بهترین ایده ها برای خرید هدیه عید نوروز

هدیه عید نوروز؛ بهترین ایده ها برای خرید کادو عید نوروز 1402

در روزهای آخر سال و زمانی که کم‌کم به عید نوروز نزدیک می‌شویم؛ شور و هیجانی در بین خانواده‌ها برپا می‌شود. فرهنگ هدیه دادن و هدیه گرفتن یکی از رسوم زیبای ایرانی‌ها در این ایام است و این عید باستانی بهانه بسیاری خوبی است که به عزیزانمان هدیه بدهیم؛ اما یک سوال بزرگ برای همه وجود دارد و آن این است که چه کادویی برای عید نوروز مناسب است؟ و شما هم کادو عید نوروز را تهیه نکرده‌اید، همراه ما باشید؛ چراکه در این مقاله ابتدا چند نکته مهم در مورد خرید گیفت برای عید نوروز آورده شده است و سپس چند پیشنهاد عالی برای خرید را ارائه کرده‌ایم. پس شما تنها با یک‌ بار مطالعه این مطلب می‌توانید خرید خودتان را انجام دهید.

نکات مهم برای خرید هدیه عید نوروز

قبل از خرید هر نوع کادویی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. اگر همه موارد ضروری را در نظر بگیرید، قطعا خرید شما بهترین خواهد بود. برای خرید هدیه عید نوروز هم چند نکته مهم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

سن طرف مقابل بسیار مهم است

قطعا نوع کادو برای هر سن و سالی متفاوت است؛ برای مثال، کادویی که برای کودکان تهیه می‌کنید، باید با کادو عید نوروز افراد مسن‌تر متفاوت باشد. پس قبل از خرید سن گیرنده هدیه را در نظر بگیرید و سپس آن را نهایی کنید.

هدیه‌هایی قبلی را مرور کنید

قطعا خرید هدیه تکراری برای هیچ‌کس خوشایند نیست و حتی طرف مقابل را ناراحت می‌کند. به‌عنوان ‌مثال، اگر قصد دارید برای پدر و مادر هدیه عید نوروز را تهیه کنید، حتما کادوهایی که قبل از آن و در روز پدر و مادر خریده‌اید، در نظر داشته باشید و بعد از آن کادو را خریداری کنید.

مقدار بودجه خودتان را هم در نظر بگیرید

معمولا برای خرید هر نوع هدیه‌ای بودجه شما نقش اساسی را ایفا می‌کند. اگر در مناسب‌های قبل از نوروز هزینه زیادی برای هدیه گرفتن خرج کرده‌اید، می‌توانید برای خرید کادو عید نوروز هزینه‌ای کمتری در نظر بگیرید. همچنین، اگر بعد از سال نو مناسب خاص‌تری دارید، بودجه خودتان را برای آن ذخیره کنید.

سلیقه طرف مقابلتان را در نظر بگیرید

اگر قصد خرید هدیه برای عید نوروز را دارید، حتما سلیقه طرف مقابلتان را در نظر داشته باشید. قطعا شما سلیقه افراد نزدیک خودتان را به‌خوبی می‌شناسید و به‌راحتی می‌توانید برای آن‌ها کادو بگیرید. اما اگر آن شخص عضو جدیدی از خانواده شماست، می‌توانید از حرف‌های او تا حدودی سلیقه‌اش را بشناسید. اگر با این روش هم موفق نشدید سلیقه‌اش را بشناسید، می‌توانید از افراد نزدیک‌تر به او بپرسید.

باعث ناراحتی طرف مقابل نشوید

بعضی ‌اوقات خرید هدیه نه‌تنها شخص مقابل را خوشحال نمی‌کند، بلکه ناراحت هم می‌شود. برای مثال، شما برای کسی‌ که اضافه‌وزن دارد، کتاب در مورد رژیم لاغری تهیه می‌کنید. قطعا این کار در طرف مقابل حس خوبی ایجاد نمی‌کند و حتی باعث ناراحتی او می‌شود.

مانند داد و ستد به هدیه نگاه نکنید

بسیاری از افراد از هدیه با دید داد و ستد  نگاه می‌کنند. باید هدیه‌ را فقط برای خرسندی طرف مقابل گرفت و نباید هیچ‌وقت انتظار جبران داشته باشید. اگر ارزش هدیه از کادوی شما کمتر بود، نباید ناراحت شد؛ چراکه خرید کادو برای عید نوروز داد و ستد نیست؛ بلکه ماندگاری این فرهنگ زیبا و همچنین ارزش‌نهادن افراد نسبت به یکدیگر است که ارزشمند و مهم است.

