آموزش نصب برنامه روی ساعت هوشمند

چطور روی ساعت هوشمند برنامه نصب کنیم؟

ساعت‌های هوشمند علاوه بر نمایش زمان، امکانات فوق‌العاده متنوع و کاربردی‌ای به کاربران ارائه می‌دهند و هرساله این خدمات بهبود و افزایش می‌یابد. در واقع امکان نصب برنامه روی ساعت هوشمند، این گجت را بین علاقه‌ندان آن، محبوب‌تر کرده است. این امکانات شامل قدم شمار، میزان مصرف کالری، ضربان قلب، پیام‌های شبکه‌های اجتماعی و تماس‌ها و ... هستند که عملاً ساعت‌های هوشمند را به یک تلفن هوشمند مچی تبدیل کرده‌اند. در ادامه برایتان، آموزش نصب برنامه روی ساعت هوشمند را توضیح دادیم. تا انتها همراه ما باشید.

روی کدام ساعت‌های هوشمند می‌توان برنامه نصب کرد؟

به این نکته توجه کنید که همه برنامه‌های تلفن‌های هوشمند، قابل ‌نصب روی ساعت‌های هوشمند نیستند و تعداد برنامه‌های قابل نصب روی ساعت‌های هوشمند، بسیار کمتر از تلفن‌های هوشمند است. ساعت‌های هوشمند، میزان حافظه بسیار کمتری نسبت به تلفن‌های هوشمند دارند و همین عامل باعث شده که تنوع برنامه‌های قابل نصب و اجرا روی آن‌ها کمتر باشد. سیستم عامل این دستگاه، مهم‌ترین عامل در نصب برنامه روی ساعت هوشمند است که در ادامه به این موضوع نیز می‌پردازیم.

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند اپل

در اپل واچ به دو روش زیر، می‌توانید برنامه مورد نیاز خود را نصب کنید:

دانلود برنامه از طریق اپل واچ

با دانلود برنامه از طریق اپل واچ، می‌توانید به نصب برنامه روی ساعت هوشمند بپردازید. کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه App Store را پیدا و باز کنید.
  • با جستجوی برنامه‌ای که می‌خواهید نصب کنید، آن را پیدا و سپس انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده، می‌توانید اطلاعات و توضیحات مرتبط با آن را مشاهده کنید. اطلاعاتی مانند نمره کاربران، تصاویری از محیط برنامه، امتیاز و نظرات کاربران و ...
  • اگر برنامه موردنظر رایگان باشد، گزینه GET و در غیر این صورت روی قیمت آن کلیک کنید.
  • دکمه کناری ساعت را دو بار فشار دهید تا برنامه برای شما نصب شود.

آموزش نصب برنامه روی ساعت هوشمند


بیشتر بخوانید: چگونه بند اپل واچ را تعویض کنیم؟


دریافت برنامه از طریق آیفون متصل شده به اپل واچ

دومین روش نصب برنامه روی ساعت هوشمند، طی کردن مراحل زیر است:

  • در آیفون برنامه اپل واچ را باز کنید.
  • به تب My Watch بروید.
  • به پایین صفحه اسکرول کنید تا برنامه‌ای که می‌خواهید نصب کنید را پیدا کنید. در بخش Available Apps برنامه‌هایی که امکان نصب آن‌ها وجود دارد، قابل مشاهده هستند.
  • گزینه Add و سپس Install را انتخاب کنید تا برنامه موردنظر روی ساعت هوشمند نصب شوند.

 

البته در نظر داشته باشید که برخی برنامه‌ها برای کشور ما در دسترس نیست و ممکن است، نتوانید آن‌ها را پیدا و نصب کنید.

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند سامسونگ

مانند تلفن هوشمند، می‌توانید برنامه‌ها را روی ساعت هوشمند سامسونگ خود نصب، سفارشی‌سازی و حذف کنید. با استفاده از برنامه Galaxy Wearable در گوشی خود می‌توانید، ساعت هوشمند خود را متناسب با نیازها و ترجیحات خود شخصی‌سازی کنید؛ مثلاً هنگام دویدن با نرم‌افزار Spotify و ساعت هوشمند خود به موزیک گوش بدهید. همچنین تنظیمات جداگانه‌ای وجود دارد که می‌توانید هنگام مدیریت برنامه‌ها در ساعت هوشمند خود آن را تنظیم کنید. توجه داشته باشید که صفحه‌ها و تنظیمات موجود ممکن است بسته به ارائه‌دهنده، تلفن یا ساعت متفاوت باشد. این ویژگی‌ها در Galaxy Fit موجود نیستند.

