برنامه های شستشو و طرز کار با لباسشویی ال جی

برنامه های شستشو و طرز کار با لباسشویی ال جی

می توانید با خرید و استفاده از لباسشویی های اتوماتیک که امروزه در بازار موجود است همه ی مراحل شستشوی لباسها را انجام دهید و تمامی مراحل فقط به کمک فشردن چند دکمه انجام می گیرد و دیگر نیازی نیست وقت بسیاری صرف شستشوی لباس نمایید و این کار پرزحمت به وسیله ی لباسشویی های اتوماتیک  بسیار راحت انجام می گیرد. ممکن است برخی از افراد آشنایی کامل با چگونگی کار کردن با ماشین لباسشویی ال جی را نداشته باشند و همین عدم آگاهی سبب آسیب رسیدن به لباس ها گردد و علاوه بر آن ممکن است باعث استهلاک بیش از اندازه دستگاه گردید. در این مقاله برایتان طرز کار با ماشین لباسشویی ال جی  5، 6، 7، 8، 9 و 10 کیلویی را آموزش خواهیم داد و شما را با معنای کلماتی که بر روی لباسشویی ال جی وجود دارد آشنا خواهیم نمود و پس از مطالعه ی این مقاله می توانید شناخت کاملی از انواع تنظیمات برنامه شستشوی لباسشویی ال جی و ... داشته باشید.از طریق صفحه لیست قیمت لباسشویی می توانید به قیمت انواع برندهای این محصول به صورت لحظه ای دسترسی یابید.

 

عملکرد دکمه های ماشین لباسشویی ال جی

در این قسمت از مقاله برایتان عملکرد دکمه های لباسشویی ال جی را عنوان می کنیم که این دکمه ها در جلوی لباسشویی قرار گرفته اند. این دکمه هایی که برایتان ذکر می کنیم از مدل ها و ظرفیت های گوناگون انتخاب گردیده اند. با آموختن معنای کلماتی که بر روی لباسشویی نوشته شده است می توانید نحوه کار کردن با لباسشویی را بیاموزید و حتی قادر خواهید بود با انواع مدل ها کار کنید. انواع ماشین های لباسشویی ال جی شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند و با یادگیری طرز کار یکی مابقی را نیز یاد خواهید گرفت. با ما همراه باشید تا نحوه کار کردن با لباسشویی ال جی را بیاموزید.

طرز کار با ماشین لباسشویی ال جی

بعد از آنکه ماشین لباسشویی ال جی را نصب کردید می توانید از آن استفاده کنید اما استفاده از آن در ظاهر کاری ساده تصور می شود اما بسیاری از افراد هستند که طریقه درست استفاده کردن از ماشین لباسشویی ال جی بلد نیستند و تصور می کنند نحوه ای که در پس گرفته اند درست و صحیح می باشد. برخی از افراد برنامه ای اشتباه برای شستشو را انتخاب می کنند و همین سبب می گردد تا لباس های ظریف و حساس آسیب ببینند. ماشین لباسشویی ال جی باید به خوبی مورد نگهداری قرار گیرند تا طول عمر آن کاهش نیابد برای نمونه نباید لباس های بسیار زیادی درون آن جا گیرد و یا لوازمی با وزن بسیار بر روی لباسشویی قرار نگیرد این موارد به ماشین لباسشویی ال جی آسیب خواهد رساند و سبب خرابی و به وجود آمدن مشکل خواهد شد.

برای آن که نحوه کار با ماشین لباسشویی ال جی را بیاموزید ابتدا باید به ظرفیت آن توجه گردد. لباس ها را به میزان کافی درون دستگاه قرار دهید و در مرحله ی بعد درب دستگاه را ببندید. پس از آن نیاز است به میزان لازم پودرلباسشویی و یا موادی که برای اینکار استفاده می گردد همچون مایع و قرص در محفظه جاپودری دستگاه ریخته شود. لازم به ذکر است که مایع و قرص را می توان در داخل دیگ قرار داد. اگر قصد دارید برای لباسهایتان چند مرتبه شستشو انجام دهید و یا مرحله پیش شستشو را داشته باشید نیاز است پودر در بخش های کوچکتر محفظه جاپودری ریخته شود. اگر تمایل دارید برای شستشوی لباس ها از نرم کننده بهره گیرد کافیست نرم کننده مورد نظر را درون قسمت هایی که مختص آن تعبیه شده است بریزید تا لباس هایتان نرم گردد.

