معرفی بهترین گوشی گیمینگ ارزان در بازار

بهترین گوشی گیمینگ ارزان در بازار

امروزه گیمینگ یکی از مولفه‌های مورد توجه در تولید و خرید تلفن‌های همراه است؛ درنتیجه بخش قابل توجهی از بازار مشتریان به دنبال گوشی برای بازی هستند. در این مقاله سعی شده به بهترین گوشی‌های گیمینگ ارزان پرداخته شود. تا پایان همراه ما باشید.

فهرست گوشی‌های گیمینگ ارزان

شاید تا ده سال قبل داشتن یک بازی سنگین روی گوشی معنا نداشت و برای بازی نیاز به خرید کامپیوتر گیمینگ یا کنسول بازی بود؛ اما امروزه انواع مختلفی از بازی‌ها و گوشی مخصوص گیم در هر قیمت و انواع سیستم عامل‌ها وجود دارد. در این مقاله دنبال بهترین گوشی گیمینگ ارزان هستیم و سعی می‌کنیم شما را با انواع برندهای این حوزه آشنا کنیم.

قیمت روز گوشی های موبایل را در سایت ایمالز مشاهده کنید!

موتورولا موتو جی 5G

Motorola Moto G 5G با حذف بعضی از امکانات مدل پلاس قیمت نسبتا کم‌تری دارد ولی این دو گوشی عملا تشابه‌های زیادی با یکدیگر دارند. نمایشگر 6.7 اینچی موتو جی 5G از نوع پنل LCD با وضوح FHD+ است.

 

موتو جی 5جی با داشتن بدنه‌ای از جنس پلاستیک با وزن 212 گرم نسبتا سنگین است. دلیل آن نمایشگر بزرگ و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی است. باتری موتو جی 5 G شارژدهی خوبی دارد اما در زمینه سرعت شارژ نیازمند مدت زمان زیادی است.

 

عملکرد موتو جی 5جی در انجام کار‌های روزمره و اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی متوسط خوب است. تراشه اسنپ دراگون 750 G در سخت‌افزار این گوشی جور این عملیات پردازشی را متحمل می‌شود. این گوشی در دو نسخه 64 گیگابایتی با حافظه رم 4 گیگابایت و 128 گیگابایتی با حافظه رم 6 گیگابایت با قیمتی نزدیک به 6 میلیون تومان در بازار موجود است.

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل را در این مطلب بخوانید!
 

Motorola Moto G 5G

 

برای اطلاع از قیمت روز گوشی های موتورولا کلیک کنید!

موتورولا موتو جی 5 G پلاس

Motorola Moto G 5G Plus  در حدود دو میلیون تومان گران‌تر از مدل معمولی این گوشی است. صفحه نمایشگر این گوشی با نرخ نوسازی 90 هرتزی و میزان روشنایی بیشتر نسبت به موتو جی 5جی برتری دارد. البته این دو عامل باعث می‌شوند شارژدهی باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی در مقایسه با موتو جی 5G  کم‌تر باشد.

 

موتو جی 5G  پلاس از اسنپدراگون 765 بهره می‌برد و روی‌هم‌رفته تجربه گیمینگ در این گوشی تجربه مناسبی است؛ چون که مانند همه گوشی‌های موتورولا برای بهبود تجربه گیمینگ از سرویس موتو گیم تایم (Moto Gametime) استفاده کرده است. به‌لطف این سرویس می‌توانید نوتیفیکیشن‌های خود را در هنگام بازی خاموش کنید و همچنین امکان ضبط بازی را داشته باشید.

 

گوشی موتورولا موتو جی 5G  پلاس در سه نسخه 64 گیگابایتی با حافظه رم 4 گیگابایت، 128 گیگابایتی با حافظه رم 6 گیگابایت و 256 گیگابایتی با حافظه رم 8 گیگابایت در بازار موجود است. همچنین اگر حافظه داخلی کافی نبود می‌توانید به جای سیم‌کارت دوم با استفاده از حافظه MicroSD  ظرفیت حافظه گوشی را افزایش دهید.

 

شیائومی پوکو ام 3

Xiaomi Poco M3 با قیمت نزدیک به 4 تومان در بازار موجود است. طبیعتا با این قیمت کیفیت ساخت آن از نسخه‌های دیگر پایین‌تر است. طراحی خاص شیشه‌ای در پشت بدنه پلاستیکی این گوشی ظاهر متفاوتی به آن داده است. پنل نمایشگر این گوشی با ابعاد 6.53 اینچ از نوع LCD است و از رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل برخوردار است. جک 3.5 میلی‌متری هدفون و دو اسپیکر استریو در پایین و بالای گوشی از دیگر امکانات این گوشی هستند.

