد و ممکن است بخشی از جعبه دنده ماشین دچار اختلال شده باشد، اما در نظر داشته باشید که دیسک و صفحه خودرو سالم باشد و خراب نشده باشد، چرا که در سفت شدن کلاچ، تخریب خورشیدی دیسک یا تضعیف صفحه کلاچ نیز می تواند نقش مهمی داشته باشد. پس ابتدا به این موارد توجه کرده و آن ها را بررسی نمایید، سپس به بررسی سیم ‌کلاچ بپردازید .

لرزش خودرو: اگر در زمان عوض کردن دنده، پس از آزاد کردن کلاچ، ماشین به لرزش درآید، امکان دارد که یکی از علت های آن تضعیف فنر های روی صفحه کلاچ باشد، شاید بگویید که کلاچ سالم است و در آن شکی نیست، پس قطعاً علت آن خراب شدن سیم کلاچ می باشد. به این شکل که در زمان رها کردن کامل کلاچ، دیسک و صفحه همینطور درگیر هستند پس مشکل از کابل کلاچ است.

از کار افتادن کلاچ: اگر کابل کلاچ کاملا پاره شود و از کار بیفتد، دیگر هیچ کارایی نداشته و نمی توان از آن استفاده کرد. اصطلاحاً به این مورد، خالی شدن کلاچ میگویند که به همین معناست.

ریگلاژ نبودن کلاچ: گاهی ممکن است کلاچ در مقایسه با گذشته، کمی پایین تر یا کمی بالاتر رها شود. در صورت اطمینان از سلامت کلاچ خودرو، باید به خرابی سیم کلاچ شک کرد و آن را بررسی نمود.


راهنمای خرید سیم کلاچ یا همان کابل کلاچ

جا نرفتن دنده: از دیگر نشانه‌های عدم سلامت سیم کلاچ می تواند این باشد که دنده ماشین خلاص نشود و یا با گرفتن کلاچ، دنده کامل و به درستی جا نرود، امکان دارد که مشکل از کابل کلاچ باشد. در این صورت نیز باید آن را بررسی کنید.

شیوه تنظیم کلاچ ماشین:

می‌دانید که تنظیم بودن کلاچ ماشین از اهمیت بالایی برخوردار است پس بهتر است شیوه تنظیم کردن صحیح آن را بدانید. همچنین ممکن است که یکی از عوامل خراب شدن کابل کلاچ تنظیم نکردن به موقع کلاچ باشد. نرمی و راحتی کلاچ خودرو سبب راحتی و بهتر رانندگی کردن شما خواهد بود و در صورت سفت بودن کلاچ، ممکن است از رانندگی لذت نبرده و ناراحت باشید. در ضمن، کلاچ در صورت تنظیم بودن، باعث دوام و طول عمر بیشتر کیت کلاچ خواهد شد.

فرآیند تنظیم کردن کلاچ خودرو:

 در ابتدا باید محل اتصال کابل به دسته دنده گیر بوکس مشخص شود که به طور معمول این اتصال توسط یک پیچ انجام شده است. بر روی پیچ متصل کننده، معمولاً یک مهره می باشد که باید آن را مشخص کنید( که در اکثر ماشین ها آچار ۱۳ مخصوص آن است) و سپس مهره را به سمت عقبربه های ساعت شل کنید. در این صورت کلاچ بسیار بالا رها شده که این شکل بدترین شکل برای تنظیم کلاچ می باشد.

در زمانی که شما مهره را برعکس عقربه های ساعت بپیچانید، کمی مهره عقب می رود. در این حالت اگر کلاچ خودرو را امتحان کنید کمی پایین تر از وسط رها می شود. در این حالت، به سیم کلاچ انرژی بیشتری وارد می شود و طبیعتاً کلاچ گیری کمی سفت تر خواهد شد.