محفظه جاپودری ماشین لباسشویی


برنامه های شستشو و طرز کار با لباسشویی ال جی

برای روشن کردن دستگاه کافیست دکمه power و یا همان استارت را بزنید. برای انتخاب برنامه شستشو باید به نوع لباس ها، جنس لباس ها و اندازه کثیفی آنها توجه شود و برنامه متناسب با این موارد انتخاب گردد. برایتان در ادامه برنامه های مختلف ماشین لباسشویی ال جی را شرح خواهیم داد. می توانید علاوه بر انتخاب برنامه شستشو موارد دیگر همچون آبکشی اضافی، خشک کن و یا موارد دیگر را انتخاب نمایید. ابتدا باید با کلماتی که برای گزینه های ماشین لباسشویی در نظر گرفته شده است آشنا گردید و معنای هر یک را یاد بگیرد تا بتوانید این موارد را بکار ببرید. حتما باید تنظیمات را به درستی اعمال نمایید تا سبب ایجاد مشکلات نشود زیرا تنظیمات اشتباه ممکن است باعث خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی گردند. همانطور که بالا ذکر کردیم با فشار دادن دکمه استارت می توانید دستگاه را روشن نمایید و ماشین لباسشویی شروع به کار نماید. به هیچ عنوان زمانی که دستگاه در حال کار است درب آن را بازنکنید. در بسیاری از مدل های لباسشویی نمی توان در اواسط دستگاه را متوقف نمود و امکان کم و یا زیاد کردن لباس و اواسط کار دستگاه وجود ندارد و حتی نباید محفظه جاپودری باز گردد. لازم به ذکر است که بعضی از تولیدات جدید ال جی این قابلیت را افزوده است و به این گونه است که می توانید در اواسط کار دستگاه آن را متوقف نموده لباسی را به آن اضافه و یا کم نمایید.

قیمت انواع مدل های ماشین لباسشویی الجی را می توانید از صفحه لیست قیمت ماشین لباسشویی ال جی به صورت لحظه ای از فروشگاههای معتبر ایمالز استعلام کنید.

انواع برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی

در قسمت زیر برایتان انواع برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی را شرح خواهیم داد که برای انواع ظرفیت ها اعم از 5، 6، 7، 8، 9، 10 وجود دارد و تمامی مشخصات و تنظیمات آنها را نیز ذکر خواهیم کرد.

برنامه شستشوب پنبه ای (Cotton  )

می توانید از این برنامه جهت شستشوی لباس هایی نظیر پیراهن، لباس شب، پیژامه و ... استفاده نمایید و در کل برای لباس های رنگ سبک مناسب است و علاوه بر آن می توانید برای شستشوی لباس های کتان سفید نسبتا کثیف ( لباس زیر ) از این برنامه بهره گیرید. برای این برنامه نیاز است درجه بر روی 60 درجه سانتی گراد قرار گیرد (سرد تا 95 درجه). این برنامه سبب به وجود آمدن حرکات متفاوت توسط دیگ می گردد و همین حرکات متفاوت باعث عملکرد بهتر لباسشویی خواهد شد.

برنامه شستشوی پنبه ای کم مصرف Cotton Eco)  )

یکی دیگر از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی برنامه شستشوی پنبه ای کم مصرف می باشد. این برنامه شباهت بسیاری با برنامه ی پنبه ای دارد این برنامه در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی cotton+ نامیده می شود. برای استفاده از این برنامه کافیست دمای آن را بر روی 40 درجه سانتی گراد قرار دهید (سرد تا 60 درجه) با بهره گیری از این برنامه شستشو قادر خواهید بود یک شستشوی بهینه را با کم ترین مصرف انجام دهید.

