راهنمای شستن و جرم گیری توالت فرنگی

روش های تمیز کردن و جرم گیری توالت فرنگی با مواد شوینده

اگر این مقاله را می‌خوانید؛ به احتمال زیاد، به‌دنبال روشی برای خلاص شدن از شر رسوبات آهک و جرم‌های توالت فرنگی هستید. در حال حاضر، روش‌های متعددی از جمله استفاده از مواد شوینده خانگی و مواد شوینده شیمیایی، برای تمیز کردن و جرم‌ گیری توالت فرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های حذف مواد زاید و آلوده از توالت فرنگی را به شما معرفی کنیم.

تمیز کردن توالت فرنگی با مواد شوینده

پاک‌کننده‌های تجاری، معمولاً از ترکیباتی بر پایه سفیدکننده ساخته می‌شوند. برای اینکه فرایند جرم‌زدایی با کمک سفیدکننده‌ها تأثیر بیشتری داشته باشد، باید مقدار زیادی از آنها را استفاده کنید؛ بنابراین بهتر است از سفیدکننده به‌صورت هدفمند استفاده کنید. این مواد شوینده، بیشتر برای ناحیه لبه داخلی توالت ساخته شده‌اند. از جمله بهترین مواد شوینده تجاری، می‌توان به سفیدکننده‌های حاوی کلر یا بوراکس اشاره کرد.

برای تمیز کردن و جرم گیری توالت فرنگی ، مقداری از آنها را در لبه داخلی توالت بریزید و تا 30 دقیقه صبر کنید. پس از آن، می‌توانید توالت را با کمک فرچه یا برس نرم، بشویید. فراموش نکنید که این مواد شوینده برای پوست شما، بسیار خطرناک هستند؛ بنابراین مراقب باشید که این مواد با دست شما تماس پیدا نکنند.


بیشتر بخوانید: بهترین توالت فرنگی


تمیز کردن کاسه توالت فرنگی

برای تمیز کردن کاسه توالت فرنگی، بهتر است به برخی نکات توجه کنید تا بتوانید به‌صورت اصولی و در کمترین زمان، به هدف خود برسید. برای شروع، ابتدا لوازم موردنیاز خود را آماده کنید. برای این کار، به یک برس مناسب نیاز دارید که بتواند به‌خوبی لبه داخلی کاسه توالت فرنگی را پوشش دهد. اگر برس شما، خم شده است یا الیاف آن، قوام خود را از دست داده‌اند؛ بهتر است آن را عوض کنید. پس از آن، مواد شوینده را انتخاب کنید. یکی از پاک‌کننده‌های قوی برای این کار، پراکسید هیدروژن لیزول است.  برای نظافت موثرتر بهتر است قبل از شستن کاسه توالت فرنگی، سطح آب داخل کاسه را کاهش دهید تا اثرگذاری مواد شوینده افزایش پیدا کند.

تمیز کردن کاسه توالت فرنگی

 


بیشتر بخوانید: تمیز کردن جرم روی سینک


تمیز کردن درپوش توالت فرنگی

داخل کاسه توالت تنها جایی نیست که باید تمیز شود؛ درپوش و قسمت بیرونی کاسه، مخزن، صندلی و دسته فلاش نیز بهتر است جرم‌زدایی شوند. برای جرم‌زدایی نیز پیشنهاد می‌شود از پارچه‌های نرم، حوله‌های کاغذی یا اسفنج استفاده کنید. اگر از اسفنج استفاده می‌کنید؛ حتما آن را پس از استفاده بشویید و ضدعفونی کنید. استفاده مکرر از پارچه‌ها و اسفنج‌ها، به‌مرور زمان، باعث تجمع آلودگی در آنها می‌شود. بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن و جرم گیری توالت فرنگی ، استفاده از مواد شوینده خانگی است که در ادامه مطلب، به آنها اشاره خواهیم کرد. 


بیشتر بخوانید: بهترین تی و سطل


تمیز کردن درپوش توالت فرنگی


بیشتر بخوانید: تمیز کردن وسایل چوبی


تمیز کردن توالت فرنگی با مواد خانگی 

بهترین مواد خانگی برای تمیز کردن و جرم گیری توالت فرنگی ، عبارت‌اند از:

  • آب لیمو: ترکیب آب‌لیمو و سرکه برای حذب رسوب آهک و کربنات کلسیم، بسیار کاربردی است.
  • سرکه: این ماده طبیعی، باعث حذف بوی نامطبوع و لکه‌های مختلف می‌شود؛ بهتر است 3 فنجان از آن را استفاده کنید.
  • کوکاکولا: نوشابه، مقدار زیادی اسید دارد که به تجزیه رسوبات و جرم‎‌های توالت فرنگی، کمک می‌کنند.
  • جوش شیرین: این مواده، بسیار حساس و درعین حال مؤثر است؛ به مقدار لازم جوش شیرین روی سطح کاسه توالت بریزید و پس از 10 دقیقه آن را بشویید.

 

روش‌ های جرم ‌گیری توالت فرنگی

برای تمیز کردن و جرم گیری توالت فرنگی ، روش‌های متعددی وجود دارد که استفاده از مواد شوینده خانگی و شیمیایی، جزو پرکاربردترین آنها است. به‌طورکلی، برای تمیز کردن توالت فرنگی، ابتدا سنگ توالت را آبکشی کنید و سپس، سطح آب را کاهش دهید. در مرحله بعد، مواد ضدعفونی کننده را به کاسه توالت اضافه کنید و درب آن را ببندید. پس از مدت زمان مشخص، درب را باز کرده و مواد آن را با کمک یک برس یا حوله نرم و آب، بشویید. در پایان، حتماً برس را ضدعفونی کنید.

 

جرم ‌گیری توالت فرنگی

 

نکات کلیدی در تمیز کردن توالت فرنگی

در تمیز کردن توالت فرنگی، به نکات زیر توجه کنید:

  • لوازم ایمنی، همچون عینک و دستکش محافظ را فراموش نکنید.
  • از قرص‌های تمیزکننده استفاده نکنید؛ مواد شیمیایی داخل این قرص‌ها، به بافت کاسه توالت، آسیب می‌رسانند.
  • پارچه‌های تمیزکننده را پس از استفاده در محلول آب داغ و موادضدعفونی‌کننده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین فلاش تانک


جمع بندی

در این مقاله، سعی کردیم به‌طور جامع، به بیان اقدامات لازم برای تمیز کردن و جرم گیری توالت فرنگی بپردازیم. بررسی‌ها نشان‌ می‌دهند که استفاده از مواد خانگی، به‌مراتب، خطر کمتری دارند؛ اما اگر میزان جرم توالت فرنگی شما بیش از حد است، می‌توانید با کمال دقت، از موادشوینده تجاری استفاده کنید.


نظرات کاربران