شما باید این کار را، یعنی شل و سفت کردن کلاچ را تا موقعی ادامه دهید که کلاچ به مرحله‌ی دلخواه شما برسد. استاندارد ترین حالت، حد وسط می باشد.

مناسب ترین زمان برای تعویض سیم کلاچ:

نمیتوان به طور یقینی گفت که چه زمانی برای عوض کردن سیم کلاچ بهتر است ولی می ‌شود از شکل ظاهری کابل کمی به زمان عوض کردن پی برد. برای مثال، زمانی که کابل به صورت رشته رشته در می آید و یا با مشکل داخل پوسته به حرکت در می آید و یا پوشش پلاستیکی  کابل آسیب دیده و کابل به سادگی داخل آن حرکت نمی کند، می شود گفت که زمان تعویض سیم کلاچ رسیده است و باید آن را عوض کرد.

موارد حائز اهمیت در زمان خرید سیم کلاچ:

قیمت سیم: بهتر است که قبل از خرید و انتخاب سیم کلاچ به قیمت آن دقت کرده و تنها به انتخاب مواردی فکر کنید که قدرت خرید آن را دارید و قیمت آن برای شما مناسب است. در این صورت گزینه های پیش روی شما کمتر شده و شما با راحتی بیشتری به انتخاب و خرید کابل موردنظر می پردازید. پس ابتدا باید قیمت سیم در نظر گرفته شود.


راهنمای خرید سیم کلاچ یا همان کابل کلاچ

مدل سیم: نوع سیم در خودروهای گوناگون باهم فرق دارند، به این صورت که شما باید کابل کلاچ مناسب برای  خودرو خود را خریداری کنید. برای مثال سیم کلاچ خودرو پژو ۲۰۶ در مدل های قبل از سال ۹۱ با مدل های سال ۹۱ به بالا تفاوت دارد. مدل های ۹۱ به بالا سیم کلاچ رانایی دارند.

جنس پوشش سیم: به طور کلی همه‌ی سیم کلاچ های موجود، از پوششی پلاستیکی تولید شده اند. سیم هایی که پوشش آنها هسته فلزی دارد، در صورت کهنه شدن پوشش، هسته فلزی از خراب شدن سیم داخل آن پیشگیری می‌کند و این مدل ها کیفیت بالاتری دارند.

جنس لاستیک ها: جنس لاستیک های سیم کلاچ هم مورد اهمیت می باشند. اگر لاستیک آن کیفیت خوبی نداشته باشد، خیلی سریع و راحت با کلاچ گرفتن پاره شده و از کار می افتد. ابتدایی‌ترین علائم پاره شدن لاستیک سیم کلاچ، تغییر در ریگلاژ آن می باشد.

ضمانت: همه‌ی وسایل و لوازم مرغوب، دارای ضمانت نامه هستند. اگر کمپانی از کیفیت تولیدات خود مطمئن نباشد آن را تضمین نخواهد کرد. بنابراین ضمانت نامه می تواند سند و مدرک محکمی بر کیفیت  خوب جنس باشد. در صورت خراب شدن هم می توانید از ضمانت و گارانتی آن بهره برده و آن را تعویض کنید یا پس بدهید.

خرید از فروشگاه های با اعتبار و مطمئن: برای اینکه جنس بی کیفیت و یا تقلبی به شما فروخته نشود بهتر است از فروشگاه های معتبر خرید کنید ، به دلیل اینکه یک فروشگاه معتبر اعتماد و حیثیت چندین ساله خود را بخاطر سود بیشتر هدر نمی کند و جنسی با کیفیت و اصلی را به دست مشتری می دهد.

با توجه به مواردی که ذکر شد، می توانید سیم کلاچ خودرو مورد نظر خود را خریداری کرده و از عملکرد خوب آن اطمینان بیشتری داشته باشید. 

