نکات مهم در انتخاب و خرید بخاری برقی

راهنمایی خرید بخاری برقی 2023

در فصول سرد سال بسیاری از افراد برای گرم کردن محیط از بخاری برقی استفاده می کنند. درواقع از وسایل کمک گرمایشی که به افزایش دمای محیط کمک می کند می توان به بخاری برقی اشاره کرد. در رابطه با ویژگی های بخاری برقی لازم است که اشاره کنیم دارای نوسانات خودکار، کنترل های دیجیتالی، وجود فن و تنظیم دمای خاص و سایر موارد است که همه این موارد در کنار همدیگر به گرمایش محیط کمک می کند. مانند خرید سایر لوازم برقی و الکترونیکی لازم است که شما از یکسری نکات اطلاع داشته باشید تا بتوانید متناسب با نیازتان برترین بخاری برقی موجود در بازار را خریداری کنید. پس لازم است که در هنگام خرید به نکاتی که باید در خرید انتخاب بخاری برقی مد نظر قرار داد توجه داشته باشید. در این مقاله تلاش شده است تا نکاتی که باید به آن توجه کنید مطرح شود پس ادامه مقاله را از دست ندهید .

نکاتی که قبل از خرید بخاری برقی باید بدانید

 

انواع هیتر

بخاری مناسب جهت حمام: دمای این نوع بخاری، مفید برای رطوبت داخل حمام می باشد.

 

بخاری دارای تایمر: به شکل اتوماتیک، توانایی روشن و خاموش شدن را دارا می باشد.

 

بخاری دارای چرخ: جابجایی این نوع بخاری به سادگی می باشد و به آسودگی قابلیت حمل دارد.

 

بخاری دارای حالت صرفه جویی: این نوع بخاری ها در مصرف برق صرفه جویی کرده و میزان برق پایین تری هرز می رود.

 

بخاری دارای سیستم مدیریت از راه دور: به این معنا می باشد که، هروقت خواستید دستگاه را خاموش کنید، از راه دور قادرید آن را خاموش کنید.

 

حجم 

پیش از خریدن بخاری برقی لازم است به این موضوع دقت نمایید که جهت استفاده در چه فضایی وسیله را احتیاج دارید. به عنوان مثال، درصورتی که تصمیم گرفته اید از این دستگاه در فضای کمی مانند اتاق خواب به کار گیرید، قطعا نیاز نیست بخاری با سایز بزرگ خریداری کنید. زیرا اضافه بر پرنمودن محیط بسیاری از اتاق، سبب هدر رفتن انرژی زیادتری می گردد. درصورتی که نیز فضایی که تصمیم دارید بخاری را در آن جا بگذارید، بزرگ می باشد، واضح و مبرهن می باشد که بخاری با سایز کم کافی نمی باشد. پس، به سایز و حجم بخاری برقی توجه نمایید.

 

ترموستات

موضوع دیگری که پیش از خریدن این نوع بخاری لازم است به آن دقت نمایید، ترموستات می باشد. ترموستات ها دارای قابلیت تنظیم کردن می باشند و دمای بخاری را قادرید زیاد یا کم کنید.

 

فناوری استفاده شده در ساخت این نوع بخاری

فناوری های متفاوتی در تولید این دستگاه استفاده شده می باشد. بعضی از آن ها تمام محیط اتاق را گرم می کنند، ولی بعضی دیگر به صورتی ساخته شده اند که تنها شخص یا جسم روبرویشان را گرم می نمایند. بنابراین پیش از خریدن،باید  با تکنولوژِی استفاده شده در بخاری برقی را آشنا شوید . ازجمله این فناوری ها می شود به سه مثال اشاره نمود:

 

گرمایش نوع همرفتی: این تکنولوژی گرمای اتاق را به طور مناسبی حفظ می کند، بخاری هایی که از این فناوری استفاده می کنند، به فن نیز مجهز می باشند. مشهورترین بخاری که این سیستم را شامل می باشد، بخاری دلونگی (Delonghi) می باشد.

 

گرمایش نوع تابشی: این سیستم به صورتی ساخته شده است که تنها محیط روبرویش را گرم می نماید. اکثراً مناسب جهت محیط های اداری یا اتاق خواب می باشد. این بخاری ها دارای مادون قرمز بوده و قادرند گرمای مناسبی دارا باشند.