 

پوکو ام 3 از تراشه اسنپدراگون 662 استفاده می‌کند. اگر بازی‌ها را در تنظیمات گرافیکی Low قرار بدهید در کار با این پردازنده نرخ فریم خوب و یکپارچه‌ای را خواهید داشت. پوکو ام 3 در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی با حافظه رم 4 یا 6 موجود است و نسخه دلخواه خود را می‌توانید انتخاب کنید. ضمنا می‌توانید با استفاده از جایگاه اختصاصی MicroSD حافظه گوشی را ارتقا دهید.

 

باتری بزرگ 6000 میلی‌آمپرساعتی در این گوشی شارژدهی بسیار خوبی دارد اما همان‌قدر که دیر خالی می‌شود برای پرکردن هم به زمانی تقریبا 3 ساعته نیاز دارید.
 

Xiaomi Poco M3

قیمت گوشی های شیائومی را در سایت ایمالز مشاهده کنید!

شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

Xiaomi Poco X3 Pro  در یک نگاه یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ و محیط کاربری روان است که از تراشه خوبی هم استفاده می‌کند. در کنار همه این‌ها هزینه زیادی هم بابت آن پرداخت نمی‌کنید. نمایشگر پوکو ایکس 3 پرو از نوع LCD با اندازه 6.67 اینچی است و وضوح 1080 در 2400 پیکسلی دارد. نرخ نوسازی 120 هرتزی پوکو ایکس 3 پرو با این قیمت نقطه قوت نمایشگر آن است.

 

تراشه میان‌رده اسنپدراگون 732G قدرت لازم را برای اجرای بازی‌های اندروید دارد. پوکو ایکس 3 پرو در دو نسخه با حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی به بازار عرضه شده است. در نسخه 128 گیگابایتی می‌توانید یکی از حافظه‌های رم 6 یا 8 را انتخاب کنید اما برای نسخه 64 گیگابایتی تنها حافظه رم 6 گیگابایتی موجود است. اگر قصد استفاده از سیم‌کارت دوم را ندارید می‌توانید از MicroSD برای افزایش حافظه گوشی استفاده کنید.

 

پوکو X3 پرو با یک باتری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپرساعت و با شارژر ۳۳ واتی در زمینه شارژدهی عملکرد خوبی دارد و در 80 دقیقه می‌توانید باتری را کامل شارژ کنید.

راهنمای خرید سریعترین گوشی های موجود در بازار را در این مقاله بخوانید! 

شیائومی می 10 لایت

Xiaomi MI 10 Lite 5G از طراحی مدرنی یرخوردار است. این گوشی خوش‌دست و سبک از یک نمایشگر 6.57 اینچی بهره می‌برد که نرخ نوسازی استاندارد آن 60 هرتز است. پنل AMOLED و وضوح FHD+ از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این محصول هستند که برچسب قیمت 7 میلیون تومانی خورده است.

 

باتری با ظرفیت 4160 میلی‌آمپرساعتی انرژی گوشی را تامین می‌کند و در کل شارژدهی و زمان شارژ این باتری مناسب است.

 

در بخش سخت‌افزاری می 10 لایت از تراشه اسنپدراگون 764 جی استفاده شده است. این تراشه می‌تواند تمام انتظارات کاربران را هم در انجام کار‌های روزمره و هم در اجرای بازی‌های سنگین برآورده کند. می 10 لایت همچنین در سه نسخه موجود است. در نسخه 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی، 6 گیگابایت حافظه رم و در نسخه 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم قابل استفاده است. توجه کنید می 10 لایت درگاه حافظه خارجی ندارد به همین دلیل نسخه‌های 128 یا 256 گیگابایتی این گوشی بیش‌تر توصیه می‌شوند.

 

این گوشی همچنین از شبکه ارتباطاتی 5G هم پشتیبانی می‌کند.
 

Xiaomi MI 10 Lite 5G

برای اطلاع از بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی این مطلب را بخوانید!

شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس

Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max از نمایشگر 6.67 اینچی با پنل Super AMOLED و وضوح 1080 در 2400 پیکسلی با نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می‌کند. این قابلیت‌ها در صفحه نمایش متعلق به رده گوشی‌های پرچم‌دار است اما در این گوشی با قیمتی مناسب‌تر عرضه می‌شود. این نمایشگر نرخ نمونه‌گیری لمسی 240 هرتزی هم دارد تا کاربران تجربه یک محیط کاربری روان را در کار با این گوشی اقتصادی داشته باشند.

