معرفی بهترین روغن ها برای خشکی پوست

بهترین روغن برای خشکی پوست دست و صورت و بدن

اگر به دنبال درمان خشکی پوست با روغن‌ها باشید، انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما قرار می‌گیرد. در صورتی که پوست شما با کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان‌ها دچار حساسیت‌ می‌شود یا به دنبال روغن‌های طبیعی برای درمان طبیعی خشکی پوست خود هستید، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

چه روغن هایی برای خشکی پوست مناسبند؟

خشکی پوست، یکی از مشکلات متداول پوستی است که اگر جدی گرفته نشود، به مرور سلامت و جوانی پوست را از بین می‌برد. گاهی اوقات، خشکی پوست عوارض آزاردهنده مثل خارش و پوسته‌پوسته شدن به همراه ندارد، اما در بلند مدت، پوست را مستعد ظهور علائم پیری و مشکلات جدی‌تر همچون تیرگی و ترک پوستی می‌کند. پیشنهاد ما استفاده از روغن‌های مخصوص خشکی پوست است.  

این روغن‌ها به لطف ترکیبات طبیعی و اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی که دارند، یکی از سالم‌ترین انتخاب‌ها برای رفع خشکی پوست به‌شمار می‌روند. سال‌های زیادی است که روغن‌های طبیعی همچون زیتون، آرگان، نارگیل، بادام و... نقش کلیدی در سلامت و شادابی پوست دارند و امتحان خود را پس داده‌اند. در ادامه، با بهترین روغن برای خشکی پوست آشنا می‌شوید.

 

روغن آرگان

روغن آرگان مراکش، در صنایع آرایشی و صنایع مرتبط با پوست‌و‌مو حسابی به شهرت رسیده و به‌عنوان یک مرطوب‌کننده موثر پوست شناخته می‌شود. این روغن غنی از اسید لینولئیک ضد التهاب و ویتامین E (تسکین‌دهنده) بوده و طبق مطالعات، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

 

بهترین روغن برای خشکی بدن


بیشتر بخوانید: تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را در این مطلب بخوانید.


اگر نگران بروز جوش و آکنه در نتیجه استفاده از روغن‌های طبیعی هستید، با خیال راحت از روغن آرگان برای پوست صورت استفاده کنید و مطمئن باشید که نوع اورجینال، باعث بروز جوش و آکنه نمی‌شود. در واقع به لطف اسید اولئیک موجود در این روغن، کاهش تولید بیش از حد سبوم را در پوست شاهد خواهید بود. بنابراین روغن آرگان می‌تواند بهترین روغن برای خشکی پوست باشد که روی نرمی و لطافت پوست بدن، کاهش چروک‌های سطحی صورت، بهبود لک‌های پوستی و کمرنگ شدن جای زخم تاثیرگذار است. اگر برای پیدا کردن بهترین روغن برای خشکی دست و بهترین روغن برای خشکی صورت هستید، روغن آرگان را در صدر انتخاب‌های خود قرار دهید.

 

روغن هسته انگور

اگر به دنبال یک روغن با خاصیت نرم‌کنندگی بالا هستید، روغن هسته انگور را مدنظر داشته باشید. این روغن با فرمولاسیون سبک شامل ویتامین C، آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی برای مرطوب کردن انواع تیپ پوستی مناسب است. روغن هسته انگور بر پوست‌هایی که به‌طور مداوم خشک هستند، تاثیر بسیار خوبی دارد و با ایجاد آبرسانی عمیق پوست، علاوه‌بر نرمی و لطافت، اثرات ضدپیری بر جای می‌گذارد. اگر خشکی بیش از حد باعث نازک شدن ضخامت پوست‌تان شده است، با روغن هسته انگور سلامت را به این نواحی برگردانید. بهترین روغن برای خشکی صورت با آثار جوانسازی و ضد پیری، روغن هسته انگور و روغن آرگان است.

