آشنایی با بهترین گوشی سامسونگ سری s (Galaxy S)

بهترین گوشی سامسونگ سری S موجود در بازار
در میان بهترین گوشی های موبایل گوشی‌های سری اس و گلکسی نوت پرچم‌داران گوشی سامسونگ هستند و همیشه طرفداران بسیاری داشته‌اند. البته عملکرد هرکدام از گوشی‌های این سری باهم متفاوت بوده و برخی از آن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها با استقبال بیشتری مواجه شدند. سامسونگ همیشه آخرین پیشرفت‌های خود را در بهترین گوشی سامسونگ سری S به نمایش می‌گذارد، به همین دلیل اندروید بازانی که به دنبال گوشی‌های حرفه‌ای هستند، این دسته از اسمارت‌فون‌ها را در اولویت انتخاب قرار می‌دهند.
برند سامسونگ برای نیاز تمام مشتریان در بازار محصول تولید می‌کند. به‌عنوان‌مثال، سری S پرچم‌داران این برند هستند و برای حرفه‌ای‌ها و افرادی که به قابلیت‌های پیشرفته نیاز دارند، طراحی‌شده‌اند؛ یا به‌عنوان مثالی دیگر سری a به‌عنوان گوشی‌‌های میان‌رده عرضه‌شده‌اند که هم قیمت مناسبی دارند و هم از قابلیت‌های قابل قبولی برخوردارند. در این مقاله به معرفی کلی بهترین گوشی‌های سامسونگ سری s پرداخته‌ایم. در این مقاله متوجه خواهید شد که سامسونگ در ده سال اخیر تا چه اندازه توانسته پیشرفت کند و روند رشد این برند ملموس‌تر خواهد بود. برای اطلاع از قیمت انواع گوشی بر روی لینک کلیک کنید!

 

 

بهترین گوشی‌های سامسونگ سری S

بهترین گوشی‌های سری S سامسونگ در هرزمانی متفاوت بودند؛ مقایسه این گوشی‌ها با یکدیگر به‌نوعی ناممکن است؛ زیرا سامسونگ در هرسال پیشرفت‌های زیادی دارد و سعی می‌کند در هر به‌روزرسانی قابلیت‌های متنوع‌‌تری به کاربران ارائه دهد. به همین جهت، در این مقاله بهترین گوشی‌های سامسونگ سری s را معرفی می‌کنیم؛ البته از بررسی گوشی‌‌های قدیمی این سری صرف‌نظر کرده‌ایم.

Galaxy S22

در حال حاضر S22 بهترین مدل گوشی سامسونگ سری s است که در اسفند ۱۴۰۰ به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. صفحه‌نمایش این گوشی کمی نسبت به سری‌های قبلی کوچک‌تر است، البته نسخه Ultraی این اسمارت فون اندازه بزرگ‌تری نسبت به گوشی S22 دارد. صفحه‌نمایش آن مانند نسخه‌های قبلی، OLED است و رزولوشن بالایی دارد و روشنایی آن در مدل‌های پلاس و اولترا به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد. طراحی این گوشی تا حد زیادی شبیه به S21 است، البته S22 Ultra ظاهر متفاوتی دارد و ازآنجایی‌که با قلم کار می‌کند، احتمالاً می‌تواند جایگزینی برای گلکسی نوت باشد.
در زمان نگارش این مقاله هنوز چند ماه تا عرضه رسمی بهترین مدل گوشی سامسونگ سری s باقی‌مانده است؛ به همین دلیل ویژگی‌هایی که اکنون در اختیارداریم، از اخبار منتشرشده به‌دست‌آمده است.

Galaxy S21

زمانی که S21 به‌عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری S وارد بازار شد، کاربران را شگفت‌زده کرد، زیرا قیمت آن نسبت به پرچم‌داران قبلی ارزان‌تر بود. سه نسخه معمولی، پلاس و اولترا ویژگی‌های مشترک بسیاری دارند؛ اما نسخه اولترا به‌عنوان بهترین مدل S21 وارد بازار شده است. سامسونگ موفق شد در این سری برخی از مشکلات موجود در نسل‌‌های قبلی سری S را از بین ببرد؛ اما این نسخه هم ایرادهایی داشت. مثلاً درگاه حافظه SD از آن حذف‌شده بود، قاب پشتی آن به‌جای شیشه از فلز ساخته‌شده بود و در جعبه آن شارژر وجود نداشت. باتری اس ۲۱ معمولی ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است و نسبت به نسخه‌های دیگر ظرفیت کم‌تری دارد.

