کاربرد انواع سری های مختلف اپل واچ (سری 3 تا 8)

کاربرد اپل واچ چیست؟ کارایی و فواید انواع سری اپل واچ

اپل واچ یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند در دنیاست که نسل‌های مختلف آن هر سال با بهبودهای جدید روانه میدان می‌شوند. اما نکته مهم اینجاست که هنوز همه کاربران با کاربرد این گجت هوشمند آشنا نیستند. در این مطلب می‌خواهیم کاربرد اپل واچ و تفاوت نسل‌های مختلف آن را بررسی کنیم.

تا همین یکی دو سال، بسیاری از کاربران و کارشناسان معتقد بودند که ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای سلامتی فقط محصولات لوکس هستند و کاربرد چندانی ندارد. اما این روزها روی دست بسیاری از مردم می‌توانیم انواع گجت‌های پوشیدنی را ببینیم. اپل واچ هم یکی از برترین ساعت‌های هوشمند دنیاست که طرفداران زیادی دارد. البته هنوز خیلی‌ها با کاربردهای این محصول آشنا نیستند. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره انواع کارایی اپل صحبت کنیم.

 

قفل‌گشایی کامپیوترهای مک با اپل واچ

محصولات اپل به خوبی روی اکوسیستم iOS این کمپانی یکپارچه می‌شوند. یکی از ویژگی‌های جذاب ساعت هوشمند اپل این است که به کمک آن از راه دور می‌توانید قفل سیستم‌های دسکتاپ یا لپ‌تاپ‌های مک‌بوک را باز کنید. برای این کار کافیست از طریق System Preference روی دستگاه‌های مک، روی Security & Privacy و سپس روی Allow your Apple Watch to unlock your Mac کلیک کنید.

 

قفل‌گشایی کامپیوترهای مک با اپل واچ

 

تبدیل اپل واچ به کنترل تلویزیون

گم‌شدن ریموت کنترل تلویزیون یکی از مشکلاتی است که در خیلی از خانه‌ها شاهد آن هستیم. خبر خوب این است که با تبدیل اپل واچ به ریموت کنترل، می‌توانید در منوها حرکت کنید، ویدیوها را عقب و جلو ببرید یا آن‌ها را متوقف کرده و دوباره پخش کنید.

برای این کار روی ساعت خودتان اپلیکیشن Remote را باز کنید که آیکنی شبیه دکمه play آبی‌رنگ دارد. البته می‌توانید این برنامه را به قسمت Dock  ببرید تا با زدن کلید کناری ساعت، سریع به این بخش دسترسی داشته باشید.

 

تنفس در زمان اضطراب و استرس

یکی دیگر از انواع کاربر اپل واچ مربوط به قابلیت‌های حوزه سلامت است. زمانی که مضطرب هستید یا استرس دارید به خوبی می‌توانید برای ریلکس کردن یا تمرین‌های تنفس از اپلیکیشن Breath روی ساعت خودتان استفاده کنید. برای یک دقیقه (یا بیشتر، در صورت تمایل)، ساعت اپل به شما می‌گوید که به تصویر روی مچ دست خود تمرکز کنید و با بزرگ شدن و انقباض تصویر، نفس خودتان را داخل و خارج کنید. استفاده از اپلیکیشن Breathe برای چند دقیقه در روز، روشی عالی برای بهبود تمرکز و و همچنین سلامت ذهنی (و حتی جسمی) است.

 

پیدا کردن گوشی آیفون با اپل واچ

گم کردن یکی از بدترین اتفاقاتی است که شاید برای هر کسی رخ دهد. البته روش‌هایی برای پیدا کردن گوشی گم شده یا حذف اطلاعات آن وجود دارد. یکی از بهترین راهکارها برای دارندگان اپل واچ این است که از ساعت هوشمند خودشان برای این کار استفاده کنند. برای این کار کافیست انگشتتان را روی صفحه ساعت از پایین به بالا بکشید و سپس روی vibrating phone بزنید. با این کار گوشی شما با صدای بلند شروع به زنگ زدن می‌کند، اما یادتان باشد دستگاهتان هر جایی که هست، فقط یک بار این کار را انجام می‌دهد.

