معرفی بهترین گوشی‌های موبایل سامسونگ

بهترین گوشی‌های سامسونگ در سال 2022

نام سامسونگ همواره در فهرست برترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند درخشیده است. تعدادی از بهترین گوشی‌های برند سامسونگ در مقایسه با هم‌نسل‌های خود بهترین محصولات موجود در بازار هستند و تعدادی هم قابلیت رقابت بسیار بالایی با بهترین‌ها دارند. در مجموع، نام سامسونگ با بهترین‌ها عجین شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال 2022 آشنا شوید.

فهرست برترین گوشی‌های برند سامسونگ در سال 2022

مهم نیست که کدام مدل نظر شما را جلب کرده است، مهم این است که انتخاب بهترین گوشی سامسونگ به انتظار شما از گوشی همراهتان و بودجه خرید مد نظر بستگی دارد. اما یک نکته را همواره در نظر داشته باشید، در میان محصولات سامسونگ همیشه گزینه‌ای برای شما با هر سلیقه و بودجه‌ای وجود دارد. با این حال، شناخت بهترین موبایل‌های سامسونگ در سال 2022 برای تمام خریداران و هواداران این برند ضروری است. شما به این ترتیب می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر و صحیح‌تر داشته باشید، پس در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

 

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا (Samsung Galaxy S22 Ultra)

آیا به دنبال پرچم‌دار موبایل‌های سامسونگ می‌گردید؟ حال که با گلکسی اس 22 اولترا آشنا می‌شوید، دیگر لازم نیست جستجوی خود را ادامه دهید. این موبایل در واقع ستاره درخشان سامسونگ در بازار موبایل به شمار می‌آید.

 

طراحی جدید و پیچیده این موبایل آن را از سایر گوشی‌های سری S22 متمایز می‌سازد. این طراحی چشم‌نواز زمانی تفاوت‌های خود را بیشتر به رخ می‌کشد که با رنگ‌های زیبا و ظریف استفاده شده تلفیق می‌شوند. برخلاف مدل‌های پیشین خود، Galaxy S22 Ultra با قلم S عرضه می‌شود که جای آن در بدنه موبایل به صورت مخفی تعبیه شده است.

 

اگر مشتاق گوشی‌های هوشمند قدرتمند و زیبا هستید، این موبایل بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید در سال 2022 خریداری کنید. گلکسی اس 22 اولترا محصولی برای انجام امور کاری، بازی یا مدیریت امور روزمره است. همچنین، باتری قدرتمند 5000 mAh این گوشی تمام نگرانی‌های شما در مورد اتمام زودهنگام باتری را برطرف می‌سازد.

 

در مجموع، با توجه به مشخصات این موبایل نسبت به سایر گزینه‌ها، می‌توان Galaxy S22 Ultra را یک گوشی فوق‌العاده قلمداد کرد. این محصول انتظارات هوادارانی را که می‌خواهند بهترین موبایل سامسونگ را داشته باشند، به طور کامل برآورده می‌سازد.
 

نمایشگر 6.8 inches
نسخه اندروید Snapdragon 8 Gen 1 / Exynos 2200
پردازنده 8GB, 12GB
دوربین Android 12 with One UI 4.1
رم 108MP wide, 12MP ultrawide, 2 10MP telephoto (rear); 40MP (front)
فضای ذخیره‌سازی 128GB, 256GB, 512GB, 1TB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا

 


بررسی گوشی a14


سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس (Samsung Galaxy S22 Plus)

گلکسی اس 22 پلاس یکی دیگر از پرچم‌داران سامسونگ در سال 2022 به حساب می‌آید. با این حال، ویژگی‌های مشترک بیشتری با گلکسی اس 22 استاندارد دارد. بنابراین، اگر قصد خرید مدل پریمیوم گلکسی اس در سال 2022 را دارید، این گوشی انتخابی صحیح خواهد بود.

 

موبایل Galaxy S22 Plus به یک نمایشگر 6.6-inch مجهز شده که هر تصویر یا فیلمی را با کیفیت بالا نمایش می‌دهد. دوربین این موبایل نیز شامل سنسور اصلی 50MP، سنسور تلفوتو 10MP (که زوم نوری 3x را ارائه می‌دهد) و اولترا واید 12MP می‌شود. به این ترتیب ظرفیت دوربین آن را می‌توان ایده‌آل خواند. توجه داشته باشید که دوربینی با این مشخصه‌ها به ویژه برای عکاسی پرتره فوق‌العاده است.

