گوشی Samsung Galaxy S21Ultra بهتر است یا IPhone 12 Pro Max؟

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا با ایفون 12 پرو مکس
انتخاب میان دو پرچمدار بهترین برندها یکی از سخت‌ ترین و جذاب‌ ترین انتخاب‌ هاست. برندهای سامسونگ و اپل چندین سال است در رقابتی تنگاتنگ بر سر بهترین بودن در بازار پیش می‌ روند؛ البته این رقابتی دوستانه است و هر کدام طرفداران مخصوص به خودشان را دارند. این مقاله برای مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون 12 پرو مکس است؛ هرکدام از این دو پرچمدار در بخشی از این رقابت پیروز می‌شوند، اما نکته بدیهی این است که هرکدام از آن‌ ها به نوبه خود بهترین تلفن همراه هستند و رضایت کاربرانشان را جلب می‌کنند.
انتخاب میان بهترین‌ ها کار ساده‌ ای نیست، به همین دلیل با مقایسه دو گوشی می‌توان نتیجه‌ گیری کرد که کدام یک برای کاربرد موردنظر شما بهتر است.

 

مقایسه طراحی S21 ultra با iphone 12 pro max

سامسونگ در پرچمدار خود مشکل بیرون‌ زدگی دوربین‌ های پشت را حل کرده و پنل دوربین در یک خمیدگی ظریف به بدنه متصل شده است. این وجه تمایزی است که سامسونگ برای پرچمدار جدید خود در نظر گرفته. مزیت دیگری که  S21  نسبت به آیفون ۱۲ پرومکس دارد، کوچک‌ تر بودن حفره پانچ آن نسبت به ناچ آیفون است.

 

در مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس از نظر طراحی، آیفون رقابت را برنده می‌ شود، اما سامسونگ هم اختلاف زیادی با آن ندارد. به هر حال نباید فراموش کنیم که درباره بهترین‌ ها حرف می‌زنیم! زمانی که برای اولین‌ بار آیفون ۱۲ پرومکس را در دست می‌ گیرید، تنها به یک نکته فکر خواهید کرد: این یک محصول لوکس است! بدنه آیفون ۱۲ نسبت به S21 ظریف‌ تر و خوش‌ دست‌ تر است. این گوشی لبه‌ های تخت دارد و جذابیت آن نسبت به لبه‌ های منحنیی S21 بیشتر است.

 

در مقایسه مقاومت آیفون ۱۲ پرو مکس با سامسونگ S21 Ultra  نیز، آیفون برنده است. آیفون، مقاومت بدنه پرچمدار خود را چهار برابر نسبت به محصولات قبلی افزایش داده است و اعلام کرده این گوش می‌ تواند تا عمق ۶ متری آب هم دوام بیاورد. مقاومت بدنه S21  در برابر ضربه و شکستگی مطلوب است، اما تنها در ۱.۵ متر زیر آب دوام می‌ آورد.

 

آیفون ۱۲ پرومکس در رنگ‌ های نقره‌ای، نوک مدادی، طلایی و آبی عرضه شده و بدنه آن از جنس گوریلا گلس و قاب فولادی ضد زنگ مخصوص است. در مقابل سامسونگ برای پرچمدار خود رنگ‌ های مشکی، نقره‌ای، آبی و قهوه‌ای را در نظر گرفته است. بدنه این گوشی نیز با گوریلا گلس و آلومینیم ساخته شده است.

 

 

Galaxy  S21 Ultra

IPhone 12 Pro Max

ابعاد

۱۶۵.۱×۷۵.۶×۸.۹ میلی‌متر

۱۶۰.۸×۷۸.۱×۷.۴ میلی‌متر

وزن

۲۲۷ گرم

۲۲۸ گرم

جنس بدنه

گوریلا گلس (برای صفحه نمایش و قسمت پشت گوشی)

آلومینیوم (فریم گوشی)

گوریلا گلس (صفحه نمایش و قسمت پشت گوشی)

فولاد ضد زنگ (فریم گوشی)

 

 

مقایسه صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا با iphone 12 pro max

نمایشگر S21 نسبت به آیفون ۱۲ پرومکس کیفیت بالاتری دارد و این موضوع دور از انتظار نیست؛ زیرا سامسونگ همیشه بهترین نمایشگرها را تولید کرده است. نرخ تازه‌سازی در صفحه نمایش آمولد S21  اولترا می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز در نوسان باشد، اما در صفحه نمایش آیفون نرخ تاز ه‌سازی به صورت ثابت روی عدد ۶۰ هرتز در نظر گرفته شده است.

