نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 40 پرو

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 40 پرو

در این مقاله به نقد و بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو خواهیم پرداخت. این گوشی را می توان در قیاس با گوشی میت 40 پرو پلاس یک رده پایین تر معرفی نمود. تولید مدل به روزتر این گوشی سبب گشته تا ما از این جمله استفاده کنیم زیرا مدل پیشرفته تر این گوشی در بسیاری از لحاظ کاملتر می باشد. برای گوشی هواوی میت 40 پرو نمایشگر OLED با سایز 6.76 اینچ در نظر گرفته شده است که قبلا آن را در گوشی میت 30 مشاهده نموده ایم. در این گوشی شاهد کشیده تر شدن لبه های نمایشگر هستیم. ماژولی که برای قرارگیری دوربین بکار برده شده است بسیار بی نظیر می باشد. با نگاه به قاب پشتی خواهید دید در دایره مشکی رنگ آن چند لنز دوربین قرار گرفته که شامل سنسور 50 مگا پیکسلی اصلی و تله فوتو پریسکوپی که از قدرت زوم 5 برابری برخوردار است می باشد. لنز تله فوتو را پیشتر در هواوی پی 40 پرو مشاهده نموده ایم که علاوه بر آن در این گوشی از لنز اولترا واید 20 مگاپیکسلی نیز بهره گرفته شده است. با نگاه به این گوشی می توانید موارد عنوان شده را به راحتی مشاهده نمایید اما در این گوشی چیپست کایرین 9000 نیز استفاده شده است که قابل روئیت نیست. گفتنی این که این چیپست نخستین تراشه تولید شده می باشد که با فرآیند لیتوگرافی 5 نانومتری در گوشی های اندرویدی انجام گرفته است. باتری بکار برده شده در این محصول 4400 میلی آمپری بوده که نمی توان با اطمینان از قدرت بالای آن حرف زد اما به دلیل آنکه از شارژر سریع 66 واتی سیمی و شارژ 50 واتی بیسیم پشتیبانی می نماید توانسته رضایت مصرف کنندگان را جلب نماید. برای اطلاع از قیمت گوشی هواوی میت 40 پرو به سایت ایمالز مراجعه کرده و قیمت این محصول را از فروشگاههای معتبر به صورت لحظه ای استعلام کنید.

 

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 40 پرو

برند هواوی در تولید گوشی پرچمدار میت 40 پرو تمامی امکانات ریز و درشت را در نظر گرفته است. از ویژگی های موجود در این گوشی می توان به دو اسپیکر استریو آن اشاره نمود که سایز هر یک از آنها برابر می باشد. بهره گیری از دوربین جلوی ToF  در بهتر شدن تشخیص چهره تاثیر بسزایی داشته است که امنیت بالاتری را فراهم می آورد. سنسور IR از دیگر امکانات بکار برده شده در این گوشی می باشد که می توان جهت کنترل از راه دور تلویزیون مورد استفاده قرار داد. هواوی میت 40 پرو موفق به کسب تاییدیه IP68 می باشد که دیگر نیازی نیست نگران آسیب رسیدن به گوشی توسط آب و خاک باشید. لازم به ذکر است که برای این مدل جک هدفون 3.5 میلی متری در نظر گرفته نشده است که برای بسیاری از افراد چندان اهمیتی ندارد. در جعبه این گوشی می توانید هدفون سیمی آن را مشاهده کنید.

طراحی

طراحی این گوشی در قیاس با دیگر گوشی هتی موجود در بازار از تفاوت بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که مواردی نظیر نمایشگر واترفال، دوربین اصلی دایره ای شکل و بریدگی بیضوی دوربین سلفی سبب گشته تا در مقایسه با دیگر گوشی ها تفاوت بسیاری داشته باشد و به نوعی می توان گفت به چشم می آید. بهره گیری از پنل OLED سبب گشته لبه های گوشی زاویه 88 درجه داشته باشد که با نگاه کردن به آن این ادعا ثابت می گردد. انحنای این گوشی در قیاس با میت 30 پرو بیشتر بوده ولی میزان دقیق این انحنا مشخص نمی باشد. برند سامسونگ چندین سال است سعی در تغییر شکل محصولاتش و صاف نمودن نمایشگر آنها دارد اما هواوی توانسته است این محصول خود را با این مدل ظاهر به تولید برساند. دوربین سلفی میت 40 پرو در یک بریدگی تقریبا بزرگی قرار گرفته است که علاوه بر آن سنسور ToF نیز در این بریدگی وجود دارد که از آن جهت تشخیص چهره 3D می توان استفاده نمود. لازم به ذکر است که هواوی در تولید محصولات خود بریدگی بیضی شکل بکار برده است.


نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 40 پرو

بهره مندی از تاییدیه IP68 نشان دهنده ضد آب و ضد خاک بودن میت 40 پرو می باشد. این تاییدیه به دلیل قرارگیری دریچه سیم کارت و کارت حافظه در قسمت پایین گوشی بسیار کارایی دارد. لازم به ذکر است که یافتن کارت حافظه مناسب برای این گوشی کار دشواری است ولی با این وجود همین که بتوان به یک طریقی حافظه گوشی را ارتقا داد بسیار مناسب است. با نگاهی خواهید دید اسلات مموری کارت و سیم کارت در قسمت پایین گوشی در کنار پورت USB-C ، اسپیکر و میکروفون اصلی تعبیه شده است. این گوشی از یک میکروفون ثانویه، سنسور IR و اسپیکر دوم در قسمت بالای آن برخوردار است. این موضوع سبب گشته تا رضایت کاربران در این زمینه کسب گردد و دلیل آن حذف این چنین قطعات توسط تولیدکنندگان گوشی هوشمند در گوشی می باشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که برای هواوی میت 40 پرو در نظر گرفته شده است دارای سایز 6.76 اینچی و OLED می باشد. نمایشگر این گوشی از حاشیه های باریکی برخوردار است و می توان گفت تا کناره های آن کشیده شده است. این نمایشگر از رزولوشن تقریبی 2772×1344 بهره مند است. لازم به ذکر است که وضوح این نمایشگر در قیاس با رزولوشن 2640×1200پیکسلی پی 40 پرو هم بالاتر می باشد. از دیگر ویژگی های این نمایشگر می توان به نسبت بدنه به تصویر تقریبا 18:6:9 و تراکم پیکسلی 456 آن اشاره نمود. نرخ تازه سازی در این صفحه نمایش 90 هرتز می باشد که همانند مدل های پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس می باشد.اگر گزینه های Standard و Ultra را فعال نمایید نرخ تازه سازی به ترتیب بر روی 60 و 90 قرار خواهد گرفت. گفتنی است با انتخاب حالت Dynamic این عدد نسبت به محتوایی که در حال پخش می باشد تغییر می کند. این نمایشگر در تنظیم رزولوشن شامل High، Low  و Standard می باشد که وضوح موجود در آنها به ترتیب 2772*1344، 2376*1152 و 1848*896 خواهد بود. اگر تمایل دارید رزولوشن بطور خودکار انتخاب گردد از گزینه Smart می توانید بهره گیرید. نمایشگر میت 40 پرو از روشنایی بالایی بهره مند است. می توانید از حداکثر روشنایی 807 نیتی بهره گیرید زمانی که گزینه روشنایی تطبیقی (Adaptive Brightness) انتخاب گردد. این میزان کاملا مطلوب بوده و می توان گفت همانند دیگر گوشی های بالارده می باشد. لازم به ذکر است که عقب و جلو کردن اسلایدر مختص نور صفحه نمایش نمره 485 نیت را به ارمغان می آورد که در قیاس با مدل های قبل هواوی بسیار مناسب بوده و حتی با دیگر پرچمداران برندهای دیگر برابری می کند.


