روش های تمیز کردن سینک ظرفشویی و از بین بردن جرم آب

ترفندهای از بین بردن جرم آب روی سینک

سینک‌ ظرف‌شویی را می‌توان مهم‌ترین قسمت آشپزخانه به‌شمار آورد؛ زیرا از یک طرف، ارتباط مستقیمی با ظروف و لوازم مصرفی آشپزخانه دارد و از طرف دیگر، تمیزی آن روی زیبایی آشپزخانه تأثیر می‌گذارد. خوشبختانه، برای تمیز کردن و جرم‌ گیری سینک ظرفشویی ، روش‌های متعددی وجود دارد. نکته مهم در استفاده از تمام روش‌های نظافت سینک ظرفشویی، رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی است؛ زیرا در صورت عدم رعایت این موارد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست شما می‌رسد. در این مقاله، به معرفی بهترین روش‌های تمیز کردن و جرم گیری سینک ظرفشویی و از بین بردن لکه‌های آب می‌پردازیم.

روش ‌های جرم گیری و برق انداختن سینک ظرفشویی

شستشوی مداوم ظروف در سینک ظرفشویی، به مرور زمان، باعث رسوب آهک و تجمع جرم و مواد آلوده روی سطح آن می‌شود. اگر می‌خواهید از شر این جرم‌های ناخوشایند، خلاص شوید و سینک ظرفشویی خود را براق و شیک کنید؛ مراحل زیر را برای تمیز کردن و جرم‌ گیری سینک ظرفشویی دنبال کنید:

  1. ابتدا سینک ظرفشویی را خالی کرده و سپس به‌طور کامل با آب بشویید. در این مرحله، از هیچ ماده شوینده استفاده نکنید و فقط با کمک آب و یک فرچه مناسب، به‌طور کامل سطح سینک را شستشو دهید.
  2. در مرحله بعد، مقداری از مواد شوینده طبیعی یا شیمیایی، را به تمام نقاط سینک بریزید و سطح آنها را آغشته به ماده شوینده کنید. برای این کار، تمام سطوح سینک، شامل درزها و دور دهانه چاه سینک را درنظر بگیرید.
  3. تقریباً 15 دقیقه صبر کنید تا مواد شوینده تأثیر خود را روی جرم‌ها بگذارند.
  4. شیر آب را باز کنید و با کمک یک برس، تمام نقاط سینک را از مواد شوینده پاک کنید.
  5. در پایان، برس و دستان خود را ضدعفونی کنید.

 


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید آبچکان


 

 

روش ‌های جرم گیری و برق انداختن سینک ظرفشویی

 


بیشتر بخوانید: بهترین سینک ظرفشویی


استفاده از شوینده های شیمیایی برای تمیز کردن سینک

برای تمیز کردن و جرم‌ گیری سینک ظرفشویی ، پاک‌کننده‌های تجاری مختلفی وجود دارند که هرکدام از آنها، تأثیر قدرتمندی روی جرم‌زدایی دارند. از جمله بهترین مواد شوینده برای سینک، می‌توان به محلول شیشه‌پاک‌کن اشاره کرد. شیشه‌پاک‌کن‌ها دارای مواد اسیدی نسبتاً ملایمی هستند که برای تمیز کردن سینک، کاربرد زیادی دارند. یکی دیگر از مواد شوینده تجاری، پودرهای آنزیم‌داری هستند که برای شستن لباس مورداستفاده قرار می‌گیرند. مقداری از این پودر را روی سینک بریزید و اجازه دهید 15 دقیقه روی سطح بماند. روش دیگر، استفاده از جلاسنج‌های فلزات است؛ با کمک این مواد، می‌توانید به براق شدن سطح سینک، کمک کنید. علاوه بر اینها، صابون مایع و ایجاد کف با کمک آن، یکی دیگر از روش‌های شستن سینک ظرفشویی است.

 


بیشتر بخوانید: چیدمان آشپزخانه


استفاده از مواد طبیعی برای تمیز کردن سینک

برای هر نوع جرم‌زدایی، استفاده از مواد شوینده طبیعی، بسیار بهتر است؛ زیرا در کنار تأثیرگذاری قوی، اثرات جانبی کمتری داشته و استفاده از آنها، خطرات کمتری برای بدن دارد. از جمله مواد شوینده طبیعی برای تمیزکردن سینک ظرفشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوش شیرین: برای استفاده از جوش شیرین، آن را با مقداری آب جوش ترکیب کرده و سطح سینک را به‌مدت 10 دقیقه به آن آغشته کنید.
  • نمک: برای گرفتن بیشترین تأثیر از نمک، باید مقداری از آن را روی سینک بریزید و 30 دقیقه منتظر بمانید.
  • سرکه: معمولاً سرکه را در کنار جوش شیرین مورداستفاده قرار می‌دهند؛ ابتدا جوش شیرین را داخل سینک بریزید و بشویید و پس از آن، از مقداری سرکه استفاده کنید.
  • آب لیمو: استفاده از آب لیمو باید محدود و با دقت انجام شود؛ بهتر است بیشتر از 10 دقیقه، آب لیمو روی سطح سینک ظرفشویی نماند.

 

تمیز کردن و جرم گیری سینک ظرفشویی

 


بیشتر بخوانید: بهترین مارک ماشین ظرفشویی


نکات کلیدی برای تمیز ماندن و افزایش طول عمر سینک ظرفشویی

برای تمیزی و جرم‌ گیری سینک ظرفشویی ، بهتر است نکات زیر را درنظر بگیرید:

  • برای استفاده از مواد شوینده، به جنس سینک توجه کنید؛ سینک‌های از جنس سرامیک را نباید با مواد شیمیایی شستشو دهید.
  • بهتر است از موادی همچون آمونیاک استفاده نکنید؛ این ماده برای سلامت بدن بسیار خطرناک است.
  • بهترین کار برای جلوگیری از جرم‌گیری، مراقبت از ایجاد خراش روی سطح سینک است. خراش‌ها در بلندمدت باعث تجمع جرم می‌شوند.
  • برس‌های سیمی، بهترین ابزار برای جلا دادن سینک ظرفشویی هستند.

 


بیشتر بخوانید: بهترین مواد شوینده


جمع بندی

در این مقاله، سعی کردیم تا بهترین روش‌های تمیز کردن و جرم‌ گیری سینک ظرفشویی را به شما معرفی کنیم. خوب است بدانید که سینک‌های ظرفشویی معمولاً جرم ضعیفی دارند و به‌راحتی با مواد شوینده ملایم، تمیز می‌شوند. نیازی نیست برای برق انداختن و جرم‌گیری از آنها، مواد شوینده خیلی قوی استفاده کنید.


نظرات کاربران