برنامه شستشوی ضدچروکEasy Care) )

اگر قصد شستشوی لباس هایی از جنس پلی آمید، اکریلیک، پلی استر را دارید بهترین برنامه، برنامه ی شستشوی ضدچروک می باشد برای بهره گیری از این برنامه باید دمای دستگاه بر روی 40 درجه سانتی گراد قرار گیرد (سرد تا 60 درجه) بهترین کاربرد این برنامه برای شستشوی پیراهن های پرمصرف روزانه می باشد که نیازی نیست آنها را اتو نماییم.

برنامه شستشوی ترکیبی Mix))

لباس های خاص همچون ابریشم- ظرفیت، لباس ورزشی، لباس های تیره، پشمی، پر- پرده ها باید توسط این برنامه شستشو گردند. برای این برنامه باید دما بر روی 40 درجه سانتی گراد (سرد تا 40 درجه) قرار گیرد. این روش برای شستشوی خودکار البسه های متفاوت به طور همزمان مورد استفاده قرار می گیرد.


برنامه های شستشو و طرز کار با لباسشویی ال جی


بیشتر بخوانید: بهترین مایع برای شستن مبل


برنامه شستشوی لباس کودکBaby Care) )

یکی دیگر از برنامه های شستشو، برنامه شستشوی لباس کودک می باشد. این برنامه مناسب برای لباس بچه نسبتا کثیف بکار برده می شود. برای استفاده از این برنامه نیاز است دمای دستگاه بر روی 60 درجه سانتی گراد (سرد تا 95 درجه) قرار گیرد. با بهره گیری از این برنامه می توانید لکه های چربی را حذف نمایید و مناسبترین آبکشی را برای اقلام بزرگ نظیر لحاف، متکا و ... انجام دهید.

برنامه شستشوی ضدحساسیت Skin Care) )

برنامه شستشوی ضدحساسیت یکی دیگر از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی می باشد. برای شستشوی لباس هایی همچون لباس زیر، حوله، دستمال، ملحفه، بالش و روکش متکا نیاز است از این برنامه استفاده نمایید به طور کلی هر لباسی که با پوست تماس دارد باید برای شستشوی آن از برنامه شستشوی ضدحساسیت استفاده گردد. دمایی که برای این برنامه در نظر گرفته شده است 40 درجه سانتی گراد (سرد تا 60 درجه) می باشد. این برنامه قادر است مواد شوینده را بطور موثر از روی لباس پاک نماید.

برنامه شستشوی بهداشتی (Hygien)

از دیگر برنامه های شستشوی لباسشویی ال جی برنامه شستشوی بهداشتی است. اگر قصد دارید لباس های پنبه ای، لباس زیر، روکش بالشت، روتختی و البسه کودک را شستشو دهید بهتر است از این برنامه بهره گیرد. برای استفاده از این برنامه نیاز است دما بر روی 60 درجه سانتی گراد قرار داشته باشد. لازم به ذکر است که این برنامه البسه را در دمای بالا شستشو می دهد.

برنامه شستشوی پر (Duvet)

شستشوی پر نیز یکی دیگر از برنامه های شستشو محسوب می گردد. این برنامه مناسب برای شستشوی پر، بالش، پتو و روکش مبلمان کثیف و بطور کلی مواردی که داخل رختخواب وجود دارد می باشد. 40 درجه سانتی گراد (سرد تا 40 درجه) مناسبترین درجه برای این برنامه است. اگر می خواهید پتو، لحاف و... را شستشو دهید بهتر است این روش را در پی بگیرید.

برنامه شستشوی لباس ورزشیSports Wear) )

برنامه شستشوی لباس ورزشی مناسب ترین برنامه برای شستشوی لباس هاب ورزشی و کفش کتانی می باشد. دمای در نظر گرفته شده 40 درجه سانتی گراد (سرد تا 40 درجه) می باشد.

برنامه شستشوی ظریفDelicate) )

 این برنامه شستشو را می توان gentle care نیز نامید. برای شستشوی لباس های ظریف که بسیار آسیب پذیر می باشند این برنامه مناسب تر می باشد. 30 درجه سانتی گراد (سرد تا 40 درجه) بهترین درجه برای این برنامه است. برای شستشوی لباس هایی همچون لباس زیر، بلوز، لباس های ظریف می توانید از این برنامه بهره گیرید.