 

گیفت برای عید نوروز

 

انواع هدیه برای گیفت و کادو عید نوروز

معمولا نوع هدیه برای عید نوروز را به دو دسته نقدی و غیرنقدی تقسیم می‌کنند. البته برای کادو دادن هر نوع از آن‌ها باید چند نکته را در نظر داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

پول نقد

پول نقد یکی از گزینه‌های مناسب برای کادو عید نوروز است. البته در هدیه دادن پول به جای کادو دقت کنید؛ چراکه بعضی از افراد این تصور را دارند که طرف مقابل وقتی را تهیه کادو نگذاشته است و درنتیجه ناراحت هم می‌شوند. اگر مطمئن هستید که گیرنده هدیه، پول نقد را ترجیح می‌دهد، بهتر است از کارت هدیه استفاده کنید.

هدیه غیرنقدی

نوع دوم هدیه‌های نوروزی، هدیه دادن به‌صورت غیر نقدی است. برای تهیه این نوع، دست شما کاملا باز است و با در نظرگرفتن نکاتی که در بالا اشاره شد، می‌توانید انواع گیفت برای عید نوروز را تهیه کنید. واقعا تنوع هدیه‌ها بسیار زیاد است و برای هر سلیقه‌ای کادو وجود دارد؛ پس نگران نباشید و ادامه مطلب را بخوانید؛ چراکه چندین پیشنهاد مختلف را برای شما آماده کرده‌ایم.

 


بیشتر بخوانید: هدیه روز دختر


پیشنهاد هدیه برای عید نوروز

پیشنهادهای زیادی برای هدیه عید نوروز وجود دارد که می‌توانید به خرید آن‌ها فکر کنید. البته همه پیشنهادها برای کلیه افراد مناسب نیست. پس قبل از خرید حتما سلیقه طرف مقابل و سن او را در نظر بگیرید.

لوازم شخصی برقی

لوازم شخصی برقی جزو هدیه‌هایی است که هم برای آقایان و هم برای خانم کاربرد دارد. سشوار، بیگودی، فر کننده و اتوی مو، لوازم اصلاح مو و محصولات مراقبت از پوست، گزینه‌هایی است که خانم‌ها بیشتر دوست دارند. اگر قصد خرید هدیه عید نوروز برای آقایان را دارید، ماشین اصلاح سر و صورت مناسب است.

لوازم دیجیتال

اگر گیرنده هدیه شما اهل تکنولوژی است، خرید لوازم دیجیتال مانند هندزفری، اسپیکر همراه، پاوربانک، کنسول بازی و ... گزینه بسیار خوبی است. این نوع هدیه در بین جوانان بسیار محبوب‌تر است؛ اگر سن طرف مقابلتان بالاست روی این نوع کادو عید نوروز حساب باز نکنید.

محصولات مراقبت از سلامتی

اگر قصد دارید برای پدر و مادرتان کادو بخرید، محصولات مراقبت از سلامتی پیشنهاد خوبی است. برای‌مثال، می‌توانید دستگاه فشارخون خانگی تهیه کنید. قطعا این هدیه برای کسانی که سن بیشتری دارند، ضروری است و از آن استقبال می‌کنند.

تقویم و سررسید

اگر بودجه شما کم است می‌توانید به خرید تقویم یا سررسید بسنده کنید. هرچند این کادو بسیار ساده است؛ اما در مقابل بسیار کاربردی هم هست. یکی از نیازهای افراد پس از شروع سال نو بررسی دقیق روزها و ایام مناسبتی است که با کمکم تقویم پیداکردن آن‌ها بسیار آسان است. البته سررسید در طول سال هم برای هرکسی مفید است.

 

کادو برای عید نوروز

 

وسایل دکوری خانه

اگر قصد دارید برای خانم‌های متاهل هدیه عید نوروز بگیرید، وسایل دکوری خانه، کادوی مناسب هستند. تابلوی دیواری، جاشمعی، چراغ خواب، آباژور، رومیزی، زیرلیوانی، ساعت، گل یا گلدان از جمله وسایل دکوری هستند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. برای خرید هدیه هم به بودجه زیادی نیاز ندارد و قطعا خانم‌ها هم خوشحال می‌شوند.