 

مزیت دیگر صفحه نمایش S21 نسبت به صفحه نمایش آیفون ۱۲ میزان روشنایی آن است. روشنایی این تلفن همراه هم در محتواهای معمولی هم در محتواهای HDR بیشتر از آیفون ۱۲ است. S21  محتواهای معمولی را با روشنایی ۸۲۱ نیت و محتواهای HDR را با روشنایی ۱۵۰۰ نیت نمایش می‌ دهد. این در حالی است که رقیب آیفونی آن، محتوای معمولی را با ۶۵۴ نیت و محتوای HDR را با ۱۲۰۰ نیت نشان می‌ دهد.

 

در مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس از نظر رزولوشن صفحه نمایش هم، پرچمدار سامسونگ با اختلاف کمی اول است؛ رزولوشن این گوش ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ و رزولوشن آیفون ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ است. البته صفحه نمایش آیفون یک مزیت نسبت به S۲۱ دارد، این گوشی قابلیت تولید ۸۴.۸ درصد از رنگ‌های DCI-P۳ را دارد، در حالی که درصد این قابلیت در اس 21 ، ۸۱.۴ درصد است.

 

 
 

Galaxy  S21 Ultra

IPhone 12 Pro Max

نوع صفحه نمایش

Dynamic AMOLED ۲X

Super Retina XDR OLED

اندازه

۶.۸ اینچ

۶.۷ اینچ

نسبت صفحه نمایش به بدنه

۸۹.۸ درصد

۸۷.۴ درصد

رزولوشن

۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل

۲۷۷۸× ۱۲۸۴ پیکسل

 

 

مقایسه پردازنده  Galaxy s21 ultra با آیفون 12 پرومکس

مقایسه سرعت S21Ultra  با  IPhone 12 Pro Max به پردازنده آن‌ ها برمی‌گردد که معمولاً در این مقایسه همیشه اپل برنده بوده است. جالب است بدانید که سامسونگ گوشی S21  را در دو نسخه جهانی و مخصوص به آمریکای شمالی عرضه کرده است؛ پردازنده نسخه جهانی تراشه تولیدی شرکت سامسونگ با نام اگزینوس ۲۱۰۰ است، اما در نسخه آمریکای شمالی از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ استفاده می‌شود.

 

آیفون ۱۲ پرومکس هم، تراشه قدرتمند A۱۴ Bionic، تولید شده توسط شرکت اپل را دارد؛ پردازنده‌ ای که باعث برنده شدن آن در رقابت با پرچم‌دار سامسونگ از نظر سرعت می‌شود.

 

هر دو نسخه سامسونگ اس ۲۱ اولترا پردازنده‌های هشت هسته‌ای دارند و آیفون هم از پردازنده شش هسته‌ای استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی S۲۱ هم در هر نسخه متفاوت است؛ نسخه آمریکای شمالی از Adreno 660   بهره می‌برد و نسخه جهانی آن از  Mali-G78MP14  برخوردار است. پردازنده گرافیکی آیفون هم متعلق به شرکت اپل و ۴ هسته‌ای است.

در رقابت میان سرعت پردازنده‌ها و عملکرد دو گوشی، آیفون برتری دارد.

 

 

 

Galaxy  S21 Ultra

IPhone 12 Pro Max

نوع پردازنده

تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ (نسخه جهانی)

تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ کوالکام

(نسخه آمریکای شمالی)

تراشه A۱۴ Bionic اپل

هسته‌ها

نسخه جهانی: ۸ هسته‌ای

(یک هسته‌ ۲.۹ گیگاهرتز Kryo ۶۸۰،

سه هسته‌ ۲.۸ گیگاهرتز Kryo ۶۸۰

و ۴ هسته‌ ۲.۲ گیگاهرتز Kryo ۶۸۰)

نسخه آمریکای شمالی: ۸ هسته‌ای

(یک هسته‌ ۲.۸۴ گیگاهرتز Kryo ۶۸۰،

سه هسته‌ ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo ۶۸۰

و ۴ هسته‌ ۱.۸۰ گیگاهرتز Kryo ۶۸۰)

۶ هسته‌ای

پردازنده گرافیکی

Adreno ۶۶۰ (نسخه چین، آمریکا و کره جنوبی)

Mali-G۷۸ MP۱۴ (نسخه جهانی)

پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای

 

 

 

مقایسه باتری و سرعت شارژ گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس

در مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس از نظر دوام باتری و سرعت شارژ، S21  اولترا برتری دارد. این گوشی از یک باتری قدرتمند ۵ هزار میلی‌آمپری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض بهره می‌برد و آیفون ۱۲ پرومکس باتری ۳۶۸۷ میلی‌آمپری لیتیوم یونی دارد. آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد در صورت استفاده مداوم پرچم‌دار سامسونگ می‌تواند تا ۱۱ ساعت و نیم روشن بماند، این زمان برای پرچم‌دار آیفون ۱۰ ساعت و ۵۳ دقیقه است.

