راهنمای خرید انواع کلاه

راهنمای خرید انواع کلاه

با خرید کلاه لازم است که بدانید بین آنچه که شما در فروشگاه مشاهده می کنید و آنچه که قرار است خریداری کنید فاصله زیادی وجود دارد و شما لازم است که با توجه به سلیقه و چهره خودتان طرح و رنگ کلاهی که مد نظرتان است را انتخاب کنید و آن را خریداری نمایید. در واقع هر چند که کلاه شیک به نظر برسد اما لازم است که مناسب با استایل شان و چهره تان باشد تا زیبایی شما را دو چندان کند باید کلاهی را انتخاب کند که مناسب با صورت است شما کلاهی که انتخاب کنید مناسب باشد آن وقت می توانید آن را در مراسم های مختلف بپوشید و زیباتر شوید همچنین کلاه خوب علاوه بر زیبایی لازم است که در فصل زمستان موجب گرمایش و در فصل تابستان از تابش شدید آفتاب جلوگیری نماید پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید با توجه به نکاتی که گفته می شود بهترین کلاه مناسب با خودتان را خریداری نمایید.

 

در رابطه با تعیین شکل صورت

در رابطه با خرید و انتخاب کلاه بهتر است که در ابتدا بدانید فرم صورت شما چگونه است. درواقع فرم چهره به شکل بیضی گرد مستطیلی قلب شکل یا مربع و مثلث می باشد پس لازم است که شما بدانید فرم صورت تان به چه شکل است تا بتوانید متناسب با شکل صورت کلاه مناسب را خریداری نمایید همچنین بهتر است که ابتدا دور سر خود را متر نمایید تا اندازه تقریبی کلاه برای تان مشخص شود.

شکل صورت افراد مختلف

در هنگام خرید کلاه لازم است که در ابتدا فرم صورت خود را بدانید شما می توانید با استفاده از متر پیشانی خود را اندازه بگیرید فاصله بین گونه های بالایی خود و همچنین طول عرض و صورت را نیز اندازه بگیرید و یادداشت نمایید سپس طبق اطلاعاتی که در زیر به شما داده می شود می توانیم نتیجه بگیریم که فرم صورت شما به چه شکل می باشد.

۱. صورت گرد

اشخاصی که دارای صورت گرد هستند جوان تر به نظر می رسد. افرادی که چانه ها و گونه های پر دارند به آنها صورت گرد می گویند. طول و عرض این صورت ها تقریباً یکسان است و اگر شما بعد از اندازه گیری ها متوجه شده  اید که دارای فرم صورت گرد هستید باید انتخاب کلاه را به درستی انجام دهید در واقع برای آن دسته از اشخاصی که دارای صورت های گرد هستند بهتر است به سراغ کلاه هایی بروند که برخلاف شکل آنها است. کلاه های زاویه دار می تواند برای اشخاصی که دارای صورتی با فرم گرد هستند بهترین انتخاب باشد. همچنین افرادی که دارای فرم صورت گرد هستند باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهند که کلاهی انتخاب نکنند که صورت شان را دو برابر نشان دهد و منحنی ها را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد. پس اگر شما دارای صورتی با فرم گرد هستید بهتر است به سراغ کلاه های گرد و بدون زاویه نروید شما می توانید یک کلاه فدورا و کلاه بیسبال را خریداری نمایید و از آن لذت ببرید.

۲. صورت بیضی شکل

در رابطه با صورت های بیضی شکل لازم است که بدانید طول آن از عرض آن زیادتر است یعنی طول صورت تقریباً یک و نیم برابر بیشتر از عرض صورت است و پیشانی کمی از خط فک بزرگتر است و زاویه فک نیز کمی گرد است. صورت بیضی مانند تخم مرغ است. برای آن که شما بتوانید کلاه مناسبی به سر کنید لازم است که بدانید افراد بیضی شکل از آن دسته از افرادی هستند که هر نوع کلاهی به چهره آنان می آید. شما می توانید انواع کلاه های مختلف را امتحان کنید و با هر یک استایل زیبا و جذاب را برای خود داشته باشید.