 

این محصول سامسونگ در رنگ‌های متنوعی نیز عرضه شده است. بنابراین، می‌توانید رنگ دلخواه خود را با توجه به تنوع رنگ آن انتخاب کنید. علاوه بر این، در این مدل از سری S سامسونگ نیز از شارژ 45W برخوردار خواهید بود.

 

با این حال، Samsung Galaxy S22 Plus یک گوشی نسبتاً گران‌قیمت است. پس نمی‌توانیم آن را در فهرست مقرون به صرفه‌ترین محصولات سامسونگ قرار دهیم. اما به نظر می‌رسد که انتخابی مطمئن برای برخورداری از امکانات پیشرفته سامسونگ باشد.
 

نمایشگر 6.6 inches
نسخه اندروید Snapdragon 8 Gen 1, Exynos 2200
پردازنده 8GB
دوربین Android 12 with One UI 4.1
رم 50MP wide, 12MP ultrawide, 10MP telephoto (rear); 10MP (front)
فضای ذخیره‌سازی 128GB, 256GB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس

 

سامسونگ گلکسی اس 22

این محصول از نظر مواد بکار رفته و طراحی بسیار چشم‌نواز است. علاوه بر زیبایی و دوام بالا، Galaxy S22  به قدرتمندترین سخت‌افزارها و جدیدترین اندروید 12 با نرم‌افزار 4.1 یو آی مجهز شده است. این موبایل در چهار رنگ مختلف تولید و عرضه شده که عبارتند از مشکی، سفید، صورتی طلایی و سبز. تمام رنگ‌های موجود نه تنها بسیار زیبا هستند، بلکه با توجه به استفاده از آلومینیوم آرموس، زیبایی ماندگاری نیز خواهند داشت.

 

نمایشگر 6.1-inch این محصول نیز ظاهری چشم‌نواز دارد و در واقع تمام ویژگی‌های مورد انتظار بهترین گوشی‌های برند سامسونگ را داراست. شما می‌توانید از این گوشی برای انجام هر کاری، از بازی گرفته تا ویرایش تصویر، استفاده کنید.

 

سامسونگ گلکسی اس 22 گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسی هم به حساب می‌آید. تمام ویژگی‌های مختلفی را که برای عکاسی حرفه‌ای نیاز دارید با این موبایل در اختیار خواهید داشت. با این حال، شاید کاربران انتظار طول عمر بالاتری را برای این گوشی داشتند، هرچند که استفاده مجدد سامسونگ از شارژ 45W به محبوبیت تمام گزینه‌های سری S این برند می‌افزاید.
 

نمایشگر 6.1 inches
نسخه اندروید Snapdragon 8 Gen 1
پردازنده 8GB, 12GB
دوربین Android 12, One UI 4.1
رم 50MP main, 12MP ultrawide, 10MP 3x telephoto; 10MP front
فضای ذخیره‌سازی 128GB, 256GB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی اس 22

 

سامسونگ گلکسی زی فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3)

اگر می‌خواهید یکی از بهترین گوشی‌های برند سامسونگ را داشته باشید، این گوشی تاشو را انتخاب کنید که یکی از اعضای برجسته این گروه از تکنولوژی‌های پیشرفته نیز به حساب می‌آید. سامسونگ با این موبایل نشان داده است که موبایل‌های تاشو محصولاتی با کارایی بالا هستند. شما می‌توانید از گلکسی زی فولد 3 هم به عنوان موبایل و هم تبلت استفاده کنید، که تجربه‌ای بسیار جذاب خواهد بود.

 

علاوه بر این، طول عمر باتری و سیستم عامل این گوشی هوشمند از بهترین‌ها هستند. از نظر دوربین نیز اگرچه Galaxy Z Fold 3 بهترین گزینه موجود در بازار نیست، اما از لنزهای مرکزی قدرتمندی برای ساخت آن استفاده شده است.

 

سامسونگ در اقدامی خوب تعداد بیشتری از توسعه دهندگان نرم‌افزار را به تولید نرم‌افزار برای گلکسی زی فولد 3 ترغیب و متقاعد ساخته است. به همین دلیل، می‌توانید از نرم‌افزارهای محبوبی مانند TikTok و Spotify نیز روی این موبایل بهره ببرید.

 

البته گلکسی زی فولد 3 گزینه‌ای ارزان قیمت نیست و باید بودجه بالایی را برای خرید آن اختصاص دهید. اما اگر می‌خواهید از یک گوشی تاشوی باکیفیت لذت ببرید، این موبایل بهترین گزینه موجود در بازار به شمار می‌آید.
 