 

گرمایش نوع Micathermic: در این سیستم، هردو گرمایش نوع همرفتی و نوع تابشی به کاررفته است. این بخاری ها اضافه بر این که اتاق را در گرما حفظ می کنند، درمقابل گرد و غبار و حساسیت نیز مطلوب می باشند. فن در این دستگاه ها وجود ندارد و بدون سر و صدا می باشند. درصورتی که به آسم یا حساسیت ابتلا پیدا کرده اید، خریدن این بخاری انتخاب خوبی می باشد.

.از طریق صفحه ی مربوط به بخاری گازی به قیمت انواع مدلهای این محصول دسترسی یابید


ویژگی های بخاری برقی خوب

.از طریق صفحه ی مربوط به قیمت بخاری برقی به قیمت انواع مدلهای این محصول دسترسی یابید
 

ظرفیت گرمایشی بخاری های برقی

هنگام خرید بخاری برقی باید به ظرفیت گرمایشی آن توجه داشته باشید چرا که این مورد از مهمترین نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. البته برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید لازم است که بدانید بخاری را قرار است برای چه محدوده  ای استفاده کنید با داشتن این اطلاعات شما می توانید متناسب با محیط تان یک بخاری خریداری کنید که دارای ظرفیت گرمایشی مناسب است. البته در عین حال شما باید به درجه ولتاژ بخاری نیز توجه داشته باشید. درواقع هر بخاری برقی برای گرم کردن هر فوت مربع در حدود ۱۰ وات قدرت گرمایشی مصرف می کند اما در عین حال بنا به نوع فناوری گرمایشی و همچنین فضای مورد نظر استثناهایی وجود دارد.

پس شما باید با توجه به نوع محیط تان به خرید بخاری برقی بپردازید.


بیشتر بخوانید: بهترین مارک بخاری گازی با دودکش و بی دودکش کدام است؟


 با بهره وری و کارایی انرژی در بخاری های برقی

هنگام خرید بخاری برقی باید به میزان بهره وری آن توجه داشت چرا که بهره وری و کارایی انرژی در خرید بخاری برقی نقش موثری دارد. در واقع هرچقدر که بخاری برقی دارای مصرف بهینه باشد انتخاب مناسبی برای خریداران محسوب می شود چرا که اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نگران هزینه های مصرفی برق هستید با انتخاب مدل های که مصرف بهینه دارند می توانید از بخاری که دارای گرمایش مناسب است و در عین حال مصرف مناسبی نیز دارد بهره مند شوید. همچنین شما می توانید به سراغ آن دسته از بخاری هایی که دارای ویژگی هایی از جمله قابلیت تنظیم انرژی، ولتاژ کم و تایمر های خودکار هستند، بروید تا شما بتوانید متناسب با نیازتان بهترین بخاری موجود در بازار را خریداری کنید.

 

ایمنی

از مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید هر نوع وسیله  ای به آن توجه داشته باشید ایمنی بخاری برقی است. درواقع عدم توجه به ایمنی بخاری در هنگام خرید یا عدم رعایت نکات استاندارد در بخاری برقی باعث می شود که در هنگام استفاده شما با خسارات غیرقابل جبران روبه رو شوید. پس لازم است که برای حفظ سلامت جانی و مالی خود در هنگام خرید به این نکات توجه داشته باشید تا از ایمنی بخاری برقی اطمینان لازم را داشته باشید. بسیاری از کمپانی های بخاری های برقی از قابلیت ضد حریق استفاده می کند تا با این مورد بتوانند ایمنی دستگاه را تامین نمایند. البته بعضی دیگر از کمپانی ها نیز در محصولات خود از قطع خودکار استفاده می کنند و قطع خودکار به این شکل کار می کند که اگر دمای بخاری یا محیط بیشتر از حد شد بخاری به طور خودکار قطع می شود پس لازم است که شما برای حفظ امنیت جانی و مالی خود به سراغ آن دسته از بخاری هایی بروید که ایمنی به طور کامل در آنها رعایت شده باشد.

 

 آلودگی صوتی ناشی از بخاری های برقی

لازم است به این نکته مهم اشاره شود که بخاری برقی نیز مانند سایر لوازم برقی در هنگام کار کردن صدای تولید می کند. البته در هر مدل میزان صدای تولیدی بخاری برقی متفاوت است و شما می توانید به سراغ آن دسته از مدل هایی بروید که نسبت به سایر مدل ها دارای سر و صدای کمتری می باشد. البته لازم است که بدانید آن دسته از بخاری هایی که فن ندارند میزان صدای تولیدی آنان نیز کمتر است و اگر شما به آرامش احتیاج دارید بهتر است که از مدلی استفاده کنید که بدون فن باشد تا بتوانید از گرمایی که بخاری برقی تولید می کند لذت ببرید.

 

 


نظرات کاربران