نکات مهم در ست کردن کفش و لباس

نکات مهم در ست کردن کفش و لباس

لازم است که بدانید در هنگام پوشیدن لباس های مختلف لازم است که با لباس خود کفش مناسبی به پا کنید چرا که در اکثر مواقع کفش فقط برای راه رفتن نیست و بخشی از استایل شما می باشد و لازم است که شما در میان سایر گزینه های موجود و متناسب با نوع پوشش تان کفش مناسب را انتخاب نمایید پس لازم است که شما ادامه این مقاله را مطالعه نمایید تا بتوانید کفشی هماهنگ با لباس تان استفاده کنید.

 

بهتر است که ابتدا لباس خود را انتخاب نمایید و بعد با رنگ های متضاد و هماهنگ یک هارمونی به دست می آورید که بتوانید یک استایل زیبا و شیک داشته باشید و کفش تان نیز متناسب و زیبا به نظر برسد. ادامه این مقاله به اصولی که لازم است شما در هنگام کفش پوشیدن به آن توجه داشته باشید اشاره خواهد شد پس ادامه مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید تا بتوانید در میان سایر گزینه های موجود در بازار بهترین کفش را متناسب با ظاهر خود انتخاب نمایید.

۱. تطبیق

در هنگام ست کردن کفش با لباس اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید مطابقت میان کفش و لباس است در واقع باید در ابتدا لباس تان را انتخاب کنید و بعد از آن به سراغ کفش بروید. همچنین در ست کردن رنگ ها لازم است که حتماً به چرخه رنگ توجه داشته باشید چرا که استفاده از چرخه رنگ به شما کمک می کند تا بتوانید به یک هارمونی درست و دقیق از هماهنگی کفش و لباس دست پیدا کنید.

۲. ترکیبات اصلی

همانطور که اطلاع دارید رنگ های مکمل در چرخه رنگ رو به روی هم و در دو طرف آن قرار گرفته است و آنها جفت متضاد بالایی هستند و شما بهتر است که از این دو رنگ متضاد و مکمل استفاده نمایید. البته اگر رنگ های مکمل و متضاد را به شکل سایه  ای استفاده نمایید که حالت طیف داشته باشد بهتر است.


لباس زنانه

۳. مطابقت فلزات

اگر شما هنگامی که قرار است به مهمانی یا جلسه کاری و حتی برای تفریح بروید بهتر است که از اکسسوری های مخصوص خود استفاده  کنید و لازم است که این اکسسوری ها دارای جزئیات و رنگ بندی خاصی باشد تا در هماهنگی بالایی با کیف و کفش شما قرار بگیرند.

۴. کفش های مناسب فصل

از دیگر نکاتی که می تواند استایل شما را به یک استایل عالی تبدیل کند این است که کفشی مناسب فصل به پا کنید. به عنوان مثال بهتر است که در فصل بهار منعطف باشید و به سراغ کفش های گسترده و متنوعی بروید و همچنین شما می توانید در فصل بهار از انواع کفش های بارانی و زمستانی و تابستانی استفاده نمایید چرا که بهار هوای یکنواختی ندارد و شما می توانید متناسب با ابری شدن یا آفتابی شدن هوا کفش مخصوص را به پا نمایید. همچنین در فصل تابستان بهتر است به سراغ صندل ها بروید و در فصل پاییز از جوراب های رنگارنگ زیادی در استایل خود با کفش های پاییزی استفاده نمایید. همانطور که می دانید مناسب ترین کفش ها برای فصل زمستان نیز پوتین ها بوت ها و چکمه ها هستند.

 مناسب ترین کفش برای لباس های زنانه


کفش زنانه


 

جهت مشاهده انواع مدل های متنوع و جدید پالتو زنانه کلیک کنید


لازم است که بدانید این مورد کمی به سلیقه شخصی زنان بر می گردد اما نکاتی که در رابطه با رنگها و چرخه رنگ گفتیم در اینجا نیز صادق می باشد و در ابتدا بهتر است که لباس تان را انتخاب نمایید و بعد به سراغ کفش بروید. در ادامه این مقاله به نکاتی اشاره خواهیم کرد که سبب می شود تا زنان بتوانند مناسب ترین کفش را برای لباس های خود انتخاب کنند.

۱. رنگ

در ابتدا لازم است که به رنگ ها توجه نمایید و رنگ کفش را با رنگ لباس هماهنگ نمایید به عنوان مثال اگر قرار است لباس پررنگی استفاده کنیم کفش پاشنه دار یا تخت ساده مشکی برای شما بهترین گزینه است اگر بخواهید کفش پرزرق بپوشید بهتر است که با لباس تان تناقض نداشته باشد.

۲. کفش روشن

با استفاده از کفش های روشن می توانید یک نقطه جذاب به لباس تان اضافه نمایید. به عنوان مثال پاشنه قرمز با لباس مشکی یک هماهنگی بسیار زیبایی را ایجاد می کند.