نقد و بررسی گوشی Nova 11i


دوام باتری

 

 

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 40 پرو

هواوی میت 40 پرو دارای باتری 4400 میلی آمپر بر ساعت بوده که اگر بخواهیم به قیاس آن با دیگر پرچمداران بپردازیم این میزان ظرفیت بسیار کم می باشد. طبق آزمایش های انجام شده این گوشی موفق شده است تا برای مدت زمان 24 ساعت به برقراری تماس با شبکه 3G بپردازد. نرخ تازه سازی در این گوشی هنگام وبگردی 90 و 60 هرتز بوده که هر یک به ترتیب 12:33 و 14:24 دقیقه دوام خواهد داشت. نرخ تازه سازی زمانی که به تماشای ویدیو می پردازید 60 هرتز می باشد و با این حساب می توانید به وسیله ی آن 17 ساعت فیلم تماشا کنید. گفتنی است که هواوی میت 40 پرو دارای نرخ تازه سازی 90 هرتزی به مدت 97 ساعت دارای استقامت باتری خواهد بود. اگر تمایل دارید استقامت باتری خود را افزایش دهید می توانید از نرخ تازه سازی 60 هرتزی بهره گیرید تا استقامت باتری گوشی 101 ساعت گردد. هواوی میت 40 پرو قادر به پخش فیلم بصورت آفلاین با عمکلرد بسیار مطلوب می باشد که در مقایسه با دیگر مدل ها بهتر می باشد. صفحه نمایش بکار برده شده در این گوشی که OLED می باشد از مصرف انرژی کمی برخوردار است و می توان گفت این گوشی با 16 ساعت و 45 دقیقه امتیاز بسیار مطلوب خواهد بود.

سرعت شارژ

شارژر در نظر گرفته شده برای هواوی میت 40 پرو یک شارژر بسیار سریع 66 واتی می باشد. این شارژر دارای برند SuperCharge می باشد. این شارژر قادر است بهترین عملکرد را در شارژ گوشی شما از خود نشان دهد و می توان گفت از تمام قدرت خود برای اینکار استفاده می کند. جهت شارژ کامل هواوی میت 40 پرو تنها به 45 دقیقه زمان نیاز دارید و تنها در نیم ساعت باتری گوشی شما به میزان 87 درصد شارژ خواهد شد. لازم به ذکر است که در صورت عدم دسترسی به این شارژر می توانید از مبدل USB PowerDelivery بهره گیرید و باتری خود را به میزان 33 درصد در مدت زمان 30 دقیقه شارژ نمایید و جهت شارژ کامل گوشی 1 ساعت و 42 دقیقه نیاز دارید. گفتنی است که این مدت زمان در آزمایش یک شارژر 65 ولتی بدست آمده است. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به پشتیبانی از شارژر بیسیم که دارای سرعت 50 واتی می باشد اشاره نمود که تولید سخت افزار آن توسط این برند انجام گرفته است. گفتنی است که با این گوشی می توانید از شارژ معکوس نیز بهره گیرید. در صورت نیاز می توانید از آپشن هایی که جهت طولانی شدن دوام باتری وجود دارد استفاده نمایید که نمونه ای از این آپشن ها شامل آپشن Smart Charge می باشد. لازم به ذکر است که این گوشی دارای هیچگونه تنظیماتی جهت سفارشی سازی این گزینه وجود نداشته و نمی توانید آن را با ساعت هشدار صبح زود و دیگر موارد تنظیم نمایید و تنها قادر به روشن و یا خاموش شدن می باشد که جز تنظیمات پیش فرض به شمار می رود.

کیفیت صدا


نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 40 پرو

هواوی میت 40 پرو دارای اسپیکرهای استریو می باشد که جز بهترین اسپیکرهای موجود در بازار محسوب می گردد. در این گوشی یکی از اسپیکرها در قسمت بالا و دیگری در قسمت پایین گوشی قرار گرفته است که شاهد هیچگونه اختلاف صدایی نخواهیم بود و صدایی که خواهید شنید از کیفیت بالایی بهره مند می باشد. کیفیتی که اسپیکرهای این گوشی دارد در قیاس با پی 40 پرو بهتر می باشد و شاهد پیشرفت بسیار در مقایسه با میت 30 پرو هستیم. نمره ای که این گوشی در زمینه کیفیت صدا در آزمایش های هفت گانه تخصصی بدست آورده است بسیار بالا می باشد و حتی اگر توسط آن به پخش صدای بلند بپردازید باز هم کیفیت بالای آن قابل مشاهده است.

