لیست بهترین برندهای مدادرنگی (ایرانی و خارجی)

بهترین مارک مدادرنگی ایرانی و خارجی کدام است؟

به دنبال بهترین مارک مدادرنگی در سال 2022 هستید؟ ما می‌توانیم به‌روزترین ابزارهای جهان را داشته باشیم؛ اما برای هنرمندان، هیچ چیز جایگزین قدرت و احساس مداد رنگی نمی‌شود.

 

اکثر مدادهای رنگی دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند؛ زیرا ترکیب و ایجاد رنگ‌ها دشوار است. بهتر است یک ست مداد 24 عددی بخرید و سپس در صورت لزوم مدادهای اضافی را به صورت جداگانه خریداری کنید. همه مدادها می‌شکنند و این امری مسلم است. به این ترتیب، مجموعه‌هایی را انتخاب کنید که با چوب مرغوب ساخته شده‌اند. مدادهای چوبی باکیفیت وقتی به طور تصادفی از دستتان بیفتند یا بعد از یک دور تازه تراشیدن، کمتر شکسته می‌شوند.

 

چه به خاطر عشقتان به نقاشی از مدادرنگی استفاده می‌کنید، چه به خاطر لذتی که نقاشی دارد و چه به خاطر اینکه یک کودک دبستانی دارید و به دنبال بهترین برند مدادرنگی هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید، برایتان از برندهای مدادرنگی ایرانی، خارجی و حدود قیمت گفته‌ایم.

 

معرفی بهترین مارک های مدادرنگی ایرانی

به علت اینکه استفاده از مدادرنگی آسان و یادگیری نقاشی با آنها نیز ساده است، می‌توان گفت که مدادرنگی یک وسیله پویا محسوب می‌شود که خلاقیت‌های پاک‌تری را در مقایسه با سایر ابزارهای نقاشی تولید می‌کنند. با این حال، قبل از خرید مدادرنگی باید چند فاکتور را در نظر بگیرید که مهم‌ترین عامل کیفیت مدادرنگی است. وقتی صحبت از کیفیت به میان می‌آید، دو نوع کیفیت وجود دارد که هنگام خرید با آن‌ها مواجه می‌شوید که عبارت‌اند از گرید دانش آموزی و گرید هنرمندی و این شمایید که با توجه به نوع مصرف و نیازتان، یکی را انتخاب می‌کنید.

اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، همیشه بهترین کار این است که به سراغ خرید بهترین مارک مدادرنگی ایرانی یا خارجی بروید تا طیف وسیعی از انتخاب را داشته باشید.

ما در این بخش ابتدا به معرفی بهترین مارک مدادرنگی دو برند محبوب و پرطرفدار ایرانی پرداختیم، تا شما بتواند به راحتی خریدتان را انجام دهید. سپس در بخش بعد برایتان از بهترین برند مدادرنگی خارجی خواهیم گفت.

 

مداد رنگی برند آریا

از مشخصات این برند می‌توان به کیفیت بالای آن اشاره کرد. ضمن اینکه از مواد ایمن و غیرسمی ساخته شده‌اند؛ ازاین‌رو ایدئال برای کودکان 4 ساله و بالاتر هستند. شما می‌توانید تنوع رنگی قابل قبولی را در این برند از مدادرنگی مشاهده کنید.

در برند آریا انواع مدادرنگی مدرسه، آبرنگی، ماژیک و... مشاهده می‌شد و محصولات این برند را می‌توان در فهرست بهترین برند مدادرنگی ایرانی برای مدرسه و برای کودکان  قرار داد؛ زیرا همانطور که در ابتدا گفته شد، تنوع رنگی بسیار عالی و قیمت مناسبی دارد.

 

برند آریا

نکات و راهنمای خرید بهترین مارک مدادنوکی موجود در بازار را در این مطلب بخوانید. 

مدادهای آریا به گونه‌ای ساخته شده‌اند که نوکشان در برابر ضربه مستحکم و مقاوم است. آنها ترکیب‌پذیری بالایی داشته و به دلیل رنگ‌دانه بالا و کاربرد رنگ قوی، رنگ‌های آن‌ها می‌توانند شفافیت بیشتری نسبت به طیف‌های دیگر ارائه دهند. این به‌ویژه برای ایجاد های‌لایت با مدادرنگی سفید یا کم رنگ مفید است. از آنجایی که در ساخت این مدادها از هیچ گونه ماده سمی استفاده نشده است، کودکان و نونهالان می‌توانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

حدود قیمت مدادرنگی‌های آریا از 25 هزارتومان تا 120 هزارتومان است.

