رنگ مو مناسب پوست و چشم شما چه رنگ است؟

راهنمای انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست و چشم

همانطور که می‌دانید رنگ مو تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. با انتخاب رنگ موی مناسب می‌توانید زیبایی خود را بیش از پیش جلوه دهید. احتمالاً شما هم افراد زیادی را دیده‌اید که بعد از رنگ کردن موهای خود اصلاً از نتیجه راضی نبوده‌اند. در واقع اگر با تئوری رنگ‌ها و تناژ پوست خود آشنا نباشید، این اتفاق خیلی هم دور از ذهن نیست. در این مطلب قصد داریم درباره انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست و چشم صحبت کنیم و شما را برای انتخاب مناسب‌ترین رنگ‌ها راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست

برای انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست در مرحله اول باید تناژ پوست خود را تعیین کنید. پوست شما سرد است یا گرم؟ همچنین پوستی روشن و سفید دارید یا گندمی و سبزه؟ باید جواب این سؤال‌ها را دقیق بدانید. برخی از رنگ‌ها برای بعضی از پوست‌ها مناسب نیستند و بهتر است از آن‌ها برای موهای خود استفاده نکنید. از طرفی برخی از رنگ‌ها زیبایی چهره را دو چندان کرده و طراوت خاصی به شما می‌بخشد.

یکی از راه‌های تشخیص تناژ پوستی توجه به رگ‌های مچ دست است. اگر در زیر نور روز رگ‌ها سبز به‌نظر رسیدند، پوست شما گرم است. همچنین اگر رگ‌ها آبی یا بنفش هستند، پوستی سرد دارید. بعد از تعیین تناژ پوستی، بهتر است رنگ‌های مناسب هر مدل پوست را بشناسید. در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم.

جهت خرید رنگ مو در انواع مدل های ایرانی و خارجی بر روی لینک کلیک کنید. 

رنگ مو مناسب پوست گرم

اگر تشخیص شما این است که رنگ پوستی گرم دارید، بهتر است رنگ موی سردی را انتخاب کنید. رنگ موی سرد مکمل پوست گرم است و جلوه بهتری به آن می‌بخشد.

  • اگر پوستی روشن دارید برای انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست بهتر است، رنگ‌‌هایی مانند پلاتینه یا شامپاینی را انتخاب کنید. بلوند روشن نیز برای این نوع پوست مناسب است. از طرفی اگر دوست دارید رنگ موی تیره انتخاب کنید، رنگ موی مشکی، قهوه‌ای، عسلی و قرمز تیره انتخاب‌های خوبی هستند.
  • همچنین اگر پوستی تیره با تناژ گرم دارید، توجه داشته باشید که رنگ مویی روشن‌تر یا تیره‌تر از پوست‌تان انتخاب کنید. همسان بودن رنگ مو و پوست حالت زیبایی ندارد و نامناسب به‌نظر می‌رسد.
  • رنگ‌های بلوطی و شکلاتی تیره نیز برای افرادی که سبزه هستند بسیارعالی است. لازم به ذکر است که رنگ‌ موهای سرد اغلب در عناوین خود با کلمۀ سرد (Cool) یا خاکستر (Ash) استفاده می‌کنند.

 

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست


بیشتر بخوانید: بهترین مارک رنگ مو ایرانی و خارجی کدام است؟


رنگ مو مناسب پوست سرد

اگر تشخیص دادید که رنگ موی شما در دسته موهای سرد قرار دارد، لازم است از رنگ گرم و تند استفاده کنید. در غیراینصورت ممکن است با انتخاب نامناسب رنگ پریده به‌نظر برسید. برای انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست سرد بهتر است دنبال رنگ‌هایی باشید که در عناوین خود از کلمه‌های گرم (Warm) یا عسلی (Honey) یا شکلاتی (Chocolate) استفاده کرده باشند. 

  • در حالت کلی رنگ‌هایی مانند پلاتینه یا شامپاین نقره‌ای بدترین انتخاب برای پوست‌های سرد است؛ اما در مقابل رنگ‌هایی مانند بلوند طلایی ساحلی یا Beachey ترکیبی عالی برای پوست و موی شما می‌سازد.
  • اما اگر قصد دارید برای رنگ مو از رنگ‌های تیره استفاده کنید و میانه خوبی با رنگ‌های بلوند ندارید، رنگ شکلاتی تند همان رنگ ‌است که می‌خواهید. همچنین توجه داشته باشید که موهای خود را کاملاً مشکی نکنید.
  • استفاده از رنگ‌های جیغ و پرهیجان برای موهای سرد کمی سخت‌تر از موهای گرم است. رنگ‌های آبی، سبز و صورتی برای موهای مناسب و رنگ‌های نقره‌ای و پاستیل نقره‌ای نامناسب هستند.

