نکات مهم در خرید و انتخاب ساندویچ ساز

راهنمای خرید ساندویچ ساز

 

از مهم ترین لوازم برقی موجود در آشپزخانه می توان به وجود ساندویچ ساز اشاره کرد. درواقع اگر شما شاغل هستید یا فرزند کوچک دارید، وجود غذاساز در وقت و انرژی شما صرفه جویی می کند و غذا به شکل سریعتری آماده می شود. از غذاساز می توان برای تست کردن نان و یا پخت و پز استفاده کرد. لازم است که بدانید در غذاسازها به طور کلی تبدیل انرژی صورت می گیرد و انرژی الکتریکی به گرمایی تبدیل می شود تا دمای مورد نیاز شما برای طبخ غذا آماده شود.

 

با توجه به اینکه در جهان امروز مشغله آدم­ها زیادتر شده است باید به دنبال راه هایی باشند که در وقت صرفه­جویی کنند و کارها را در مدت زمان کوتاه تری به ثمر برسانند. در واقع آشپزی کردن در طی روز وقت بسیاری را به خود اختصاص می دهد و نیاز به صرف انرژی نیز دارد اما با دستگاه ساندویچ ساز می توان در وقت و انرژی صرفه جویی کرد. همچنین به وسیله دستگاه ساندویچ ساز آشپزی بسیار آسان و ساده می شود.

 

حال اگر شما می خواهید که دستگاه ساندویچ ساز خریداری کنید؛ باید در هنگام خرید آن به یکسری نکات توجه داشته باشید. پس لازم است ادامه این مقاله را از دست ندهید چرا که قرار است در ادامه به مهمترین نکاتی که شما باید در هنگام خرید ساندویچ ساز رعایت کنید اشاره کنیم تا بتوانید متناسب با نیازتان بهترین ساندویچ ساز موجود در بازار را خریداری کنید. 

 

 

 

نکاتی که قبل از خرید ساندویچ ساز باید بدانیم

 

در هنگام خرید لوازم خانگی و به خصوص وسایل آشپزخانه باید به برند محصول توجه داشته باشید. در هنگام خرید ساندویچ ساز نیز باید به عایق حرارتی آن، طرز قرارگیری عمودی صفحات جدا شونده دستگاه، جنس صفحه، توانایی دستگاه، ویژگی گریل و همچنین نشانگر ال  ای دی توجه داشته باشید. در واقع لازم است که در هنگام خرید این ویژگی ها را مد نظر قرار دهید تا بتوانید مطابق با نیازتان دستگاه ساندویچ ساز مناسبی خریداری نمایید. البته لازم به ذکر است که برندهای خارجی در تولید دستگاه های ساندویچ ساز پیشتاز هستند. البته برندهای ایرانی نیز وجود دارند که به تولید این دستگاه پرداخته­اند و به طور نسبی کیفیت مناسبی نیز دارند اما در کل بهتر است که از یک برند نام آشنا که ویژگی های مناسبی نیز دارد خریداری کنید تا بعداً از خریدتان پشیمان نشوید و بتوانید از دستگاه ساندویچ ساز در مدت زمان طولانی استفاده نمایید.

 

برند ساندویچ  ساز

برندهای مختلفی در کشورهای گوناگون در زمینه ­ی طراحی و عرضه­ ی انواع متنوع دستگاه‌های ساندویچ ساز فعالیت می‌نمایند. این محصول عمدتا به رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سفید عرضه می‌گردند و بعضی از برندها نیز  ندرتا سایر رنگ‌های ترکیبی و فانتزی را به بازار ارائه می‌نمایند. در نتیجه چنانچه در نظر دارید رنگ خاصی را در دکوراسیون آشپزخانه خود پیاده‌سازی کنید، به آسانی می‌توان محصولات این برندها را مطابق با سلیقه ­ی مشتری تهیه نمود. بعلاوه‌ می‌توان ساندویچ سازهایی را که قادرند نان تست را به شکلهای گوناگون در بیاورند را نیز تهیه نمود. 

 

قدرت ساندویچ ساز

در رابطه با میزان قدرت دستگاه ساندویچ ساز لازم است به توان گرمایشی دستگاه و همچنین میزان دما و حرارت آن توجه داشته باشید. در واقع حرارت و زمان پخت دستگاه ساندویچ ساز به میزان گرمایشی که دریافت می کند بستگی دارد. به طور کلی هر چقدر که دستگاه ساندویچ ساز  که خریداری می­کنید دارای توان بالاتری باشد؛ در نتیجه حرارت زیادتری نیز تولید می نماید و در نهایت به این منجر می شود که غذا به درستی طبخ شود. بعضی از برندها ساندویچ­ سازهایی را تولید مینمایند که از قابلیت‌های گوناگون جهت گرم نگه داشتن مواد غذایی برخوردارند و توسط آن­ها می‌توان انواع مختلف ساندویچ‌ها را تهیه نمود.

