نکات مهم برای خرید مایو زنانه

نکات مهم برای خرید مایو زنانه

افراد بسیاری وجود دارند که به شنا و ورزش هایی آبی علاقمند هستند و قصد خرید مایو را دارند اما جهت خرید مایو با برخی سوالات در ذهن خود مواجه می شوند که این سوالات شامل چه مایویی بهتر است خریداری نمایند و بهترین مایو برای آنها کدام است، چه رنگ و جنسی را انتخاب نمایند تا از خرید آن پشیمان نگردند و علاوه بر این سوالات اندازه مایو چگونه انتخاب گردد. اگر قصد خرید یک مایو مناسب برای خود را دارید توصیه می کنیم حتما با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب و خرید را تجربه کنید زیرا با مقاله شما را در خرید یک مایو مطلوب راهنمایی خواهیم نمود و علاوه بر آن به سوالاتی که در ذهن شما هنگام خرید به وجود می آید پاسخ خواهیم داد. برای اطلاع از قیمت انواع طرحهای این محصول به صفحه لیست قیمت مایو در سایت ایمالز مراجعه کنید.

 

شناخت انواع مایو

مایو در زبان فرانسوی و تلفظ فرانسوی به معنای لباس شنا می باشد که در زبان فارسی نیز مایو به جای لباس شنا بکار برده می شود. مایو از دو نوع برخوردار می باشد که نوع اول مایو یک تکه و نوع دوم مایو دو تکه می باشد که طراحی آنها یک تکه و دو تکه انجام گرفته است. با ما همراه باشید تا به ذکر انواع مایو های یک تکه و دو تکه بپردازیم و شما را با هر یک از انواع اصلی آن آشنا نماییم.

نوع اول - مایو یک تکه

همانگونه از نام مایو یک تکه برداشت می شود لباس شنایی است که تنها یک تکه می باشد یعنی قسمت بالاتنه لباس به قسمت پایین تنه آن اتصال پیدا کرده است و جدا نمی باشد. قسمت های زیادی از بدن توسط مایو های یک تکه ای پوشیده می شود. تولید این نوع مایو در انواع مختلف با رنگ ها، سبک ها، پارچه های گوناگون انجام می گردد. مایوهای یک تکه شامل انواع اصلی که در قسمت زیر ذکر می کنیم می باشد.


نکات مهم برای خرید مایو زنانه

مایو سنتی

این نوع مایو را می توان به عنوان یک لباس شنای ساده و معمولی معرفی نمود که نام مایو سنتی را به خود گرفته است. طراحی این مایو به این صورت است که کاملا یک تکه تولید شده و ناحیه گردن و سینه در این مایو باز می باشد. برای این مایو دو بند در نظر گرفته شده است که با سلیقه ی خود می توان پهن یا نازک بودن آن را انتخاب نمایید.

مایو ریسربک

نوع دیگر از مایوهای یک تکه مایوی ریسربک (racerback) می باشد. این مایو از نظر طراحی شباهت بالایی با لباس شناگران المپیک دارد. برای این مایو بندهایی در نظر گرفته شده است که محل اتصال آنها در قسمت پشت می باشد که پس از اتصال شکل Y خواهد داشت. به دلیل باز بودن مایو در ناحیه بازوان شناگر قادر خواهد بود به آسانی و راحتی بازوان و دستان خود را تکان داده و شنا نماید. اگر قصد خرید مایو برای حضور در برخی از مسابقات را دارید این مایو می تواند گزینه ی مناسبی به شمار رود.

مایو باندو


نکات مهم برای خرید مایو زنانه

از دیگر مایوهای یک تکه مایو باندو می باشد. لازم به ذکر است که مایو باندو در نوع دو تکه نیز به تولید رسیده است. طراحی این مایو به گونه ای انجام گرفته است که در قسمت گردن و سرشانه هیچگونه بندی در نظر گرفته نشده است اما ناحیه سینه این مایو کاملا محکم در محل خود باقی می ماند. برای این نوع مایو بندهای مجزا تولید شده است که شناگر می تواند در صورت نیاز از آن بهره گیرد و این بندها را به شکل ضربدری و یا صاف اتصال دهد.