لباس

لباس یکی از هدیه‌هایی است که می‌توانید برای همه افراد تهیه کنید. منظور از لباس شامل انواع بلوز، روسری، پیراهن و لباس راحتی است که شما باید با توجه به سلیقه و سن طرف مقابل آن را تهیه کنید. درکل لباس برای گیفت عید نوروز بسیار ایده‌آل است.

اسباب ‌بازی

اسباب‌ بازی هدیه‌ای ویژه برای بچه‌هاست. بیشتر بچه‌ها هدیه‌گرفتن را دوست دارند و هیچ چیزی به اندازه اسباب ‌بازی آن‌ها را خوشحال نمی‌کند. اگر بچه شما پسر است، تفنگ، توپ و ماشین گزینه‌ای عالی خواهد بود؛ اما اگر بچه دختر است، انواع عروسک بهترین پیشنهاد است.

عطر و ادکلن

عطر و ادکلن یکی از کادوهایی است که در هر مناسبتی می‌توانید هدیه دهید. اگر گیرنده هدیه از خوشبوکننده‌ها زیاد استفاده می‌کند، رایحه مورد علاقه او را پیدا کنید و به‌عنوان هدیه عید نوروز تقدیمش کنید. البته با توجه به قیمت بالایی که انواع عطر و ادکلن دارند، جزو هدایای لاکچری به‌حساب می‌آیند.

ست زیورآلات

این روزها قیمت طلا بسیار بالاست و هر کسی توانایی خرید آن را ندارد. اگر قصد هدیه عید نوروز برای مادر، همسر یا خواهرتان را دارید، ست‌های زیورآلات نقره یا تیتانیوم ایده بسیار مناسبی است. طرح‌های بسیار شیک و متفاوتی هست که اگر کمی سلیقه به خرج دهید، طرف مقابلتان خیلی خوشحال می‌شود.

 

کادو عید نوروز

 


بیشتر بخوانید: کادو تولد برای دختر


تابلو سه‌ بعدی

یک ایده جذاب برای اینکه پدر و مادرها را خوشحال کنید، تهیه عکس سه‌ بعدی است. شما می‌توانید بین پدر و مادر قرار بگیرید و با آن‌ها عکسی شاد و جذاب بگیرید. بعد از آن می‌توانید همین عکس را داخل قاب عکس قرار دهید و به‌عنوان کادو عید نوروز به آن‌ها تقدیم کنید. این هدیه خیلی برای آن‌ها ارزشمند است و صددرصد ذوق‌زده خواهند شد. البته چند روز زودتر باید به فکر این کار باشد تا روز نوروز آماده شود.

کتاب

کتاب هم جزو هدیه‌هایی است که برای هر سلیقه‌ای مناسب است. اگر قصد خرید کتاب برای بچه‌ها دارید، کتاب داستان و رنگ‌آمیزی انتخاب خوبی است؛ اگر گیرنده هدیه شما خانم‌ است، رمان‌های عاشقانه بسیار جذاب خواهد بود. کتاب‌ها تاریخی هم می‌تواند برای پدربزرگ‌ها مناسب باشد.

بلیط تور مسافری

تعطیلات سال جدید فرصتی خوب برای سفررفتن است. شما می‌توانید با تهیه بلیط سفر یک تور مسافرتی چند روزه، شروع سال خوبی را برای عزیزان خودتان رقم بزنید. اگر بتوانید بلیط تور خارجی تهیه کنید که بسیار عالی خواهد بود؛ اما اگر هزینه آن زیاد بود می‌توانید به تورهای داخلی هم بسنده کنید.

سخن پایانی

سال جاری رو به پایان است و به نوروز نزدیک می‌شویم. آیا شما برای هدیه عید نوروز ایده‌ای دارید؟ بسیاری از افراد برای خرید هدیه عید سال نو از چند وقت پیش در حال جستجو هستند و حتی دچار سردرگمی هم می‌شوند. برای اینکه کار شما آسان شود، در نظرگرفتن چند نکته مهم می‌توانید انتخاب‌تان را راحت‌تر کند. در این مقاله ابتدا همه نکات مهم را بررسی کرده و بعد از چند پیشنهاد بسیار جذاب را برای خرید گیفت عید نوروز معرفی کردیم.


نظرات کاربران