برنامه شستشوی پشمیWool) )

لباس های پشمی که می توان آنها را با ماشین لباسشویی لباس هایی هستند که برای شستشوی آنها این برنامه بکار برده می شود. دمای در نظر گرفته شده برای این برنامه 40 درجه سانتی گراد (سرد تا 40 درجه) می باشد. اگر می خواهید لباس های پشمی خود را شستشو دهید حتما نیاز است از مواد شوینده مخصوص برای شستشوی لباس های پشمی با لباسشویی را انتخاب نموده و استفاده کنید.

برنامه شستشوی سریع 30 دقیقه ایQuick 30) )

یکی دیگر از برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی ال جی برنامه شستشوی سریع 30 دقیقه ای است. اگر لباس های رنگی نسبتا کثیف دارید این برنامه بهترین گزینه برای شستشوی آنها محسوب می گردد. 30 درجه سانتی گراد (سرد تا 40 درجه) مناسبترین درجه به شمار می رود برای این برنامه. اگر تصمیم دارید لباس های کثیف که تعدادشان کم نیز می باشد را شستشو دهید می توانید از این برنامه که شستشوی خودکار و سریع محسوب می گردد بهره گیرید.

برنامه شستشوی شدید 60 دقیقه ایIntensive 60) )

 لباس های پنیه ای و ترکیبی لباس هایی هستند که باید توسط این برنامه شستشو گردد. می توانید لباس های معمولی خود را نیز به وسیله ی این برنامه شستشو دهید. درجه ی مناسب این برنامه 60 درجه سانتی گراد (سرد تا 60 درجه) است. این برنامه کمترین مصرف انرژی را داشته و به بهترین نحو ممکن به شستشو می پردازد.

برنامه آبکشی + خشک کن Rinse+Spin))

این برنامه از دیگر برنامه های موجود در ماشین لباسشویی ال جی می باشد.  از این برنامه جهت شستشوی البسه عادی که قابل شستشو هستند و یا لباس هایی که تنها به آبکشی نیاز دارند بکار برده می شود. علاوه بر آن البسه هایی که برای آنها نرم کننده مورد استفاده قرار داده شده است و نیاز به آبکشی دارند از این برنامه بهره گرفته می شود.

برنامه شستشوی مستقیم کم حجم Direct Wear))

البسه هایی نظیر البسه های مخلوط پنبه، لباس های پلی استر، بلوز البسه هایی هستند که برای شستشو نیاز به این برنامه دارند. مناسبترین دما 20 درجه سانتی گراد بوده است. اگر از این برنامه استفاده می کنید بیشتر از 3 تا 4 تکه لباس درون ماشین لباسشویی قرار ندهید. با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود لباس های کم و نسبتا کثیف را در مدت 80 دقیقه شستشو داده و آبکشی نمایید.

برنامه شستشوی لکه بری Stain Care))

از دیگر برنامه های موجود برای شستشو برنامه لکه بری می باشد. بهترین گزینه ها لباس هایی با پارچه های مخلوط پنبه و غیرظریف می باشد که برای شستشوی آنها از این برنامه استفاده می شود. 40 درجه سانتی گراد (30 درجه تا 60 درجه) مناسبترین دما برای این برنامه است. اگر می خواهید لکه های نوشیدنی، قهوه، آبمیوه، خاک و ... را پاک نمایید می توانید این برنامه را بکار گیرید. این برنامه به این گونه است که درجه رفته رفته بالاتر می رود و سبب پاک شدن لکه های گوناگون می گردد.


برنامه های شستشو و طرز کار با لباسشویی ال جی

برنامه شستشوی بی صدا Silent Wash))

اگر بخواهیم یکی دیگر از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی را ذکر کنیم برنامه شستشوی بیصدا یکی از آنها می باشد. از این برنامه جهت شستشوی لباس های پنبه ای ترکیبی، پلی استر ترکیبی، بلوز و ... بهره می گیرند. بهترین دما 40 درجه سانتی گراد (سرد تا 60 درجه) است. اگر می خواهید شستشو را در شب انجام دهید به کمک این برنامه می توانید شستشوی لباسهایتان را با کمترین انرژی و ارتعاش و مصرف الکتریسیته انجام دهید.