سیستم عامل و رابط کاربری

هواوی میت 40 پرو دارای سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 11 می باشد. لازم به ذکر است که این گوشی از سرویس های گوگل بهره مند نبوده و در آن پلی استور وجود ندارد عدم بهره مندی این گوشی از سرویس های گوگل به دلیل رابطه نامطلوب چین و ایالات متحده می باشد. عدم وجود پلی استور هواوی را ترغیب به افزودن اپ گالری این برند نموده است که کاربران از طریق آن اپلیکیشن های دلخواه خود را دانلود و نصب نمایند. جهت باز نمودن قفل گوشی از دو روش بیومتریکی بهره گرفته شده است که شامل سنسور اسکنر اثر انگشت و تشخیص چهره 3D می باشد که از عملکرد مطلوبی برخوردار هستند. حسگر اپتیکالی که در بالای نمایشگر قرار دارد دارای سرعت بالایی می باشد که عملکردی بسیار دقیقی از خود نشان می دهد.

از ویژگی های نمایشگر هواوی میت 40 پرو می توان به ویژگی همیشه روشن (AoD) اشاره نمود که برای اینکار تصاویری در نظر گرفته شده است که انتخاب آن را می توانید از میان تصاویر انجام دهید. در این گوشی نیز می توانید قفل صفحه مجله ای بسازید که با روشن نمودن صفحه نمایش شاهد تعویض تصویر باشید. هنگام کار با این گوشی اگر انگشتان خود را از پایین به بالا بکشید خواهید دید میانبرهای سریع در دسترس قرار می گیرد. جهت دسترسی به اپلیکیشن های سیستمی و نصب شده می توانید از هوم اسکرین اقدام نمایید. به کمک گزینه ای که در تنظیمات گوشی وجود دارد قادر به تنظیم چگونگی قرارگیری برنامه خواهید بود که شامل کشویی و استاندارد می باشد. سلیقه ی شما در انتخاب این دو گزینه دخالت دارد اما هر دو توانسته اند مورد پسند کاربران قرار گیرند.

لازم به ذکر است که در EMUI قابلیت چندبرنامگی در حالت استاندارد قرار دارد و شاهد قرارگیری کارت های نرم افزاری در کناهم بصورت غلطکی هستیم. از طریق سوئیچ کننده قادر به فعال نمودن حالت تقسیم نمایشگر یا پاپ آپ در میان برنامه ها خواهید بود. گفتنی است که بیشتر برنامه ها قابلیت پشتیبانی از حالت پاپ آپ را دارا هستند که این پشتیبانی بصورت پیش فرض می باشد با وجود این موضوع ما فقط می توانیم چند نمونه از آن ها را در این حالت مشاهده نماییم.

از دیگر قابلیت های موجود در هواوی میت 40 پرو می توان به شیوه ناوبری اشاره نمود که می توان این شیوه را جز استاندارد محصولات معرفی نمود. اگر قصد برگشتن به هوم اسکرین را دارید کافیست انگشت خود را به سمت بالا بکشید و اگر قصد دارید به سوئیچ کننده میان برنامه ها بروید باید انگشتتان را به سمت بالا کشیده و اندکی نگه دارید. با کشیدن انگشت خود از کناره ها و لبه های نمایشگر به سمت داخل نمایشگر می توانید از سوئیچ کننده میان برنامه ها خارج گردید. لازم به ذکر است که شما قادر به استفاده از دکمه های ناوبری سنتی خواهید بود.