نمایشگر 7.6 inches (inner), 6.2 inches (outer)
نسخه اندروید Snapdragon 888
پردازنده 12GB
دوربین Android 11 with One UI 3.1
رم 12MP wide, 12MP ultra, 12MP telephoto (rear), 10MP (front), 4MP 
فضای ذخیره‌سازی 256GB, 512GB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی زی فولد 3

 

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا (Samsung Galaxy S21 Ultra)

این گوشی هوشمند پرچم‌دار محصولات سامسونگ در سال 2021 بوده است. در واقع، در این نسل بود که سامسونگ برای اولین بار قابلیت پشتیبانی از قلم S را به گوشی‌های سری S خود افزود. این یعنی می‌توانید از بهترین فیچر سری گلکسی نوت نیز بهره‌مند شوید.

 

اما حتی بدون این ویژگی هم Galaxy S21 Ultra همچنان یکی از بهترین گوشی‌های برند سامسونگ به حساب می‌آید. با خرید این محصول خواهید توانست از دوربینی قدرتمند با قابلیت زوم 10x بهره‌مند شوید. واقعیت این است که تعدادی از افراد هنوز هم معتقدند اس 21 اولترا بهترین دوربین را در بین محصولات سامسونگ دارد، حتی با وجود گلکسی اس 22 اولترا در بازار.

 

این موبایل ظاهری چشم‌نواز دارد و طراحی و رنگ‌بندی آن بسیار بهتر از گلکسی اس 20 است. در مورد نمایشگر هم باید گفت که با این گوشی هوشمند سامسونگ بود که کاربران برای اولین بار توانستند از رزولوشن QHD+ و نرخ تازه‌سازی 120Hz به طور همزمان بهره‌‌مند شوند. این نمایشگر نه تنها یکی از گران‌ترین نمایشگرهای سامسونگ، بلکه یکی از بهترین‌های این برند نیز به شمار می‌آید.

 

علاوه بر موارد بالا، Galaxy S21 Ultra سامسونگ از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. همین ویژگی‌ها در کنار قدرت بالاست که خرید این موبایل را ارزشمند می‌سازد، هرچند که مقداری هم گران باشد.
 

نمایشگر 6.8 inches
نسخه اندروید Snapdragon 888 / Exynos 2100
پردازنده 12GB, 16GB
دوربین Android 11
رم 108MP, 10MP, 10MP, 12MP (rear), 40MP (front)
فضای ذخیره‌سازی 128GB, 256GB, 512GB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

 

سامسونگ گلکسی ای 52 فایو جی (Samsung Galaxy A52 5G)

اگر قصد خرید یک گوشی با تعدادی از فیچرهای پیشرفته را دارید، بهتر است نیم‌نگاهی به این موبایل سامسونگ اندازید. با خرید Galaxy A52 5G نه تنها از یک نمایشگر 6.5-inch ابر AMOLED بهره‌مند می‌شوید، بلکه می‌توانید از نرخ تازه‌سازی 120Hz نیز لذت ببرید.

 

در صورتی که قصد عکاسی دارید، انتخابی بهتر در بازه قیمتی این گوشی نخواهید داشت. به کمک لنز اصلی 64MP گلکسی ای 52 نسل پنجم می‌توانید تصاویری زیبا از افراد و مناظر تهیه کنید. همچنین، دوربین جلو 32MP این موبایل امکان سلفی گرفتن با کیفیت بالا را نیز برای کاربران فراهم می‌کند.
 

نمایشگر 6.5 inches
نسخه اندروید Snapdragon 750G
پردازنده 6GB
دوربین Android 11 with One UI 3
رم 64MP, 12MP, 5MP and  5MP (Rear); 32MP (Front)
فضای ذخیره‌سازی 128GB, 256GB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی ای 52 فایو جی

 

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا (Samsung Galaxy Note 20 Ultra)

گلکسی نوت 20 اولترا یکی از بهترین گوشی‌های برند سامسونگ اما یکی از گران‌ترین محصولات این برند نیز به حساب می‌آید. با وجود قیمت بالا، بسیاری از کاربران معتقدند که دوربین اصلی 108MP، پریسکوپ 12MP و اولترا واید 12MP از فیچرهایی هستند که به این موبایل ارزش می‌دهند.