برنامه شستشوب البسه مشکیDark Wash) )

برای شستشوی لباس های تیره رنگ پنبه ای یا ترکیبی برنامه شستشوی البسه مشکی مورد استفاده قرار می گیرد. برای بهره گیری از این برنامه نیاز است دما بر روی 20 درجه سانتی گراد (سرد تا 40 درجه) قرار گرفته باشد. با بهره گیری از این برنامه شستشو دیگر نیازی نیست نگران تغییر رنگ لباس هایتان باشید. از این برنامه می توان برای شستشوی لباس هایی استفاده نمود که امکان دارد پس از شستشو سفید گردند. لازم به ذکر است هنگام استفاده از این برنامه باید از مواد شوینده ویژه استفاده گردد.

برنامه دانلود شده Download Cycle))

اگر تا کنون هیچگونه برنامه شستشویی را دانلود نکرده اید می توانید از این گزینه که بر روی برنامه آبکشی + خشک کن قرار گرفته است بهره گیرید.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی

به اینجای مقاله که رسیدیم شما با کلیت طرز استفاده از ماشین لباسشویی ال جی و برنامه های شستشوی آن آشنا گردیده اید. از این پس برایتان کلماتی که بر روی ماشین لباسشویی ال جی وجود دارد را ذکر خواهیم نمود و کارایی هر دکمه را شرح می دهیم تا با مطالعه ی مقاله بتوانید بهترین و درست ترین استفاده را داشته باشید. در این قسمت معنی کلمات و علامت ها و نحوه کار با آنها و دکمه ها را که از چهار مدل متنوع که از میان انواع مدل های ماشین لباسشویی ال جی انتخاب گردیده است را شرح خواهیم داد. تمامی ظرفیت هایی که برای ماشین لباسشویی ال جی وجود دارد از جمله 5، 6، 7، 8، 9، 10 دارای دکمه های مشابه یکدیگر بوده اند و می توان گفت با یادگیری توضیحاتی که در این مقاله ذکر می گردد می تواند با انواع ظرفیت ها کار کنید.

دکمه های روی ماشین لباسشویی ال جی نمونه اول

1- دکمه پاور (Power)

دکمه پاور را می توان اصلی ترین دکمه معرفی نمود که وظیفه ی روشن و خامکش کرد دستگاه را بر عهده دارد و تنها کافیست آن را بفشارید تا دستگاه روشن و یا خاموش گردد.

2- دکمه شروع / توقف (Start/Pause)

یکی دیگر از دکمه هایی که بر روی ماشین لباسشویی ال جی قرار دارد دکمه شروع / توقف می باشد. با فشردن این دکمه سیکل شستشو شروع و یا توقف خواهد کرد. لازم به ذکر است که اگر گزینه ی توقف را انتخاب نمایید و یا اینکه سیکل شستشو نزدیک به پایان می باشد درب دستگاه به مدت 1 الی 2 دقیقه باز نمی گردد.

3- صفحه نمایش Display))


برنامه های شستشو و طرز کار با لباسشویی ال جی

از طریق صفحه نمایش قادر خواهید بود به مواردی همچون تنظیمات، زمان باقیمانده، قابلیت های دلخواه و پیام های وضعیت دستگاه دسترسی داشته باشید. با روشن نمودن ماشین لباسشویی ال جی می توانید در صفحه نمایش آن تنظیمات را مشاهده نمایید که  که میزان زمان باقی مانده نیز بر روی صفحه نمایش نوشته شده است. چشمک زدن و یا حالت تشخیص هنگامی رخ می دهد که ماشین لباسشویی بطور خودکار وزن سبد لباس ها را محاسبه می نماید.  لازم به ذکر است که اعداد مربوط به دور چرخش ماشین در هر مدل از لباسشویی ها امکان دارد تفاوت داشته باشد.

4- ولوم برنامه هاProgram Knob) )

برای انتخاب برنامه هایی که بالاتر ذکر شد نیاز است ولوم چرخشی را بر روی برنامه مورد نظر قرار دهید. پس از آن که برنامه مورد نظرتان را انتخاب نمودید خواهید دید که لامپ مربوط به برنامه روشن می گردد.