عملکرد و امتیازات بنچمارک

در این گوشی از تراشه 5 نانومتری استفاده شده است که می توان هواوی میت 40 پرو رو از نخستین گوشی هایی که از این تراشه بهره برده است معرفی نمود که همانند آیفون های 12 اپل پیشگام در این زمینه محسوب می گردد. هواوی تولید چیپست کایرین 9000 را خود انجام داده است و در این گوشی استفاده نموده است که شامل یک مودم 5G درونی می باشد که این موضوع سبب گشته تا این گوشی در این زمینه نیز نخستین باشد با وجود آنکه اپل از مودم اکسترنال استفاده نموده است. چیپست کایرین 9000 یک چیپست هشت هسته ای است که همانند تراشه های دو نسل پیش کووالکوم می باشد و می توان گفت ساختاری مشابه یکدیگر دارند و سیستم بکار برده در آن سیستم 1+3+4 می باشد. اگر بخواهیم هسته های موجود را معرفی کنیم شامل یک هسته Cortex-A77 می باشد که دارای سرعت 3.13 و دیگری چهار هسته Cortex-A77  که از سرعت 2.54 بهره مند است و چهار هسته Cortex-A77 برخوردار از سرعت 2.04 گیگاهرتز می باشد.

شاید شما نیز بدانید که کایرین از پردازنده ای برخوردار است که شیوه طراحی آن طبق شیوه طراحی پردازنده های نسل های قبل انجام گرفته است. با رونمایی از هسته های A78 به احتمال زیاد در سال بعد می توانیم شاهد استفاده از آن باشیم. با تمام این تفاسیر نمی توان به قیاس پردازنده های اگزینوس و یا کووالکوم با کایرین پرداخت. در کایرین و اگزینوس از پردازنده گرافیکی Mali G78 استفاده شده است که نقطه مشترک این دو به شمار می رود. لازم به ذکر است که کایرین از 24 هسته ARM استفاده نموده است که سرعت آن پایین می باشد. این گوشی دارای چند مدل می باشد که یکی از این مدل ها دارای رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی می باشد. گفتنی است که حالت Performance در تنظیمات باتری این گوشی وجود دارد و به استفاده از تمام پتانسیل باتری می پردازد. اگر کاربر از این حالت نیز بهره نگیرد باز شاهد عملکرد مطلوب باتری خواهیم بود.

سخت افزار دوربین


نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 40 پرو

این گوشی دارای سه لنز می باشد که این سه لنز در قاب پشتی آن دیده می شود. این سه لنز شامل لنز اصلی، تله فوتو و اولترا واید می باشد. لازم به ذکر است که دو لنز نخست قبلا هم در پی 40 پرو وجود داشته است و لنز اولترا واید لنزی جدید است که در میت 40 پرو بکار برده شده است. لنز اولترا واید 20 مگاپیکسلی می باشد و از فیلتر RGB بایر برخوردار است. لازم به ذکر است که لنز اولترا واید در پی 30 پرو نیز وجود داشته است اما سنسور آنها مشابه یکدیگر نمی باشد. لنز موجود در میت 40 پرو جز لنزهای فوق گسترده یا عریض محسوب نمی گردد و دلیل آن برخورداری از فاصله کانونی 18 میلی متر می باشد. این سنسور از نسبت بدنه 3:2 بهره مند است. گفتنی است که لنز اولترا واید موجود در میت 40 پرو از فوکوس خودکار بر روی سوژه برخوردار است. از دیگر تولیدکنندگان که از این شیوه بهره برده اند شامل شیائومی و وان پلاس می باشد. لنز اصلی میت 40 پرو 50 مگاپیکسلی می باشد که قبلا در پی 40 پرو نیز وجود داشته است. سایز هر پیکسل این لنز 1/1.28 اینچ می باشد که برخوردار از فیلتر رنگی RYYB کواد بایر می باشد که هر یک از سایز 1.22 میکرومتر می باشد. دریچه دیافراگم f/1.9 است و از فاصله کانونی 23 میلی متری بهره مند است با این تفاسیر می توان گفت تصاویر 12 مگاپیکسلی را می توان برشی کوچک از عکس های 27 میلی متری در نظر گرفت. لنز دیگری که در میت 40 پرو وجود دارد لنز تله فوتو می باشد که شاهد بکارگیری از آن در پی 40 پرو بوده ایم. فاصله کانونی این لنز 125 تا 135 میلی متر می باشد که امکان زوم کردن پنج برابری بر روی سوژه را فراهم می آورد. دریچه دیافراگمی که این لنز برخوردار است برابر با f/3.4 می باشد. با وجود بالا بودن دریچه دیافراگم این لنز و پایین بودن نسبت آن به f/3.0 لنز تله فوتو گلکسی نوت 20 اولترا اما باید در موقعیت های واقعی عملکرد آنها را مشاهده نمود. گفتنی است که از یک سنسور 12 مگاپیکسلی در قاب پشتی بهره گرفته شده است. در این مدل شاهد جایگزینی لنز اولترا واید 13 مگاپیکسلی فوکوس ثابت به جای لنز 32 مگاپیکسلی کواد بایر که دارای فوکوس خودکار بوده است هستیم. به دلیل بهره مندی از فاصله کانونی 18 میلی متری این لنز نمی توان گفت اسم این جایگزینی را می توان پسرفت نامید اما با این وجود دیدن عملکرد آن در واقعیت حائز اهمیت می باشد.


نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 40 پرو

کیفیت تصاویر گرفته شده در روز

کیفیتی که تصاویر به ثبت رسیده توسط میت 40 پرو در روز برخوردار است بسیار بالا می باشد. از دیگر ویژگی های تصاویر می توان به رنج دینامیک با عرض زیاد و گرم و باطراوت بودن رنگ ها اشاره نمود. در این تصاویر شاهد جزئیات بالا هستیم و علاوه بر آن به خوبی می توانید بافت هایی که در تصاویر وجود دارد را بصورت واقع گرایانه مشاهده نمایید. علاوه بر موارد عنوان شده میزان نویز تا حد بسیاری کاهش پیدا می کند. یکی از معایب تصاویر به ثبت رسیده توسط این گوشی سطح پیکسلی هر تصویر می باشد که این ایراد تنها زمانی که قسمت هایی با خطوط یکسره زیاد وجود دارد قابل مشاهده است. با استفاده از گزینه Master Al می توانید تصاویری از آسمان به ثبت برسانید که عمق بسیاری در قسمت های آبی رنگ آن دیده می شود و علاوه بر آن با ثبت تصاویری که درختان هستند شاهد طراوت بالای برگ ها هستیم به نوعی می توان گفت این گزینه سبب اشباع شدگی رنگ ها می گردد. این گوشی می تواند انتخاب مناسبی باشد برای افرادی که این گونه عکسبرداری را دوست دارند. با خرید این گوشی قادر به ثبت تصاویر با رزولوشن 50 مگاپیکسلی خواهید بود و علاوه بر آن از فاصله کانونی 23 میلی متری نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که تصاویری که با رزولوشن 12 مگاپیکسلی گرفته می شود دارای فاصله کانونی 27 میلی متری هستند. این قبیل تصاویر دارای جزئیات کمی بوده و نویز آن کامل مشخص می باشد. می توانید با کم نمودن حجم تصاویر با 12 مگاپیکسلی از نویزهای موجود بکاهید اما در آخر از کیفیت تصاویر کاسته خواهد شد. توسط لنز تله فوتو قادر به ثبت تصاویر باکیفیت خواهید بود که نویز در آنها بسیار کم بوده و جزئیات زیادی قابل مشاهده است و می توان گفت کاملا واقعی دیده می گردد. سنسور این لنز رنج دینامیک گسترده ای را فراهم می کند و می توانید رنگ ها را بسیار گرم و طبیعی نشان دهید که می توان گفت عکسبرداری این چنینی هدف اصلی هواوی در تولید این گوشی بوده است لنز اولترا واید جدیدترین لنزی است که در هواوی میت 40 پرو استفاده شدا است. این لنز دارای عرض زیادی نبوده و تصاویر با کیفیتی را ثبت می رساند که دلیل آن فاصله کانونی محتاطی می باشد که دارا است و همین فاصله کانونی محتاط سبب دقت بالایی داشته باشد.

