راهنمای خرید و معرفی انواع بوت های زنانه

راهنمای خرید و معرفی انواع بوت های زنانه

هنگامه استفاده بوت ها یا همان چکمه ها زمانی است که فصل پاییز و به دنبال آن زمستان از راه می رسند و با وجود آب و هوای سرد و بارش باران و برف، بوت ها تبدیل به جزو همیشگی لباس های افراد می شوند. بوت های زنانه به سبب داشتن تنوع بسیار، باعث می شود تا انتخاب بهترین و مناسب ترین مدل برای پای هرفرد تبدیل به یک انتخاب دشوار شود. اما اگر قبل از اقدام به خرید بوت زنانه، با انواع این بوت ها آشنا شده باشید، به هنگام خرید مشکل کمتری در انتخاب خواهید داشت. وظیفه ما در این مقاله این است که شما را با تعدادی از انواع بوت زنانه آشنا کنیم. بوت های زنانه برحسب طول و ارتفاعی که دارند، جنس­شان و طول پاشنه متنوع می شوند. به هنگام بیان جزئیات هر بوت ممکن است فکر کنید بعضی بوت ها چقدر مشابه هم هستند اما به شما این اطمینان را می دهیم که در آخر این مقاله، شما اطلاعات کافی و لازم برای شناخت هر بوت را خواهید داشت.

 

تاریخچه انواع بوت

برای شناخت هرمحصول، بهتر آن است که از تاریخچه تولید و چگونگی به وجود آمدن آن اطلاعاتی داشته باشید. در تاریخ، اولین مورد برخورد با بوت به حدود 12000سال پیش از میلاد می رسد و تا حدود 3000سال قبل از میلاد، خرید و فروش بوت در جزیره یونان توسط مینایی ها به یک تجارت پررونق تبدیل شد. اگر علت پوشیدن بوت یا همان چکمه را از تاریخ دانان بپرسید، خواهند گفت که علت اولیه پوشیدن بوت محافظت از پاها بوده است. در زمان حال، بوت ها علاوه بر این که از پاهای ما محافظت می کنند، به منظور برطرف کردن نیازهای دیگر نیز ساخته می شوند. اگر بخواهیم واقع گرایانه به قضیه نگاه کنیم، پوشیدن بوت در دنیای امروزی جزوی از مد شده است. تصور ما بر این است که چکمه یا همان بوت، کفشی است که پا و مچ پا را می پوشاند اما اگر به مغازه ها سر زده باشید، با تنوعی زیادی از بوت ها روبه رو شده اید.

طول و ارتفاع بوت


بوت زنانه

اولین چیزی که در خرید بوت باید به آن توجه داشته باشید این است که می خواهید چکمه ­تان چه اندازه ای داشته باشد؟

چکمه های بلند( تا بالای زانو)

این مدل از چکمه ها بلندترین نوع موجود در بازار هستند زیرا آن قسمتی از بوت که پا را می پوشاند و در اصطلاح به آن شافت گفته می شود، تا بالای زانو و قسمت ران شما می رسد. این نوع بوت ها را معمولا زنانی انتخاب می کنند که در مناطق بسیار سرد روزگار می گذرانند زیرا به علت شافت بلند آن، بیشترین میزان حفظ حرارت و گرما را دارد و از نفوذ سرما به ساق پا جلوگیری می کند. اگر این چکمه ها را از موادی که سبک تر هستند بسازند، می توان از آن ها در فصول گرم بهار و تابستان نیز استفاده کرد.

چکمه های تا زانو

این چکمه ها را می توان به عنوان یکی از زیباترین بوت ها در نظر گرفت. شافت این بوت تا قسمت زانو می رسد و ساق پا را به طور کامل می پوشاند. می توان آن را برروی شلوار جین پا کرد تا ظرافت پا را نمایان ساخت اما بیشتر خانم ها ترجیح می دهند این مدل بوت را با دامن های کوتاه بپوشند و هرچه بیشتر شیک و به روز به نظر برسند.