5- تنظیمات دلخواه Options))

این بخش برای زمانی است که شما می خواهید یک تنظیمات اضافی را انتخاب نمایید. با انتخاب تنظیمان اضافی دلخواه لامپ مربوط به آن روشن می گردد. پس از آنکه برنامه اصلی شستشو انتخاب شد تنظیمات دلخواهتان اعمال خواهد شد.

تنظیم برنامه خشک کن ماشین لباسشویی ال جی

1- عادی یا نرمال: از این برنامه خشک کن جهت خشک نمودن پارچه های پنبه ای و کتان همچون حوله های پنبه ای، تیشرت و البسه کتان استفاده می گردد. می توانید این برنامه را انتخاب نمایید تا زمان و انرژی مصرفی کمتری صرف خشک شدن لباسها گردد.

2- آماده اتو: با انتخاب این برنامه می توانید البسه کتان و پنیه ای را پس از شستشو اتو نمایید و آماده اتو می باشند. این برنامه به این صورت است که خشک کردن در شرایط مرطوب به پایان می رسد و به آسانی می توان آنها را اتو نمود.

3- دمای پایین: اگر می خواهید پارچه های حساس و ظریف و الیاف مصنوعی را خشک نمایید این برنامه گزینه ی مطلوبی می باشد و برای برنامه ضد چروک و ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به این گونه است که از وارد شدن آسیب به لباس جلوگیری می نماید و لباسها را در دمای پایین خشک می نماید.

نکته:

می توانید زمان سیکل خشک کن را نسبت به حجم لباس ها در نظر بگیرید و تغییر دهید. می توان گفت 60 دقیقه زمان برای خشک کردن 1.5 کیلو لباس کافی می باشد. می توانید از بیشترین دور چرخش ماشین لباسشویی برای خشک نمودن به بهترین نحو بهره گرفت. اگر شما ماکزیمم حد البسه را در سیکل خشگ کن رعایت می کنید قادر خواهید بود آن ها را بصورت پشت سر هم انجام دهید به این صورت که عمل شستشو و سپس خشک کردن بصورت پشت سرهم انجام گیرد.


برنامه های شستشو و طرز کار با لباسشویی ال جی

در زمان نمایش کلمه Detecting درام لباسشویی در حال تشخیص میزان لباس می باشد و به آرامی می چرخد که اندکی طول خواهد کشید. می توانید از این قابلیت در برنامه های Mix, Cotton Eco, Cotton, Skin Care, Easy Care, Baby Care بهره گرفت. 1400 دور بر دقیقه سرعت چرخش دیگ یا همان خشک کن در این مدل ها می باشد که متغیر است و امکان دارد در بعضی مدل هت 1000 و یا در بعضی دیگر 1200 باشد. اگر کلید چرخش پس از آنکه چند بار فشرده شود بر روی حالت Rinse Hold قرار گیرد البسه ها پس از آنکه آبکشی می گردند بدون آنکه به مرحله خشک شدن وارد گردند، وارد آب خواهند شد.

عملکرد دکمه های ماشین لباسشویی ال جی

در قسمت بالا برایتان چهار نمونه از پنل های کنترلی ماشین لباسشویی ال جی را ذکر نمودیم و شما با آنها آشنا شدید. در ادامه مطالب برایتان معنی کلماتی که بر روی ماشین لباسشویی حک شده است را عنوان کردیم و کارایی هر دکمه را نیز برایتان شرح دادیم. در ادامه نحوه استفاده از دکمه های ماشین لباسشویی ال جی و عملکردشان را ذکر خواهیم نمود که عملکرد و کاراییشان در تمامی مدل ها مشابه می باشد.