 

فهرستی از ۳۰ مدل کابل کلاچ خودرو با قیمت مناسب

 

کابل کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100246 مناسب برای دنا

کارایی کلاچ برای عوض کردن دنده در ماشین هایی که  سیستم کلاچ سیمی دارند، مثل موتور سیکلت ها انجام می شود، یعنی فشردن پدال کلاچ باعث می شود سیم کلاچ کشیده شده و در نتیجه منجر به درگیرشدن سیستم کلاچ در خودرو خواهد شد. سیستم کلاچ در خودروهای گوناگون دنده دستی معمولی کارایی دارد. سیستم کلاچ سیمی جزو نخستین سیستم های کلاچ به شمار می‌رود.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد ۱۰۰۲۱۷ مناسب برای پراید

کاربرد سیم کلاچ به این صورت است که اگر وجود نداشته باشد دنده را نمیشود عوض کرد. یعنی کابل کلاچ در ماشین های فاقد پمپ مانند یک پل ارتباطی بین کلاچ و جعبه دنده می باشد. سیم کلاچ کاربرد دیگری نیز دارد و آن این است که میزان آزاد شدن کلاچ در ناحیه مد نظر را تنظیم خواهد کرد، یعنی کار تنظیم کلاچ ماشین را انجام میدهد. سیستم کلاچ در خودروهای گوناگون دنده دستی معمولی کارایی دارد. سیستم کلاچ سیمی جزو نخستین سیستم های کلاچ به شمار می‌رود.

کابل کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100308 مناسب برای رانا


راهنمای خرید سیم کلاچ یا همان کابل کلاچ

وظیفه‌ی کابل کلاچ این است که از پدال کلاچ به سمت گیربکس فشار وارد کرده و با اتصال به پدال کلاچ از یک طرف، و کلاچ از طرفی دیگر، در عوض کردن دنده نقش مهمی دارد. ساختار سیم کلاچ به این صورت است که از سیم خاصی و رشته پیچی تشکیل شده که در دو سمت آن قلاب و گیره برای وصل کردن و جایگذاری این وسیله، تعبیه شده است. بر روی این رشته سیم ها ، یک جلد پلاستیکی محکم قرار گرفته که از آن در برابر آب و گرد و خاک محافظت ‌کند و از پاره شدن و تیکه شدن آن نیز جلوگیری می کند. طراحی و تولید خوب و صحیح سیم کلاچ، موجب دوام و طول عمر بیشتر آن خواهد بود.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100216 مناسب برای پراید

کابل کلاچ، وظیفه‌ی جابجایی فشار وارد شده به پدال کلاچ به سمت گیربکس را داشته و همچنین با اتصال یافتن به پدال کلاچ از سمتی، و تکیه گاه کلاچ از سمتی دیگر، در عوض کردن دنده نقش دارد. جنس استفاده شده در کابل کلاچ از سیم خاص رشته پیچ مانند است و در دو طرف سیم، قلاب و گیره مخصوصی برای نصب کردن آن موجود است. روی این رشته سیم مانند، روکش پلاستیکی قرار می دهند تا از وارد شدن آب و گرد و خاک ممانعت کند. بهبود طراحی و بهینه شدن سیم کلاچ ، دوام و طول عمر آن را افزایش داده است.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100242 مناسب برای پارس ELX

کاربرد کلاچ در خودرو های بدون پمپ این است که در عوض کردن دنده نقش مهمی دارند و با فشار دادن پدال کلاچ، سیم کلاچ کشیده شده و در نتیجه منجر به درگیری سیستم کلاچ در ماشین خواهد شد. سیستم کلاچ در ماشین های گوناگونی که دنده  آن‌ها دستی است کارایی دارند و از نخستین سیستم‌های کلاچ به حساب می آیند.