 

اما ویژگی‌های چشمگیر Galaxy Note 20 Ultra به اینجا ختم نمی‌شود. قلم نوک سوزنی S نیز یکی دیگر مشخصه‌های متمایز کننده آن است. یکی از مزایای برخورداری از این ویژگی امکان سینک کردن ضبط صدا با یادداشت‌های دست‌نوشته خود شماست.

 

این موبایل همچنین قدرت بسیار بالایی دارد که شامل 12GB رم و پردازنده Snapdragon 865 می‌شود. علاوه بر این، امکان 5G، فضای ذخیره‌سازی بالا، طراحی چشم‌نواز، باتری حجیم و غیره را خواهید داشت. بنابراین، این همان گوشی هوشمندی است که به دنبالش می‌گشتید. البته باید اقرار کرد که قیمت نوت 20 اولترا بالاست، اما برای وسیله‌ای که می‌توانید تا چند سال بدون هیچ مشکلی به طور روزانه از آن استفاده کنید، منطقی به نظر می‌رسد.
 

نمایشگر 6.9 inches
نسخه اندروید Snapdragon 865 Plus / Exynos 990
پردازنده 12GB
دوربین Android 10
رم 108MP, 12MP, 12MP (Rear), 10MP (Front)
فضای ذخیره‌سازی 128GB, 256GB, 512GB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

 

سامسونگ گلکسی اس 21 اف ای (Samsung Galaxy S21 FE)

شما مجبور به پرداخت قیمت بالا برای خرید گوشی‌های گلکسی اس 21 نیستید. گلکسی اس 21 اف ای یکی از بهترین گوشی‌های برند سامسونگ است که قیمتی پایین‌تر از گلکسی اس 21 دارد. این انتخاب امکان بهره‌مندی از پردازنده Snapdragon 888، نمایشگر پرقدرت و دوربین‌های باکیفیت را برای شما فراهم می‌کند.

 

البته تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. برای مثال، سامسونگ رم کمتری روی این محصول خود قرار داده است و نرخ تازه‌سازی آن با نمایشگر 6.4-inch منطبق نیست. باید این کار را به صورت دستی انجام دهید که می‌تواند تأثیراتی منفی روی باتری داشته باشد.

 

با وجود این، با خرید Galaxy S21 FE تمام ویژگی‌های دیگر سامسونگ را در اختیار خواهید داشت. البته اختلاف قیمت اس 21 اف ای و گلکسی اس 22 تنها 100 دلار (این نرخ در ایران با توجه به قیمت دلار و شرایط بازار می‌تواند متفاوت باشد) است، اما انتخاب گزینه ارزان‌تر و در عین حال باکیفیت می‌تواند برای بسیاری از خریداران جذاب باشد.
 

نمایشگر 6.4 inches
نسخه اندروید Snapdragon 888
پردازنده 6GB, 8GB
دوربین 12 with One UI 4
رم 12MP main, 12MP ultrawide, 8MP telephoto (Rear), 32MP (Front)
فضای ذخیره‌سازی 128GB, 256GB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی اس 21 اف ای

 

سامسونگ گلکسی اس 21 (Samsung Galaxy S21)

سامسونگ گلکسی اس 21 مدل پایه و ارزان‌ترین موبایل سری اس 21 سامسونگ است. اما، در کنار قیمت ارزان‌تر، دلایل زیادی را می‌توان برای خرید این گوشی هوشمند نام برد.

 

لنزهای سه‌گانه این موبایل از تطبیق‌پذیری بسیار بالایی برخوردارند. برای مثال، می‌توان به لنزهای سه هسته‌ای اشاره کرد که همان چیزی است که از یک گوشی هوشمند پیشرفته انتظار می‌رود (لنز اصلی، تلفوتو و اولترا واید). تمام لنزها عملکرد با کیفیت بسیار بالایی دارند.

 

در میان سایر ویژگی‌های این محصول، که هنوز هم یکی از بهترین گوشی‌های برند سامسونگ است، می‌توان به این موارد اشاره کرد: قدرت بالا، طول عمر بالای باتری و نمایشگر AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120Hz. بنابراین، اگر به دنبال یک گوشی گران‌قیمت بسیار قدرتمند نیستید، سامسونگ اس 21 گزینه ایده‌آلی برای شماست.

 

موبایل Galaxy S21 در واقع یک پله از مدل‌های دیگر ارزان‌تر است. اما، برای دستیابی به این قیمت، در تولید آن از رزولوشن پایین‌تر (Full HD+ در برابر QHD+) استفاده شده است. همچنین، طراحان شرکت سامسونگ برای ساخت پشت این موبایل به جای شیشه (glass) از گلستیک (Glasstic) بهره برده‌اند.
 