 

دکمه تاخیر زمانی Delay))

این دکمه در ماشین لباسشویی ال جی به این صورت کار می کند که شما مشخص می کنید پس از گذشت مدت زمانی که تنظیم نموده اید به طور خودکار آغاز به کار نماید و به شستشوی لباسها بپردازد. این دکمه شما را قادر می سازد تا یک تاخیر زمانی در شروع شستشو با وجود آید. برای اینکار کافیست ماشین لباسشویی را روشن نموده و برنامه ای که قرار است شستشو با آن انجام گردد را انتخاب نمایید و سپس کلید تاخیر زمانی را بفشارید این کلید دارای اسلامی مختلفی همچون Delay End, Time   Delay , Delay می باشد و یا اینکه به شکل یک ساعت باشد که می توانید آن را فشار داده و زمانی که دلخواهتان است را انتخاب نمایید. پس از انجام این کار باید دکمه شروع/ مکث را بفشارید.

دکمه پیش شستشو (pre Wash )

این دکمه مناسب برای زمانی است که لباس ها بیش از اندازه کثیف می باشد  و با اینکار لباسها خیس می خورند. اگر این دکمه را می خواهید فشار دهید حتما باید پودر شستشو درون محفظه جاپودری ریخته شود تا مرحله پیش شستشو انجام گیرد. پس از ریختن پودر شستشو و انتخاب برنامه مورد نظر این دکمه را بفشارید. در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی ال جی باید این دکمه به مدت 3 ثانیه نگه داشته شود و پس از آن دکمه شروع / توقف فشار داده شود.

دکمه ضد چین و چروکCrease Care) )

بهره گیری از این دکمه شما را از شر چین و چروک لباس ها خلاص می کند. پیشنهاد می کنیم حتما از این دکمه استفاده نمایید تا مانع از چروک لباس ها گردد. برای بهره گیری از این دکمه کافیست ماشین لباسشویی را روشن نموده و برنامه مورد نظر را انتخاب نمایید و سپس این دکمه را بفشارید و در آخر دکمه شروع / توقف را فشار دهید. لازم به ذکر است که در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی ال جی نیاز است این دکمه به مدت 3 ثانیه نگه داشته شود.


برنامه های شستشو و طرز کار با لباسشویی ال جی

دکمه شستشوی بهداشتیMedic Rinse) )

دکمه شستشوی بهداشتی یکی دیگر از دکمه هایی است که بر روی ماشین لباسشویی ال جی قرار دارد. با فشردن این دکمه دستگاه لباستان را در حالت آبکشی بهتر و بهداشتی تر آبکشی خواهد نمود. پس حتما هنگام آبکشی لباس این دکمه فشار داده شود. می توانید از این دکمه در تمامی برنامه ها به غیر از Wool, Delicate, Sports Wear, Duvet, Quick 30, Intensive 60 بهره گیرید.

دکمه شستشو با حداکثر توان (Intensive)

می توانید تاثیر شستشو را با این دکمه بیشتر کنید پس توصیه می شود زمانی که لباس های بیشتری یا کثیفتری را برای شستشو دارد از این دکمه استفاده نمایید تا تمیزتر گردد. لازم به ذکر است که با فشردن این دکمه مدت زمان شستشو افزایش خواهد داشت و مدت زمان افزایش  شستشو به برنامه ای که انتخاب می کنید نیز  وابسته است.

دکمه انتخاب دما (Temp)

از دیگر دکمه هایی که می توانید بر روی ماشین لباسشویی ال جی مشاهده نمایید دکمه انتخاب دما می باشد که از طریق آن دمای فرآیندهای شستشو و خشک کردن برای برنامه های مختلف را می توان تنظیم نمود. برای تعیین دما کافیست این دکمه را تا انتخاب دمای مورد نظر و مناسب فشار دهید و پس از روشن شدن چراغ این دکمه می تواند آن را رها کنید. هنگام تنظیم و تعیین دما حتما به نوع لباس و مشخصاتی که برای شستشوی آن رویش برچسب شده است توجه داشته باشید تا به شستشوی بهتری انجام گیرد.

دکمه چرخش یا آبگیری (Spin)

به وسیله ی این دکمه می توانید دور چرخش لباسشویی را برای هریک از برنامه های شستشو تعیین نمایید. این دکمه برای خشک کردن و آبگیری لباس بکار برده می شود. برای بهره گیرید از این دکمه کافیست کلید چرخش را بصورت مداوم فشار داده و هنگامی که به دور بر دقیقه مورد نظر رسید دکمه شروع را بفشارید.