 

رنگ مو مناسب پوست گندمی

در صورتی که رنگ‌ پوست گندمی روشن  دارید، هم رنگ‌های روشن و هم رنگ‌های تیره برای شما مناسب است. البته توجه کنید که از رنگ‌های خیلی تیره یا خیلی روشن استفاده نکنید.

  • برای انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست گندمی رنگ‌هایی با تناژ‌ سرخ و طلایی عالی‌ترین انتخاب است و زیبایی خاصی به شما خواهد بخشید. به‌عنوان مثال رنگ موی قهوه‌ای مایل به سرخ باعث روشن‌تر به‌نظر پوست شما می‌شود. رنگ موی سرخ شرابی نیز زیبایی شگفت‌انگیزی را برای شما به دنبال خواهد داشت.
  • البته اگر پوستی با رنگ گندمی تیره دارید رنگ موی عسلی گزینه‌ای عالی برای شماست و در عوض اگر پوستی با رنگ گندمی روشن دارید، انتخاب کاملاً نامناسبی است.
  • رنگ کاراملی یک رنگ جسورانه و شیک است که به چهره‌های گندمگون حسابی می‌نشیند. از طرفی اگر به رنگ‌های روشن تمایل دارید، بهتر است رنگ موی شیری را انتخاب کنید و تأثیر آن را بر زیبایی خود ببینید.
  • رنگ شکلاتی و فندقی از دیگر رنگ‌هایی است که به پوست‌های گندمگون طراوت می‌بخشد.

 

رنگ مو مناسب پوست گندمی


بیشتر بخوانید: بهترین مارک پودر دکلره ایرانی و خارجی کدام است؟


رنگ مو مناسب پوست سفید

برای بهترین انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست ، باید علاوه بر رنگ پوست به تناژ‌ آن نیز توجه کنید. به عنوان مثال رنگ پوست سفید با تناژ‌ گرم و سرد تفاوت دارد.

  • اگر پوستی سفید و سرد دارید رنگ‌های گرم مانند طلایی و سرد مانند خاکستری، عسلی، قهوه‌ای بژ و مسی طلایی برای شما مناسب است. از طرفی رنگ‌هایی که قرمزی و صورتی دارند مانند رنگ‌های مسی و شرابی اصلاً برای رنگ موی شما مناسب نیست.
  • اگر پوستی سفید با تناژ‌ گرم دارید، استفاده از رنگ‌های مسی و شرابی و عسلی به شما توصیه می‌شود. رنگ‌های فانتزی مانند آلبالویی نیز چهره شما را شاداب و زیبا جلوه می‌دهد.

در واقع برای پوست سفید با تناژ‌ سرد باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که قرمزی پوست را از بین می‌برند. و برای پوست روشن با تناژ گرم رنگ‌هایی کاربرد بهتری دارند که زردی پوست را از بین ‌می‌برند.

 

رنگ مو مناسب پوست سبزه

برای انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست سبزه باید تن گرم و سرد پوست‌تان را نیز تشخیص دهید. پوست‌های سبزه نیز به سه دسته سبزه روشن، سبزه معمولی و سبزه تیره بخش‌بندی می‌شوند.

  • برای پوست‌های سبزه روشن از رنگ‌های قهوه‌ای و بلوند روشن استفاده کنید و اثر شگفت‌انگیز آن را روی چهره‌تان ببینید. اگر پوست‌تان سبزه معمولی است، بهترین انتخاب برای شما رنگ‌های عسلی و فندقی است.
  • برای پوست‌های سبزه تیره نیز از رنگ‌های شاه بلوطی و نسکافه‌ای استفاده کنید. با این کار متناسب بودن رنگ مو و پوست‌تان را متوجه خواهی شد.
  • از طرفی اگر پوستی سبزه با تناژ سرد دارید، رنگ موی قهوه‌ای با هایلایت‌های روشن هم شما را زیباتر و هم طبق مد روز جلوه می‌دهد.
  • برای پوست سبزه با تناژ گرم نیز رنگ‌های شکلاتی و فندقی انتخاب عالی و فوق‌العاده‌ای به‌نظر می‌رسد.
  • همچنین رنگ موی قرمز با رنگ پوست سبزه نیز همخوانی شگفت‌انگیزی ایجاد و درخشندگی پوست را بیشتر خواهد کرد.