Galaxy S21 Ultra 5G

این گوشی در زمان عرضه ۱۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری شد که ۴۰۰ دلار گران‌تر از S21 معمولی بود. یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز S21 Ultra این است که از نرخ تازه‌سازی داینامیک بین ۱۰ تا ۱۲ هزار هرتز است. لنزهای تله فوتو و دوربین قدرتمندی که مشکل فوکوس خودکار در نسل‌های قبلی را ندارند، از دیگر نقطه قوت‌های این مدل محسوب می‌شود. این نسخه از قلم مخصوص به نسخه S هم پشتیبانی می‌کند و بیشترین شباهت را به گلکسی نوت دارد.

Galaxy S21+

S21 پلاس چیزی میان نسخه معمولی و اولتراست و همچنان جزو بهترین گوشی‌های سری S سامسونگ قرار دارد. صفحه‌نمایش این گوشی نسبت به نسخه معمولی بزرگ‌تر است و بدنه پشتی آن از شیشه ساخته‌شده است. ویژگی مشترک S21+ با Galaxy S21 Ultra  این است که نرخ تازه‌سازی داینامیک دارد و متناسب با آنچه در صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود، تغییر می‌کند. باتری این نسخه ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر دارد.
 
بهترین گوشی های سری S سامسونگ

بیشتر بخوانید: بهترین برند گوشی موبایل کدام است؟


Galaxy S20

S20 اولین گوشی سری S بود که جک ۳.۵ میلی‌متری نداشت و با قیمت بالایی هم وارد بازار شد. قیمت بالای این گوشی باعث شد بسیاری از کاربران از خرید آن صرف‌نظر کنند، اما سامسونگ برای این مشکل چاره‌ای اندیشید و نسخه فن ادیشن را وارد بازار کرد. Galaxy S20 FE ویژگی‌های کلیدی بهترین گوشی سامسونگ سری S را داشت، اما با حذف برخی از آپشن‌های پیشرفته توانست قیمت را ۳۰۰ دلار کاهش دهد و فروش خوبی داشته باشد. قابلیت زوم هیبریدی، باتری بادوام و قابلیت فیلم‌برداری و عکاسی قدرتمند از مهم‌ترین ویژگی‌های این سری سامسونگ بود، اما نقاط ضعفی مانند اختلاف زیاد پردازنده‌های اگزینوس و اسنپ‌دراگون هم در این پرچم‌دار دیده می‌شد. نسخه گلوبال این گوشی از پردازنده اگزینوس ۹۹۰ دلار بهره می‌برد که نسبت به اسنپ‌دراگون ضعیف‌تر بود. گوشی گلکسی اس ۲۰ دو نسخه پلاس و اولترا هم داشت که در برخی از ویژگی‌های جزئی مانند قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری با نسخه اصلی متفاوت بودند.

Galaxy S10

خانواده S10 سامسونگ در سال ۲۰۱۹ عرضه شدند و نیاز بسیاری از طرفداران گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ را برآورده کردند؛ چه افرادی که به دنبال بیشترین امکانات بودند و به قیمت توجهی نداشتند و چه افرادی که به یک گوشی پرچم‌دار اما با قیمت مناسب نیاز داشتند. طراحی دوربین‌های این گوشی با نسخه‌های قبلی و بعدی خود متفاوت بود. دوربین جلوی S10 در بالای سمت راست گوشی قرارگرفته بود و دوربین‌های چندگانه آن به‌صورت افقی در پشت گوشی تعبیه‌شده بودند. این تجربه جدیدی از سامسونگ بود که با استقبال زیادی مواجه نشد و به همین دلیل در نسخه‌های بعدی، دوربین جلو دوباره در وسط صفحه‌نمایش (و زیر آن) و دوربین‌های پشت هم به‌صورت عمودی در وسط یا سمت چپ قاب پشتی قرارگرفته بودند. نسخه 5G این گوشی سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمندی دارد و حتی بسیاری از ویژگی‌های آن با پرچم‌دار نسل بعدی خود یعنی S20 مشابه است. سامسونگ برای اولین‌بار در این گوشی قابلیت دوربین‌های چندگانه را معرفی کرد و همچنین صفحه‌نمایش قدرتمند OLED را برای بهترین گوشی سامسونگ سری S در سال ۲۰۱۹ در نظر گرفت.

Galaxy S10 e

این گوشی برای افرادی عرضه‌شده بود که نمی‌خواستند هزینه بالای نسخه 5G را متحمل شوند. سامسونگ در این نسخه ویژگی‌‌های کلیدی S10  را ارائه داد و آن را با قیمتی مناسب‌تر عرضه کرد. گلکسی S10 آخرین پرچم‌داری بود که جک ۳.۵ میلی‌متری داشت و کاربران می‌توانستند از هندزفری‌های سیم‌دار استفاده کنند. این گوشی‌ها از شارژر بی‌سیم استفاده می‌کردند، اما سرعت شارژ آ‌ن‌ها نسبت به رقبایشان در بازار کم‌تر بود.