کابل کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100307 مناسب برای رانا

کابل کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد ۱۰۰۳۰۷ مناسب برای رانا، از مدل کابل های موجود در بازار می باشد که نقش منتقل کردن فشار وارد شده توسط راننده به پدال کلاچ به سمت گیربکس دارد ونیز با اتصال یافتن به پدال از طرفی، و از طرفی دیگر اهرم کلاچ ، باعث عوض شدن دنده خواهد شد. جنس استفاده شده در کابل، از سیم خاصی و به شکل رشته پیچ مانند است که در دو طرف آن قلاب و گیره جایسازی شده است که برای نصب کردن تعبیه شده، همچنین دارای جلد پلاستیکی غیر قابل نفوذ بوده که از آن در برابر آب و گرد و خاک محافظت به عمل می‌آورد. کابل هایی که خیلی خوب طراحی و تولید شده باشند دوام و طول عمر بالایی خواهند داشت.

کابل کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100308 مناسب برای پژو206 SD

این کابل کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100308 مناسب برای پژو206 SD، نقش انتقال فشار وارد شده به پدال کلاچ به سمت گیربکس را ایفا کرده و نیز با اتصال به پدال کلاچ از طرفی و اهرم کلاچ از طرفی دیگر، در جا به جا شدن دنده تأثیرگذار خواهد بود. شکل ساختاری سیم کلاچ به این صورت است که از سیم خاصی و رشته پیچی تشکیل شده که در دو سمت آن قلاب و گیره برای وصل کردن و جایگذاری این وسیله، تعبیه شده است. بر روی این رشته سیم ها ، یک جلد پلاستیکی محکم قرار گرفته که از آن در برابر آب و گرد و خاک محافظت کند. کابل های با کیفیت بالا، دارای دوام و طول عمر بالا خواهند بود.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100252 مناسب برای پژو 206


راهنمای خرید سیم کلاچ یا همان کابل کلاچ

کاربرد کلاچ در خودرو های بدون پمپ این است که در عوض کردن دنده نقش مهمی دارند و با فشار دادن پدال کلاچ، سیم کلاچ کشیده شده و در نتیجه منجر به درگیری سیستم کلاچ در ماشین خواهد شد. جنس استفاده شده در کابل کلاچ از سیم مخصوص رشته پیچ مانند است و در دو سر آن، قلاب و گیره مخصوصی برای جایگذاری کابل تعبیه شده است. روی این رشته سیم مانند، یک جلد پلاستیکی مقاوم قرار داده شده است تا از ورود آب و گرد و خاک ممانعت شود. این مدل برای ماشین پژو ۲۰۶ مناسب است.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100244مناسب برای سمندEF7

کابل سبزوار کد 100244مناسب برای سمندEF7، وظیفه‌ی منتقل کردن فشار وارد شده به پدال کلاچ به سمت گیربکس را بر عهده داشته و با وصل شدن پدال کلاچ از یک سو و اهرم کلاچ از سوی دیگر، در جا به جا شدن دنده خودرو تأثیر گذار می باشد. شکل ساختاری سیم کلاچ به این صورت است که از سیم خاصی و رشته پیچی تشکیل شده که در دو سمت آن قلاب و گیره برای وصل کردن و جایگذاری این وسیله، تعبیه شده است.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100235 مناسب برای پژو پارس

کارایی کلاچ برای عوض کردن دنده در ماشین هایی که  سیستم کلاچ سیمی دارند، مثل موتور سیکلت ها انجام می شود، یعنی فشردن پدال کلاچ باعث می شود سیم کلاچ کشیده شده و در نتیجه منجر به درگیرشدن سیستم کلاچ در خودرو خواهد شد. سیستم کلاچ در خودروهای گوناگون دنده دستی معمولی کارایی دارد. کابل سبزوار کد 100235 مناسب برای پژو پارس بوده از کیفیت و کارایی خوبی برخوردار است.