 

تمیز نمودن  دستگاههای  ساندویچ  ساز

ساندویچ سازها این امکان را برای استفاده کننده فراهم می‌سازند که غذای خود را سریعا و در مدت کوتاه تهیه کنند. همراه با در نظر گرفتن سرعت بالای آن­ها باید به یک نکته ظریف در موقع خریدن ساندویچ ساز توجه نمود و آن قابلیت جدا نمودن صفحات داخلی دستگاه از هم می­باشد.

چنانچه مدل انتخابی شما بصورتی باشد که صفحات داخلی آن جدایی ناپذیر باشند ، به زمان بسیار زیادی جهت تمیز نمودن آن نیازمندید. بعضی از انواع ساندویچ سازها از صفحات ثابت تشکیل گردیده اند که جهت تمیز نمودن آن‌ها باید از دستمال‌ مرطوب استفاده کرد. چه صفحه ها ثابت باشند و چه متحرک، در هر صورت صفحه غالبا از جنس نوع تفلون نچسب ساخته می­شود در نتیجه باید جهت تمیز کردن آن­ها کمی حوصله به خرج داد و با استفاده از پارچه‌های نرم یا ابر برای تمیز نمودن صفحات بدون آسیب دیدن آن­ها اقدام نماییم. به علاوه، دستگاه ساندویچ سازی که بتوان آن را راحت‌تر تمیز نمود مناسبتر است. همچنین بهتر است دستگاهی خریداری شود که بتوان در موقع تمیز نمودن آن به آسانی قطعات آن را از هم جدا نمود.

 

شکل صفحات ساندویچ ساز

در رابطه با شکل های مختلف دستگاه ساندویچ ساز لازم است به این نکته مهم اشاره شود که به طور کلی این دستگاه دارای صفحات مثلثی شکل هستند و برخی از دستگاه ها نیز ویژگی گریل دارند و همچنین دارای صفحات مستطیل شکل نیز می باشند. لازم است که بدانید در بازار نوع دیگری از دستگاه ساندویچ ساز وجود دارد که ساندویچ را به دو قسمت تقسیم می کند یعنی در واقع ساندویچ را به جای آنکه به فرم مثلثی در بیاورد به همان شکل مربعی طبخ می کند.

 

تنظیم ساندویچ ساز

این دستگاه‌ها عموما عملکرد خاصی نداشته و غالبا کار با آن‌ها بسیار راحت است. بطور معمول در مدل‌های گوناگون این ساندویچ­ سازها چراغ‌هایی تعبیه گردیده ­اند که یکی از این چراغ­ها نشانگر روشن بودن ساندویچ ساز و دیگری نشانگر داغ بودن دستگاه و آماده بکار بودن ساندویچ ساز می­باشد.

 

عمق ظرف دستگاه ساندویچ ساز

اگر در نظر داشته باشید مقدار مواد خوراکی بیشتری را در ساندویچ خود جای دهید، بهتر است مدلی از ساندویچ ساز را انتخاب نمایید که از ظرفی عمیق‌تر برخوردار باشد. البته در بعضی از مدل‌هایی که در بازار موجود است لولای متحرکی تعبیه گردیده که می‌توان با در نظر داشتن حجم ساندویچ به آسانی آن را تنظیم نمود.

 


ویژگی های ساندویچ ساز خوب

تعداد برش های ساندویچ ساز

 

همانطور که می دانید با توجه به اینکه شما از کدام دستگاه ساندویچ ساز استفاده می کنید؛ تعداد برش های آن نیز می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال بعضی از دستگاه های ساندویچ ساز، ساندویچ را به چهار یا شش قسمت تقسیم می کنند یا می توانند دو ساندویچ را طبخ کنند. البته لازم است به این نکته مهم اشاره شود که آن دسته از دستگاه هایی که می توانند دو ساندویچ را طبخ نمایند از لحاظ کیفیت پخت و پز بهتر از مدل های ۴ تایی و ۶ تایی می باشند اما در کل لازم است که شما در هنگام خریداری کردن دستگاه ساندویچ ­ساز به تعداد اعضای خانواده توجه داشته باشید چرا که تعداد برش دستگاه ساندویچ ساز رابطه مستقیمی با تعداد اعضای خانواده دارد. به عنوان مثال اگر خانواده شما چهار نفری باشد بهتر از به سراغ مدل های چهارتایی بروید! پس حتما در هنگام خرید به این نکته مهم توجه داشته باشید.