 

عکاسی با اپل واچ

گاهی اوقات دلمان می‌خواهد در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانیم لحظات را ثبت کنیم. با اینکه ساعت هوشمند اپل دوربین و قابلیت عکاسی ندارد، ولی یکی از فواید اپل واچ این است که به خوبی می‌تواند اپلیکیشن دوربین گوشی شما را کنترل کند. وقتی روی ساعتتان روی اپلیکیشن Remote Camera می‌زنید، دقیقاً همان گزینه‌های برنامه دوربین آیفون نمایش داده می‌شود. سپس خیلی راحت می‌توانید سریع عکاسی کنید یا سه ثانیه صبر کنید تا سوژه دقیقاً در جای خودش قرار بگیرد.

 

عکاسی با اپل واچ

 

بررسی وضعیت آب و هوا

 یکی دیگر از انواع کاربرد اپل واچ این است که می‌توانید خیلی سریع و راحت وضعیت آب و هوا را بررسی کنید. می‌توانید برنامه‌های هواشناسی مانند Dark Sky یا برنامه پیش‌فرض آب‌وهوای اپل را روی صفحه ساعت خودتان قرار دهید و فقط با بلند کردن مچ دستتان آخرین وضعیت را ببینید.

 

خرید آنلاین و پرداخت وجه با اپل واچ

یکی از قابلیت‌های جذاب و آینده‌نگرانه اپل واچ، امکان خرید آنلاین و پرداخت وجه روی این ساعت هوشمند است. با دوبار کلیک کردن روی دکمه کناری ساعت، Apple Pay در دسترس شما خواهد بود. با این کار فقط با یک ضربه ساده می‌توانید کارت اعتباری یا بدهی خودتان را برای پرداخت هزینه کالا انتخاب کنید.

در این روش نیازی نیست کیف پولتان را بیرون بیاورید، نیازی به امضا کردن چیزی ندارید و حتی نیازی نیست از گوشی استفاده کنید. این روش هم سریع و هم امن است.

 

فعال کردن قابلیت Do Not Disturb

اگر می‌خواهید کسی مزاحم شما نشود، خیلی راحت می‌توانید از ساعت هوشمندتان کمک بگیرید. اگر از پایین صفحه، اپل واچ را به سمت بالا بکشید و روی آیکن ماه کلیک کنید، قابلیت Do Not Disturb فعال شده و همه اعلان‌های اپل واچ و همچنین آیفون خاموش می‌شوند.

 

استفاده از حالت تئاتر

وقتی در حال تماشای فیلم هستید، یا آخر شب باشد و نخواهید نور ساعت شما همه را کور کند، حالت تئاتر خیلی کاربردی خواهد بود. برای این کار کافی است انگشت خودتان را از پایین صفحه ساعت به بالا بکشید و روی آیکن drama/comedy بزنید تا فعال شود.

حالت تئاتر اپل واچ باعث می شود تا ساعت شما روشن نشود مگر اینکه روی آن ضربه بزنید. همچنین ساعت شما را از زنگ زدن، بی‌صدا می‌کند.

 

استفاده از حالت تئاتر اپل واچ

 

تایید هویت در اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن‌های مختلفی هستند که برای کارکردن با آنها باید هویت خودتان را تایید کنید. این کار هم خیلی راحت به کمک اپل واچ انجام می‌شود. پیام نوتیفیکیشن موردنظر روی ساعت شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید با تایید آن، هویت خودتان برای ورود به اپلیکیشن را تایید کنید.

 

بررسی وضعیت سلامتی با اپل واچ

هنگامی که در اپل واچ وارد اپلیکیشن Heart Rate شویید، با اسکرول کردن به سمت پایین، میزان ضربان قلب فعلی، میانگین ضربان قلب برای استراحت و پیاده‌روی و ضربان قلب شما برای تمرین‌های مشخص شده نمایش داده می‌شود. ضمن اینکه به کمک این برنامه یا اپلیکیشن‌های سلامتی که روی گوشی نصب می‌کنید، می‌توانید اطلاعات بیشتری از وضعیت سلامت را روی ساعت هوشمندتان مشاهده کنید.

