راهنمای خرید بهترین لپ تاپ اداری

راهنمای انتخاب و خرید لپ تاپ اداری در سال 2023

برخی فکر می‌کنند با پرداخت پول بیشتر صاحب یک لپ‌تاپ قدرتمند و حرفه‌ای می‌شوند؛ اما سوال مهم اینجاست که چرا وقتی فقط می‌خواهید کار اداری انجام دهید، باید بیش از اندازه هزینه کنید. در این مطلب می‌خواهیم درباره راهنمای خرید لپ تاپ اداری صحبت کنم.

لپ‌تاپ‌ها یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین محصولات الکترونیکی هستند که طیف گسترده‌ای از مردم با توجه به نیازهایشان آن را خریداری می‌کنند. انجام کارهای اداری و روزمره از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که افراد یا شرکت‌ها سراغ خرید انواع نوت‌بوک می‌روند؛ اما نکته مهم این است که برای انجام کارهای اداری به چه لپ‌تاپی نیاز داریم یا چه سخت‌افزاری مناسب کار ماست. با ما در ایمالز همراه باشید تا با راهنمای انتخاب لپ‌تاپ اداری به شما کمک کنیم که بهترین خرید را تجربه کنید.

 

برای خرید لپ تاپ اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید محصولات مختلف باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و خرید لپ تاپ هم از این قاعده مستثنی نیست. مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید رعایت کنید شامل موارد زیر است:

  • نوع کاربری: نکته مهمی که کمتر به آن توجه می‌شود این است که نام لپ تاپ اداری با یک محصول اقتصادی گره خورده است؛ اما موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که چه شخصی می‌خواهد با نوت‌بوک موردنظر کار کند. برای مثال یک گرافیست یا برنامه‌نویس نیاز به دستگاه‌های قدرتمند دارند و دیگر نمی‌توان نام اداری را برای آنها در نظر گرفت.
  • قیمت: بدون‌شک این روزها میزان بودجه و قیمت یکی از عوامل مهم در خرید شماست. به همین دلیل باید دقت کنید تا محصول خریداری شده نسبت به بهای پرداختی ارزش خرید بالایی داشته باشد. گرچه همه لپ‌تاپ‌های اداری بازه قیمتی مشخص و یکسانی دارند و نیازی نیست قیمت بالایی بپردازید.
  • بررسی دقیق سخت‌افزار: با اینکه برندهای مختلف، لپ‌تاپ‌های اداری با قیمت و مشخصات فنی نسبتاً مشابه تولید می‌کنند، ولی گاهی این محصولات تفاوت‌هایی با هم دارند. بنابراین با دقت ویژگی‌های آنها را بررسی و مقایسه کنید تا بهترین خرید را داشته باشید.
  • خرید از مراکز معتبر: وقتی قرار است هزینه کنید و محصولی را بخرید که چند سال کار کند، پس آن را با ضمانت‌نامه معتبر از مراکز شناخته شده خرید کنید.
  • کیفیت ساخت: شاید موضوع طراحی در خرید لپ تاپ اداری خیلی مهم نباشد، ولی حتما دقت کنید کیفیت ساخت دستگاه و دوام آن خوب باشد.

 

راهنمای خرید لپ تاپ اداری

 

کدام برندها مناسب لپ تاپ اداری هستند؟

همان‌طور که پیشتر در راهنمای خرید لپ تاپ برای کار اداری اشاره کردیم، کمپانی‌های مختلفی هستند که مدل‌های متفاوتی را با این هدف تولید می‌کنند؛ اما یادتان باشد معمولا مشخصات فنی و قیمت نوت‌بوک‌های اداری با هم یکسان است و فقط در برخی جزئیات با هم تفاوت دارند. برای مثال مدل‌های لنوو قیمت مناسب‌تری دارند یا لپ‌تاپ‌های ایسوس از طراحی و نمایشگر بهتری بهره می‌برند. برای خرید لپ تاپ اداری می‌توانید سراغ لپ تاپ لنوو، ایسوس، ایسر، لپ تاپ دل، مایکروسافت یا اچ‌پی بروید، ولی در نهایت با توجه به مشخصات فنی، ارزش خرید، خدمات پس از فروش و...،  برندهای لنوو، سرفیس مایکروسافت و لپ تاپ ایسوس محصولات پرفروش‌تری دارند.

 

صفحه نمایش مناسب لپ تاپ های اداری

نوع نمایشگر و کیفیت آن یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک لپ‌تاپ است؛ اما این موضوع برای گیمر یا تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و تصویری اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل شرایط در مدل‌های اداری متفاوت‌تر است. البته یادتان باشد که صفحه نمایش به طور مستقیم روی قیمت دستگاه موثر است و تولیدکنندگان برای اینکه قیمت لپ تاپ اداری معقول باشد، سراغ پنل‌های TN یا TFT می‌روند. البته معدود مدل‌هایی هم هستند که با پنل IPS تولید می‌شوند و اگر از بین این گزینه‌ها لپ‌تاپتان را انتخاب کنید بهتر است.