کابل کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100235 مناسب برای سمند

ماشین هایی که سیستم کلاچ دارند و دنده آنها دستی می باشد، برای عوض کردن دنده به سیم کلاچ نیاز دارند و سیم کلاچ برای آنها ضروری میباشد. به این گونه که با فشار به پدال کلاچ، سیم کشیده شده و با سیستم کلاچ در ماشین درگیر میشود و موجب عوض شدن دنده خواهد شد. کابل سبزوار کد 100235 مناسب برای خودروی سمند بوده و اگر برای شما مناسب است می توانید این مدل را خریداری کنید.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100308 مناسب برای رانا

 کاربرد سیم کلاچ در خودرو های بدون پمپ و دارای دنده دستی این است که در عوض کردن دنده نقش مهمی دارند و با فشار دادن پدال کلاچ، سیم کلاچ کشیده شده و در نتیجه منجر به درگیری سیستم کلاچ در ماشین خواهد شد. جنس استفاده شده در کابل کلاچ از سیم مخصوص رشته پیچ مانند است و در دو سر آن، قلاب و گیره مخصوصی برای جایگذاری کابل تعبیه شده است. روی این رشته سیم مانند، یک جلد پلاستیکی مقاوم قرار داده شده است تا از ورود آب و گرد و خاک ممانعت شود.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100307 مناسب برای رانا

سیم کلاچ کاربرد منتقل کردن فشار وارد شده به پدال کلاچ به سمت گیربکس را بر عهده دارد و نیز با اتصال یافتن به پدال کلاچ از یک سو و اهرم کلاچ از سوی دیگر، در تعویض دنده نقش مهمی دارد. جنس به کار رفته در کابل کلاچ از سیم مخصوص رشته پیچ مانند است و در دو سر آن، قلاب و گیره مخصوصی برای نصب وسیله وجود دارد. روی این رشته سیم مانند، پوششی پلاستیکی قرار می دهند تا از نفوذ آب و گرد و خاک جلوگیری به عمل آید. اگر این وسایل از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته شده باشند، کارایی و اثربخشی خوبی دارند.


راهنمای خرید سیم کلاچ یا همان کابل کلاچ

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100246 مناسب برای سمند SE

ماشین هایی که سیستم کلاچ دارند و دنده آنها بصورت دستی می باشد، برای تعویض و جابجایی دنده به سیم کلاچ نیاز دارند و سیم کلاچ برای آنها نقش مهم و بسزایی دارد. به این گونه که با فشار به پدال کلاچ، سیم کشیده شده و با سیستم کلاچ در ماشین درگیر میشود و موجب عوض شدن دنده خواهد شد. کابل سبزوار کد 100246 مناسب برای خودرو سمند SE می باشد و به دلیل کیفیت ساخت، دوام خوبی دارد.

کابل کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100242 مناسب برای پژو 405 SLX

ماشین هایی که سیستم کلاچ دارند و دنده آنها دستی می باشد، کارایی کلاچ آن ها شبیه به موتور سیکلت ها میباشد به این شکل که با فشار بر روی پدال کلاچ ، موجب می‌شود تا سیم کشیده شده و با سیستم درگیر شود. خودروهای با دنده دستی و پمپ، از این وسیله استفاده کرده و این وسیله نقش مهمی در عملکرد آنها دارد. در ضمن این مدل برای پژو 405 SLX، کاربرد دارد.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100268 مناسب برای تیبا

نقش انتقال فشار وارد شده به پدال کلاچ به سمت گیربکس را ایفا کرده و نیز با اتصال به پدال کلاچ از طرفی و اهرم کلاچ از طرفی دیگر، در جا به جا شدن دنده تأثیرگذار خواهد بود. شکل ساختاری سیم کلاچ به این صورت است که از سیم خاصی و رشته پیچی تشکیل شده که در دو سمت آن قلاب و گیره برای وصل کردن و جایگذاری این وسیله، تعبیه شده است. بر روی این رشته سیم ها ، یک جلد پلاستیکی محکم قرار گرفته که از آن در برابر آب و گرد و خاک محافظت کند. کابل های با کیفیت بالا، دارای دوام و طول عمر بالا خواهند بود. کابل سبزوار کد 100268 مناسب برای تیبا می باشد.