مونوکینی

مایوی مونوکینی از دیگر مایوهای یک تکه به شمار می رود که می توان آن را به عنوان نیمه بیکینی محسوب نمود. این مایو از قسمت پایین تنه بیکینی بهره مند است. طراحی این مایو به صورتی انجام گرفته است که در ناحیه پهلوها باز بوده و از طریق یک تکه پارچه و یا نوار قسمت بالاتنه به قسمت پایین تنه وصل می شود.

پیراهن شنا

پیراهن شنا نیز جز مایوهای یک تکه دسته بندی می گردد که برای آن دامن در نظر گرفته شده است. این نوع مایو در قسمت بالاتنه از پوشش بالایی برخوردار است که توسط آن قسمت هایی همچون ران، باسن و شکم پوشیده می شود. اگر تمایلی به بیرون بودن اندامتان ندارید این مایو می تواند گزینه ی مناسبی برایتان محسوب گردد.

نوع دوم - مایو دو تکه

نوع دیگر از مایوها مایوهای دوتکه می باشد که در بالا نیز عنوان نمودیم. این نوع مایوها همانطور که از نام آن مشخص است دارای دو تکه می باشد، یعنی قسمت بالاتنه و قسمت پایین تنه آن از یکدیگر جدا می باشد. این نوع مایو از انواع مختلفی برخوردار است. یکی از انواع مایوهای دوتکه نوع کلاسیک می باشد که بیکینی نیز نام گرفته می شود. در صورت نیاز و تمایل امکان ست نمودن هر یک از تکه های مایو با تکه ی مایوهای دیگر وجود دارد.

بیکینی کلاسیک

بیکینی کلاسیک یکی از اصلی ترین انواع مایوهای دو تکه محسوب می گردد که دارای یک سوتین و شورت سنتی می باشد. سوتین در نظر گرفته شده برای این مایو از دو کاسه برخوردار است که در برخی مدل ها در قسمت زیر آن فنری قرار داده شده است که برای برخی از مدل ها پدهای قاب و یا قابل برداشت در نظر گرفته شده است. طراحی این مایو بصورتی انجام گرفته است که بندهای در نظر گفته شده برای آن از شانه رد شده و در قسمت پشت به نوار عرضی که برای سوتین قرار داده شده است اتصال پیدا می کند. قسمت پایین تنه این مایو می تواند به صورت کامل ناحیه باسن و کشاله ران را بپوشاند اما لازم به ذکر است که این قسمت پادار نبوده و شاهد هلالی شکل بودن برش پهلوی آن بر روی لگن خواهیم بود.

بیکینی با بند رشته ای (استرینگ)

این مدل از مایو دوتکه را نیز می توان از نوع سنتی دسته بندی نمود. طراحی این مایو به این صورت است که دو پارچه مثلثی برای ناحیه سینه در نظر گرفته شده است که آن را می پوشاند و برای آن بندهای نازکی در نظر گرفته شده است که از اطراف در قسمت پشت می توانید به یکدیگر گره بزنید. برای قسمت بالای مثلث ها نیز دو بند قرار داده شده است که این دو بند نیز در پشت گردن به یکدیگر گره می خورند. در پایین تنه نیز دو مثلث وجود دارد که در قسمت جلو و پشت قرار داده شده است که این دو مثلث نیز دارای بند در پهلو یا همان طرفین می باشد. برخی از مایوهای استرینگ از بندهای اتصال پیدا کرده در قسمت پهلوها در پایین تنه برخوردار هستند اما برخی دیگر نیز دارای بندهایی هستند که باید به یکدیگر گره زده شود.