 

مداد رنگی برند پلیکان

پلیکان جزو بهترین مارک مدادرنگی از نظر کیفیت و قیمت در ایران به شمار می‌رود. رنگ‌ها مات و پر جنب‌وجوش و با پوششی درخشان هستند. در حالی که آنها عمدتاً حاوی چسب روغن هستند، با مقدار کمی موم ساخته شده‌اند. از این مدادرنگی‌ها می‌توانید با مدیوم‌های روغن و مداد برای ایجاد جلوه‌های جالب استفاده کنید. رنگ‌دانه‌ها قوی و پرجنب‌وجوش هستند، بنابراین فشار زیادی برای ایجاد لایه‌های رنگ لازم نیست. اگر به دنبال مدادی هستید که نوک محکمی داشته باشد، برند پلیکان گزینه مناسبی است.

قیمت مناسب، ماندگاری بالای رنگ‌ها، تنوع رنگی و جنس مرغوب از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدادرنگی ایرانی است. شما می‌توانید مدادرنگی پلیکان را در بسته‌های 6، 12، 24 و 36 با شروع قیمت 50 هزارتومان از بازار خریداری کنید.

 

برند پلیکان

 

مداد رنگی برند پارسیکار

یکی دیگر از برندهای مدادرنگی ایرانی، پارسیکار است که توانسته کیفیت و تنوع رنگ را در محصولات خود پیاده کند. شما می‌توانید انواع مدادرنگی‌های پارسیکار را در بسته‌های 12، 24 و 36 رنگی با جعبه فلزی و مقوایی در بازار خریداری کنید.

شروع قیمت مدادرنگی پارسیکار از 40 هزارتومان با توجه به تعداد رنگ و جنس بسته است.

 

برند پارسیکار

 


بیشتر بخوانید: بهترین نوع روفرشی


معرفی بهترین مارک های مدادرنگی خارجی

اگر دوست دارید با بهترین مارک مدادرنگی خارجی آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

مداد رنگی برند فابرکاستل

برند فابرکاستل برند مشهور آلمانی، یکی از پرطرفدارترین برند تولیدکننده لوازم تحریر به‌ویژه مداد رنگی است. مغز روغنی و بسیار روان محصولات فابرکاستل، تنوع رنگی، کیفیت بسیار بالا، رنگ درخشان و بسته‌بندی زیبا و مستحکم، از مهم‌ترین دلایل محبوبت این برند خارجی است.

مدل پلی کروم فابرکاتسل بهترین نوع مدادرنگی خارجی و یکی از گران‌ترین نوع مدادهای موجود در لیست هستند؛ گرانی هم به دلیل کیفیت و جنس درجه یک آن است و به طور گسترده توسط هنرمندان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدادها در هنگام استفاده لکه نمی‌کنند و استفاده از آنها به طرز شگفت‌انگیزی لوکس است. طیف رنگی Polychromos فوق‌العاده است. از ویژگی‌های مدادرنگی پلی کروم فابرکاستل می‌توان به موارد زیر اشارده کرد:

  • کیفیت استتثنایی
  • تنوع رنگی زیاد
  • مقاوم در برابر شکستن
  • حفظ نوک تیز برای مدتی طولانی
  • محکم و بادوام
  • راحتی در دست

مداد رنگی فابرکاستل نسبت به سایر برندها قیمت بالایی دارد که در بازار می‌توانید از شروع قیمت 200 هزارتومان آن را خریداری کنید.

 

برند فابرکاستل

 

مداد رنگی برند پریسما کالر (Prismacolor Premier Colored Pencils)

مدادرنگی پریسما کالر شاید بهترین برند مدادرنگی خارجی ساخت آمریکا و از محبوب‌ترین مدادهایی هستند که توسط هنرمندان حرفه‌ای استفاده می‌شود. مدادها حالت کره‌ای و صاف دارند و روی کاغذ می‌لغزند. مدادهای پریسماکالر بر پایه موم هستند و کمی نرم‌تر از مدادهای روغنی پلی کروم فابرکاستل هستند. به این معنی که برای تکنیک‌هایی مانند مخلوط کردن فوق‌العاده هستند، اما اغلب نیاز به تراشیدن دارند.

آنها همچنین دارای تنوع رنگی بالایی هستند؛ بنابراین آثار هنری تمام شده با ترکیب رنگ‌های تمیز، زنده به نظر می‌رسند. ست‌های 150 عددی و 72 عددی مداد رنگی پریسما کالر رنگ‌ها را به طور طبیعی ترکیب می‌کند و به دلایل خلاقانه بودن یکی از بهترین‌ها و مورد علاقه مردم است.