در این بخش از راهنمای خرید لپ تاپ اداری باید اشاره کنیم که رزولوشن یا وضوح تصویر نمایشگر هم مهم است. برای یک لپ تاپ اداری رزولوشن 768 * 1366 یا 1080 * 1920 پیکسل مناسب است و پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

 

پردازشگر مورد نیاز برای لپ تاپ های اداری

طبیعتا مشخصات فنی یک لپ تاپ گیمینگ با سخت‌افزار قدرتمند با یک مدل برای کارهای اداری متفاوت است. البته به این معنی نیست که قطعات به کار رفته در لپ تاپ اداری ضعیف هستند. معمولاً برای انجام کارهای روزمره و برای موارد اداری پردازنده Core i3 اینتل یا Ryzen 3 از AMD کفایت می‌کند. البته پردازنده‌های سلرون و پنتیوم اینتل هم هستند که توصیه می‌کنیم سراغ آنها نروید؛ چراکه این دو پردازنده بیشتر مناسب کارهای دانش‌آموزی هستند. نکته مهم بعدی این است که سعی کنید از پردازنده‌های نسل جدید انتخاب کنید که عملکرد بهتر و مصرف کمتری دارند.

 

راهنمای انتخاب لپ تاپ اداری


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های میان رده در سال جدید در این مطلب معرفی شده اند.


حافظه و رم مورد نیاز لپ تاپ های اداری

در این بخش از راهنمای خرید لپ تاپ اداری به سراغ حافظه ذخیره‌سازی و رم مورد نیاز برای کارهای شما می‌رویم. ابتدا می‌خواهیم درباره میزان حافظه ذخیره‌سازی و نوع آن صحبت کنیم. اگر لپ‌تاپ‌ موردنظر به هارد دیسک مجهز باشد، حداقل ظرفیت آن در مدل‌های امروزی یک ترابایت است؛ اما حافظه‌های SSD چون قیمت بالاتری دارند، ظرفیت آنها از 128 گیگابایت شروع می‌شود.

گرچه ممکن است حافظه 128 یا 256 گیگابایت خیلی برای شما کافی نباشد. البته ما پیشنهاد می‌کنیم که به دلیل سرعت بالا در انتقال اطلاعات و انجام کارها، مدلی را خریداری کنید که بتوانید در کنار هارد دیسک، حداقل از یک SSD با ظرفت 128 گیگابایت استفاده کنید.

در مورد حافظه رم هم با وجود اینکه یک رم 4 گیگابایتی کار شما را راه می‌اندازد، ولی برای اینکه خیالتان راحت باشد و دچار مشکل نشوید، توصیه می‌کنیم حداقل 8 گیگابایت رم را در نظر بگیرید.

 

گرافیک مورد نیاز در لپ تاپ های اداری

معمولاً در کاربری اداری خیلی نیازی به انجام کارهای گرافیکی سنگین نیست. به همین دلیل می‌توانید روی گرافیک مجتمع لپ‌تاپتان حساب کنید و کارها را پیش ببرید. البته اگر دستگاه مورد نظر گرافیک مجزا داشته باشد، بهتر است. بر این اساس می‌توانید از بین مدل‌های خوش‌قیمتی انتخاب کنید که گرافیک مجزای Nvidia GeForce یا AMD Radeon دارند.

 

راهنمای خرید لپ تاپ برای کار اداری


بیشتر بخوانید: برای اطلاع از بهترین لپ تاپ های دانشجویی؛ این مطلب را بخوانید. 


شبکه و پورت های مورد نیاز لپ تاپ های اداری

برای انجام کارهای اداری به پورت‌های مختلف نیاز دارید و بدون‌شک اگر دستگاه مورد نظر پورت‌های کامل‌تر داشته باشد، کارهای شما هم راحت‌تر انجام می‌شود. البته بیشتر لپ‌تاپ‌های اداری فعلی تنوع پورت خوبی دارند و بسیاری از آنها به پورت USB 3.0، USB 2.0، پورت شبکه LAN، جک 3.5 میلی‌متری صدا، پورت Display یا HDMI و... مجهز هستند. گرچه برخی از مدل‌های جدیدتر دی‌وی‌دی رایتر و حتی پورت LAN هم ندارند.

 

جمع‌بندی

لپ تاپ اداری یکی از پرفروش‌ترین انواع نوت‌بوک در بازار است؛ چراکه هم مخاطب زیادی دارد و هم با قیمت مناسب به فروش می‌رسد؛ اما برای خرید این مدل باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. ما در مطلب راهنمای خرید لپ تاپ اداری درباره این نکات صحبت کردیم و به شما گفتیم که کدام سخت‌افزار مناسب کار شما هستند. آیا شما تجربه‌ای در خرید لپ تاپ اداری دارید؟


نظرات کاربران