مقایسه گوشی A10 با A10s

گوشی موبایل گلکسی A10 بهتر است یا A10s

گلکسی A10 بهتر است یا A10s ؟ این دوگوشی با اینکه دارای قیمت مشابهی هستند، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، پس با سایت ایمالز که یک مرجع برای جستجو، مقایسه و معرفی کالا مانند انواع گوشی موبایل و دیگر لوازم الکتریکی است همراه باشید. اگر شما هم هنگام خرید این دوگوشی تلفن همراه دچار تردید شده‌اید، خواندن این مطلب را بهش ما توصیه می‌کنیم.

گوشی‌های تلفن همراه گلکسی A10 و A10s، هر دو دارای امکانات فراوان و قیمت مناسب هستند و طرفداران خود را دارند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تفاوت اصلی این دو تلفن همراه بیشتر در کیفیت دوربین آنها بوده، اما باید گفت که حقیقت چیز دیگری است و تفاوت این دو محصول با اینکه دارای اسم مشابهی هستند بسیار فراوان است، به‌طوریکه گفته می‌شود کمپانی سامسونگ باید برای گوشی گلکسی A10s که از A10 جدیدتر است، نامی دیگر می‌گذاشت و آن را به بازار عرضه می‌کرد.

گوشی‌های گلکسی A10 و A10s چه تفاوت‌هایی با یک دیگر دارند؟

برای انتخاب بهترین گزینه از میان گوشی‌های A10 و A10s  به مقایسه همه جانبه این دو تلفن همراه هوشمند نیاز دارید. در ادامه این مقاله گوشی‌های گلکسی A10s وA10 را از جنبه‌های مختلف مانند سخت افزار، کیفیت دوربین، باتری و ... مقایسه کرده‌ایم تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

مقایسه گوشی A10 با A10s از نظر طراحی و جنس بدنه

هر دو تلفن همراه گلکسی A10 و A10s از پل پشتی با جنس پلاستیک استفاده می‌کنند که تا لبه‌های بدنه نیز کشیده شده است. گوشی گلکسی A10s در مقایسه با گلکسی A10 از لحاظ عرضی و طولی 1.2 میلیمتر بزرگ‌تر بوده ولی وزن هر دو تلفن همراه در حدود 168 گرم است. داخل پنل پشتی گوشی گلکسی A10 فقط دوربین و فلاش مشاهده می‌شود؛ اما در گوشی گلکسی A10s فلاش در زیر ماژول بوده و این گوشی دارای دوربین دوگانه است. همچنین گوشی تلفن همراه گلکسی A10s به‌منظور امنیت و باز نمودن قفل از اسکنر اثر انگشت برخوردار است که وجود آن سبب می‌شود تا از وارد نمودن پین کد یا رسم الگو در قفل گوشی خود بی‌نیاز شوید.

جدا از پنل پشتی در پنل جلو هر دو مدل تلفن همراه، نمایشگر ابعاد و اندازه مشابهی دارد؛ بر اساس ویژگی‌های گفته شده در پاسخ به سؤال گلکسی A10 بهتر است یا A10s، باید گفت گوشی گلکسی A10s از نظر طراحی، داشتن اسکنر اثر انگشت و جنس بدنه گزینه بهتری است.

 

گوشی سامسونگ گلکسی A10 بخریم یا A10S ؟

 

نمایشگر گلکسی A10 بهتر است یا A10s

A10 و A10s  هر دو دارای نمایشگر 6.2 اینچ با وضوح 720 در 1520 پیکسل هستند؛ اما جدا از شباهت ظاهری این دو مدل گوشی، گوشی گلکسی A10 دارای پنل آی‌پی‌اس و گوشی گلکسی A10s مجهز به پنل پی‌ال‌سی است. نکته ای که وجود دارد این است که پنل PLS در مقایسه با پنل IPS انواع رنگ ها به خصوص رنگ های صورتی و قرمز را بسیار دقیق و لطیف تر نمایش میدهد. بنابراین باتوجه‌ به این موضوع و روشنایی بهتر و زاویه دید وسیع‌تر در گوشی گلکسی A10s، قطعاً تماشای انواع محتوا در این تلفن همراه لذت‌بخش‌تر است مدل قبلی است.