نمایشگر 6.2 inches
نسخه اندروید Snapdragon 888 / Exynos 2100
پردازنده 8GB
دوربین Android 11
رم 12MP, 64MP, 12MP (Rear), 10MP (Front)
فضای ذخیره‌سازی 128GB, 256GB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی اس 21

 

سامسونگ گلکسی زی فلیپ 3 (Samsung Galaxy Z Flip 3)

این محصول اولین موبایل تاشوی "مقرون به صرفه" به حساب می‌آید. گلکسی زی فلیپ 3 در واقع یک وسیله جیبی راحت است که می‌توانید به سادگی آن را حمل کنید.

 

البته باید به این نکته اشاره کنیم که باتری این گوشی طول عمر بالایی ندارد. در برخی آزمایش‌ها نشان داده شده است که با یک بار شارژ تنها به مدت 6 ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید. در تولید این موبایل همچنین از لنزهای تلفوتو استفاده نشده است، در حالی که سایر محصولات این بازه قیمتی از این امکانات برخوردارند.

 

با وجود این، Galaxy Z Flip 3 یک گوشی هوشمند نوآورانه است. و همین مشخصه ما را بر آن داشت تا این محصول را نیز در بین بهترین گوشی‌های برند سامسونگ قرار دهیم.

 

در صورتی که Galaxy Z Flip 3 Bespoke Edition را انتخاب کنید، گزینه‌ای حتی بدیع‌تر را خریداری کرده‌اید. این گوشی امکان انتخاب رنگ‌های فریم و نیز پنل جلو و پشت را به کاربران می‌دهد. در مجموع، 49 رنگ برای انتخاب وجود دارند. در مجموع باید گفت که گلکسی زی فلیپ 3 یک گوشی هوشمند تاشوی بسیار مطلوب است.
 

نمایشگر 6.7 inches (inner), 1.9 inches (outer)
نسخه اندروید 11 with One UI 3.1
پردازنده Snapdragon 888
دوربین 108MP wide, 12MP ultrawide (Rear), 10MP (Front)
رم 8GB
فضای ذخیره‌سازی 128GB, 256GB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی زی فلیپ 3

 

سامسونگ گلکسی ای 90 فایو جی (Samsung Galaxy A90 5G)

این گوشی هوشمند ارزان‌ترین گزینه برای بهره‌مندی از اتصال 5G به کمک محصولات سامسونگ و در بازار به طور کلی است. البته طراحان این موبایل تعدادی از مشخصه‌ها را حذف کرده‌اند تا بتوانند محصول خود را با قیمت پایین عرضه کنند. برای مثال، می‌توان به عدم ضدآب بودن یا عدم قابلیت شارژ بی‌سیم اشاره کرد.

 

با وجود این، Galaxy A90 5G همچنان یکی از بهترین گوشی‌های برند سامسونگ موجود در بازار است. این موبایل در کنار پشتیبانی از 5G به پردازنده Snapdragon 855 مجهز شده است که رضایت اغلب کاربران را جلب می‌کند.

 

علاوه بر نمایشگر 6.7-inch این گوشی، که ظاهری برازنده و زیبا به آن بخشیده است، باید به لنزهای سه‌گانه دوربین عقب نیز اشاره کنیم که کیفیتی رضایت‌بخش دارند.

 

نمایشگر 6.7 inches
نسخه اندروید Snapdragon 855
پردازنده 8GB, 12GB
دوربین 48MP f/2.0, 8MP f/2.2, 5MP f/2.2 (Rear), 32MP f/2.0 (Front)
رم 6GB, 8GB
فضای ذخیره‌سازی 128GB

جدول مشخصات سامسونگ گلکسی ای 90 فایو جی

 

جمع‌بندی

سامسونگ تعدادی از بهترین‌های بازار موبایل را به بازارهای جهانی عرضه می‌کند. با وجود این، بعضی از محصولات این برند بر سایر تولیدات خود این برند برتری دارند که در اینجا تعدادی از آن‌ها را معرفی کردیم. در پایان باید بگوییم که هر کدام از محصولات یادشده در این نوشتار را که انتخاب کنید، در واقع انتخابی صحیح انجام داده‌اید. دلیل این است که هر کدام از بهترین گوشی‌های برند سامسونگ به امکانات پیشرفته‌ای مجهز هستند و کاربران می‌توانند در صورت تمایل تا چند سال متوالی از آن‌ها استفاده کنند.


نظرات کاربران