 

روغن زیتون

روغن زیتون معروف‌ترین روغن مرطوب‌کننده طبیعی است که با خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی قوی، بهترین روغن برای خشکی پوست شناخته می‌شود. این روغن غیر معطر که خاستگاه مدیترانه‌ای دارد، مملو از اسیدهای چرب بوده تا پوست خشک را به لطافت و نرمی برساند. بعد از این که از این روغن استفاده کردید، پوست شما با اسیدهای پالمتیک، لینولئیک و اولئیک تغذیه می‌شود و با خواص آبرسانی و ترکیبات آنتی اکسیدانی، به سلامت خواهد رسید. اگر پوستی دارای نواحی قرمز و ملتهب دارید، روغن زیتون تا حدودی این آثار را تسکین می‌دهد، اما برای درمان موارد شدیدتر، بهتر است به‌دنبال درمان پزشکی باشید. به همین دلیل، از روغن زیتون می‌توان به‌عنوان بهترین روغن برای خشکی بدن نام برد.

برای اطلاع از بهترین برندهای ماسک صورت در انواع ایرانی و خارجی بر روی لینک کلیک کنید. 

بهترین روغن برای خشکی صورت

روغن آفتابگردان

اسید لینولئیک موجود در روغن آفتابگردان، در کنار خاصیت مرطوب‌کنندگی، سلامت پوست را بالا می‌برد. خواص ضد التهابی آن به تسکین درماتیت کمک می‌کند و همچنین می‌تواند مقاومت پوست را در برابر عوامل آسیب‌زا مثل اشعه خورشید و شوینده‌های غیر استاندارد بالا ببرد. اگر به دنبال روغنی هستید که بوی ضعیفی داشته باشد، روغن آفتابگردان یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.

 

روغن جوجوبا

درختچه جوجوبا، یک گیاه بیابانی است که روغن درختچه آن معجزه آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست خشک را انجام می‌دهد. این روغن بهترین گزینه برای پوست‌های مختلط بوده و هرگز منافذ پوست شما را مسدود نخواهد کرد. جوجوبا غنی از اسیدهای چرب مغذی پوست است و برای پوست‌های مستعد جوش و اکنه، توصیه می‌شود. جذب سریع و بوی بسیار ملایم این روغن در کنار ترکیبات مغذی، محبوبیت روغن جوجوبا را برای افراد دارای پوست خشک و مختلط بالا برده است.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل با خاصیت آبرسانی قوی، پوست‌های خشک را از عوارض احتمالی نجات می‌دهد. اگر رایحه نارگیل را دوست دارید و از خشکی شدید پوست کلافه شده‌اید، روغن نارگیل را انتخاب کنید. این روغن خواص ضد التهابی داشته و آسیب‌های پوستی را درمان می‌کند. اسیدهای چرب ضروری، اسید لوریک و خواص ضد میکروبی روغن نارگیل به نرمی، لطافت، ترمیم و تسکین عوارض خشکی در پوست شما کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر به‌واسطه خشکی بیش از حد پوست دچار سوزش و التهاب شده‌اید، حتما از روغن نارگیل استفاده کنید.

 

بهترین روغن برای خشکی دست

 

نتیجه نهایی

پوست، اولین سد دفاعی بدن است. خشکی پوست صورت، دست و بدن در اکثر اوقات مشکل جدی نیست، ولی در طولانی‌مدت می‌تواند عوارض آزاردهنده‌ای داشته باشد. التهاب، خارش و پوسته‌پوسته شدن از رایج‌ترین عوارض خشکی پوست است. اگر می‌خواهید با روغن‌های طبیعی، خشکی پوست را کنترل و مرتفع کنید، در این محتوا تعدادی از بهترین روغن برای خشکی پوست معرفی شد. هرچند بروز حساسیت‌های پوستی در مواد طبیعی کم‌تر است، اما برای حفظ احتیاط قبل از استفاده از این روغن‌ها حتما تست حساسیت بگیرید.


نظرات کاربران