هر دو گوشی از قابلیت فست شارژ برخوردارند. S21  اولترا از شارژر سریع بی‌سیم ۱۵ وات و شارژر معکوس ۴.۵ وات هم پشتیبانی می‌کند. آیفون ۱۲ پرومکس از شارژر بی‌سیم ۷.۵ وات و شارژر مگاسیف ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. مدت زمان مورد نیاز برای پر شدن S21  حدود ۵۴ دقیقه است، اما آیفون ۱۲ برای پر شدن به حدود ۶۳ دقیقه زمان نیاز دارد. در بسته هیچ‌ کدام از گوشی‌ها شارژر ارائه نشده و باید به صورت جداگانه خریداری شود.

 

مقایسه ارتباطات Samsung Galaxy S21 Ultra با iphone 12 pro max

هر دو گوشی از قابلیت  5G پشتیبانی می‌کنند، اما مودم کوالکام به کار رفته در اس ۲۱ اولترا نسبت به مودم آیفون ۱۲ پرومکس جدیدتر است. به همین دلیل در مناطقی که پوشش ۵G وجود دارد، این گوشی سرعت بیشتری نسبت به آیفون ارائه می‌دهد. البته گستره فناوری 5G هنوز به اندازه‌ ای نیست که این تفاوت به شکل محسوس احساس شود.

 

هر دو گوشی از قابلیت‌های ارتباطی بلوتوث، GPS، NFC نیز پشتیبانی می‌کنند؛ S21  اولترا علاوه بر آن از OTG و رادیو هم پشتیبانی می‌کند.

 

مقایسه نرم‌‌افزارو سخت‌افزار گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس

در مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس از نظر نرم‌افزار هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند و این به کاربر بستگی دارد که ترجیح می‌دهد از IOS استفاده کند یا جزو طرفداران اندروید است. در سیستم عامل IOS ۱۴ سادگی همیشگی رابط کاربری آیفون مشاهده می‌شود؛ در این نسخه قابلیت‌های جدیدی چون ساخت ویجت، پین کردن مکالمات و پیام‌ها و دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها ارائه شده است. آیفون ۱۲ پرومکس با این سیستم عامل شبیه به رباتی آماده برای اجرای اوامر شماست.

 

سیستم عامل اندروید ۱۱ S21 اولترا برای این ساخته شده که شما یک تلفن همراه با ویژگی‌های مخصوص به خودتان داشته باشید و بتوانید آن را به هر روشی که می‌خواهید، شخصی‌سازی کنید. می‌توانید انتخاب کنید کدام یک از ویجت‌ها بدون باز کردن قفل صفحه در اختیارتان باشند. این گوشی همچنین از قلم S پشتیبانی می‌کند و می‌توان با استفاده از آن طراحی‌ هایی با دقت بالا انجام داد.

 

جزئیات نرم‌ افزار و سخت‌افزار دو گوشی در جدولی که در ادامه آورده‌ایم، خلاصه شده است.

 

 

Galaxy  S21 Ultra

IPhone 12 Pro Max

حافظه

۱۲۸ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم

۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم

۵۱۲ گیگابایت با ۱۶ گیگابایت رم

(بدون درگاه SD card)

۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم

(بدون درگاه SD card)

اسپیکر

استریو

استریو

جک ۳.۵ میلی‌متری

ندارد

ندارد

سنسورها

حسگر اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما و فشارسنج

شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما و فشارسنج و Face ID

دستیار صوتی

دستیار بیکسبی با پشتیبانی از زبان محاوره

سیری با پشتیبانی از زبان محاوره

 

 

مقایسه دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس با S21 Ultra یکی از مهم‌ترین مراحل رقابت برای این دو پرچمدار بازار است. S21 با چهار لنز وارد عرصه شده است؛ لنز اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض آن ۱۲ مگاپیکسل و دو لنز تله فوتوی آن ۱۰ مگاپیکسلی هستند. لازم به ذکر است که لنزهای تله فوتو قابلیت زوم ۳ و ۱۰ برابری دارند.

