بهترین تبلت‌های گیمینگ موجود در بازار

بهترین تبلت‌های گیمینگ بازار کدامند؟

 تا همین یکی دو سال پیش خیلی‌ها تصور می‌کردند عمر تبلت‌ها به سر آمده است و نهایتا بتوان با آن‌ها کارهای اداری انجام داد. اما جالب است بدانید که امروز مدل‌های مختلفی از تبلت‌های ویژه بازی در بازار وجود دارند و در این مطلب می‌خواهیم بهترین تبلت های گیمینگ موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

 

بازی کردن مستقیم و بدون ضرورت نشستن پای وسایل الکترونیکی بزرگ و سیم‌های زیاد تنها یکی از مزایای این تبلت‌هاست. بنابراین، اگر قصد دارید تجربه‌ای جدید کسب کنید، برای همیشه با وسایل بزرگ الکترونیک خداحافظی و لذت بازی با تبلت را جایگزین روش‌های قدیمی کنید. در ادامه شما را با محبوب‌ترین تبلت‌های گیمرها آشنا می‌کنیم. توصیه ما این است که عاشق گیمینگ هستید، فواید شناخت بهترین تبلت‌های بازار را از دست ندهید!

 

فهرست بهترین تبلت‌های گیمینگ

این روزها برندها و نسخه‌های گوناگونی از تبلت‌های مخصوص گیمینگ در بازار وجود دارد. طوری که انتخاب در بین آن‌ها برای تمام مشتریان به کار دشواری تبدیل شده است. اگر به دنبال بهترین گزینه‌های موجود در بازار هستید، همراه ما باشید.

 

تبلت آمازون فایر اچ دی 10 (Amazon Fire HD 10)

حتی اگر در حال حاضر تمایلی به هزینه کردن زیاد برای خرید تبلت ندارید، نباید لذت بازی و تفریح را متوقف کنید. بنابراین، این فهرست را با یکی از ارزان‌ترین اما بهترین تبلت‌های گیمینگ موجود در بازار شروع می‌کنیم. آمازون فایر اچ دی 10 یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های موجودی است که امکانات مطلوبی را برای بازی در اختیاز شما قرار می‌دهد.

 

آمازون دیگر تنها تبلت‌های مفیدی را که پاسخ‌گوی نیازهای گوناگون کاربران هستند، تولید نمی‌کند. این شرکت اکنون به نیازهای خاص گیمرها هم پاسخی درخور داده است. قیمت Amazon Fire HD 10 هم با توجه به نمایشگر 1080p Full HD پیکسلی با رزولوشن 1920 x 1200 پیکسلی موجب نقش بستن تبسم رضایت بر لبان هر خریداری می‌شود.

 

این محصول به پرداززنده octa-core، رم ۲ گیگابایتی و باتری فوق‌العاده‌ مجهز شده است که تنها با یک بار شارژ امکان استفاده از دستگاه را برای ۱۲ ساعت فراهم می‌آورد. علاوه بر این، می‌توانید رنگ دلخواه خودتان را از بین سه رنگ مختلف این محصول انتخاب کنید. به این ترتیب، یک تبلت باریک و سبک اما محکم و پیچیده شده در مواد پلاستیکی ستبر خواهید داشت.

 

از طرف دیگر نکته‌ای که احتمالاً گیمرها به آن اهمیت زیادی می‌دهند، این است که فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی را با استفاده از کارت microSD می‌توانید تا 512GB ارتقا دهید. شاید در نگاه اول Fire OS مقداری محدود به نظر آید، اما آمازون راه‌حل این مسئله را یافته است. پس از اینکه بازی‌های اندرویدی با Fire OS سازگار شدند، اکنون میلیون‌ها بازی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

پردازشگر

Mediatek MT8183 2GHz octa-core

گرافیک

ARM Mali-G72 MP3

رم

2 GB

نمایشگر

10.1" high definition لمسی، 1920 x 1200  رزولوشن در 224 ppi، 1080p Full HD playback

فضای ذخیره‌سازی

64 GB – قابل ارتقا تا 512 GB

سیستم عامل

Fire OS 5.5

طول عمر باتری

12 ساعت

وزن

0.505 kg

 

تبلت اپل آیپد پرو 11 اینچی (Apple iPad Pro 11-inch)

دو ویژگی آیپد پرو را در میان بهترین تبلت‌های گیمینگ (شاید بتوان گفت که بهترین تبلت موجود در بازار) متمایز می‌کنند:

  1. نمایشگر باکیفیت و چشم‌نواز ۱۲۰ هرتزی
  2. پردازنده قدرتمند و بدون رقیب که بی‌چون و چرا حرف اول را می‌زند.

