معرفی گوشی‌هایی که اندروید 12 را دریافت می‌کنند

چه گوشی‌هایی اندروید 12 را دریافت می‌کنند؟ (لیست جامع مدل‌ها)

گوگل، اندروید ۱۲ را نیمه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر کرد و برندهای مختلف تلفن همراه هم از آن زمان تاکنون در حال طراحی رابط کاربری سازگار با سیستم عامل جدید هستند. گوشی‌هایی که اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند، معمولا مدل‌های جدیدتر برندها هستند. کمپانی‌ها اندروید ۱۲ را برای گوشی‌هایی که در سال‌های ۲۰۱۹ و قبل از آن تولید شده‌اند، ارائه نمی‌دهند. گوشی‌هایی که در سال ۲۰۲۲ تولید و روانه بازار می‌شوند، از سیستم عامل اندروید ۱۲ برخوردار خواهند بود. 

 

این مقاله به بررسی گوشی‌هایی که اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند اختصاص دارد؛ بسیاری از گوشی‌های موجود در این لیست در بازار ایران هم موجود هستند، اما برخی از آن‌ها در بازار ایران خرید و فروش نمی‌شوند یا طرفدار زیادی ندارند.

 

گوشی‌هایی که اندروید 12 را دریافت می‌کنند

اینکه کدام گوشی‌ها زودتر اندروید ۱۲ را دریافت می کنند، به صورت قطعی مشخص نیست. تنها چیزی که درباره زمان ارائه اندروید ۱۲ می‌دانیم این است که این نسخه از اندروید ابتدا در گوشی‌های پیکسل ارائه می‌شود و چند ماه بعد، نسخه‌های مخصوص برندهای دیگر عرضه خواهد شد.

 

لیستی که در این مقاله می‌خوانید، بروزترین لیست برای گوشی‌هایی که اندروید ۱۲ را دریافت می کنند محسوب می‌شود، اما ممکن است کامل نباشد. زیرا برندهای مختلف لیست‌هایشان را به‌روزرسانی می‌کنند و احتمال اینکه مدل‌های قدیمی‌تر را هم به لیستشان اضافه کنند، وجود دارد. 

گوشی‌های دریافت کننده اندروید 12 سامسونگ

سامسونگ در ارائه اندروید ۱۱ برای موبایل‌هایش سرعت عمل بالایی داشت، این برند تنها سه ماه بعد از اینکه گوگل اندروید را عرضه کرد، آپدیت جدید را برای اسمارت فون‌هایش عرضه کرد. اگر برای اندروید ۱۲ هم چنین روندی وجود داشته باشد، احتمالا تا فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ باید همه گوشی‌های سامسونگ آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت کنند.

 

سامسونگ لیست گوشی‌هایی که اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند منتشر کرده است. برخی از این گوشی‌ها عرضه شده‌اند و بعد از ورود اندروید ۱۲ سامسونگ به بازار باید به‌روزرسانی شوند. برخی از آن‌ها هم هنوز عرضه نشده‌اند و احتمال اینکه با سیستم عامل اولیه اندروید ۱۲ عرضه شوند، وجود دارد.

