بهترین طرح و مدل های کاغذ دیواری برای پذیرایی

بهترین مدل های کاغذ دیواری برای پذیرایی (جدیدترین طرح ها)

کاغذ دیواری‌ها می‌توانند هر فضایی را متحول کنند. آن‌ها این قدرت را دارند که با افزودن الگو، رنگ و بافت به دیوارها، ظاهر و احساس یک فضا را تغییر دهند. در واقع می‌توان گفت پذیرایی مانند جعبه جواهرات خانه است که در آن می‌توانید از متریال منحصر به فردی استفاده کنید. اگر به فکر اضافه کردن کاغذ دیواری به پذیرایی خود هستید، چند نکته وجود دارد که باید قبل از سفارش مدل آن، به آن‌ها توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

نکات قبل از خرید کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

زمانی که قصد خرید کاغذ دیواری دارید ولی نمی‌دانید که چه طرح و مدلی را انتخاب کنید، لازم است مواردی را مدنظر قرار دهید تا براساس آن‌ها، بهترین انتخاب را انجام دهید. نکات لازم هنگام انتخاب مدل و طرح کاغذ دیواری برای پذیرایی، به شرح زیر است:

جهت اطلاع از قیمت کاغذ دیواری در انواع ساده و طرحدار بر روی لینک کلیک کنید.

رنگ کاغذ دیواری

برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری، باید به لوازم پذیرایی و فضا توجه کنید. به طور کلی، رنگ‌های کاغذ دیواری در یکی از دسته‌های زیر جای می‌گیرند:

  • رنگ‌های سرد: رنگ‌های سرد شامل رنگ‌های خنک می‌شوند و فضا را سرد و بزرگ جلوه می‌دهند. آبی، سبز و بنفش جزو رنگ‌های سرد به حساب می‌آیند. اگر قصد استفاده از این رنگ‌ها را در پذیرایی دارید، بهتر است آن‌ها را با رنگ‌های گرم ترکیب کنید تا فضای منزل شما متعادل به نظر برسد. رنگ آبی آرامش، رنگ سبز سرزندگی و رنگ بنفش شجاعت را به محیط القا می‌کند.
  • رنگ‌های گرم: رنگ‌های گرم شامل خانواده قرمز، نارنجی و زرد می‌شود. این رنگ‌ها باعث ایجاد حس گرما و صمیمیت شده و فضا را گرم نشان می‌دهند. رنگ‌های خانواده قرمز، شور و نشاط و هیجان را تداعی می‌کنند، خانواده زرد نشان دهنده خورشید و روشنایی هستند و خانواده نارنجی، سرزندگی و نشاط را به همراه دارند.
  • رنگ‌های خنثی: رنگ‌های خنثی شامل رنگ‌های طوسی، دودی، سفید، نقره‌ای، مشکی و ذغالی می‌شوند. این رنگ‌ها را می‌توانید با تمامی رنگ‌های دیگر ترکیب کنید. انتخاب مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی از بین رنگ‌های خنثی، باعث متعادل‌سازی رنگ فضا می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ‌های خنثی را به تنهایی استفاده کنید، بهتر است نوع طرح دار آن‌ها را بکار ببرید تا فضای پذیرایی شما بی‌روح نباشد.

 

طرح کاغذ دیواری برای پذیرایی


بیشتر بخوانید: راهنمای چیدمان اتاق پذیرایی را در این مطلب بخوانید.


طرح و مدل کاغذ دیواری

انواع طرح کاغذ دیواری برای پذیرایی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • طرح‌های افقی و عمودی: اگر از طرح‌های افقی و عمودی راه راه در ستون پذیرایی استفاده کنید، ارتفاع کف تا سقف بیشتر شده و سقف خانه شما بلندتر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، طرح‌های افقی و عمودی، هیجان و انرژی بیشتری را به فضا می‌بخشند.
  • طرح‌های ساده: اگر از طرفداران سبک مینیمال هستید، بهترین طرح کاغذ دیواری مناسب پذیرایی شما، مدل‌های ساده و تک رنگ هستند. خوبی این کاغذ دیواری‌ها این است که به راحتی با لوازم پذیرایی ست می‌شوند.
  • کاغذ دیواری‌های طرح دار: اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید طبیعت را وارد فضای منزلتان کنید، بهترین مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی شما، انواع طرح‌های گل و گیاه و منظره است. اگر تصویری جسورانه‌تر می‌خواهید، می‌توانید کوه‌هایی را با سایه‌های زنده‌ای همچون قرمز، زرد و نارنجی انتخاب کنید. اگر به فضاهای آرامش‌بخش علاقه‌مند هستید، به سراغ کاغذ دیواری‌هایی با طرح ساحل یا اقیانوس بروید.