۳. صورت مستطیلی

افراد دیگر نیز صورت های مستطیلی هستند صورت هایی با فرم مستطیل از صورت هایی هستند که طول آن بیشتر از عرض آن می باشد و پیشانی این افراد بلندتر است اما استخوان های گونه و خط فک صورت مستطیلی است. از نظر اندازه با یکدیگر شباهت دارند اگر صورت شما مستطیلی شکل است؛ بهتر است به سراغ کلاه هایی بروید که لبه کوتاه تری دارند که سبب متعادل سازی صورت شما می شود. لبه بزرگ نیز در برابر خمیدگی های عمودی قرار دارد و کلاهی با لبه های کوتاه و تاج کم مانند کلاه آفتابی با لبه بزرگ می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد و شما از پوشیدن کلاه های با تاج بلند اجتناب نمایید چراکه این کارها سبب می شود تا چهره شما بلندتر از آنچه که هست نمایش داده شود.


کلاه زنانه

۴. صورت قلبی شکل

در رابطه با صورت قلبی شکل لازم است که بدانید بسیاری از اشخاص دارای این نوع فرم صورت می باشد. صورت قلبی شکل دارای پیشانی وسیع با استخوان های گونه گسترده است. برای این مدل صورت ها نیز انتخاب و کلاه باید با دقت انجام شود و شما می توانید کلاه بیسبال و فدورا را داشته باشید. همچنین کلاه هایی که لبه یا زاویه بریده شده دارد و باعث پخش شدن قسمت بالای صورت می شود انتخاب مناسبی هستند شما می توانید به سراغ کلاه هایی با لب های پهن کلا های کابویی کلاه های آفتابی بروید چرا که این دسته از کلاه ها برای شما انتخاب مناسبی هستند.

۵. صورت الماسی شکل

آن دسته از اشخاصی که دارای صورت الماسی شکل هستند لازم است که بدانند نحوه پوشیدن کلاه به اندازه کلاه پوشیدن مهم است. در واقع از آنجا که صورت هایی با فرم الماسی در قسمت بالای سر و  آنها باریک می باشد و پوشیدن کلاه پشت سر می توان از صورت را کوتاه و زیبا نشان دهد. صورت های الماسی شکل مانند صورت های بیضی می تواند شکل های مختلفی را انتخاب کند اما انتخاب کلاه های با لب های کوچک سبب برجسته شدن استخوان گونه و چانه می شود.

۶. چهره های مربعی شکل

در رابطه با چهره های مربعی شکل لازم است که بدانید به آن دسته از صورت های گفته می شود که طول صورت تقریباً برابر با عرض آن است. درواقع اگر اندازه گیری کنید فاصله پیشانی تا چانه و گونه تا گونه ای دیگر تقریباً یکسان است. این صورت ها باید کلاه هایی به شکل کلاه زمستانی را انتخاب نماید چرا که سبب می شود صورت آنها بسیار خوب به نظر برسد. کلاه های گرد یا کلاه های کلوش انتخاب بهتری نسبت کلاه ها برای صورت های مربعی هستند. همچنین شما می توانید کلاه آفتابی و با یک عینک آفتابی استفاده نمایید که سبب می شود یک ترکیب بسیار عالی داشته باشید.

۷. فرم صورت مثلثی شکل

این فرم صورت لازم است که بدانید چهره مثلثی شکل دارای خط فک بزرگ و استخوان گونه کمی کوچکتر از پیشانی و صورت مثلثی شکل است. به صورت های مثلثی شکل صورت های گلابی نیز گفته می شود. این افراد لازم است که در انتخاب کلاه دقت بسیاری داشته باشد و کلاه های بیضی شکل را انتخاب نمایند و کلاه را باید طوری انتخاب کنند که با شانه هایشان مطابقت داشته باشد.

انتخاب کلاه

اگر شما علاقمند هستید که استایل خود را با یک کلاه تبدیل به یک استایل جذاب نمایید لازم است که بدانید در انتخاب کلاه باید حتماً به تناسب رنگ آن با پوست صورت تان و لباس تان توجه داشته باشید که در واقع اگر مهمانی در فصل پاییز و زمستان برگزار می شود. کلاه علاوه بر زیبایی منجر به گرما می شود و اگر در فصل تابستان است می تواند استایل شما را تبدیل به یک استایل جذاب نماید. در ادامه این مقاله انواع کلاه ها به همراه تنوع در رنگ معرفی خواهد شد پس ادامه مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید تا بتوانید در میان سایر گزینه های موجود در بازار بهترین کلاه را خریداری نمایید.  از طریق صفحه ی قیمت کلاه زنانه به قیمت انواع مدلهای این محصول دسترسی یابید.