چکمه های پایین زانو


چکمه بلند زنانه

این چکمه های نیز ساق پا را می پوشانند اما تا زیر زانو می رسند پس کوتاه تر از چکمه های تا زانو هستند. برای پوشیدن راحت تر این بوت ها، در کنار یا پشت آن ها زیپ یا دکمه تعبیه شده است. البته ممکن است برخی بوت ها بندی باشند.

چکمه های تا مچ

با توجه به نام این بوت، انتظار داریم که این بوت ها کوتاه تر از سایر بوت های معرفی شده باشند. این طور نیز هست. در واقع این بوت ها کوتاه ترین بوت های موجود در بازار هستند و فقط قسمت مچ پا را می پوشانند. جنس این بوت ها را معمولا از جیر یا مخمل می سازند و پاشنه های آن ها اغلب از نوع سکویی است. پاشنه ها بلند و انگشتان پا بسته است تا بتوان این نوع بوت را از کفش های کتانی یا کفش های پاشنه دار معمولی تمییز دهیم. از محبوب ترین بوت های تا مچ می توان بوت چلسی را نام برد. این بوت ها را که یکی از زیباترین بوت ها نیز محسوب می شوند، با شلوار جین یا شلوار بلند می پوشند.

جنس بوت

دومین قدم در انتخاب بوت، انتخاب جنس بوت برحسب نیاز و سلیقه است.

بوت های مخمل:

این مدل بوت ها بسیار ظریف و شکیل هستند اما نمی توان آن ها را در جاهای مختلف پوشید. علت نیز این است که چکمه های مخملی به گردوخاک و یا گل و لای حساسیت زیادی نشان می دهند و لک هایی که در اثر این عوامل برروی بوت شکل می گیرد، بسیار سخت و دیر از بین می روند. پس در خاطر داشته باشید که این بوت ها را در مکان های خاکی و ماسه ای نپوشید. با ظاهر بسیار زیبایی که این بوت دارد، توصیه ما به شما این است که یکی از آن ها را کمد خود داشته باشید تا مانند بسیاری دیگر از خانم ها، از پوشیدن آن لذت ببرید.

بوت های چرمی


بوت چرمی زنانه

دیگر نوع بوت زنانه، بوتی است که با چرم ساخته شده است. این بوت ها زیبا و ارزشمند هستند. این بوت ها اگر از مواد درجه یک ساخته شده باشند، میان زن و مرد محبوبیت بسیاری دارند و این محبوبیت مختص جغرافیای خاصی نیست و تمام مردمان از پوشیدن بوت های چرمی لذت می برند. در کنار کیفیت و محبوبیت زیادی که این نوع از چکمه ها دارد، از قدمت طولانی نیز برخوردار است. از علت های محبوبیت این چکمه ها که در طول تاریخ نیز ماندگار شده است، می توان به این اشاره کرد که چون از چرم ساخته شده اند، بسیار بادوام و مقاوم هستند. تمیز کردن و پاک کردن آلودگی ها از روی این نوع بوت ها نیز بسیار آسان است و نیاز به زمان زیادی ندارد. همچنین نگهداری از آن ها نیز کار خاصی لازم ندارد. اگر با این بوت ها در یک روز بارانی در خیابان قدم بزنید و در گودال های گل و لای پای بگذارید، تنها کافی است یک دستمال مرطوب برروی آن بکشید تا دوباره همانند اول تمیز و پاک شود. این چنین آسان تمیز کردن بوت های چرمی، مزیت فوق العاده ای است که بوت های چرمی نسبت به بوت های مخملی دارند.