۳. سیاه

رنگ مشکی با همه چیز هماهنگ می شود پس بهتر است که در کمد خود انواع مختلفی از صندل و کتونی مشکی داشته باشید تا با هر نوع لباسی هماهنگ  شود.


جهت مشاهده انواع مدل های جدید و متنوع کفش زنانه کلیک کنید


 

۴. لباس های رنگارنگ

اگر شما لباس های رنگارنگ میپوشید بهتر است که یک رنگ را انتخاب کنید و کفش شما شبیه آن رنگ باشد.


نکات مهم در ست کردن کفش و لباس

 

۵. تطبیق رنگ

با آنکه در عرصه مد تطبیق رنگ وجود دارد بهتر است که در حالت عادی از پوشیدن لباس های یکدست خودداری فرمایید چرا که سبب می شود تا زیبایی لباس شما و کفش های تان به چشم نیاید.

۶. رنگ های استاندارد

در رابطه با رنگ های استاندارد لازم است که بدانید برای مکان های رسمی بهترین انتخاب می باشد و شما می توانید کفش های چرم قهوه  ای یا مشکی را در سر کار خود استفاده نمایید.

۷. انتخاب پاشنه

در هنگام خرید لازم است که حتماً به پاشنه آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال  پاشنه های استیل با لباس هایی مانند دامن های مدادی و شلوار های جذب هماهنگی بالایی دارد و کمک می کند که پاهای شما باریک تر دیده شود.

۸. پای کوتاه و بلند


کفش پاشنه بلند

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که پای کوتاهی دارید از پاشنه هایی که بیشتر از ۱۰ سانت هستند اجتناب نمایید. کفش های پاشنه بلند فوق العاده باعث انعطاف پذیری بیشتر عضله ساق پا می شود. همچنین درست کردن کفش با لباس اگر پای بلندی دارید از پاشنه های بیضی شکل یا مربع استفاده کنید. پاشنه های مخروطی یا نوک تیز ممکن است باعث بلند تر به نظر رسیدن پای شما شود.

۹. مراسم

نکته مهم دیگری که لازم است در هنگام خرید کفش به آن توجه داشته باشید این است که قرار است کفش را در چه مراسمی بپوشید. به عنوان مثال برای مراسم رسمی و نیمه رسمی بهتر است از کفش پاشنه دار استفاده کنیم و برای مهمانی و مراسمات رسمی کفش جلو بسته یا باز بپوشید و برای مجالس نیمه رسمی مثل مهمانی ها بهتر است به سراغ صندل های بنددار بروید.

۱۰. انتخاب صندل

برای آنکه شما ظاهر جدید و زنانه داشته باشید بهتر است که یک جفت صندل با پاشنه کم داشته باشید صندل هایی با پاشنه کم با هر دامن و شلواری استفاده می شود.

۱۱. لباس شب

هنگام پوشیدن لباس شب انتخاب و کفش هماهنگ بسیار ضروری است چرا که سبب می شود تا لباس شب شما بسیار شیک تر از آنچه هست به نظر برسد لباس سیاه کوتاه بهتر است که با یک جفت صندل بنددار و پاشنه بلند پوشیده شود.

۱۲. چکمه


چکمه زنانه

برای فصل زمستان بهتر است که به سراغ بوت های زیبا و چکمه های متنوعی بروید که در عین حال که منجر به گرمای پای شما می شود در هماهنگی با لباس زمستانی و شلوار شما تاثیر دارد. برای ست کردن کفش با لباس یک جفت چکمه پاشنه کوتاه با شلوار جین شسته شده تیره ترکیبی بسیار زیبا است.

۱۳. کفش آکسفورد

در سر کار و دفتر کار شما، یک جفت کفش آکسفورد می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. کفش آکسفورد تخت یا پاشنه کوتاه را بهتر است که با شلوار بپوشید چراکه کمک می کند تا شما انتخاب خوبی داشته باشید.

 انتخاب کفش های کتانی ورزشی

همانطور که می دانید کفش های کتانی ورزشی انتخاب بسیاری از زنان است که در هنگام ورزش و در طی روز آن را استفاده می کند اما در عین حال اگر شما علاقه مند هستید که یک کفش ورزشی مناسب داشته باشید تا به بهبود استایل ورزشی شما کمک نماید بهتر است که اگر لباس تمرینی دارید کفش تمرینی نیز به پا کنید. همچنین شما می توانید از رنگ متناسب با رنگ ست ورزشی تان استفاده نمایید تا برای کفش های ورزشی خود یک استایل ورزشی مناسب داشته باشید.