بیکینی هالتر تاپ

نوع دیگر از مایوهای دوتکه ای بیکینی هالتر تاپ می باشد. برای قسمت بالاتنه بندهایی در نظر گرفته شده است که در پشت گردن به یکدیگر گره می خورند. طراحی این مدل به صورتی انجام گرفته شده است که سبب می گردد سینه ها بزرگتر بنظر برسد که می تواند گزینه ی مناسبی برای افرادی باشد که تمایل دارند سینه هایشان بزرگتر به نظر برسد.

بیکینی باندو


نکات مهم برای خرید مایو زنانه

بیکینی باندو را می توان به عنوان مدلی از مایوهای دو تکه معرفی نمود که برای قسمت بالاتنه هیچگونه بندی در نظر گرفته نشده است. این مدل مایو را می توان در قسمت بالاتنه در ناحیه وسط سینه جمع نمود. استفاده از این نوع مدل سبب خواهد شد سینه ها کوچیکتر دیده شود.

مایو ورزشی

مایو ورزشی از دیگر مدل های دوتکه محسوب می گردد که دارای یک نیم تنه ورزشی می باشد. طراحی این مایو بصورت یکپارچه انجام گرفته شده است و مناسب برای خانم هایی می باشد که تمایل دارند در مسابقات شنا، فعالیت های ورزشی آبی و موج سواری حضور داشته باشند زیرا موجب می گردد تا به راحتی و آزادانه به فعالیت بپردازید. از اصلی ترین ویژگی های این مایو می توان به استحکام و پوشش بالای آن اشاره نمود. پشت این مدل مایو بیشتر ریسربک می باشد.

تانکینی

می توان نام دیگر تانکینی را بیکینی کلاسیک ذکر نمود که تنها تفاوت میان آنها تغییراتی می باشد که در قسمت بالا تنه انجام گرفته شده است. این نوع مایو دارای بالاتنه ای به شکل رکابی و تاپ می باشد. اگر جز افرادی هستید که تمایل به استفاده از مایو دوتکه را دارید اما ترجیح می دهید شکمتان پوشیده باشد این نوع مایو می تواند گزینه ی مطلوبی برایتان به شمار رود. افرادی که بر روی شکم خود آثار و خطوط سزارین و بارداری وجود دارد می توانند جهت پوشاندن شکم خود هنگام شنا از این مایو بهره گیرند. این مایو گزینه ی مناسبی برای بانوان باردار نیز محسوب می گردد.

لباس شنا با شورت پادار

میان این نوع مایو با دیگر مایوهای دوتکه تفاوتی وجود دارد که تفاوت آن را می توان پادار بودن پایین تنه این مایو ذکر نمود. با خرید این نوع مایو می توانید به خوبی باسن و ران خود را بپوشانید و علاوه بر آن خط کشاله ران به خوبی پوشانده خواهد شد. اگر جز آن دسته افرادی هستید که دارای اندام ریز می باشید و یا پاهای بلندی ندارید پیشنهاد می دهیم به سراغ این مدل مایو نروید چون سبب کوتاه تر نشان دادن پاهای شما خواهد شد.

بیکینی تانگ

از دیگر مایوهای دوتکه موجود در بازار می توان به معرفی بیکینی تانگ (thong bikini) پرداخت. طراحی این مایو به این صورت است که قسمت جلوی آن کاملا پوشانده شده است اما قسمت پشت باز می باشد. پایین تنه ای که برای آن در نظر گرفته شده است بصورت شورت بوده که افراد زیادی با نام لامبادا می شناسند که دارای دو نوع می باشد. در نوع اول برای قسمت پشت پارچه ای در نظر گرفته شده است که نمی توان آن را به عنوان پوشش کامل در نظر گرفت و نوع دوم نیز تنها دارای یک بند می باشد. بانوانی که خجالتی می باشند قطعا تمایلی به خرید و استفاده از این نوع مایو نخواهند داشت و نمی توان از آن جهت شرکت در مسابقات شنا و دیگر فعالیت های ورزش های آبی بهره برد.