Galaxy S9

در میان بهترین گوشی‌های سامسونگ، سه نسل S9، S8 و S7 بیشترین میزان شباهت را به یکدیگر داشتند و تنها جزئیات آن‌ها در نسل‌های جدیدتر تغییر کرده بود. البته ظاهر گوشی S9+ با نسخه معمولی متفاوت بود و اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه محسوب می‌شد. یکی از علت‌های عملکرد محافظه‌کارانه سامسونگ در قبال پرچم‌دار S9 این بود که هوآوی گوشی‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته و قیمت مناسب عرضه کرده بود و اگر سامسونگ قیمت را بالا می‌برد، ممکن بود در رقابت شکست بخورد. ویژگی‌های مثبت این گوشی قابلیت فیلم‌برداری اسلوموشن و بهبود حسگر اثرانگشت بود. همچنین از شارژر بی‌سیم پشتیبانی می‌کرد. این گوشی جزو قدیمی‌ترین گوشی‌های سری S سامسونگ است که هنوز هم در بازار عرضه می‌شود.
 
بهترین مدل گوشی سامسونگ سری s

خرید و قیمت گوشی سامسونگ 


Galaxy S8

گلکسی S8 را می‌‌توان پدر S9 نامید؛ زیرا باتری این دو گوشی یکسان است و ازنظر ظاهری هم شباهت بسیاری به هم دارند. S8 اولین نسل گوشی‌‌های سامسونگ بود که صفحه‌نمایش با نسبت ۱۸:۹ را ارائه کرد. برای پیدا کردن این پرچم‌دار نوستالژیک باید کمی بیشتر بازار را بگردید. یکی از عجیب‌ترین ویژگی‌های گلکسی S8 این است که سنسور اثرانگشت آن در کنار دوربین گوشی تعبیه‌شده است. در این گوشی کیفیت عکس‌ها و فیلم‌‌ها افزایش پیداکرده بود و طراحی آن نسبت به سایر گوشی‌های سامسونگ جذاب‌تر بود. البته در زمان عرضه S8 سایر پرچم‌داران دوربین‌های دوگانه داشتند و برخوردار نبودن S8 از این قابلیت، از محبوبیت آن کم می‌کرد.

Galaxy S7 edge

S7 تلفن همراهی است که صفحه‌نمایش مورب یا edge را به بازار معرفی کرد. این مدل جزو بهترین گوشی‌های سری S سامسونگ بود که توانست بسیاری از باگ‌های نسخه‌های قبلی را از بین ببرد و با طراحی جذاب‌تر به فروش خوبی در بازار برسد. طراحی S7 به‌اندازه‌ای حرفه‌ای و هنرمندانه بود که سامسونگ برای طراحی دو نسل پرچم‌دار بعدی خود نیز از آن بهره گرفت. S7 قابلیت‌های دیگری چون افزایش ظرفیت باتری، مقاومت در برابر رطوبت، پشتیبانی از کارت حافظه و کیفیت بالا در عکاسی و فیلم‌برداری (نسبت به زمان خود) را ارائه داده بود، به همین دلیل توانست به یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های سامسونگ تبدیل شود. سری S نسل‌های دیگری چون‌ S، S3، S4، S5 و S6 هم دارد، اما ازآنجایی‌که این نسخه‌ها کم‌تر در بازار موجود هستند و قدیمی‌ترین ورژن‌های گوشی‌های هوشمند سامسونگ محسوب می‌شوند، زمانی به توضیح برای آن‌ها اختصاص ندادیم.
 
 
کلام آخر
سری S برای اولین‌بار در ژانویه ۲۰۱۰ عرضه شد و در آن زمان نرم‌افزار قدرتمندی نسبت به بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار داشت. به‌مرورزمان سخت‌افزار و نرم‌افزار این سری گوشی‌های سامسونگ پیشرفته‌تر شد و توانست جزو بهترین‌های اسمارت فون‌های موجود در بازار باشد. آخرین گوشی سری S سامسونگ Galaxy S22 است که در اسفندماه ۱۴۰۰ به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. برخی از پرچم‌داران سامسونگ اکنون به گوشی‌های میان‌رده تبدیل‌شده‌اند و برخی دیگر از بازار موبایل به کنار رفته‌اند. اما نکته مهم این است که در چند سال اخیر گوشی سامسونگ سری S همیشه در میان بهترین‌های بازار بوده است و بسیاری از افراد آن‌ها را انتخاب کرده‌اند. رقابت اصلی برترین اسمارت فون‌ها در اکثر مواقع میان برندهای اپل و سامسونگ بوده است.

نظرات کاربران