 

آیفون ۱۲ با سه دوربین ارائه شده است؛ دوربین اصلی، تله فوتو و فوق عریض آن هرکدام ۱۲ مگاپیکسل هستند. لنز تله فوتو قابلیت زوم ۲.۵ برابری دارد و یک LiDAR نیز برای عکاسی در شب و عکاسی پرتره در گوشی تعبیه شده است.

 

 در نگاه اول دوربین دو گوشی عکس‌هایی با کیفیت یکسان می‌گیرند، اما با کمی دقت متوجه وجوه تمایزی که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌شود.

 

  • اس۱۲ قابلیت زوم تا ۱۰۰ برابر را دارد، اما این قابلیت در آیفون تا ۱۲ برابر است.
  • رنگ‌ها در اس ۱۲ زنده‌تر هستند و جزئیات بیشتر مشخص است.
  • در آیفون عکس‌ها طبیعی گرفته می‌شوند و درخشندگی رنگ‌ها و کنتراست دقیقاً به همان شکلی که هست، ثبت می‌شود.
  • آیفون ۱۲ پرومکس در نور کم عکس‌هایی بهتر با نویز کم‌تر می‌گیرد.
  • آیفون ۱۲ در عکاسی پرتره با افکت بوکه عملکرد بهتر و طبیعی‌تری دارد.
  • برای فیلمبرداری نیز هر دو گوشی فیلم‌هایی با کیفیت ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه می‌گیرند، اما کیفیت ویدیوهای آیفون از سامسونگ بهتر است.

 

مقایسه قیمت اس ۲۱ اولترا با iphone 12 pro max

خریداران پرچمداران افرادی هستند که گوشی‌هایی با قابلیت‌های زیاد می‌خواهند و قیمت بالا برایشان اهمیت چندانی ندارد، اما این بدان معنا نیست که بهای یک گوشی هرچقدر باشد، حاضر به پرداخت آن هستند. حتی غول‌های اپل و سامسونگ باید قیمت معقول و متناسب با قابلیت‌ هایشان داشته باشند.

 

در جدولی که در ادامه ارائه شده، قیمت هر گوشی با ظرفیت حافظه‌ های مختلف را می‌خوانید:

 

 

Galaxy  S21 Ultra

IPhone 12 Pro Max

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۰۰ دلار

۱۱۰۰ دلار

۲۵۶ گیگابایت

۱۲۵۰ دلار

۱۲۰۰ دلار

۵۱۲ گیگابایت

۱۳۸۰ دلار

۱۴۰۰ دلار

 

 

در ایران قیمت گوشی‌ ها به نرخ ارز بستگی دارد، به همین دلیل باید قیمت را در زمانی نزدیک به خرید سنجید.

 

مقایسه کلی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس

انتخاب و اعلام برنده در مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس کار ساده‌ای نیست، زیرا هم اپل و هم سامسونگ برای تولید این محصولات صد در صد توان خود را صرف کرده‌اند و بهترین‌ها را به جهان عرضه کرده‌اند. اگر آیفون ۱۲ پرومکس و گلکسی S21 اولترا را در دو کفه ترازو قرار دهیم، کفه کمی به سمت آیفون متمایل می‌شود. البته کسانی که طرفدار سامسونگ و سیستم عامل اندروید هستند، بر این باورند که کفه بیشتر به سمت S21 متمایل است.

 

انتخاب میان بهترین‌ های جهان کاملاً سلیقه‌ ای است و افراد می‌توانند با توجه به فاکتورهایی که درباره یک گوشی اهمیت دارد، بین آن‌ها انتخاب کنند. به عنوان مثال کسانی که به صفحه نمایش باکیفیت اهمیت می‌دهند به سراغ پرچمدار سامسونگ می‌روند و عکاسان پرچمدار آیفون را انتخاب می‌کنند.

 

جمع‌ بندی

رقابت میان اپل و سامسونگ در دو گوشی آیفون ۱۲ پرومکس و گلکسی S21  اولترا به حدی نزدیک به یکدیگر است که عملاً نمی‌توان گفت کدام گوشی نسبت به دیگر برتری کامل دارد. ما در این مقاله مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس را از جوانب مختلف انجام دادیم تا بتوانید بررسی دقیق‌ تری در این زمینه داشته باشید و تلفن همراهی را انتخاب کنید که با نیاز شما متناسب است.

 


نظرات کاربران