 

ما در اینجا مدل 11 اینچی را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کرده‌ایم، چون هم اقتصادی‌تر و هم خوش‌دست‌تر به نظر می‌آید. اما اگر می‌خواهید تمام حواس خود را به بازی (مانند Civilization VI) دهید، شاید مدل 12.9-inch این محصول برای شما بهتر باشد.

 

آنچه که از نظر ما حتمی می‌نماید، این است که سازگاری این تب‌لت با بهترین گیم‌های آیپد پرو برای هیجان‌زده و خوشحال کردن هر گیمری کافی خواهد بود. از سوی دیگر، فضای ذخیره‌سازی 256GB امکان ذخیره کردن ده‌ها ویدیو گیم و حتی فیلم را روی تب‌لت برای شما فراهم می‌آورد.

 

اپل آیپد پرو امکان لذت بردن از اوقاتی را نیز که سرگرم بازی نیستید، فراهم کرده است. برای مثال، می‌توانید از دوربین‌های 12MP (دوربین پشت) و 7MP (دوربین جلو) برای عکاسی استفاده کنید.

پردازشگر

Octa-core (4 x 2.5GHz Vortex + 4 x 1.6GHz Tempest)

گرافیک

Apple GPU (8-core graphics)

رم

6 GB

نمایشگر

12.9" edge-to-edge Liquid Retina display with ProMotion, True Tone, and P3 wide color

فضای ذخیره‌سازی

512 GB – با قابلیت ارتقا

سیستم عامل

iOS

طول عمر باتری

10 ساعت

وزن

0.64 kg

 

تبلت سامسونگ گلکسی تب S7 پلاس (Samsung Galaxy Tab S7 Plus)

اگر محصولاتی را بیشتر می‌پسندید که از اندروید استفاده می‌کنند، انتخابی بهتر از گلکسی تب S7 پلاس نخواهید داشت. این محصول قدرتمند در میان بهترین تبلت‌های گیمینگ می‌درخشد. سامسونگ برای تولید این محصول مخصوص بازی از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، رم ۶ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 128GB، استفاده کرده است که تا 1TB قابل ارتقا است.

 

همچنین ایین تبلت به نمایشگر ۱۲.۴ اینچی مجهز شده است که امکان برخورداری از تصویری شفاف و چشم‌نواز از هرآنچه که روی صفحه می‌گذرد را برای شما فراهم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های سامسونگ گلکسی تب S7 پلاس باتری قدرتمند آن است. به این ترتیب، افرادی که مدت زمانی زیادی را در بیرون از منزل به سر می‌برند و عاشق انجام بازی‌های دیجیتال هستند، می‌توانند بدون هیچ نگرانی‌ای در هر مکانی به بازی بپردازند.

 

علاوه بر این، سامسونگ این محصول خود را طوری طراحی کرده است تا از قلم S پشتیبانی کند. پس اگر به نوشتن یادداشت یا ترسیم هر شکلی علاقمند هستید، می‌توانید از این قابلیت هم کمال استفاده را ببرید.

پردازشگر

Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 Plus

گرافیک

-

رم

6 GB

نمایشگر

ماگزیمم رزولوشن 1752* 2800

فضای ذخیره‌سازی

128 GB – قابل ارتقا تا 512 

سیستم عامل

Android

 

تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7 (Microsoft Surface Pro 7)

اگر هوادار سرسخت سیستم عامل ویندوز هستید، سرفیس پرو یکی از بهترین تبلت‌های ویندوزی است. این محصول در واقع یکی از بهترین تبلت‌های گیمینگ به حساب می‌آید و کیفیت بالایی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

سرفیس پرو 7 به دلیل استفاده از ویندوز 10 قادر به اجرای بازی‌های مخصوص رایانه‌های رومیزی از پلتفرم‌هایی مانند Steam یا Epic Games است. بنابراین می‌توانید از این ویژگی نیز کمال لذت را ببرید.