کلاه قهوه ای

۱. کلاه قهوه ای

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به پوشیدن کت و دامن و شلوارعلاقه مند هستید می توانید کلاه های قهوه  ای رنگ که متناسب با رنگ قهوه  ای کت و شلوارتان است را انتخاب نمایید. همچنین اگر کت و شلوار آبی تیره و خاکستری رنگ باشد؛ می توانید یک طیفی از قهوه ای را برای کلاه خود انتخاب نمایید تا همخوانی خوبی داشته باشد.

۲. کلاه خاکستری

در رابطه با کلاه های خاکستری لازم است که بدانید متناسب با انواع کت و شلوارها است اگر لباسی به این رنگ دارید می توانید به سراغ کلاه خاکستری بروید.

۳. کلاه آبی

در رابطه با کلاه هایی به رنگ آبی لازم است که بدانید آن ها به راحتی با کت و شلوار یا کت آبی یا خاکستری هماهنگی دارد و اگر شما برای یک مهمانی رسمی چنین انتخابی داشته باشد. سبب می شود که استایل شما بسیار جذاب و عالی به نظر برسد. لازم است که بدانید کلاه آبی برای پوست های سفید و متمایل به قرمز انتخاب بهتری است اما اگر کت و شلوار آبی تیره را با یک کلاه آبی روشن و یا به شکل برعکس انتخاب نمایید جذابیت استایل شما چشمگیر خواهد شد.

۴. کلاه سبز

شاید برای تان عجیب به نظر برسد که کلاه های سبز با هر نوع استایل و هر نوع رنگی هماهنگ می شوند و اگر شما کت و شلوار قهوه  ای روشن دارید می توانید لباس های سیاه سبز خاکستری را با کلاه سبز ست نمایید.

کلاه مردانه

لازم است در ابتدا به این نکته اشاره شود که انتخاب کلاه مناسب برای مردان به آنان کمک می کنند که در مراسم و مهمانی های رسمی و نیمه رسمی استایل کاملا شیک و جذابی داشته باشید. درواقع یک کلاه می تواند جذابیت و زیبایی چهره و استایل و زیبایی لباس را دو چندان نماید. در ادامه این مقاله انواع کلاهی که متناسب با استایل و چهره شماست معرفی می شود و شما می توانید در میان سایر گزینه های موجود بهترین کلاه را انتخاب نمایید.

۱. کلاه مدل فدورا

در رابطه با کلاه مدل فدورا لازم است که بدانید این مدل مردانه است و از سال ۱۹۵۰ برای گانگسترها استفاده می شد و از سال ۲۰۰۰ میان هیپستر ها محبوبیت پیدا کرد. در سال های اخیر نیز این کلاه نمدی وارد دنیای مد شده است که لبه آن سفت و محکم می باشد و در رنگ ها و اندازه های متنوعی در بازار موجود است اما اگر شما به دنبال این کلاه هستید بهتر است که به سراغ رنگ های خنثی و اندازه های متوسط بروید.


کلاه فدورا

۲. کلاه مدل تریلبی

پیش از آنکه در رابطه با ویژگی های این کلاه صحبت کنیم لازم است به این نکته اشاره شود که بسیاری از افراد این مدل را با مدل فدورا اشتباه می گیرد اما این دو مدل با تمام شباهت هایی که دارند تفاوت های آنها بسیار بارز است که می توان به این نکته اشاره کرد که کلاه لبه کوتاه تر و بدنه بزرگتری دارد و جنس آن از نوع پشم نخ یا حصیری می باشد. همچنین جنس این کلاه سبب می شود که شما بتوانید آن را در فصل بهار یا پاییز که هوا متعادل است استفاده نمایند.

۳. کلاه پاناما

برای بسیاری از افراد کلاه پاناما بهترین انتخاب است چرا که اگر شما قرار است به ساحل بروید نیاز به یک کلاه پاناما که حصیری است دارید و در روزهای تابستان و سواحل و مناطق استوایی کلاه پاناما بسیار کاربردی می باشند. البته همانطور که می دانید این کلاه برای فصل زمستان مناسب نیست اما در فصل تابستان انتخاب بسیار مناسبی است و رنگ روشن آن با یک استایل ساده ساحلی بسیار مناسب و جذاب می باشد.

۴. کلاه تخت

کلاه تخت بسیار پرکاربرد است و بین افراد مشهور بسیار محبوب شده است کلاه مردانه تخت از پشم و نخ ساخته شده و در این کلاه لبه به شکل آستر دوزی دوخته می شود که کاربردی می باشد و می تواند استایل ها را به یک استایل شیک مناسب تبدیل نمایید.