نام گوشی

Galaxy A52 5G

Galaxy A32 و A32 5G

Galaxy A22 و A22 5G

Galaxy Xcover 5

Galaxy M62

Galaxy F62

Galaxy F02s

Galaxy M12

Galaxy F12

خانواده S21

Galaxy A12

Galaxy M02 و M02s

Galaxy A02 و A02s

Galaxy M01

Galaxy M11

Galaxy M21 و M21s

Galaxy M22

Galaxy M32

Galaxy M42 5G

Galaxy M31 prime

Galaxy Xcover pro

Galaxy F22

Galaxy F41

Galaxy F52

Galaxy A42 5G

Galaxy M51

خانواده

Galaxy S20

خانواده

Galaxy Note 20

خانواده

Galaxy S10

خانواده

Galaxy Note 10

Fold 5Gو Galaxy Fold

Galaxy Z fold3 5G

Galaxy Z Fold2 5G

Galaxy Z flip3 و Zflip3 5G

Galaxy Z flip

Galaxy A11

Galaxy A71 و A71 5G

Galaxy A03s

Galaxy A51 و A51 5G

Galaxy A52 و A52 5G

Galaxy A72

Galaxy A90 5G

Galaxy M31 و M31 s

Galaxy A01

Galaxy A21 و A21s

Galaxy A31

Galaxy A41


خرید و قیمت انواع گوشی سامسونگ 


گوشی‌های دریافت کننده اندروید 12 شیائومی

شیائومی یکی از برندهای محبوب در ایران است که به خاطر رابط کاربری مناسب و قیمت مطلوب طرفداران بسیاری پیدا کرده. این برند شهریور ۱۴۰۰ نسخه بتای اندروید ۱۲ را برای گوشی‌های MIUI 12.5 داخل چین عرضه کرد. شیائومی تاریخ دقیقی برای انتشار سیستم عامل اندروید ۱۲ برای سایر گوشی‌های شیائومی ارائه نداده است، اما گوشی‌های مختلف این برند یک به یک در حال دریافت این به‌روزرسانی هستند. شیائومی اعلام کرده این سیستم عامل را برای اکثر گوشی‌های سری ردمی و پوکو ارائه می‌کند. در ادامه جدول گوشی هایی که اندروید ۱۲ را دریافت می کنند، ارائه شده است.

نام گوشی

Civi

11T و 11T pro

خانواده

Mi 10

خانواده

Mi 11

خانواده

Redmi Note 10

Mi MIX Fold

MIX 4

Redmi 10

Redmi 9 و 9A و 9C

Redmi K40

Poco F3

Poco F2

Poco X2

Poco M2 Pro

Poco X3 و X3 Pro

Poco M3 و M3 Pro

Poco F3 GT

خانواده

Redmi Note 11

خانواده

Redmi Note 10

خانواده

Redmi K30 Pro

Redmi Note 8 2021

خانواده

Redmi Note 9

خانواده

Redmi 10X

Black Shark 3

Black Shark 4


خرید و قیمت روز انواع گوشی شیائومی 


گوشی‌های دریافت‌کننده اندروید 12 سونی

سونی یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های تلفن همراه هوشمند است که محصولات محدود اما باکیفیت تولید می‌کند. گوشی‌های این برند به عنوان اسمارت فون‌های لوکس شناخته می‌شوند و قیمت نسبتا زیادی دارند.در گذشته گوشی‌های سونی در بازار ایران هم عرضه می‌شدند، اما در سال‌های اخیر عرضه آن‌ها کاهش پیدا کرده است و افرادی که از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند، معمولا آن‌ها را از خارج از کشور خریداری کرده‌اند. لیست گوشی های دریافت کننده اندروید ۱۲ سونی را در ادامه آورده‌ایم.

نام گوشی

Xperia Pro

Xperia 10 III

Xperia 10 II

Xperia 5 III

Xperia 5 II

Xperia 1 III

Xperia 1 II


خرید و قیمت روز انواع گوشی سونی (sony)


گوشی‌های دریافت کننده اندروید 12 نوکیا

اندروید ۱۲ برای گوشی‌های نوکیا در دی ماه ۱۴۰۰ عرضه شد و کم‌کم به نسخه‌هایی که از این نسخه پشتیبانی می کنند، می‌رسد. نوکیا در ابتدا نسخه بتای اندروید ۱۲ را برای کاربران گوشی XR20 عرضه کرد. به همین دلیل این گوشی اولین موبایل برند نوکیا بود که نسخه رسمی اندروید ۱۲ را هم گرفت. احتمالا همه گوشی‌هایی که اندروید ۱۲ را می‌گیرند، تا پایان زمستان ۱۴۰۰ نسخه به‌روزرسانی شده خود را دریافت می کنند. در ادامه لیست گوشی‌های نوکیا که از اندروید ۱۲ پشتیبانی می کنند را ارائه داده‌ایم.

نام گوشی

X20

X10

8.3 5G

5.4

G50

3.4

2.4

5.3

7.2

6.2

4.2

1.3

C30


خرید و قیمت روز انواع گوشی نوکیا 


گوشی‌های دریافت‌کننده اندروید 12 ال جی

ال جی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شده است، اما وعده داده است که برای برخی از نسخه‌های قبلی خود اندروید ۱۲ را ارائه دهد. البته هنوز نمی‌دانیم چه زمانی نسخه جدید این برند برای گوشی‌های قدیمی ال جی ارائه خواهد شد؛ LG معمولا جزو آخرین برندهایی است که آپدیت نسخه جدید اندروید را ارائه می‌‌دهد.