کابل کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100242 مناسب برای پارس ELX

کابل کلاچ در ماشین های فاقد پمپ مانند یک پل ارتباطی بین کلاچ و جعبه دنده می باشد. سیم کلاچ کاربرد دیگری نیز دارد و آن این است که میزان آزاد شدن کلاچ در ناحیه مد نظر را تنظیم خواهد کرد، یعنی کار تنظیم کلاچ ماشین را انجام میدهد. زمانی که کلاچ توسط راننده به سمت پایین فشار داده می‌شود، سیم کلاچ کش پیدا می کند و سیم از آن سر دسته گیربکس تا سایزی که قبلاً فیکس شده دچار تغییر می کند، و وقتی آزاد می شود دسته دنده روی گیربکس، به جایی که قبلاً بوده بر می گردد. نمونه مذکور مناسب برای خودرو پارس ELX بوده است.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100251 مناسب برای پژو 206

یکی از قطعاتی که در خودروهای دنده دستی معمولی کارایی دارد و بکارگیری شده است، سیم کلاچ می باشد. به احتمال زیاد شما با این قطعه در موتور سیکلت ها آشنا شده اید . در خودروهایی که از سیستم کلاچ سیمی استفاده می کنند، درگیر شدن کلاچ برای تعویض دنده، تقریبا به همان شکل موتور سیکلت ها بوده و با آوردن فشار بر روی پدال کلاچ، سیم کلاچ دچار کشیدگی می شود و باعث درگیر شدن سیستم کلاچ در خودرو می شود. اگر کابل از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشد، طول عمر بالایی خواهد داشت.

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100306 مناسب برای رانا

عملکرد سیم کلاچ مانند سیم ترمز دوچرخه می باشد و مثل آن نیز در داخل یک لایه از لاستیک قرار دارد و با فشردن پا بر روی پدال کلاچ، فشار وارده، اهرم متصل به صفحه کلاچ را جابجا کرده و در نهایت منجر به آزادی دنده ها می شود. به بیانی دیگر وقتی که پای خود را بر روی پدال کلاچ قرار می دهید، سیم در داخل جلد پلاستیکی خود کشیده شده و به سمت عقب حرکت می کند. این سیم به یک اهرم در بخش انتهایی کلاچ متصل بوده و کشیده شدن آن باعث می‌شود که خودرو به آماده تعویض دنده شود.


راهنمای خرید سیم کلاچ یا همان کابل کلاچ

سیم کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100235 مناسب برای پژو 405

یکی از قطعاتی که در خودروهای دنده دستی معمولی کارایی دارد و بکارگیری شده است، سیم کلاچ می باشد. به احتمال زیاد شما با این قطعه در موتور سیکلت ها آشنا شده اید . در خودروهایی که از سیستم کلاچ سیمی استفاده می کنند، درگیر شدن کلاچ برای تعویض دنده، تقریبا به همان شکل موتور سیکلت ها بوده و با آوردن فشار بر روی پدال کلاچ، سیم کلاچ دچار کشیدگی می شود و باعث درگیر شدن سیستم کلاچ در خودرو می شود. اگر کابل از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشد، طول عمر بالایی خواهد داشت. کابل سبزوار کد 100235 مناسب برای پژو 405، از نمونه های خوب و مرغوب می باشد.

کابل کلاچ شرکت تکنو کابل سبزوار کد 100307 مناسب برای پژو 206 SD

سیم ‌کلاچ از پدال کلاچ به شیش گیربکس یافته و نیروی زیادی که از طریق فشار پا بر پدال بر آن وارد می شود را به صفحه کلاچ انتقال داده و موجب آزاد شدن صفحه کلاچ، و در نهایت هم باعث عوض شدن دنده می‌شود. اگر خودروی پژو ۲۰۶ دارید و برای آن قصد خرید سیم کلاچ دارید می توانید این مدل را تهیه کنید.

 


نظرات کاربران