مشاهده لیست قیمت انواع کفش ورزشی زنانه را مشاهده کنید


 

 چگونگی انتخاب کفش برای لباس های مردانه

در این رابطه لازم است که بدانید کفش مردانه انواع مختلفی دارند و می توانند از کفش های دست ساز گرانقیمت تا با تاکسیدو ها برای آقایان استفاده نمایید. ست کردن کفش با لباس برای آقایان اهمیت بسیاری دارد چرا که مرتب بودن و ظاهر کفش آقایان به استایل آنان جذابیت خاصی می دهد. در ادامه این مقاله به نکاتی که کمک می کند تا شما انتخاب بهتری داشته باشید اشاره خواهد شد.

  1. از پایه خنثی شروع کنید

کفش مردانه

در هنگام هماهنگ کردن رنگ هایی که در چرخه رنگ وجود دارد فهمیدن این نکته که کدام نوع آبی با کدام قرمز مطابقت دارد اهمیت بسزایی را دارا می باشد به عنوان مثال پیراهنی با رنگ بنفش آیا با کراوات سبز ست می شود. بهتر است که شما در ابتدا برای پوشیدن رنگ از پایه های خنثی استفاده کنید و فقط یک رنگ به لباس تان اضافه نمایید. بنابراین اگر لباس پایه شما پیراهن شلوار و کفش از رنگ خنثی تشکیل شده افزودن یک کمی از همان رنگ هیچ چیز را به هم نمی زند. کفش سیاه مردانه بسیار اهمیت دارد چرا که سبب می شوند تا مردانه بسیار شیک و خوش پوش به نظر برسد. رنگ هایی که می توانید استفاده کنید شامل رنگ های خاکستری سیاه و سفید است اما گروهی از رنگ ها وجود دارد که لباس خنثی مردانه نامیده می شود که به عنوان یک ترکیب عالی می تواند مورد استفاده قرار بگیرند.

۲. چرم

استفاده از چرم منجر می شود که شما بسیار شیک به نظر برسید. کفش های چرمی یک گزینه بسیار ایده آل هستند که شما می توانید در استایل خود از آن استفاده نمایید. در هنگام خریداری کردن چرم ها لازم است که به قانون چرم ها توجه داشته باشید که باید روی همسان سازی آن تمرکز کنید. در کفش و کمربند چرم هر چقدر رنگ های آن متفاوت باشد نتیجه نامطلوب است بنابراین بهتر است که به سراغ رنگ هایی بروید که هارمونی بیشتری دارند و در بهترین هماهنگی می باشند همچنین ست کردن کفش با لباس چرم و از استفاده از یک دست لباس و کفش چرم خودداری نمایید چرا که این کار بسیار قدیمی شده است.

۳. پنجه کفش

از دیگر نکاتی که لازم است در هنگام خرید کفش های مردانه به آن توجه شود این است که پنجه کفش شکل مناسبی داشته باشد. در واقع کفش های گوناگونی در بازار موجود می باشد که دارای پنجه کفش های مختلف از چهار گوش تا نوک تیز هستند و بهتر است که شما به دنبال کفشی بروید که تعادلی بین پنجه مربعی شکل و نوک تیز دارد. البته این را در نظر داشته باشید که شکل و ظاهر سلیقه  ای است و شما بهتر است که تیپ های ساده و شیک داشته باشید.

۴. کفش های مشکی

رنگ مشکی با همه رنگ ها زیبا به نظر می رسد و داشتن یک کفش سیاه از ملزومات می باشد پس لازم است که شما حتماً یک کفش مشکی داشته باشید. اگر کمد لباس شما از کت و شلوارهایی دارای رنگ مشکی و خاکستری و آبی هست کفش مشکی برای شما بهترین انتخاب می باشد.

۵. کفش اصلی

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که برای تمام سال یک کفش استفاده میکنید و برای سال بعد به سراغ خرید کفش های دیگر میروید بهتر است که بدانید داشتن یک کفش مشکی می تواند تمام مهمانی ها و جلسات کاری شما را بهبود بخشد و ظاهر شما را شیک و تمیز نگه دارد.

۶. کفش قهوه ای

در رابطه با کفش های قهوه ای لازم است که بدانید می تواند استایل شما را مطلوب سازد چرا که کفش های قهوه  ای در عین رسمی بودن می تواند یک انتخاب نیمه رسمی نیز محسوب شود و شما می توانید کفش قهوه  ای را با کت و شلوارهای قهوه ای یا برنزه ست نمایید. همچنین سایه های بسیار متنوعی برای ایجاد هارمونی انواع قهوه  ای وجود دارد اما شما می توانید با رنگ های متضاد مکمل استایل خود را تبدیل به یک استایل مناسب کنید. همچنین لازم است که بدانید رنگ های مشکی آبی قهوه  ای و خاکستری کمک می کند تا استایل شما بسیار حرفه ای به نظر برسد. پس لازم است که برای هماهنگی میان کفش و لباس تان اول رنگ ها را خوب بشناسید و بعد متناسب با لباس تان بهترین کفش را خریداری نمایید.

 

نظرات کاربران