معرفی نکات مهم قبل از خرید دسته بازی موبایل

راهنمای انتخاب و خرید بهترین دسته بازی موبایل

تجربه بازی با کنسول‌ ها برای اغلب افراد به‌ خصوص گیمرها لذت‌ بخش است. با پیشرفت برنامه‌ نویسی و تلفن‌ های هوشمند، بازی‌ های جذابی برای انواع تلفن‌ های هوشمند با سیستم‌ عامل اندروید و ios تولید شد. با ورود بازی‌ های تلفن همراه دیگر نیازی نیست که هزینه زیادی برای خرید کنسول بازی و پی اس پرداخت کنید و تنها خرید گوشی موبایل و دسته بازی کافی است. در این مقاله شما را برای خرید بهترین دسته بازی موبایل راهنمایی خواهیم کرد.

نکات خرید دسته بازی موبایل

 

شرکت‌ های زیادی در زمینه تولید تجهیزات جانبی موبایل و دسته بازی فعالیت می‌کنند، اما آیا همه دسته بازی موبایل‌ های موجود در بازار ارزش خرید دارند؟ آیا با سیستم‌ عامل گوشی شما هماهنگ هستند؟ اگر قصد خرید دسته بازی موبایل را دارید و نمی‌دانید چه نکاتی را باید در نظر بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

1- چه مقدار می‌ خواهید برای خرید دسته بازی هزینه کنید؟

معیار اول انتخاب در هر خریدی؛ بودجه‌ ای است که می‌ خواهید هزینه کنید. اگر فقط به دنبال کیفیت هستید و قیمت زیاد برایتان اهمیتی ندارد، باید بگوییم که دستتان برای خرید باز است؛ اما اگر بودجه محدودی می‌خواهید هزینه کنید باید به دنبال بهترین انتخاب‌ ها در همان محدوده باشید.

 

2-سازگاری با سیستم‌ عامل تلفن همراه

قبل از خرید باید مطمئن شوید که دسته بازی با سیستم‌عامل تلفن همراهتان سازگاری دارد یا نه. اگر نسخه اندورید یا ios نصب‌ شده روی گوشی و دسته بازی موبایل با یکدیگر سازگاری نداشته باشند، عملاً خرید آن دسته بی‌ فایده است و نمی‌توانید بین تلفن همراه و دسته ارتباط برقرار کنید. هرچه مدل دسته بازی که به بازار آمده است جدیدتر باشد، احتمال ناسازگاری آن با نسخه‌ های قدیمی اندروید و ios بیشتر است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی گیمینگ ارزان در بازار


3-سازگاری دسته بازی موبایل با بازی

علاوه بر سازگار بودن سیستم‌ عامل موبایل و دسته بازی، خود بازی که روی تلفن همراهتان نصب است نیز ازنظر ساختاری و فنی با دسته باید هماهنگ باشد. برای مثال ممکن است در هنگام بازی متوجه شوید که برای ادامه بازی نیاز به دکمه‌ ای دارید که روی دسته بازی نیست و این برای یک گیمر حس خوبی ندارد. درنتیجه انتخاب خوبی برای خرید بهترین دسته بازی موبایل نخواهد بود.

 


هر آنچه در هنگام خرید گیم پد موبایل باید بدانیم

 

4- نحوه اتصال دسته به موبایل یا تبلت

دسته‌ های بازی از دو طریق وایرلس و اتصال با سیم به موبایل یا تبلت متصل می‌شوند. در اتصال وایرلس؛ دسته بازی و موبایل از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل می‌ شوند و برای اتصال فقط کافی است از لیست دستگاه‌ های بلوتوث در اطراف تلفن همراه خود، اسم دسته بازی را انتخاب و متصل شوید؛ اما در اتصال با سیم یا کابل، به کابل USB OTG میکرو یا تایپ C احتیاج دارید. فقط باید توجه کنید که هرچه دسته بازی یا تلفن همراهتان جدیدتر باشد، احتمال پشتیبانی از نسخه‌ های قدیمی‌تر، کمتر می‌شود.