 

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشم

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشم نیز مانند پوست اثر زیادی در زیبایی چهره دارد. در واقع با اهمیت دادن به رنگ چشم هنگام انتخاب رنگ مو می‌توانید علاوه بر زیبایی چهره، باعث جلوه بیشتر چشم‌های خود نیز شوید. در ادامه رنگ‌های مناسب مو را با توجه رنگ چشم بررسی می‌کنیم.

 

رنگ مو مناسب چشم مشکی و قهوه ای

برای انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشم مشکی و قهوه‌ای می‌توانید به رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای متوسط یا قهوه‌ای طلایی فکر کنید.

  • اشخاصی که رنگ موی قهوه‌ای تیره دارند، می‌توانند با رنگ‌ موی قهوه‌ای زیبایی خیره‌کننده‌ای را تجربه ‌کنند. از طرفی اگر دوست دارید چشم‌ها را روشن‌تر و درخشنده‌تر جلوه دهید می‌توانید از رنگ موی قهوه‌ای تیره با هایلایت‌های کاراملی و قهوه‌ای استفاده کنید.
  • اما اگر چشم‌هایی به رنگ قهوه‌ای روشن دارید و تناژ پوستی شما سرد است، رنگ‌هایی مانند بلوند طلایی یا قهوه‌ای عسلی انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود.
  • رنگ موی قهوه‌ای کاراملی نیز برای چشم‌هایی با رنگ قهوه‌ای روشن و تناژ پوستی گرم عالی است.

 

رنگ مو مناسب چشم مشکی و قهوه ای


بیشتر بخوانید: پودر دکلره آبی یا سفید بهتر است؟


رنگ مو مناسب چشم سبز

اگر پوستی روشن و چشمانی سبز دارید، می‌توانید از رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، بلوندهای روشن و عسلی استفاده کنید. همچنین اگر ‌پوست‌‌تان رنگ‌پریده نیست، رنگ موی مشکی با پوستی روشن و چشمانی سبز ترکیبی عالی و خارق‌العاده را رقم خواهد زد. از طرفی رنگ موی طلایی انتخاب مناسبی نیست و زیبایی چشم‌تان را از بین خواهد برد. رنگ مسی نیز چهره را رنگ‌پریده‌تر نشان می‌دهد. در حالت کلی برای انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشم سبز باید تن سرد و گرم پوست را نیز مدنظر داشته باشید.

  • چشم سبز با تناژ پوست سرد دست شما را برای انتخاب رنگ‌های روشن باز می‌گذارد. شما می‌توانید رنگ‌های توت‌فرنگی، سفید، پلاتینه، طوسی و سایه‌هایی از بلوند را انتخاب کنید و از سلیقه خود حظ کنید.
  • برای پوست‌های گرم نیز رنگ‌هایی مانند طلایی، عسلی، شامپاینی، پلاتین کره‌ای، تافی، قهوه‌ای شکلاتی، کاراملی و قرمز تیره عالی به‌نظر می‌رسند.

 

رنگ مو مناسب چشم عسلی

چشم‌های عسلی به دو دسته عسلی سبز و عسلی قهوه‌ای بخش‌بندی می‌شوند.

  • بهترین انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشم عسلی که ته رنگ گرم و قهوه‌ای دارد، رنگ‌های زرد، قرمز و قهوه‌ای است. برای چشم عسلی با ته رنگ سبز نیز پلاتینه و قهوه‌ای خاکستری عالی است.
  • همچنین برای چشم‌های عسلی با تناژ پوستی گرم قهوه‌ای شکلاتی و بلوطی انتخابی عالی هستند.
  • برای تناژ‌ سرد نیز بهتر است از رنگ موی قهوه‌ای، قهوه‌ای خاکستری و قهوه‌ای فندقی استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب درباره انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست و رنگ چشم صحبت کردیم. همانطور که متوجه شدید علاوه بر رنگ پوست و چشم باید به تناژ پوستی نیز توجه ویژه‌ای شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که سؤال یا ابهامی دارید با ما در میان بگذارید.


نظرات کاربران