بوت های جیر

نوع دیگر بوت های زنانه، بوت هایی است که از جیر ساخته شده است. جیر یک ماده نرم و مخمل مانند است که می توان گفت تا حدودی شبیه کاغذ سمباده به نظر می رسد. جیر در واقع نوعی چرم است که به طور خاصی فرآوری و اصلاح شده است و از چرم ساده و معمولی، زیباتر است. بوت های ساخته شده از جیر را می توان هم در مناسبت های رسمی و هم غیررسمی پوشید و بسیار زیبا و با اعتماد به نفس به نظر رسید.

بوت های چرم ثبت شده

برخورد اولیه با نام این بوت می تواند شما را دچار سردرگمی کند. پس بگذارید توضیح دهیم که چرم ثبت شده چیست. چرم ثبت شده برخلاف نام آن، نوعی چرم نیست که بتوان آن را فقط از یک فروشنده خرید. درواقع چرم ثبت شده به ماده ای گفته می شود که براق است و خاصیت ضدآبی دارد. بوت های چرم ثبت شده سطحی براق و سیقلی دارند.

بوت های پوشیده شده از پشم گوسفند


بوت پشمی زنانه

این بوت ها در قسمت داخلی خود، قسمتی که پا در آن قرار می گیرد، آستری نرم از جنس مخمل خواب­دار یا خز دارند. به بوت های پوشیده شده از پشم گوسفند در اصطلاح UGG گفته می شود. این نام، نام دومی است که برای بوت های آستردار در نظر گرفته اند و یک شرکت استرالیایی آن را معرفی کرده است.

بوت های جین

همانطور که از نام این بوت ها برمی آید، بوت های جین بوت های پارچه ای هستند که به طور معمول دارای پاشنه بلند و در انواع تا زانو و یا تا بالای زانو ساخته و عرضه می شوند. از این بوت ها می توان به عنوان جایگزینی جذاب برای شلوارهای جین معمولی استفاده کرد و علی رغم این که در چه فصلی به سر می بریم، پوشیدن این نوع بوت ها جذابیت و زیبایی خاصی به شما می بخشد.

بوت های PU

PU کوتاه شده پلی­اورتان است و چکمه های PU درواقع چکمه هایی هستند که از پلی­اورتان ساخته شده اند. پلی­اورتان یک ماده صعنتی است از چرم دو گچ به دست می آید. در اغلب موارد به آن چرم مصنوعی می گویند زیرا بافتی مشابه بافت چرم طبیعی دارد. اما تفاوت هایی با چرم طبیعی دارد از جمله این که دوام کمتری داشته و ارزان تر است. پس اگر نمی خواهید هزینه زیادی بابت بوت پرداخت کنید، این بوت ها گزینه های خوبی هستند.

نایلون

بوت های نایلونی بسیار سبک هستند و گردش هوا در آن ها به خوبی انجام می شود. اگر بوت مدنظر شما باید سبک باشد و تهویه مناسب داشته باشد، بوت های نایلونی انتخاب خوبی هستند.

بوت های بندی

بوت های بندی درواقع یک طبقه­ بندی جداگانه از بوت ها با جنس های متفاوت هستند که می تواند جیر یا مخمل یا هرجنس دیگر باشد. بندها در این بوت در قسمت جلویی تعبیه می شوند. به طور کلی هربوتی که در آن از بند استفاده شده باشد، بوت بندی محسوب می شود.


بوت بندی زنانه

بوت های خز مصنوعی

نوع دیگر از بوت زنانه بوت هایی هستند که از خز مصنوعی ساخته شده اند. این بوت ها بسیار زیبا و جذاب هستند و دلیل آن نیز، به کار بردن خز در ساختار بوت است. از بوت های خز مصنوعی می توان به عنوان بوت دوستدار محیط زیست نیز نام برد؛ چرا که برای تهیه آن هیچ جانداری جان خود را از دست نداده است و تمام اجزای آن از مواد صنعتی ساخته شده است.