 

تراشه این گوشی اسنپدراگون 732 G است که با دو نسخه حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت همراه است. نسخه 128 گیگابایتی این گوشی با حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی عرضه می‌شود ولی در نسخه 64 گیگابایتی فقط رم 6 گیگابایت را می‌توانید انتخاب کنید. تمام نسخه‌های نوت 10 پرو مکس از حافظه MicroSD پشتیبانی می‌کنند. این گوشی همچنین از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند.

 

باتری ردمی نوت 10 پرو مکس، 5020 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد، اما از شارژدهی کم‌تری برخوردار بوده و علت آن با نمایشگر 120 هرتزی مرتبط است.

 

شیائومی می 11 لایت

Xiaomi MI 11 Lite با ضخامت 6.8 میلی‌متر و وزن 157 گرم یکی گوشی خوش‌دست و سبک است. در ساخت می 11 لایت از شیشه استفاده شده است. در نمایشگر این گوشی پنل Super AMOLED با وضوح 1080 در  2400 پیکسل، پشتیبانی از HDR10 و نرخ نوسازی 90 هرتزی لحاظ شده است.

 

پردازش نرم‌افزاری در می 11 لایت با تراشه اسنپدراگون 732 G صورت می‌گیرد که عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد. این سیستم سخت‌افزاری در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها هیچ مشکلی ندارد و بازی‌های محبوبی مثل کال آف دیوتی موبایل با تنظیمات گرافیکی High و نرخ فریم Max و 60 فریم در ثانیه قابل اجراست. نسخه 128 گیگابایتی با حافظه رم 8 گیگابایت این گوشی حدود 8 میلیون تومان قیمت دارد.

 

باتری این گوشی از نوع لیتیوم-پلیمر و 4250 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. شارژر 33 واتی همراه این گوشی می‌تواند در مدت یک ساعت آن را به‌طور کامل شارژ کند.

 

همچنین اگر اتصال به شبکه 5 G برایتان مهم است مدل 5 G این گوشی هم در بازار وجود دارد که در آن پردازنده اسنپدراگون 780G استفاده شده و حدود دو میلیون تومان از این مدل گران‌تر است.
 

Xiaomi MI 11 Lite

 

شیائومی می 10T

Xiaomi MI 10T 5G در  سپتامبر سال 2020 میلادی معرفی شده و اکثر امکانات نسخه می 10 را با قیمتی قابل قبول داراست. این گوشی با امکاناتی شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار با قیمت نزدیک به 9 میلیون تومان عرضه شده است.

 

مهم‌ترین مزیت این گوشی تراشه پرچم‌دار آن یعنی اسنپدراگون 865 است که به این مدل توانایی‌های بالایی بخشیده است. همچنین نمایشگر 144 هرتزی این محصول با استفاده از حالت Adaptive sync عمکلرد خوبی دارد. به‌عنوان مثال در بازی‌های آسفالت 9 و کال آف دیوتی با بالاترین حالت گرافیکی می‌تواند حداقل نرخ فریم 60 فریم در ثانیه را ثبت کند. می 10 تی در دو نسخه با 6 و 8 گیگابایت رم ارائه شده ولی از در گاه MicroSD بی‌بهره است و باید به حافظه داخلی 128 گیگابایتی اکتفا کنید.

 

این گوشی همچنین از یک باتری با ظرفیت بالای 5000 میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند و شارژدهی خوبی دارد.

 

پوکو اف 3

Xiaomi Poco F3 با تراشه اسنپ دراگون 870 و پردازنده گرافیکی Adreno 650 قادر است سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی را با بالاترین تنظیمات گرافیکی بدون هیچ اشکالی اجرا کند. پوکو اف 3 در دو نسخه 128 و  256 گیگابایتی با حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی قابل تهیه است. هرچند این مدل از حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

 

این گوشی نزدیک به یک‌چهارم قیمت گوشی‌های پرچم‌دار با همین قدرت را دارد و چیزی در حدود 9 میلیون تومان می‌ارزد. نمایشگر 6.67 اینچی این گوشی با محافظ گوریلا گلس 5، پنل AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی و پشتیبانی از HDR10+ از نقاط قوت بارز آن به حساب می‌آید.

 

ظرفیت باتری پوکو اف 3 برابر با 4520 میلی‌آمپرساعت است و با شارژر 33 واتی در کنار آن می‌توان در کم‌تر از یک ساعت این باتری را کاملا شارژ کرد.
 

 Xiaomi Poco F3

 

سامسونگ گلکسی M51

Samsung Galaxy M51 در اولین نگاه با باتری بسیار بزرگ 7000 میلی‌آمپرساعتی نظر شما را جلب می‌کند. در کنار این باتری نمایشگر 6.7 اینچی با پنل   Super AMOLED، وضوح 1080 پیکسلی و رنگ‌پردازی عالی قرار دارد. نرخ‌ نوسازی این نمایشگر 60 هرتز است.