 


بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه اسپرسو ساز صنعتی


تعداد ساندویچ‌ هایی که در یک وعده می­توانند تهیه گردند

 از دیگر قابلیت‌هایی که باید در موقع خریدن ساندویچ ساز به آن توجه نمود، تعداد قابل تولید ساندویچی است که توسط  دستگاه ساندویچ ساز می­تواند در هر بار استفاده ایجاد گردد. در نتیجه به مشتریان توصیه می‌گردد چنانچه دارای خانواده­ ی بزرگتری هستند‌ دستگاهی را تهیه نمایند که قادر است در هر وعده تعداد بیشتری ساندویچ را آماده نماید. بهترین انتخاب برای این منظور می‌تواند ساندویچ سازهایی با چند ظرف باشند.

 

تایمر ساندویچ ساز 

 ساندویچ سازی که خریداری میگردد بهتر است مجهز به تایمر باشد. تایمر تعبیه شده در این دستگاه‌ها قادر است ساندویچ شما را دقیقا طبق همان چیزی که در نظر دارید، تهیه نماید. چنانچه در نظر دارید طی زمانی کوتاه ساندویچ خود را تهیه نمایید باید نوعی از ساندویچ ساز را خریداری نمایید که به المنت دارای قابلیت داغ شدن سریع  تجهیز گردیده باشد.

 

جنس صفحات ساندویچ ساز

طور کلی جنس صفحات دستگاه ساندویچ ساز تاثیر بسزائی در در پخت ساندویچ و همچنین در شست و شو دارد. پس حتما در هنگام خرید صفحه­ای را انتخاب کنید که جنس آن از نوع نچسب باشد. همچنین اگر جنس صفحه ساندویچ ساز شما نچسب باشد بسیار راحت تر شسته می شود.

 

عایق حرارتی ساندویچ ساز

وجود عایق حرارتی از این جهت مهم است که در هنگام کار کردن با دستگاه از سوختن دست های شما جلوگیری می کند. همچنین جدا از خود صفحات دستگاه ساندویچ لازم است که سیم کشی دستگاه و همچنین کل بدنه دارای عایق حرارتی باشد تا از بروز آسیب جلوگیری کند.

 

 قیمت ساندویچ ساز

هنگام خرید هر دستگاهی باید به قیمت آن توجه داشته باشید. در واقع قیمت هر دستگاه از مهمترین معیاری است که باید به آن توجه کرد و شما باید در هنگام خرید هر وسیله  ای یک سقف معینی تعیین کنید تا متناسب با بودجه خودتان و همچنین نیازتان بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید چرا که به روی قیمت هر دستگاهی عوامل متعددی تأثیر می گذارد پس لازم است که به قیمت دستگاه توجه داشته باشید.

همچنین لازم است که توجه کنید دستگاه ساندویچ سازی که خریداری می­کنید دارای گارانتی باشد تا شما بتوانید به درستی از دستگاه استفاده کنید و خیال­تان از بابت خدمات پس از فروش راحت باشد. 

 

از دیگر مواردی که باید هنگام خرید ساندویچ ساز در توجه قرار گیرند می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • غالبا ساندویچ سازها از گارانتی 1 یا 2 ساله برخوردارند و نیاز است در موقع خریدن آن برگه­ ی گارانتی را نیز از فروشندگان دریافت نمایید.
  • درب برخی از انواع مختلف ساندویچ سازها به صورتی طراحی گردیده ­اند که این توانایی را دارد که بدون نیاز به تماس با قسمت روی ساندویچ حرارت مورد نیاز را جهت ذوب نمودن مواد افزودنی از قبیل  پنیر پیتزا و یا برشته نمودن نان‌ها را ایجاد نماید.
  • غالبا ساندویچ سازها جهت جذاب نمودن مواد خوراکی با ایجاد شیارهایی برروی نان ، برای جذب کودکان به خوردن غذا بسیار مفید می­باشند.
  • از سایر نکاتی که بهتر است در هنگام خریدن ساندویچ ساز به آن توجه شود وجود بخشی برای جمع نمودن سیم‌ها است. بیشتر این دستگاهها به پایه‌هایی مجهز شده اند که می‌تواند میزان فضای اشغال شده توسط  آن‌ها کاهش داده و بدین وسیله می توان آنرا به حالت عمودی برروی سطح قرار داد.

 


نظرات کاربران