بوت خزدار زنانه

چکمه های سوارکاری

در گذشته ساخت این کفش ها مخصوص سوارکاری با اسب بود اما در طی زمان که دیگر مردم اسب سواری نمی کردند، ساخت این کفش ها متوقف نشد بلکه به طور ویژه ای در ست کردن لباس های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. البته توجه داشته باشید که این بوت ها برای تبدیل شدن از چکمه های سوارکاری رایج در گذشته به بوت های مرسوم، راه درازی را طی کرده اند و در طراحی و ساخت آن تفاوت هایی ایجاد شده است.

بوت های بارانی

بوت های بارانی به طور خاص برای حفاظت از پاها در برابر نفوذ آب طراحی و ساخته می شوند؛ پس اگر در شهر یا محل سکونت شما باران فراوان می بارد و لازم است همواره از پاهای خود مراقبت کنید، انتخاب این بوت ها عاقلانه است. این بوت ها به طور کلی تا مچ یا تا زانو هستند که ساختار خارجی آن ها مقاوم به آب و نفوذناپذیر هستند و عمدتا از جنس لاستیک ساخته شده اند. در گذشته از این بوت ها فقط به منظور خاصیت ضدآبی آن ها در هوای بارانی استفاده می شد اما امروزه تنوع زیادی که در ساخت این مدل بوت ها به وجود آمده است، شما می توانید از آن ها در اغلب مکان ها و زمان ها استفاده کنید. به عنوان مثال بوت های شفاف پی­وی­سی بسیار زیبا هستند. برای ساخت این بوت ها از مواد پلاستیکی مرغوبی استفاده شده که این بوت را مقاوم در برابر نفوذ آب می کند و پای شما را همواره خشک و خنک نگه می دارد. پس هم زیبایی دارد و هم کاربرد خود را حفظ کرده است.

 

نوع پاشنه

سومین و آخرین قدمی که در راه خرید بوت باید بردارید آن است که نوع پاشنه و اندازه آن را در نظر بگیرید. بوت ها در انواع پاشنه ها و طول های متفاوت پاشنه ساخته می شوند؛ پس اگر در انتخاب خرید خود کمی وسواس بیشتر به خرج دهید، نوع پاشنه دلخواه و اندازه آن را در نظر بگیرید تا در نهایت از انتخاب خود کاملا راضی باشید.

 

بوت پاشنه کوتاه

بوت های پاشنه کوتاه( چلسی)

بوت های پاشنه کوتاه، پاشنه کمی دارند که در اصطلاح به آن پلت فرم گفته می شود. از مدل های مشهور بوت های پاشنه کوتاه می توان بوت چلسی را نام برد که در کنار کوتاهی پاشنه، دارای کش در ساختار بوت است تا به هنگام پوشیدن آن کفش انعطاف پذیری خوبی داشته باشد و کار با آن راحت باشد. بوت های چلسی را اگر بخواهیم در رده بندی قبلی که گفته شد قرار بدهیم، از نوع بوت های تا مچ است و قدیمی ترین سبک بوت است که قدمت آن به دوران ویکتوریا برمی گردد. مخترع این نوع بوت شخصی به نام J. Sparkes Hall بود که در دربار ملکه ویکتوریا، سازنده چکمه شخصی بود. با این که این بوت ها صدها سال پیش اختراع شده اند اما از محبوبیت آن ها کاسته نشده و همچنان جزو بوت های محبوب بانوان و آقایان محسوب می شوند. در طراحی بوت های زنانه، با توجه به سلیقه خانم ها، این بوت ها در رنگ های مختلفی تولید می شوند؛ چنین تنوع رنگی در بوت های مردانه وجود ندارد. به عنوان مثال، خانم ها علاوه بر رنگ های مشکی و قهوه ای، می توانند رنگ های قرمز، بژ، انواع رنگ های پاستلی و ... را انتخاب کنند.

بوت های گوه­ای

کفش هایی که پاشنه گوه­ای دارند از جمله راحت ترین کفش های موجود در بازار محسوب می شوند. بوت های پاشنه گوه­ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند.


نظرات کاربران