 

این محصول مایکروسافت از جدیدترین نسخه پردازنده Core i7 ‌اینتل استفاده می‌کند، فضای ذخیره‌سازی آن تا ۱ ترابایت قابل ارتقاست، 16GB رم دارد و باتری آن تنها با یک بار شارژ تا 10 ساعت قابل استفاده است. بنابراین، نه تنها سریع‌ترین تبلت Windows موجود در بازار است، بلکه سریع‌ترین تبلت مدل سرفیس نیز به حساب می‌آید.

 

با توجه به قدرت و عملکرد فوق‌العاده این محصول که با قابلیت حمل آسان دستگاه ترکیب شده است، اجرای جدیدترین و هیجان‌انگیزترین گیم‌ها را تضمین شده بدانید. سرفیس پرو نه تنها یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی است، بلکه به کمک یک کیبورد و قلم می‌توانید به سادگی به عنوان لپ‌تاپ از آن استفاده کنید.

پردازشگر

Core i7-1065G7 Processor

گرافیک

Iris Plus 940 graphics card

رم

16 GB

نمایشگر

12.3", 2736 x 1824 (267 PPI) لمسی

فضای ذخیره‌سازی

1 TB SSD

سیستم عامل

Windows 10 Home

طول عمر باتری

10.5 ساعت

وزن

0.8 kg

 

تبلت اپل آیپد مینی 2021 (Apple iPad Mini 2021)

اگر وسیله نسبتاً کوچک‌تری را می‌پسندید، iPad Mini یکی از بهترین تبلت‌های گیمینگ است. آیپد مینی محصولی ظریف اما قدرتمند است که می‌تواند جدیدترین نسخه‌های هر گیمی را با کیفیت بالا اجرا کند. در واقع، هیچ تبلت با سایز مینی پیدا نخواهید کرد که توانایی رقابت با این محصول اپل را داشته باشد.

 

نباید این مزیت خرید آیپد مینی را فراموش کرد که با هزینه‌ای کمتر همان تجربه لذت‌بخشی را تجربه می‌کنید که با سایر محصولات اپل به دست می‌آورید. با توجه به بازه قیمتی محصولات اپل، این مزیتی قابل توجه است.

 

قبول داریم که نمایشگر این دستگاه نسبت به سایر گزینه‌ها کوچک‌تر است، اما کماکان می‌توانید از گیم‌های موجود در بازار لذت ببرید. علاوه بر این، جابه‌جایی این تبلت خیلی راحت است. بنابراین، در هر زمانی، در اتوبوس یا مترو، تعطیلات یا در حالی که روی کاناپه دراز کشیده‌اید، می‌توانید از بازی‌های خودتان لذت ببرید.

 

این محصول به پردازنده Apple A 12 Bionic همراه با پردازنده کمکی M12 مجهز شده است که سرعت و قدرتی قابل توجه را در اختیار شما قرارمی‌دهد. همچنین، می‌توانید از مزایای رم ۳ گیگابایتی بهره‌مند شوید که در نوع خود برای یک تبلت 7.9 اینچی درخور توجه است.

پردازشگر

Hexa-core (2 x 2.5GHz Vortex + 4 x 1.6 GHz Temest)

گرافیک

Apple GPU (4-core graphics)

رم

3 GB

نمایشگر

7.9" Retina Display with True Tone and wide Color

فضای ذخیره‌سازی

256 GB

سیستم عامل

iOS 12.1.3, upgradable to iPadOS 13.4.1

طول عمر باتری

10 ساعت

وزن

0.3 kg

 

تبلت مایکروسافت سرفیس گو 2 (Microsoft Surface Go 2)

تردیدی نیست که مایکروسافت سرفیس پرو 7 قدرتمندترین و مطلوب‌ترین تبلت تولید شده شرکت مایکروسافت است. اما سرفیس گو 2 را هم باید در میان بهترین تبلت‌های گیمینگ قرار داد. بنابراین، اگر قصد برخورداری از قدرت و سرعت بالا دارید و تمایل دارید هزینه کمتری پرداخت کنید، توصیه می‌کنیم مایکروسافت سرفیس گو 2 را در نظر داشته باشید.

 

این محصول به پردازنده قدرتمند Intel Core m3-8100Y و 8GB رم مجهز شده است. به این ترتیب، می‌تواند تجربه‌ای خوشایند را برای هر گیمری به ارمغان آورد. یکی دیگر از مزایای سرفیس گو 2 قلم سرفیس آن است که می‌توانید برای نگارش و ترسیم مورد استفاده قرار دهید.