 

مقایسه گوشی A10 با A10s از نظر سخت افزار

کمپانی گوشی سامسونگ در ساخت هر دو نوع موبایل موردنظر از پردازنده 8 هسته‌ای بهره گرفته است. اگرچه در نگاه اول تصور عموم این است که چیپست گلکسی A10s قوی‌تر است، اما باید گفت چیپست گوشی گلکسی A10 از نوع اگزینوس 7884 با کلاک 1.6 گیگاهرتز بوده ولی گوشی گلکسی A10s دارای تراشه مدیاتک هلیو به همراه فرکانس 2 گیگاهرتز است. تراشه اگزینوس به دلیل وجود هسته کورتکس A73 چیزی حدود 14% از تراشه مدیاتک هلیو قوی‌تر است. در نتیجه اگر سرعت پردازش برنامه‌ها برای شما اهمیت دارد، گوشی تلفن همراه گلکسی A10 را برای خرید انتخاب نمایید.

 

باتری گلکسی A10 بهتر است یا A10s

داشتن یک باتری قوی با ظرفیت بسیار بالا یکی از قابلیت‌های مهمی است که در خرید گوشی تلفن همراه باید حتماً به آن توجه کرد. قدرتمند بودن باتری گوشی سبب می‌شود تا از شارژ کردن مدام گوشی راحت شوید. باتوجه ‌به این موضوع باید گفت باتری گلکسی دارای یک باتری با ظرفیت 4 میلی‌آمپر ساعت است اما گوشی گلکسی A10 مجهز به یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی است.

 

مقایسه گوشی A10 با A10s از نظر کیفیت دوربین

در ادامه مقاله به مقایسه دوربین این دو گوشی میپردازیم، کیفیت دوربین گلکسی A10 بهتر است یا A10s؟

پنل پشتی گوشی تلفن همراه گلکسی A10 دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی بوده و فاقد دوربین تله فوتو است؛ بنابراین نباید انتظار گرفتن عکس‌های باکیفیت و پرتره را از دوربین این گوشی داشت. دوربین سلفی این گوشی نیز کیفیت خوبی نداشته و 5 مگاپیکسلی است.

اما در مقایسه با گوشی گلکسی A10، گلکسی A10s دارای دوربین دوگانه و سنسوری 13 مگاپیکسلی است و به‌منظور افزایش کیفیت عکس‌های پرتره، دوربینی دو مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی قرار دارد. از لحاظ دوربین سلفی نیز بسیار بهتر از گوشی گلکسی A10 است و دوربین آن 8 مگاپیکسل است و به دلیل داشتن اپرچری با ضریب 1.8 سبب می‌شود تا عکس‌های باکیفیت‌تری بگیرید.

 

مقایسه عملکرد گوشی گلکسی A10s با A10

هر دو گوشی همان‌طور که گفته شد دارای یک نوع پردازنده 8 هسته‌ای، 2 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 گیگی هستند.

 

قیمت گلکسی A10 بهتر است یا A10s

قیمت sA10 بهتر است یا A10؟ درحال حاضر باتوجه ‌به نرخ ارز و تحریم‌های موجود در کشور ایران، قیمت‌ها متغیر است. اما قیمت حدودی هرکدام از این دو مدل گوشی را به اطلاع شما می‌رسانیم. ازآنجاکه این که دو مدل گوشی تلفن همراه A10s شباهت‌های بسیاری باهم دارند؛ بنابراین قیمت‌های این دو گوشی باهم تفاوت چندانی ندارند. اما به‌طورکلی گلکسی A10 قیمت پایین‌تری نسبت به گوشی گلکسی A10s دارد. قیمت گوشی گلکسی A10s  در ایران در حدود 3 میلیون تومان و گلکسی A10 حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان است.

 

 مقایسه عملکرد دو گوشی سامسونگ A10 و A10s

 

نتیجه گیری

حال شما می‌دانید که در خرید تلفن همراه بین این دو گوشی، گلکسی A10 بهتر است یا A10s؟ همان‌طور که مشاهده کردید گوشی گلکسی A10 تنها از نظر سخت‌افزاری در رتبه اول قرار دارد، اما در کل باتوجه ‌به قابلیت‌های بهتر A10s، این گوشی برای خرید در اولویت قرار دارد. شما می‌توانید این گوشی را به‌صورت غیرحضوری و بی‌هیچ نگرانی با قیمت مناسب و به‌صورت اصل از سایت معتبر تاپ رایان تهیه نمایید.


نظرات کاربران