 

5-اتصال دسته بازی موبایل به کنسول بازی

با اتصال وایرلس و از طریق کابل دسته‌ های بازی، علاوه بر اتصال به موبایل، می‌توان آن‌ ها را به کنسول‌ های بازی مانند xbox نیز متصل کرد. برای اتصال به کنسول‌ های بازی xbox ,ps4 و ps5 به تجهیزات خاصی نیاز ندارید و اتصال با بلوتوث و کابل USB OTG انجام می‌شود.

 

6-طراحی، استحکام، کیفیت ساخت و وزن دسته بازی موبایل

دسته‌ های بازی موبایل توسط برند‌های مختلف با طراحی‌ های متفاوتی در بازار موجود هستند و هر مدل جدیدی که به بازار می‌آید از طراحی به‌ روزتری نسبت به مدل‌ های پیشین خود برخوردار است. در طراحی یک دسته بازی موبایل علاوه بر زیبایی دسته، موارد دیگری مانند راحتی استفاده، قابلیت دسترسی آسان به همه دکمه‌ ها،  قسمت‌ های دسته و اصلی‌ترین قسمت یعنی جایی برای قرار دادن موبایل است.

وزن دسته بازی موبایل نباید بیش‌ازحد سنگین باشد تا به مچ دست شما آسیب برساند، مخصوصاً اگر دسته از نوعی باشد که روی آن گوشی قرار می‌ گیرد. کیفیت مواد ساخت، بدنه و دکمه‌ های دسته از مواردی است که هنگام خرید باید بسیار به آن توجه شود.

 

بهترین دسته بازی موبایل موجود در بازار

نکات مهمی که در هنگام خرید بهترین دسته بازی موبایل بهتر است بدانید و طبق آن‌ها انتخاب خود را انجام دهید را بیان کردیم. در این قسمت چند نمونه از بهترین دسته بازی موبایل موجود در بازار را معرفی می‌ کنیم.

 

  • iPega PG-9021 Bluetooth Gamepad

این دسته بازی با هر دو سیستم‌ عامل اندروید و ios سازگار بوده و از طریق بلوتوث به تلفن همراه شما متصل می‌ شود. طراحی این دسته کاملاً مطابق با ارگونومی دست بوده و دارای یک‌ پایه تلسکوپی است. قابلیت شارژ از طریق کابل میکرو usb از دیگر ویژگی‌ های آن است.

 

معرفی بهترین مدل های دسته بازی موبایل

 

 

  • Rock AR Game Gun

این دسته واقعیت مجازی قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را دارد و بیشتر برای کودکان 6 تا 10 ساله که به بازی علاقه‌ مند هستند مناسب است. این دسته دارای یک تفنگ و گیره نگهداری موبایل بوده و به شما امکان می‌ دهد تا هنگام استفاده از آن، از هدست واقعیت مجازی نیز استفاده کنید.

 

 

دسته بازی موبایل با قیمت مناسب

 

  • دسته بازی TG155W

دسته بازی موبایل مدل TG155W از محصولات شرکت ایرانی تسکو که درزمینه تولید کننده انواع لوازم جانبی تلفن همراه فعالیت دارد، است. در میان انواع دسته بازی موجود در بازار می‌ توان دسته بازی تسکو مدل TG155W را یک انتخاب خوب دانست.

 

بهترین دسته بازی موبایل برای بازی فوتبال

 

  • Kanex GoPlay Sidekick

این دسته بازی را می‌ توان بهترین دسته بازی برای گیمرها دانست. جنس بدنه پلاستیک، سبک بودن، قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و قابلیت شارژ از طریق کابل میکرو USB تعدادی از ویژگی‌ های این دسته محبوب است.

 

کلام پایانی

با پیشرفت‌ های سریع تکنولوژی و تلفن‌ های هوشمند، برای بازی کردن نیازی به خرید کنسول بازی نیست. شما به‌راحتی می‌توانید یک بازی را روی موبایل خود نصب‌ کرده و از آن لذت ببرید. برای افزایش راحتی در هنگام بازی و دسترسی به‌کل نقاط، انتخاب دسته بازی گزینه مناسبی است. در این متن سعی کردیم به شما در خرید بهترین دسته بازی موبایل راهنمایی کنیم. اگر تجربه‌ای در ارتباط با خرید و استفاده از دسته‌ های بازی موبایل دارید با ما به اشتراک بگذارید.


نظرات کاربران