مایو را با توجه به شکل بدنتان انتخاب کنید

انتخاب مایو علاوه بر کارایی آن باید طبق ظاهر و طراحی آن نیز انجام گردد.  خانم هایی که به خرید مایو می پردازند قطعا ترجیح می دهند اندامشان در آن به خوبی نشان داده شود پس نیاز است مایویی انتخاب و خریداری شود که متناسب با شکل بدن شما بوده و اندام شما را زیباتر نشان دهد.

بهترین مایو برای افرادی که دارای اندام گلابی شکل می باشند

 

نکات مهم برای خرید مایو زنانه

اگر جز افرادی هستید که اندامتان گلابی شکل است و با پایین تنه خود مشکل دارید بهتر است به سراغ مایوهایی بروید که طراحی آنها به صورتی انجام گرفته باشد که توجه دیگران را به بالاتنه شما جلب می نماید. بهترین گزینه تاپ های رنگی که دارای رنگ روشن هستند و از طرح های جذاب و شاد برخوردار می باشد و قسمت پایین تنه آن محکم باشد می توانید استفاده کنید که بهترین انتخاب به شمار می رود. از دیگر موارد مناسب شورت های پسرانه یا همان پادار می باشد. علاوه بر این موارد می توانید به سراغ بیکینی های ضخیم که پوشش آن برای قسمت پایین تنه زیادتر می باشد بهره گیرید تا از این طریق پایین تنه شما چندان به چشم نیاید.

بهترین مایو برای افرادی که دارای اندام به شکل سیب می باشند

برخی از افراد هستند که اندامشان شکل سیب به خود گرفته است و حجم شکم و پهلوهایشان در برابر دیگر قسمت ها بیشتر می باشد و همین مشکل بزرگی را برایشان ایجاد نموده است. این دست از افراد بهتر است به سراغ مواردی بروند که توجهات را به سمت پایین و پایین تنه جلب می نماید و علاوه بر آن قسمت شکم و پهلوها از پوشش زیادتری برخوردلر باشد. گزینه ی مناسب برای این افراد مایوهای یک تکه ای می باشد زیرا این نوع مایوها قسمت شکم را به صورت کامل می پوشاند و سبب می گردد شکم کمتر به چشم بیاید. با خرید مایویی که از پارچه محکم تولید شده است می توانید شکم خود را کمتر و صاف تر به نمایش بگذارید. با خرید مایوهایی که دارای برش هایی در ناحیه پهلوها می باشد می توانید موجب باریک تر دیده شدن کمر خود شوید. توصیه می کنیم به هیچ عنوان به سراغ مایوهایی که از خطوط و طرح های افقی در قسمت شکم برخوردار هستند نروید.

بهترین مایو برای افراد با سینه های بزرگ

برای این افراد در صورتی که اعتماد بنفس بالایی دارند پیشنهاد می کنیم هر آنچه تمایل دارند خریداری و استفاده نمایند اما در غیر اینصورت می توانید موارد زیر را حائز اهمیت قرار دهید:

بهترین نوع مایو برای این افراد مایوهایی می باشد که بدن را در حد متوسط می پوشاند. با خرید مایوهایی با کاپ های پهن تر و فنردار می توانید ظاهر سینه های خود را بهتر نشان داده و محکم تر نگه دارید. از دیگر مشخصات مایو مناسب برای این قبیل افراد مایو با خط گردن حالت هفت و یا V می باشد. این افراد بهتر است به سراغ مایوهایی که از بند نازک برخوردار هستند استفاده نکنند. توصیه می کنیم حین خرید مایوی انتخابی شما طبق سایز سوتین انتخاب گردد و به سایز لباس توجه نشود تا مایوی انتخابی به خوبی بر تن شما بنشیند. به هیچ عنوان به خرید مایوهایی بدون بند و یا بیکینی که دارای بند رشته ای می باشد نپردازید زیرا موجب می گردد به طور مداوم به مرتب نمودن آن بپردازید. می توانید جهت بهتر دیده شدن سینه ها از مایو های کاپ دار، دیسربک و ... که از بند ضخیم برخوردار هستند استفاده نمایید.