کیفیت تصاویر سلفی

 

 

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 40 پرو

از طریق دوربین سلفی این گوشی می توانید تصاویری را ثبت کنید که دارای زوم سه مرحله ای می باشد. لنز این دوربین 13 مگاپیکسلی بوده که از فاصله کانونی 18 میلی متری بهره مند است. هنگامی که شما برای ثبت تصاویر سلفی از قسمت منظره یاب بهره می گیرد شاهد تنظیم گوشی بر روی حالت 0.8x می باشیم که فاصله کانونی آن را به 22 میلی متر تغییر می دهد. قابل ذکر می باشد که آپشن زوم ×1 برابر با فاصله کانونی 27 میلی متری می باشد. پیشنهاد می کنیم جهت گرفتن تصاویر سلفی از لنز اولترا واید جلویی بهره گیرید تا از طریق آن محیط اطراف سوژه نیز به خوبی ثبت گردد.

بهترین گزینه برای استفاده در شرایط عمومی گزینه 0.8x می باشد که یک گزینه پیش فرض به شمار می رود. سختگیرترین گزینه زوم ×1 محسوب می گردد که گزینه ی مناسبی است که از ویژگی های این گزینه می توان به سه مرحله ای بودن آن اشاره نمود. لازم به ذکر است که تصاویری که با دوربین سلفی به ثبت می رسد از دقت رنگ بالایی بهره مند بوده و می توان در آن هاله ای قرمز را مشاهده نمود و علاوه بر این موارد رنج دینامیک آن عریض بوده و اشکالاتی در بخش هایی که نور کمی وجود دارد قابل مشاهده است. انتخاب گزینه ×1 سبب کاهش جزئیات می گردد اما با این وجود از وضوح تصاویر کم نمی گردد. افرادی که تمایل دارند به گزینه پرتره سلفی دسترسی داشته باشند و استفاده نمایند باید از یک ترفند جهت انجام اینکار بهره گیرند که در قسمت انتخاب کننده حالت عکس برداری می توان به آن دسترسی داشت. لازم به ذکر است که استفاده از گزینه پرتره سلفی موجب عدم دسترسی شما به گزینه های بوکه می گردد. می توانید به انتخاب گزینه ×1 بصورت دستی بپردازید تا این آپشن ها برایتان در دسترس قرار گیرد.


نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 40 پرو

نظر نهایی

در این مقاله به بررسی هواوی میت 40 پرو پرداختیم و ممکن است با خود بگویید آیا صرف هزینه برای خرید یک گوشی که دوربین قدرتمند دارد می ارزد؟ بسیاری از افراد از سرویس های گوگل استفاده می کنند و خرید یک گوشی که از این سرویس ها پشتیبانی نمی کند می تواند انتخاب نامطلوبی باشد. عدم دسترسی به سرویس های گوگل بزرگترین عیب این گوشی به شمار می رود و اگر این عیب را کنار بگذاریم خواهیم دید مشکل دیگری در هواوی میت 40 پرو وجود ندارد. بهره مندی از صفحه نمایش واترفال سبب جذابیت بیشتر این گوشی شده و دقت آن را افزایش داده است. باتری بکار برده شده نیز بسیار با کیفیت بوده و دوام بالایی دارید و می توان قدرت بالای باتری را به دلیل بهره مندی از تراشه نسل بعد عنوان نمود. این گوشی به شما این امکان را می دهد که بسیار سریع به شارژ گوشی بپردازید. از دیگر ویژگی های موجود در این گوشی تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی می باشد و علاوه بر آن بکارگیری اسپیکرهای استریو نیز سبب بهتر شدن کیفیت این گوشی گردیده است. در این مقاله از کیفیت بالای دوربین این گوشی سخن گفتیم که دیگر نیازی به اینکار نمی باشد. اگر جز افرادی هستید که استفاده از یک گوشی بدون سرویس های گوگل برایتان مشکل است بهتر است اقدام به خرید آن نکنید در غیر اینصورت این گوشی می توانید انتخاب مطلوبی براتیان باشد اگر بتوانید با این نقص خود را سازگار نموده و به آینده ای که هواوی دارد خوش بین باشید.


نظرات کاربران