 

پردازش در ام51 با تراشه اسنپدراگون 730 G انجام می‌شود که در کل عملکرد آن برای کار‌های روزمره و اجرای بازی‌ها با تنظیمات متوسط قابل قبول است. این گوشی در دو نسخه با رم‌های 6 و 8 گیگابایتی موجود بوده و حافظه داخلی این گوشی در هر دو نسخه 128 گیگابایت است. درگاه اختصاصی برای حافظه MicroSD هم در این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

سامسونگ گلکسی A52

Samsung Galaxy A52 با قیمتی مناسب عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. این گوشی با طراحی جدید و کیفیت بالای ساخت دارای ظاهر متمایزی است. نمایشگر A52 با پنل AMOLED و نرخ نوسازی 90 هرتزی از توانایی‌های بالایی برخوردار است؛ اما این گوشی حالت Adaptive sync ندارد؛ در نتیجه اگر گوشی را در حالت 90 هرتزی قرار دهید مدت شارژدهی باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی آن کم‌تر می‌شود.

 

تراشه گوشی سامسونگ گلکسی A52 اسنپدراگون 720 جی است و دو مدل رم 6 و 8 گیگابایتی سیستم سخت‌افزاری آن را تکمیل می‌کنند. بازی‌های محبوب گوشی مثل پابجی موبایل و کال آف دیوتی موبایل با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم بالای 30 فریم بر ثانیه به‌راحتی قابل اجرا هستند.

 

مدل A52 5G از اسنپ دراگون 750 جی استفاده می‌کند و نمایشگر آن 120 هرتزی است و قیمت بالاتری هم دارد.
 

A52 5G

قیمت روز انواع گوشی سامسونگ را در سایت ایمالز مشاهده کنید!

سامسونگ گلکسی A42 مدل 5G

 Samsung Galaxy A42 5G یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های موجود متصل به شبکه 5 G است که در حال حاضر در بازار به فروش می‌رسد. نمایشگر 6.6 اینچی این مدل از پنل AMOLED استفاده می‌کند. رزولوشن آن در حد 720 در 1600 پیکسل است و همچنین وضوح حداقلی FHD+ را ارائه می‌دهد.

 

طراحی متفاوت در بدنه پلاستیکی این گوشی به آن ظاهری خاص داده است. ظرفیت باتری هم 5000 میلی‌آمپرساعت است که این مسئله به آن ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیش‌تری بخشیده است.

 

پردازش‌های نرم‌افزاری و عملیاتی را تراشه میان‌رده اسنپ دراگون 750G مدیریت می‌کند. از آن‌جا که وضوح نمایشگر این مدل HD است، تجربه کاربری روان و یک‌پارچه‌ در بازی‌ها را شاهد خواهید بود. سامسونگ A42 در سه نسخه با رم‌های 4، 6 و 8 گیگابایتی و با حافظه داخلی 128 گیگابایتی به فروش می‌رسد.

 

تعادل بین قیمت و عملکرد در این محصول به‌خوبی دیده می‌شود و می‌توان ادعا کرد گلکسی A42 5G سخت‌افزار خوبی دارد. کاربران این گوشی 9.5 میلیون تومانی، محیط کاربری روان و دسترسی بهتر در شبکه‌های اینترنتی را پیش روی خود دارند.

 

جمع‌بندی

در انتخاب بهترین گوشی گیمینگ ارزان در بازار نتیجه نهایی شما بستگی به این دارد که چه سخت‌افزاری را انتظار داشته باشید. سری نوا هواوی یا پوکو شیائومی از پردازنده‌های خوبی برای اجرای بازی‌ها برخوردارند.

 

هر سه برند شیائومی، سامسونگ و هواوی  گوشی‌های جذاب و قدرتمندی را به بازار فرستاده‌اند اما یک نکته وجود دارد و آن پشتیبانی از گوگل است؛ با شیائومی و سامسونگ می‌توانید بازی‌ها را مستقیم از گوگل پلی دانلود کنید اما در هواوی این امکان نیست و باید از نرم‌افزارهای جانبی استفاده کنید.

 

امکانات دیگر مثل رابط کاربری سلیقه‌ای هستند و هر کس ممکن است با یک گوشی خاص ارتباط برقرار کند. برای درک بیش‌تر در مورد موضوعاتی مثل پردازنده، نمایشگر و شارژدهی هم پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را با دقت بیشتری بخوانید.


نظرات کاربران