نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ و ال جی

مقایسه گوشی ال جی با سامسونگ؛ سامسونگ بهتر است یا ال جی

همه ما قبل اینکه برای خرید گوشی موبایل اقدام کنیم، خصوصیات و ویژگی‌هایی که مد نظر داریم را اولویت بندی می‌ کنیم و براساس آن‌ها، سراغ برندی می‌رویم که بتوانید انتظارات و خواسته‌ های مد نظر ما را برآورده کند. برند ال جی و سامسونگ از بیش از 50 سال گذشته تا به امروز همواره درحال رقابت با یکدیگر بوده‌ اند و به عنوان دو غول تکنولوژی کره‌ ای شناخته می‌شوند. احتمالا شما هم با این سوال مواجه شده‌ اید که گوشی‌ های سامسونگ بهترند یا ال جی؟ در این مقاله به مقایسه گوشی ال جی با سامسونگ و اینکه  سامسونگ بهتر است یا ال جی پرداخته‌ ایم. پس اگر شما هم قصد خرید گوشی موبایل جدید دارید و بین گوشی سامسونگ و گوشی ال جی مردد مانده‌ اید؛ و یا قصد دارید در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید، ادامه بحث را از دست ندهید.

مقایسه گوشی ال جی با سامسونگ: سامسونگ بهتر است یا ال جی

قیمت سامسونگ بهتر است یا ال جی

معمولا همه ما به دنبال یک گوشی موبایل با قیمت مناسب هستیم که بتواند انتظارات مد نظر ما را برآورده کند. در واقع در وهله اول قیمت گوشی و بعد از آن سایر امکانات از جمله باتری، سخت‌ افزار، طراحی و... را بررسی می‎‌‌‌کنیم. به لحاظ قیمتی از بین برندهای سامسونگ و ال جی، قیمت گوشی‌های سامسونگ به مراتب از قیمت گوشی‌های ال جی مناسب‌تر هستند. 

دوربین سامسونگ بهتر است یا ال جی

امروزه از اصلی‌ ترین معیارهایی که در خرید گوشی به آن توجه داریم، دوربین است. به همین دلیل هم همه برندها در تلاش هستند تا گوشی‌هایی با کیفیت دوربین‌ های بسیار بالا را طراحی و در اختیار کاربران خود قرار دهند؛ چرا که با افزایش کیفیت دوربین، فروش نیز افزایش پیدا می‌ کند. در مقایسه بین گوشی‌ های ال جی و سامسونگ، به لحاظ کیفیت دوربین، هرچند که هر دو برند از کیفیت دوربین بالایی برخوردار هستند اما گوشی‌ های سامسونگ رتبه اول و گوشی‌ های ال جی در رتبه دوم قرار دارند.

مقایسه طراحی و مشخصات ظاهری سامسونگ با ال جی

طراحی‌ های اخیر در گوشی‌ های سامسونگ و ال جی به‌ گونه‌ای انجام شده‌اند که مورد پسند همه کاربران قرار گیرند و انتظارات در این زمینه را برآورده کنند. استفاده از طرح‌ های انحصاری و زیبا از تلاش‌ هایی است که ال جی و سامسونگ برای افزایش طرفداران و کاربران خود و همچنین برای ایجاد یک بازار رقابتی بکار گرفته‌اند. از آن‌ جایی که سلیقه افراد مختلف در شکل ظاهری موبایلی که از آن استفاده می‌ کنند متفاوت است، نمی‌ توان گفت کدام برند در طراحی ظاهری قوی‌ تر عمل کرده و ظاهر بهتری دارد.


گوشی موبایل ال جی


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ کدامند؟


مقایسه گوشی ال جی با سامسونگ در کیفیت ساخت

برندهای ال جی و سامسونگ به لحاظ کیفیت ساخت، از بهترین گوشی های موبایل به‌ شمار می‌ آیند و گوشی‌ های ساخت این شرکت‌ها همگی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار شده‌ اند. بنابراین به لحاظ استحکام و مقاومت در برابر ضربه و فشار، طول عمر پورت‌ های خروجی و... در یک رده و سطح قرار دارند.