 

اگر از طریق گلکسی استور، به نصب برنامه روی ساعت هوشمند می‌‌پردازید، مطمئن شوید که به یک اتصال اینترنت پایدار و با سرعت مناسب دسترسی دارید. از طرف دیگر، اگر برنامه‌ای را از طریق گلکسی استور روی موبایل نصب می‌کنید، مطمئن شوید که ساعت و تلفن از طریق بلوتوث به هم متصل هستند.

 

اگر توسط تلفن هوشمند می‌خواهید اقدام به نصب برنامه روی ساعت هوشمند خود کنید، حتما اپلیکیشن Galaxy Wearable را روی گوشی خود نصب داشته باشید. اگر گلکسی واچ 4 دارید یا ساعت هوشمندتان، جدیدترین آپدیت را دریافت کرده، از طریق ساعت هوشمند نیز می‌توانید اقدام کنید و برنامه موردنظر خود را از Play Store نصب شده روی ساعت هوشمند پیدا و نصب کنید. برای گوشی‌های آیفون هم باید برنامه Samsung Galaxy Watch را نصب داشته باشید. توجه کنید که گلکسی واچ 4 به آیفون متصل نمی‌شود و این مورد برای مدل‌های قبلی است. موارد زیر، روش های نصب برنامه روی مدل‌های مختلف ساعت هوشمند است:

  • سری گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 5: برنامه Galaxy Wearable را در تلفن هوشمند متصل شده باز کنید و برنامه Play Store را باز کنید و برنامه مورد نظر خود را انتخاب و نصب کنید.
  • گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ اکتیو 2: برنامه Galaxy Wearable را در تلفن هوشمند متصل شده باز کنید و برنامه Galaxy Store را باز کنید و برنامه مورد نظر خود را انتخاب و نصب کنید.
  • مدل‌های ساعت قدیمی‌تر: برنامه Galaxy Wearable را باز کنید، تب Discover را انتخاب کنید و سپس گزینه Find more in Galaxy Store را انتخاب کنید. برای پیدا کردن برنامه مورد نظر خود، تب Watch را انتخاب کنید.

 

ساعت‌های گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 5 به نرم‌افزارهای گوگل متصل هستند. این یعنی شما می‌توانید برنامه را از گوگل پلی گوشی خود دریافت کنید و برنامه به طور خودکار به روی ساعت هوشمند هم نصب شود. البته باید حتما ساعت و گوشی به یکدیگر متصل باشند و همچنین نسخه‌ی قابل نصب به روی گوشی از آن برنامه وجود داشته باشد. همچنین به‌روزرسانی برنامه‌ها در ساعت هم به راحتی قابل انجام است.

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند سامسونگ


بیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند شیائومی کدامند؟


نصب برنامه روی ساعت هوشمند شیائومی

ساعت‌های هوشمند شیائومی موجود در بازار در حال حاضر اجازه نصب برنامه دلخواه به کاربران خود را نمی‌دهد و کاربران فقط می‌توانند از نرم‌افزارهای پیش‌فرض این ساعت‌ها استفاده کنند؛ اما ممکن است در محصولات آینده این برند، امکان نصب نرم‌افزار دلخواه فراهم شود.

 

البته یک روشی که برای نصب اپلیکیشن روی ساعت‌های هوشمند شیائومی می‌توان انجام داد؛ استفاده از تنظیمات بخش Developer Options و Debugging دستگاه است که در برخی سایت‌ها معرفی شده است. این روش به صورت رسمی معرفی یا تأیید نشده و امکان ایجاد آسیب به دستگاه شما وجود دارد؛ به همین دلیل از معرفی و تأیید آن صرف‌نظر می‌کنیم.

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند Wearos

WearOS سیستم عامل گوگل برای ساعت‌های هوشمند است. برای نصب برنامه در ساعت‌ های هوشمند WearOS می‌توانید، هم از طریق تلفن‌های هوشمند اندرویدی و هم از طریق خود ساعت هوشمند اپلیکیشن مورد نظر را دریافت کنید.

نصب برنامه از طریق تلفن همراه

در این روش، در Play Store موبایل اندرویدی خود می‌توانید برنامه موردنظر خود را جستجو و روی ساعت خود نصب کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • در موبایل برنامه Play Store را باید کنید.
  • در بخش کتگوری‌ها، به قسمت Watch Apps یا Watch Faces بروید و برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • گزینه دانلود را انتخاب کنید و بعد از اتمام دانلود، آن را نصب کنید.

 

نصب برنامه از طریق ساعت

برای نصب اپلیکیشن از طریق  ساعت هوشمند مراحل زیر را طی کنید:

  • در ساعت هوشمند خوب وارد برنامه Play Store شوید.
  • برنامه مورد نظر خود را جستجو کنید.
  • اگر برنامه امکان نصب روی ساعت هوشمند شما را داشته باشد در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و می‌توانید دانلود و نصب کنید.