دکمه آبکشی اضافی (+Rinse )

با فشار دادن این دکمه مرحله آبکشی برای یکبار دیگر تکرار خواهد شد.

دکمه افزودن البسه Add Item) )

با فشردن این دکمه دستگاه به شما این اجازه را خواهد داد تا پس از آغاز فرآیند شستشو بتوانید لباس جدید به درون سبد بیفزایید و یا کم کنید. مراحل کار آن به این صورت است زمانی که ال ای دی روشن می باشد این دکمه را فشار داده و لباس ها را اضافه و یا کم نمایید و پس از آن دکمه شروع / مکث را فشار دهید. لازم به ذکر است هنگامی که دمای آب بالا بوده و یا سطح آب سبد بالا می باشد شما اجازه ی اضافه و یا کم نمودن البسه را نخواهید داشت و در دستگاه برایتان باز نخواهد شد.

دکمه برنامه دلخواه (Favorite Program)

به کمک این دکمه می توانید برنامه های دلخواهتان را به ماشین لباسشویی اضافه نمایید و از آن پس برنامه ذخیره خواهد شد و دسترسی به آن به آسانی انجام می گیرد. برای اینکار کافیست ماشین لباسشویی را روشن نموده و یک برنامه را انتخاب نمایید. پس از انجام این کار تنظیمات اضافی و گزینه های دلخواه نظیر نحوه شستشو، تعداد آبکشی، ضد چروک و ... را می توانید انتخاب نمایید و سپس کلید Favorite را برای 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید. با انجام این مراحل برنامه مورد نظر شما ذخیره می گردد و اگر در زمان های دیگر تمایل داشتید می توانید از آن استفاده نمایید و برای استفاده از این برنامه باید ماشین لباسشویی را روشن نموده و سپس کلید Favorite را انتخاب نموده و پس از آن دکمه شروع / مکث را بفشارید.


برنامه های شستشو و طرز کار با لباسشویی ال جی

دکمه های ترکیبی ماشین لباسشویی ال جی:

لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی ال جی به شما این امکان را می دهد تا با فشردن و یا نگه داشتن چند دکمه بصورت همزمان قابلیت های مختلفی را فعال نمایید. در ادامه برایتان در این باره ذکر خواهیم کرد.

قفل کودکChild Lock) )

قفل کودک یکی از این قابلیت ها می باشد و مناسب برای خانواده هایی است که نمی خواهند فرزندشان به فشردن دکمه ها تغییراتی در تنظیمات ماشین لباسشویی با وجود آورد. این قابلیت بسیار کاربردی بوده و با فعال نمودن آن تنها دکمه روشن / خاموش کار خواهد کرد. این قابلیت به گونه ای است که پس از خاموش و روشن شدن دوباره ماشین لباسشویی غیرفعال نخواهد شد. برای بهره گیری از این قابلیت کافیست کلیدهایی مختص آن را برای 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید و با فعال شدن عبارت CL که بر روی صفحه نمایش ظاهر می گردد متوجه فعال شدن آن خواهید شد و زمان باقی مانده از فرآیند شستشو هنگام غیرفعال شدن آن نمایش داده خواهد شد.

شستشوی دیگ (Tub Clean)

این برنامه مختص شستشوی دیگ و تمیز نمودن آن می باشد. شستشوی دیگ به این صورت است که آب بیشتر با دمای بالا و سرعت چرخش بالا نقاط مختلف دیگ را شستشو می دهد و تمیز می کند. مراحل کار آن به این صورت است: پس از شروع باید دیگ را خالی از هرگونه لباس و چیزاهای دیگر نمود و درب دستگاه را بست. از پودر ضد رسوب و تمیز کننده در محفظه جاپودری ریخته و ماشین لباسشویی را روشن نمایید و سپس کلید مخصوص شستشوی دیگ را فشار داده و برای 3 ثانیه نگه دارید. هنگام فعال شدن عبارت tcl بر روی صفحه نمایش، نمایش داده می شود و در آخر دکمه شروع / مکث را بفشارید و پس انجام مراحل عنوان شده نیاز است درب دستگاه باز بماند تا سریع خشک گردد.


نظرات کاربران