به طور کلی از ویژگی‌های این برند خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدوده رنگ خوب
  • استفاده آسان
  • چیدمان فوق‌العاده صاف و یکنواخت رنگی
  • کیفیت بالا
  • سرب نرم
  • مبتنی بر موم

همانطور که می‌دانید این نوع مدادرنگی بسیار گران است و در صورتی که بخواهید کار بسیار حرفه‌ای انجام دهید، مناسب است. قیمت این محصول از 2 میلیون تومان شروع می‌شود.

 

مداد رنگی پریسما کالر (Prismacolor Premier Colored Pencils)

 

مداد رنگی برند کارن داش

مدادرنگی کارن داش با رنگ‌بندی متنوع به صورت تکی و ست، بهترین مارک مدادرنگی و یکی از وسیع‌ترین طیف رنگ‌های موجود برای هنرمندان است. این برند سوئیسی با تولید مجموعه‌های متنوع رنگی تا 120 رنگ با ویژگی‌های زیر محبوبیت جهانی کسب کرده است:

  • مقاوم در برابر آب؛
  • نوک مقاوم در برابر شکستن؛
  • نوک نرم، روغنی و مومی.

محصولات این برند، سطح ماندگاری خوبی دارند و در مدل‌های پاپلو، لومینس و... تولید شده‌اند. مدل پاپلو، به دلیل قابلیت لایه‌بندی، انتخابی عالی برای هنرمندان رئالیست هستند. قدرت پوشش خوب و بافت آن مخملی است. پابلو حاوی موم بیشتری است و دلیل سختی این مداد مومی به این دلیل است که دارای چسب و پودرهای دیگری مانند صمغ و خاک رس است. لومینس هم برای استفاده متخصصان در طراحی ساخته شده است که می‌خواهند آثارهنری باکیفیت آرشیوی را برای فروش یا ارسال به گالری‌ها ایجاد کنند.

این مدادها نیز مانند پریسماکالر کیفیت بالایی دارند. رنگ‌ها تند هستند، اما در مقایسه با Prismacolor و Polychromos، رنگ‌های خاکی کمتری برای انتخاب وجود دارد.

نکته جالب در مورد این بهترین مارک مدادرنگی این است که آنها از  چوب سرو ساخته شده‌اند. چوب سرو بهترین نوع چوب برای تراشیدن مداد است. مدادهای Luminance به گونه‌ای ساخته شده‌اند که نرمی متوسطی داشته باشند و ترکیب پذیری بالایی داشته باشند. به دلیل رنگ‌دانه بالا و کاربرد رنگ قوی، رنگ‌های آن‌ها می‌توانند شفافیت بیشتری نسبت به طیف‌های دیگر ارائه دهند.

شروع قیمت این برند از 80 هزارتومان است.

 

برند کارن داش

 

مداد رنگی برند استدلر

برند آلمانی استدلر از دیرباز به‌ویژه دهه 60 برای دانش‌آموزان، دانشجویان و هنرمندان شناخته شده است. این برند محصولات فوق‌العاده باکیفیت و مرغوبی در حوزه لوازم تحریر وارد بازار کرده است که طرفداران زیادی از سراسر جهان را جذب خود کرده است.

مداد رنگی‌ استدلر با طراحی مطابق با آناتومی دست، استفاده آسان را برای انگشتان دست فراهم کرده است. بسته‌بندی‌های باکیفیت در دو نوع فلزی و مقوایی، کیفیت بالای مغز مداد، تنوع رنگی بسیار بالا، درخشان‌بودن رنگ، دوام و ماندگاری رنگ روی کاغذ و نرمی نوک مداد، برخی از ویژگی‌های مدادرنگی استدلر است.

شروع قیمت برای محصولات مدادرنگی استدلر در بازار ایران از 60 هزارتومان است.

 

برند استدلر

 

جمع بندی

در این مطلب سعی بر آن شد تا بهترین مارک مدادرنگی ایرانی و خارجی را معرفی کنیم. محدوده قیمت و کاربرد هرکدام از برندهای معرفی شده، کمک می‌کند تا شما بهترین را با توجه به شرایط و بودجه‌تان انتخاب و خرید کنید. ایمالز بستری است مناسب برای بررسی، مقایسه، انتخاب و خرید بهترین مدادرنگی‌های موجود در بازار ایران که فهرستی از قیمت‌های مناسب و به‌صرفه از طرف فروشندگان مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد.


نظرات کاربران