۵. کلاه مدل خبرنگاری

در رابطه با کلاه کپ مدل خبرنگاری لازم است که بدانید حدود ۶ تا ۸ که نوار پارچه  ای و یک دکمه در بالای کلاه وجود دارد که جلوی کلاه را به لبه آن متصل می کند این کلاه مورد استفاده بسیاری از زنان و مردان ثروتمند است و اغلب در فروشگاه های معروف موجود می باشد.

۶. کلاه مردانه مدل حصیری لبه دار

همانطور که می دانید کلاه های حصیری بیشترین کاربرد شان در فصول گرم سال است که از ابتدای قرن ۲۰ و محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. شکل این کلاه حصیری سفت و با روبانی در قسمت پایین است. امروزه استقبال از این کلاه کمتر شده اما دوباره و به شکل پاناما ها و یا فدورا جذابیت بیشتری پیدا کرده است و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

 

کلاه مردانه حصیری لبه دار

 

۷. کلاه مردانه مدل بافتنی شل

در رابطه با کلاه مردانه بافتنی لازم است که بدانید این مدل در فصول سرد سال بسیار کاربردی می باشد و در کنار زیبایی انتخاب بسیار خوبی برای فصل پاییز و زمستان و حتی روزهای بارانی بهار می باشد در واقع کلاه بافتنی سبب می شود تا استایل زمستانی و شما بسیار جذاب و خاص باشد و استفاده از این کلاه بافتنی شل سبب می شود تا شما از باد و سرما در امان بمانید.

کلاه های زنانه

در رابطه با کلاه های زنانه لازم است که بدانید کلاه ها برای فصول گرم یا سرد سال موجود می باشند و شما می توانید متناسب با استایل خود کلاهی را که می خواهید انتخاب نمایید. تنها کافی است که به رنگ آن و چهره خودتان توجه داشته باشید. در ادامه مقاله به انواع کلاه های زنانه اشاره خواهد شد و شما می توانید در میان سایر گزینه هایی که معرفی می شوند بهترین را انتخاب و خریداری نمایید.

۱. کلاه حجاب مجلسی

در رابطه با این کلاه لازم است که بدانید طرفداران زیادی دارد و متناسب با فصل های مختلف در طرح ها و رنگ های گوناگونی موجود می باشد که می تواند استایل حجابی را تبدیل به یک استایل زیبا و شیک نماید.

۲. کلاه شاپو

همانطور که می دانید کلاه شاپو از محبوب ترین و زیباترین کلاه است که در انواع مغازه های لباس فروشی موجود می باشد و دارای طرح و مدل و رنگ های متفاوتی است که می تواند متناسب با سلیقه خود خریداری نمایید.

۳ کلاه بافتنی زنانه

در رابطه با کلاه بافتنی زنانه لازم است که بدانید این مدل از کلاه ها در فصول سرد سال موجود می باشند و طرفداران مخصوص به خود را دارند و در طرح ها و رنگ ها مدل های گوناگونی وجود دارند.

۴. کلاه لبه دار دخترانه

رابطه با کلاه لبه دار دخترانه لازم است که بدانید همان نقاب دار است که بسیار پرفروش می باشد و برای استایل اسپرت بهترین انتخاب است. اگر شما به ورزش های مختلف مانند بیسبال یا تنیس علاقه دارید می توانید از این کلاه استفاده نمایید تا جذابیت استایل ورزشی شما بیشتر شود.


کلاه لبه دار دخترانه

۵. کلاه شاپو زنانه

شما می توانید متناسب با کت دامن و کت شلوار هایی که انتخاب کرده  اید به سراغ خرید انواع کلاه ها بروید و به خوبی آن را با رنگ و مدل کت دامن خود هماهنگ نمایید.

 

انواع کلاه های پسرانه

در رابطه با انواع کلاه های پسرانه لازم است که بدانید استایل شما را به خوبی تبدیل به یک استایل جذاب و دوست داشتنی می کند. همچنین لازم است که بدانید کلاه های پسرانه در مدل ها و انواع گوناگونی وجود دارند که شما می توانید متناسب با شکل و استایل خود و چهره تان به سراغ خرید کلاه مد نظر خود بروید. در هنگام خرید کلاه البته لازم است به این مدل توجه داشته باشید که به مرور زمان آیتم های پسرانه و دخترانه تغییر کرده است و اکثر کلاه ها برای هر دو جنس استفاده می شود و تفاوت در طرح و رنگ می تواند منجر شود تا استایل شما تبدیل به یک سبک خاص شود. در ادامه مقاله به انواع کلاه هایی که می توان از آن استفاده کرد تا سبب جذابیت دوچندان استایل شما شود اشاره خواهد شد.