 

دقت کنید که اگر حساب گوگل پلی تلفن شما با ساعت هوشمند یکی باشد، اپلیکیشن‌های تلفن همراه شما به صورت خودکار با ساعت شما همگام‌سازی می‌شود. برای این کار در ساعت خود برنامه گوگل پلی را باز کرده و به بخش Apps on your phone بروید و اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را نصب کنید.

 

نصب اینستاگرام روی ساعت هوشمند سامسونگ

 

نصب اینستاگرام بر روی ساعت هوشمند

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها در ایران و جهان است که خیلی از کاربران علاقه دارند این اپلیکیشن را در ساعت هوشمند خود نیز داشته باشند. متاسفانه در همه دستگاه‌ها، امکان نصب اینستاگرام با روش‌های گفته شده، وجود ندارد؛ و همچنین توصیه می‌شود که روی ساعت‌های هوشمند خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنید؛ زیرا مصرف باتری و میزان حافظه بسیار زیادی را در اختیار می‌گیرند و ساعت‌های هوشمند برای این نرم‌افزارها طراحی نشده‌اند. در این بخش به راهنمای نصب اینستاگرام در ساعت‌های مختلف می‌پردازیم.

 

نصب اینستاگرام روی اپل واچ

اول از همه اطمینان حاصل کنید ساعت و گوشی به هم متصل هستند. سپس در گوشی آیفون خود برنامه اپ استور را باز کرده و برنامه Lens for Watch را دانلود، نصب و اجرا کنید. سپس گزینه Login to Instagram را انتخاب کنید. اگر خطای Lens is not installed on the watch را مشاهده کرد OK را انتخاب کنید و به برنامه ساعت هوشمند اپل در آیفون بروید. اگر این خطا را مشاهده نکردید از این قسمت عبور کنید و اطلاعات اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید و وارد حساب خود شوید.

 

اکنون در بخش پایین صفحه گزینه Lens را انتخاب کنید. اسلایدر کنار مورد How App on Apple Watch را بزنید تا این بخش برای شما فعال شود. بار دیگر به برنامه Lens for Watch بروید و روی گزینه Login to Instagram کلیک کنید. در صفحه باز شده اطلاعات اکانت خود را وارد کنید و سپس روی Log in کلیک کنید.

 

حال، برنامه Lens را از منوی برنامه‌های ساعت هوشمند خود، باز کنید. در این قسمت خواهید دید که مواردی همچون Home، Stories، Activity، Explore و … نمایش داده شده‌اند. این موارد در حقیقت قابلیت‌های مربوط به برنامه اینستاگرام هستند که با انتخاب هرکدام از آن‌ها، قسمت مربوط به آن در برنامه اینستاگرام در ساعت هوشمند اپل شما نمایش داده می‌شود.

 

نصب اینستاگرام روی ساعت هوشمند سامسونگ

در ابتدا از متصل بودن ساعت هوشمند و تلفن همراه خود مطمئن شوید. سپس در تلفن همراه خود وارد برنامه Samsung Wearable Watch شوید و Galaxy Store را باز کنید. در قسمت جستجو برنامه Instagram را جستجو و آن را دانلود و نصب کنید. سپس اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید.

درصورتی‌که برنامه اینستاگرام را در گلکسی استور پیدا نکردید به این معنی است که ساعت شما از این برنامه پشتیبانی نمی‌کند. البته می‌توانید با روش‌هایی مانند دیباگ کردن دستگاه، این برنامه را نصب کنید اما توصیه نمی‌شود.

 

جمع‌ بندی

ساعت‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی بسیار پرکاربردی هستند که بسیاری از امکانات مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با فراهم‌کردن امکان نصب برنامه روی ساعت هوشمند خود، از مزایای متعددی بهره‌مند می‌شوید؛ به عنوان مثال می‌توانید از سلامت بدن خود مانند ضربان قلب مطلع شوید، موسیقی گوش کنید یا به تماس‌های خود پاسخ دهید. به دلیل تقاضای رو به رشد این گجت‌ها، سرعت پیشرفت آن، بسیار مورد توجه است و هر ساله امکانات بیشتری را در این صنعت شاهد هستیم.

 

بعضی از ساعت‌های هوشمند به شما اجازه شخصی‌سازی و نصب برنامه‌های موردنیاز را می‌دهند تا کار با آن‌ها را برای شما لذت‌بخش‌تر کنند که در این مقاله به این موضوع پرداختیم. امیدواریم توانسته باشیم به سؤالات شما در این حوزه پاسخ مناسب داده باشیم.


نظرات کاربران