 

جنس کاغذ دیواری

انواع مختلف کاغذ دیواری پذیرایی بر اساس جنسی که دارند، دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. آن‌ها از نظر جنس در یکی از دسته‌های زیر جای می‌گیرند:

  • کاغذ دیواری‌های کاغذی؛
  • کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای؛
  • کاغذ دیواری‌هایی از جنس وینیل؛
  • کاغذ دیواری‌هایی از جنس الیاف بافته نشده؛
  • کاغذ دیواری‌هایی از جنس الیاف نساجی؛
  • کاغذ دیواری‌هایی از جنس فلز؛
  • کاغذ دیواری‌هایی از جنس مواد طبیعی؛

 

هماهنگی کاغذ دیواری با وسایل منزل

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام انتخاب مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی مورد توجه قرار دهید، هماهنگی آن با دکوراسیون منزلتان است. پرده، کاغذ دیواری و مبلمان سه عنصر مهمی هستند که می‌توانند پذیرایی شما را متحول کنند. یکی از راهکارهای ساده این است که کاغذ دیواری را با مبلمانتان ست کنید یا رنگ متضاد با مبلمان را به کار ببرید تا جلوه جذاب و دلنشینی داشته باشد. اگر قصد ست کردن کاغذ دیواری با پرده را دارید می‌توانید به سراغ رنگ‌هایی مانند سفید، کرم و روشن بروید تا فضای شما بزرگ‌تر و پرنورتر دیده شود. اگر کاغذ دیواری را با پرده ست کردید، می‌توانید از چند کوسن همرنگ هم استفاده کنید تا زیبایی فضای شما چند برابر شود. جهت اطلاع از قیمت مبل راحتی در انواع مختلف بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

طرح کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

 


بیشتر بخوانید: ترفندهای شستن انواع پرده


هماهنگی کاغذ دیواری با کفپوش منزل

اگر پارکت شما لمینت رنگ قهوه‌ای سوخته است، بهتر است کاغذ دیواری را یک رنگ روشن انتخاب کنید تا یک مکمل رنگی بی‌نظیر ایجاد شود. رنگ‌های مخالف در استفاده از کفپوش و کاغذ دیواری، جلوه هر دو را چند برابر خواهد کرد.

 

بهترین مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک

اگر پذیرایی شما کوچک است باید به دنبال رنگ‌هایی بگردید که فضا را بزرگ‌تر جلوه دهند. در چنین مواقعی می‌توانید به سراغ رنگ‌های سردی همچون آبی، سبز و بنفش بروید. این رنگ‌ها نه تنها باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شوند، بلکه آرامش‌بخش هم هستند.

 

بهترین مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی بزرگ

اگر پذیرایی شما بزرگ است، مدل کاغذ دیواری مناسب پذیرایی شما باید رنگ‌های گرم را شامل شود تا نمایی کوچک در فضا به وجود آید. برخی از رنگ‌های گرم پرطرفدار عبارت‌اند از قرمز، نارنجی و زرد. این رنگ‌ها علاوه بر صمیمانه نشان دادن فضا، حس گرما را هم به همراه دارند. اگر می‌خواهید کاغذ دیواری منزل شما شامل رنگ‌های گرم باشد، می‌توانید از ترکیب رنگ‌های خنثی همچون سفید و طوسی هم استفاده کنید تا فضا بیش‌ازحد گرم به نظر نرسد.

اگر قصد دارید تمام دیوارهای پذیرایی شما با کاغذ دیواری پوشانده شوند، بهترین راهکار مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی این است که یکی از دیوارها را به عنوان دیوار آکسان در نظر بگیرید و آن را با رنگ گرم و پررنگ بپوشانید و برای دیوارهای دیگر، به سراغ استفاده از کاغذ دیواری ساده بروید.

 

مدل کاغذ دیواری مناسب پذیرایی

 

سخن پایانی

به عنوان نکته پایانی توصیه می‌شود در انتخاب مدل کاغذ دیواری شجاع باشید و رنگ‌هایی را با طرح‌های مناسب پیدا، خریداری و در پذیرایی نصب کنید. به نظر شما بهترین مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.


نظرات کاربران