۱. کلاه فدورا

لازم است که بدانید این کلاه بسیار شیک می باشد و مورد توجه بسیاری از مردان قرار گرفته است این مدل لبه سفت و محکم دارد و می تواند استایل شما را تبدیل به یک استایل خارق العاده نمایند.

۲. کلاه تریلبی

در رابطه با این کلاه لازم است که بدانید دارای لبه کوچک و تاج بلند است که بسیاری از اوقات باعث می شود با کلاه فدورا اشتباه گرفته شود اما شما می توانید از بهار تا پاییز این کلاه را بپوشید چراکه انتخاب بسیار مناسبی است.

۳. کلاه پاناما

برای فصول گرم سال و هنگامی که می خواهید به ساحل بروید و ترکیب آن با یک کتانی سفید بسیار فوق العاده می باشد همچنین این کلاه برای سفر به مناطق گرمسیری انتخاب و خوبی است چرا که کلاه حصیری برای مکان های شرجی بسیار مناسب می باشد.

۴. کلاه بولر

از شاخص ترین آیتم های سبک بریتانیایی این است که توسط بازیگران برجسته انتخاب می شود. در رابطه با تمام ویژگی های ظاهری این کلاه لازم است که بدانید یک کلاه سخت و نمدی با لبه باریک است که انتخاب بسیار خوبی برای شلوارهای پارچه ایی است.

۵. کلاه پدر

لازم است که بدانید این کلاه از جنس پنبه می باشد و دارای لبه خمیده است که آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب می کند.

۶. کلاه نیوزبوی

در رابطه با این کلاه لازم است که بدانید از نوع کلاه پسرانه قدیمی می باشد و شبیه کلاه تخت است و شما می توانید این کلاه را با انواع لباس ها ست نمایید.

۷. کلاه کپ تخت

این کلاه نیز میان افراد مشهور بسیار محبوب می باشد و این کلاه ها از پشم و پنبه تولید می شود که دارای لبه دار و لبه دار آستر است که می تواند یک انتخاب خوب باشد.


کلاه کپ تخت

۸. کلاه بینی

در رابطه با این کلاه ها لازم است که بدانید برای فصل تابستان شاید مناسب نباشد اما در فصل زمستان و حتی بهار بسیار کاربردی می باشد و می تواند استایل شما را تبدیل به یک استایل جذاب و خاص نمایند همچنین کلاه در سه رنگ سرمه  ای یا خاکستری یا کرم بسیار فوق العاده می باشد.

 

۹. کلاه باکت

در رابطه با این کلاه لازم است که بدانید از پارچه های نخی سنگین مثل جین مخلوط های پشمی ساخته شده که دارای لبه های پهن هستند که مورد پسند بوده و مورد انتخاب بسیاری از افراد می باشد.

 

۱۰. کلاه بیسبال کپ

در رابطه با این کلاه لازم است که بدانید از نوع کلاه هایی است که بسیار پرطرفدار است و شما می توانید با استفاده از آن استایل تان را تبدیل به یک استایل شیک و جذاب کنید.

۱۱. کلاه تراپر

این کلاه برای فصل سرد سال بسیار مناسب می باشد چراکه کلاه گرم و شیکی هست و از پوست گوسفند با روکش چرمی ساخته شده  اند که انتخاب بسیار مناسبی با شلوار جین آبی و پیراهن پارچه  ای است.

۱۲. کلاه بوتر

در رابطه با این کلاه لازم است که بدانید شما می توانید در فصل تابستان از این کلاه استفاده نمایید که با یک روبان در اطراف آن موجود می باشد و تبدیل به یک گزینه شیک می باشد.

۱۳. کلاه پورک پای

کلاه پورک بای

در رابطه با این کلاه لازم است که بدانید یکی از محبوب ترین کلاه های پسرانه موجود در بازار است که امروز میانه هیپستر ها بسیار پرطرفدار می باشد.

۱۴. کلاه تاپ

در رابطه با این کلاه لازم است که بدانید بسیار شیک می باشد که یک کلاه کوتاه است و سبب می شود که شما بسیار شیک به نظر می رسید این کلاه بلند با تاج صاف و لب های پهن بسیار پرطرفدار است و سبب می شود که شما یک استایل جذاب و فانتزی داشته باشید.


نظرات کاربران