بهترین مایو برای افراد با سینه های کوچک


نکات مهم برای خرید مایو زنانه

توصیه می کنیم افرادی که از سینه های کوچک برخوردار هستند نکات زیر را هنگام خرید ماید مدنظر قرار دهند:

یکی از بهترین مایوها برای این دسته از افراد بیکینی های هالتر تاپ یا مایوهایی می باشد که پشت گردنی هستند. خرید این مدل از مایوها سبب می گردد تا سینه ها بزرگتر به نظر برسد.می توانید به سراغ مایوهای یک تکه با خطوط، حاشیه ها، گره ها و پیچ های افقی که در بالاتنه می باشد بروید زیرا این قبیل طرح ها موجب می شود تا سینه های شما عرض بیشتری به خود بگیرد. وجود پد و فنر که سبب می شود سینه ها بالاتر بایستد می تواند گزینه ی بهتری به شمار رود. توصیه می کنیم افرادی که دارای سینه های کوچک می باشند به سراغ بیکینی هایی با بالاتنه محکم و تخت و مثلثی نروند زیرا موجب می گردد سینه ها کوچکتر دیده شود.

بهترین مایو برای افرادی که دارای باسن بزرگ هستند.

بهترین نوع انتخاب برای این افراد شورت هایی می باشد که به صورت کامل پایین تنه را می پوشاند. برای مثال می توان تانکینی، بیکینی یا مایوی یک تکه را با شورت های دامن دار، شورت کامل و شورت پسرانه استفاده نمود. این قبیل افراد بهتر است از شورت های بیکینی که دارای بند رشته ای می باشند و شورت های لامبادا و علاوه بر آن شورت هایی که از پوشش کم برخوردار هستند استفاده نکنند.

برای افرادی که تمایل دارند لاغر نشان داده شوند

بسیاری از افراد هستند که دوست دارند اندامشان لاغر و کشیده تر دیده شود می توانند به سراغ مایوی یک تکه با رنگ های مختلف بروند تا لاغرتر دیده شوند. علاوه بر این مورد می توانید از بیکینی که با اندامتان تناسب دارد بهره گیرید که می تواند بسیار مطلوب باشد برایتان. می توانید طبق پوشش دهی مایو به انتخاب میان یکی از این گزینه ها بپردازید. برای افرادی که ترجیح می دهند پوشش بیشتری داشته باشند خرید مایو یک تکه یا پیراهن شنا را پیشنهاد می دهیم اما اگر کم بودن پوشش برایتان اهمیتی ندارد می توانید از بیکینی که دارای بندهای رشته ای کلاسیک می باشد استفاده نمایید. جهت لاغرتر نشان دادن بهتر است قسمت هایی که ترجیح می دهید لاغرتر به نظر برسد را تیره تر انتخاب نمایید برای نمونه انتخاب رنگ روشن برای بالاتنه ای که کوچک می باشد و رنگ تیره برای کمری که پهن است می تواند گزینه ی بهتری برایتان محسوب گردد.

بهترین گزینه برای افرادی که دارای نقص اندام می باشند

افرادی که نقص اندام دارند با پوشیدن مایو به راحتی این نقص را به دیگران نشان می دهند و این به دلیل چسبان بودن مایو می باشد. خرید مایوهایی با یک رنگ و یا مایوهایی با طرح ساده سبب می گردد این نقص اندام زیادتر توجهات را جلب نماید. بهتر است این دسته از افراد به خرید مایوهایی با طرح های زیاد بپردازند تا زیاد بودن طرح ها و شلوغی سبب گردد این نقص اندام چندان به چشم نیاید. لازم به ذکر است که تمامی افراد در دنیا دارای عیب و نقص می باشند و نمی توان گفت کسی در دنیا وجود دارد که هیچگونه عیب و نقصی ندارد پس بهتر است خود و اندام خود را همانگونه که هست قبول کنیم و دوست بداریم.