 

یکی از اهداف مایکروسافت از طراحی این محصول کمک به افرادی است که نمی‌خواهند لپ‌تاپ‌های سنگین را با خود حمل کنند. این ورژن از سرفیس جایگزینی سبک وزن و مناسب است که قابلیت رقابت با بسیاری از رقبای خود را داراست.

پردازشگر

Intel Core m3-8100Y

گرافیک

Intel UHD 615

رم

8 GB

نمایشگر

10.5" لمسی همراه با قلم

فضای ذخیره‌سازی

128 GB

سیستم عامل

Windows 10 Home

طول عمر باتری

10 ساعت

وزن

0.55 kg

 

تبلت اپل آیپد ایر 4 (Apple iPad Air 4)

توصیه می‌کنیم که حتماً نیم‌نگاهی به این محصول اپل نیز داشته باشید. هرچند که دو سال از تولید این تبلت می‌گذرد، لیکن نسل چهارم آیپد ایر بدون شک می‌تواند در بین بهترین تب‌لت‌های گیمینگ دسته‌بندی شود.

 

لازم است به این نکته اشاره شود که نمایشگر فشرده‌تر این محصول حرکت دادن انگشتان در حین انجام بازی را برای شما تسهیل خواهد کرد. با توجه به امکان انتخاب یکی از فضاهای ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایتی، باید گفت که یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی هواداران برند اپل همین آپد ایر 4 است.

 

اگر می‌خواهید کارهای جدی‌تری نیز انجام دهید، می‌توانید از قابلیت پشتیبانی از کیبورد هوشمند Folio بهره‌مند شوید. به این ترتیب، مشکلی برای انجام سایر امور خود نیز نخواهید داشت. علاوه بر این، استفاده از USB-C برای اتصال و شارژ رضایت بسیاری از کاربران را جلب کرده است. این روش اتصال جدید فرایند شارژ مجدد تب‌ت را تسریع و قابل اتکاتر می‌کند.

پردازشگر

Apple A14 Bionic

گرافیک

-

رم

4 GB

نمایشگر

10.9"

فضای ذخیره‌سازی

64 GB

سیستم عامل

iPadOS

 

تبلت دراگون تاچ مکس 10 (Dragon Touch Max 10)

ویژگی‌هایی مانند پردازنده octa core و رم 3 GB، دراگون تاچ مکس 10 را به یکی از بهترین تبلت‌های گیمینگ تبدیل کرده‌اند. این محصول به 32 GB فضای ذخیره‌سازی نیز مجهز شده است که با توجه به قیمت آن حجمی مناسب است.

 

این تبلت قابلیت رقابت بالایی را با سایر محصولات موجود در بازار دارد. یکی از مزایای انتخاب دراگون تاچ این است که با خرید آن در واقع ارزش بالایی را برای پول خود قائل شده‌اید. به این معنی که امکانات منحصر به فردی را با قیمتی مقرون به صرفه به دست آورده‌اید.

 

دراگون تاچ مکس 10 یک محصول اندرویدی است که امکان دسترسی آسان و استفاده از نرم‌افزارهایی مانند YouTube، Gmail، Google Maps و غیره را نیز به کاربران خود می‌دهد. در مجموع، این محصول تمام ویژگی‌های مثبت یک تب‌لت را داراست. می‌توان گفت که تنها ضعف دراگون تاچ وزن آن است. حقیقت این است که کمتر کاربری وزن بیشتر از یک کیلوگرم را برای تب‌لت خود می‌پسندد.

پردازشگر

8 GHz Octa-Core 64-bit

گرافیک

PowerVR GE8322

رم

3 GB

نمایشگر

10" 1200 x 1920 resolution IPS display, Capacitive Touch Screen, Touches G+G 2.5D

فضای ذخیره‌سازی

32 GB

سیستم عامل

Android 9.0 Pie

طول عمر باتری

10 ساعت

وزن

1.05 kg

 

جمع‌بندی

امروزه تبلت‌های متعددی در بازار موجودند که انتخاب را برای هر خریداری دشوار می‌سازند. در این مطلب تعدادی از بهترین محصولات موجود را معرفی کردیم. در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که هر کدام از بهترین تبلت‌های گیمینگی که در این مقاله معرفی شده است، مزایای خاص خودش را دارد. بنابراین، لازم است با مطالعه این مقاله، محصولی که بیشترین سازگاری را با سلایق و نیازهای شما دارد، انتخاب کنید.


نظرات کاربران