مقایسه مشخصات فنی  ال جی با سامسونگ 

هرچقدر کیفیت و قدرت سخت‌ افزاری گوشی بیشتر و بالاتر باشد، کاربران می‌ بایست هزینه بالاتری را پرداخت کنند. سامسونگ و ال جی نیز از این قاعده جدا نبوده و از این قانون پیروی می‌ کنند.  بنابراین هر برند مشخصات فنی خاصی را طراحی کرده و در گوشی‌های خود مشخصات قرار می‌ دهد که می‌ تواند از برند‌های دیگر متمایز باشد. در مقایسه اینکه مشخصات فنی سامسونگ بهتر است یا ال جی باید اعلام کرد که ال جی در رتبه اول و سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد.

صفحه نمایش در سامسونگ بهتر است یا ال جی

صفحه نمایش نیز از شاخصه‌ هایی است که در خرید گوشی موبایل اهمیت دارد. از آن‌ جایی که صفحه نمایش بر روی سلامت چشم‌ ها، تاثیر مستقیم دارد، تولیدکنندگان گوشی‌ های هوشمند نیز در تلاش برای استفاده از صفحه نمایش‌ های با کیفیت در گوشی‌ های هوشمند هستند. در مقایسه کیفیت صفحه نمایش در گوشی‌ های موبایل سامسونگ با ال جی، صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ در رتبه اول و صفحه نمایش گوشی‌ های ال جی در رتبه دوم قرار دارند.

مقایسه باتری سامسونگ  با ال جی

قطعا باتری از مهم‌ تریم مواردی است که همه ما در زمان خرید گوشی بررسی می‌کنیم و از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌طوری  که اگر یک گوشی موبایل به لحاظ کیفیت و کارایی همه انتظارات مد نظر ما را برآورده سازد، اما باتری ضعیفی داشته باشد، می‌تواند ما را از خرید منصرف سازد. ال جی و سامسونگ همواره در حال رقابت برای ارتقا کیفیت باتری‌ شامل ظرفیت باتری، سرعت شارژ شدن، مصرف کلی و نوع باتری در موبایل‌های خود هستند. اما در مقایسه کلی بین گوشی‌های ال جی با سامسونگ، سامسونگ عملکرد بهتر و با کیفیت‌ تری نسبت به ال جی دارد.

مقایسه خدمات و گارانتی سامونگ با ال جی

هم برند سامسونگ و هم برند ال جی در شهرهای مختلف ایران نمایندگی رسمی دارند اما با این‌حال باید در هنگام خرید، خدمات پس از فروش را هم در نظر داشته باشیم. این خدمات شامل تامین قطعات گوشی موبایل، وجود متخصص برای رفع مشکلات گوشی در دوران گارانتی و همچنین پشتیبانی آنلاین است. در بررسی‌ هایی که بین برند ال جی و سامسونگ در رابطه با خدمات پس از فروش و گارانتی گوشی‌های موبایل صورت گرفته و همچنین نظراتی که کاربران در این مورد اعلام کرده‌ اند؛ سامسونگ در رتبه بالاتری از ال جی قرار دارد.


گوشی موبایل سامسونگ

جمع‌ بندی

در مطالب بالا به مقایسه گوشی ال جی با سامسونگ و اینکه سامسونگ بهتر است یا ال جی پرداخته‌ایم. به‌طور کلی زمانی که گوشی‌های این دو برند را در یک مقایسه کلی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که برند ال جی در مقایسه با سایر برندهای قوی از جمله سامسونگ و اپل، از کیفیت ساخت بالا و قدرت بسیاری برخوردار بوده، اما متاسفانه جذابیت زیادی ندارد. با توجه به مقایسه‌ های انجام شده؛ انتخاب شما سامسونگ است یا ال جی؟


نظرات کاربران