بهترین مایو برای افرادی که پوشیده بودن برایشان اهمیت دارد


نکات مهم برای خرید مایو زنانه

برخی از بانوان هستند که در میان دیگران خجالتی می باشند و ترجیح می دهند تا پوشش خود را بیشتر نمایند تا از دیده شدن زیاد توسط دیگران بپرهیزند. برای این افراد خرید مایوهای پوشیده تر را پیشنهاد می دهیم که شامل پیراهن شنا، مایوی مونوکینی د مایو یک تکه پادار می باشد. عده ای از بانوان ترجیح می دهند یک گزینه ی پوشیده تر را انتخاب نمایند که برای این دسته از افراد مایوهای طرح اسلامی به تولید رسیده است که در قیاس با انواع مایوها پوشیده تر می باشد.

ویژگی های جانبی که هنگام خرید مایو باید مورد توجه قرار گیرد

نیاز است هنگام خرید مایو برخی نکات مورد توجه قرار گیرد تا انتخاب مطلوب را تجربه نمایید که این نکات شامل موارد زیر می باشد:

نخستین نکته قابلیت تنظیم اجزای مایو می باشد پس حتما نیاز است این نکته حائز اهمیت قرار گیرد یعنی اینکه مایویی که انتخاب می کنید اگر دارای بند در قسمت جلو یا پشت، سرشانه یا گردن می باشد نیاز است از قابلیت تنظیم برخوردار باشد. این مورد که تمامی افراد از اندام استاندارد بهره مند نمی باشند کاملا صحیح می باشد اما امکان دارد یک مایو کاملا مناسب برای اندام ما باشد اما بندهایی که برای آن در نظر گرفته شده است به خوبی قرار نگیرد و مقداری شل باشد در این صورت بهتر است مایوی خریداری شده از قابلیت تنظیم بند برخوردار باشد تا فرد بتواند این بند را سفت و محکم نماید در غیر اینصورت شما قادر به خرید این مایو نخواهید بود. پدهایی که برای برخی از مایوها در نظر گرفته می شود بهتر است قابل برداشت باشند که مصرف کننده قادر برداشت و تعویض آن باشد. در تولید مایوهای شنا از پارچه هایی بهره گرفته می شود که از خاصیت کشسانی برخوردار است و حین شنا به خوبی منبسط و منقبض می گردد. جهت تولید مایو بهتر است پارچه هایی از جنس نایلون و اسپندکس (Spandex), لایکرا (Lycra) بکار برده شود که جز بهترین نوع پارچه برای مایو محسوب می گردد. با افزایش ضخامت پارچه مایو شاهد بالاتر رفتن دوام و کیفیت آن خواهیم بود. جهت اطلاع از ضخامت تنها کافیست دستی بر روی مایو بکشید. برخی از مایوهای شنا که در بازار موجود است تولید شده از پارچه پلی استر می باشد که این پارچه مقاومت بالایی در برابر کلر داشته و می تواند به محافظت و مراقبت از بدن افراد در برابر کلر بپردازد. اگر در استخرهایی شنا می کنید که دارای کلر بسیار می باشد حتما مایوهای پوشش دار را استفاده نمایید که این اهمیت برای پایین تنه افزایش می یابد. نوع دیگر از مایوها نیز وجود دارد که تولید شده از اس پی اف می باشند که به خوبی می توانند به محافظت و مراقبت از پوست شما در برابر آفتاب بپردازند. هنگام خرید به این نکته دقت داشته باشید که مایوی انتخابی رنگ پس ندهد که این موضوع بسیار کم پیش می آید. بهتر است بهترین و باکیفیت ترین مایو را خریداری نمایید تا طول عمر آن بالاتر باشد و بتوانید برای چند سال از آنها استفاده نمایید.


نکات مهم برای خرید مایو زنانه

جیب برای قرار دادن

برای برخی از مایوها جیب هایی که دارای زیپ هستند در نظر گرفته شده است که به خوبی از وسایل کوچک شما نظیر کلید و سوییچ محافظت می نماید. این ویژگی اکثرا برای آقایان در نظر گرفته شده است.


نظرات کاربران