نام گوشی

LG wing 5G

Velvet 5G و LTE

خانواده V50

خانواده G8

Q52

Q92


خرید و قیمت روز انواع گوشی های ال جی LG 


 

گوشی‌های دریافت‌کننده اندروید 12 پیکسل

گوشی‌های پیکسل تنها اسمارت فون‌هایی هستند که از اندروید خام بهره می‌برند و اولین سری گوشی‌هایی بودند که اندروید ۱۲ برای آن‌ها عرضه شد. سیستم عامل اندروید توسط شرکت گوگل طراحی می‌شود و به همین دلیل حق نسخه خام آن در اختیار گوگل و گوشی‌های پیکسل است. سایر برندها امتیاز اندروید خام را ندارند و باید برای آن رابط کاربری منحصر به خودشان را ایجاد کنند. شخصی‌سازی اندروید ۱۲ برای هر برند علت تأخیر چند ماهه میان معرفی اندروید ۱۲ و ارائه آپدیت آن در اسمارت فون‌هاست.

 

در کمپانی پیکسل لیست گوشی هایی که اندروید ۱۲ را دریافت می کنند، عبارت است از:

نام گوشی

خانواده پیکسل ۶

خانواده پیکسل ۵

خانواده پیکسل ۴

خانواده پیکسل ۳

 

 

گوشی‌های دریافت‌کننده اندروید 12 اوپو

اوپو یکی از برندهای تولیدکننده تلفن همراه هوشمند در چین است که دستگاه‌های آن در ایران هم به فروش می‌رسد. این گوشی‌ها به عنوان میان‌رده‌هایی با قیمت مناسب، انتخاب خوبی هستند. اوپو انتشار اندروید ۱۲ را از آبان ۱۴۰۰ شروع کرده و کم‌کم لیست گوشی‌هایی که اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند، کامل می‌کند.

نام گوشی

خانواده Find x3

خانواده Find x2

خانواده F19

خانواده reno5

خانواده reno4

A72

A94

A53

A93

F17

A55

K7

Reno R

 

سایر گوشی‌هایی که اندروید 12 را دریافت می‌کنند

تنوع برندهای تلفن همراه بسیار زیاد است و اکثر آن‌ها با سیستم عامل اندروید کار می کنند. همه برندها هم برای گوشی‌های جدیدشان اندروید ۱۲ را منتشر خواهند کرد. در ادامه به سایر گوشی‌هایی که اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند و در ایران هم عرضه می‌شوند، اشاره می‌کنیم.

گوشی‌های One+

گوشی‌های Motorola

گوشی‌های Honor

سری 7

خانواده One 5G Ace

خانواده magic 3

سری 8

گوشی‌های سری G (عرضه در ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱)

خانواده Honor60

سری 9

سری Edge (۲۰۲۰ و ۲۰۲۱)

خانواده Honor50

Nord- Nord2 و Nord N200

سری Razr (۲۰۲۰ و ۲۰۲۱)

 

 

Realme

Vivo

گوشی‌های Asus

GT، GT Master، GT NEO 2

سری Y

سری Zenfone

سری X

سری V

سری ROG

خانواده Narzo 30

سری X

 

خانواده C25

سری S

 

سری‌ای ۷ و ۸

iQOO U3 و iQOO Neo5

 

 

جمع‌بندی: اندروید ۱۲ گوشی‌ها را یک پله ارتقا می‌دهد

در این مقاله مدل‌های مختلف گوشی‌هایی که اندروید ۱۲ را دریافت می کنند را نام بردیم. تنوع تلفن‌های همراه بسیار زیاد است، بنابراین اگر نام گوشی شما در این لیست نبود، باز هم بدان معنا نیست که اندروید ۱۲ برای آن عرضه نمی‌شود. اکثر برندها برای گوشی‌هایی که از سال ۲۰۲۰ به بعد در  بازار عرضه کرده‌اند، اندروید ۱۲ را ارائه می‌دهند، مگر اینکه گوشی پایین‌رده و ضعیف باشد و توان پشتیبانی از نسخه جدید سیستم عامل اندروید را نداشته باشد.

شما می‌توانید قیمت  روز انواع گوشی را با آپدیت روزانه در سایت ایمالز مشاهده کنید.


نظرات کاربران