نقد و بررسی تلوزیون سامسونگ با LG

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ؛ سامسونگ یا LG

زمانی که از خرید تلویزیون صحبت می‌شود، از ال جی و سامسونگ به عنوان دو گزینه اصلی یاد می‌شود. به همین دلیل هم ما در این مطلب به مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ پرداخته‌ ایم تا اگر شما هم قصد خرید تلویزیون دارید، بتوانید از بین سامسونگ یا LG  خرید بهتر و مناسب‌ تر را انجام دهید. پس پیشنهاد می‌شود که ادامه بحث را از دست ندهید

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

طراحی سامسونگ یا LG

در مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ در ابتدا به بررسی طراحی تلویزیون در این دو برند می‌پردازیم. بدون شک طراحی از مهم‌ترین مواردی است که در زمان خرید به آن توجه داریم. تلویزیون‌های سامسونگ با یک قاب نازک و باریک با طراحی خاص و زیبا در بازار عرضه می‌شوند که در ال جی، این قاب دور صفحه نمایش، نازک‌تر مدل‌های سامسونگ است.

پایه‌های تلویزیون‌های ال جی به‌صورت هلالی شکل و با یک طراحی خاص قرار گرفته‌اند، درحالی که سامسونگ از طراحی ساده و کلاسیک پیروی کرده و از پایه‌های مستطیلی شکل ساده استفاده کرده‌است. در واقع تنها تفاوت بارزی که در طراحی تلویزیون‌های این دو برند به چشم می‌خورد، همین طراحی پایه‌ها است، و در بقیه موارد، هم سامسونگ و هم ال جی، از طراحی زیبا و ظریفی برخوردارند و مورد رضایت کاربران خود قرار دارند. 

تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ؟             


بیشتر بخوانید: مقایسه تلویزیون اسنوا با ایکس ویژن


کیفیت نمایش تصاویر در تلویزیون‌های ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

از دیگر بحث‌های یکه همیشه درباره تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ مطرح است، مقایسه کیفیت تصاویر، نمایش رنگ‌های واقعی به‌خصوص رنگ مشکی و کیفیت تولید است که به نوع تکنولوژی استفاده شده در نمایشگرها مربوط است که در بررسی‌های انجام شده، دریافت کردیم که تلویزیون‌های سامسونگ در نمایش رنگ‌های عمقی و به‌خصوص رنگ مشکی، عملکرد بهتری از تلویزیون‌های ال جی دارد. اما در مقابل ال جی، تصاویر را با بافت طبیعی‌تر و زنده‌تر نمایش می‌دهد در واقع شما حس بهتر و زنده‌تر و عمیق‌تری از نمایش تصاویر دریافت می‌کنید.

البته به تازگی ال جی تلویزیون‌های OLED را عرضه کرده‌است که انقلابی را در پخش تصاویر ایجاد کرده‌است. از قابلیت‌های این مدل، کیفیت پخش بسیار بالا و مصرف پایین‌تر است. هرچند که سامسونگ نیز از  تکنولوژی‌ کوانتوم دات و میکرو ال ای دی استفاده کرده و از تلویزیون‌های مشابه رونمایی کرده‌است. پس تلویزیون‌های OLED ال جی و کوانتوم دات سامسونگ به لحاظ کیفیت تصاویر یکسان هستند.   

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ به لحاظ قیمت

قیمت در تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی با توجه به قابلیت‌هایی که دارند، متفاوت است. برای مثال قابلیت پخش تصاویر به‌صورت سه بعدی، از مواردی است که قیمت نهایی را افزایش می‌دهد. این ویژگی‌ها به سلیقه شما برمی‌گردد که آیا به دنبال یک تلویزیون معمولی هستید یا یک تلویزیون با امکانات خاص. همچنین در این دو مدل، تلویزیون‌های هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشند، از مدل‌های معمولی گران‌قیمت‌تر هستند. و در آخر، پشتیبانی در سیستم عامل نیز در قیمت تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی تاثیرگذار است. اما به‌طور کلی، تلویزیون‌های ال جی از سامسونگ ارزان‌تر هستند.

سیستم عامل تلویزیون سامسونگ و ال جی

سامسونگ در تلویزیون‌های هوشمند خود از سیستم عامل اختصاصیTIZEN  استفاده کرده‌است که در اجرا برنامه‌ها با سرعت مناسب و اجرا چندین برنامه بدون تاخیر، عملکرد مناسبی دارد. همچنین این سیستم عامل، دارای یک منو نواری است که به سادگی امکانات و کاربری‌های تلویزیون را در اختیار شما قرار می‌دهد. ال جی نیز از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی WebOS در تلویزیون‌ها استفاده کرده‌است که امکان دانلود و نصب بازی‌های مختلف، خرید از فروشگاه‌های پلی استور و جست‌وجو در اینترنت را برای کاربران فراهم کرده‌است.

تلوزیون ال جی پرفروش تر است یا سامسونگ؟

کیفیت صوتی تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

یکی دیگر از بحث‌هایی که در مقایسه دو برند تلویزیون سامسونگ و ال جی مطرح است، کیفیت صوتی است. که در این زمینه ال جی برتی فوق‌العاده‌ای در مقایسه با تلویزیون‌های سامسونگ دارد. تلویزیون‌های ال جی از فناوری دالبی اتموس و سیستم صوتی هارمان کاردون پشتیبانی می‌کنند که صدا را همه‌ جانبه و کاملا رسا به گوش شنوندگان می‌رساند که این قابلیت می‌تواند محیط سینمایی را القا کند که برای طرفداران فیلم و سریال بسیار هیجان انگیز است. هرچند که سامسونگ نیز در تلویزیون‌های خود از فناوری دالبی استفاده کرده است که می‌توانند صدا را از سیستم دوکاناله پخش کنند اما با این حال در بحث کیفیت صوتی، تلویزیون‌های ال جی در مقابل تلویزیون‌های سامسونگ حرف اول را می‌زنند.

جمع‌ بندی

در مباحث بالا به مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ و اینکه برای خرید سامسونگ یا LG  بهتر است پرداخته شده‌است. به‌طور کلی ال جی در چندین سال اخیر تنوع مدل و طراحی در تلویزیون‌های خود را افزایش داده‌است و در مقایسه با سامسونگ از قیمت مناسب‌تری هم برخوردار است. و به لحاظ رقابت در بازار، تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ در رقابت تنگاتنگ قرار دارند.


نظرات کاربران