 

مسیریابی با اپل واچ

اگر برای مسیریابی در پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا رانندگی از Apple Maps استفاده می‌کنید، یکی از انواع کاربرد اپل واچ این است که دستورات صوتی این برنامه را به شما منتقل می‌کند. به عنوان مثال هنگام حرکت در جاده، با نگاه سریع به ساعت خودتان متوجه می‌شوید کجا باید بپیچید و مسافتی که قبل از پیچ دارید چقدر است.

 

تمرین‌های ورزشی حرفه‌ای

اپل مدتی است که روی برنامه‌های تناسب اندام به طور ویژه کار می‌کند. برای بسیاری از کابران هم یکی از دلایل اصلی خرید اپل واچ ویژگی‌های تناسب اندام و ردیابی فعالیت‌هاست. اپل واچ می‌تواند تمام فعالیت‌های روزانه شما را ردیابی کند، یعنی می‌توانید ببینید چقدر در روز راه رفته‌اید، چقدر پله‌ها را بالا و پایین رفته‌اید و... .

با استفاده از برنامه‌های تناسب اندام اپل واچ، همه آمار تمرینی شما در یک مکان ضبط و ذخیره می‌شود. سپس می‌توانید بعد از یک هفته آنها را با هم مقایسه کنید تا ببینید آیا عملکرد شما در حال بهبود است یا خیر. حتی می‌توانید این آمار را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

تمرین‌های ورزشی حرفه‌ای

 

استفاده به عنوان بی‌سیم و واکی تاکی

وقتی برنامه Walkie-Talkie را روی ساعت خودتان باز می‌کنید، صرف نظر از اینکه کاربر دیگر اپل واچ در کجا قرار دارد، می‌توانید مانند واکی تاکی با او ارتباط برقرار کنید. این قابلیت رو همه نسل‌های این ساعت کار می‌کند. البته تنها نکته مهم این است که هر دوی شما باید FaceTime را روی آیفون های خودتان تنظیم و از دیتای گوشی یا WiFi استفاده کنید.

 

بازی کردن با اپل واچ

اپل، مخزنی از بازی‌ها را ارائه کرده است که می‌توانید مستقیماً روی ساعت هوشمند این شرکت آنها را اجرا کنید. تعداد عناوین این کتابخانه بازی هم همچنان در حال افزایش است. می‌توانید این بازی‌ها را در فروشگاه Watch OS 6.0 یا بالاتر پیدا کنید.

 

پیدا کردن نام خواننده!

اگر دنبال نام خواننده یک آهنگ هستید خیلی راحت می‌توانید این کار را با گوشی خودتان انجام دهید، ولی روی اپل واچ هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. از سیری در اپل واچ بخواهید آهنگی را که می‌شنوید نام ببرد و از میکروفون ساعت برای گوش دادن با استفاده از Shazam استفاده کنید. اگر مشترک Apple Music یا Spotify هستید، می توانید آهنگ را به لیست پخش خودتان نیز اضافه کنید.

 

مقایسه همه مدل‌های اپل واچ

در این مطلب درباره کاربرد اپل واچ صحبت کردیم. به طور کلی کاربرد نسل‌های مختلف این ساعت هوشمند یکسان است، ولی با توجه به بهبودها و به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در نسل‌های مختلف، شاهد برخی تفاوت‌ها هستیم.

 

جمع‌بندی

بازار ساعت‌های هوشمند حسابی شلوغ است و انواع مدل‌های مختلف را با طراحی ظاهری، قیمت و امکانات متفاوت می‌توانید پیدا کنید. اپل واچ یکی از پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های موجود در بازار است که طرفداران خاص خودش را دارد. امکانات و قابلیت‌های جذاب این ساعت خیلی زیاد است که در این مطلب به مهمترین موارد پرداختیم. شما چه کاربرد دیگری برای اپل واچ می‌شناسید؟


نظرات کاربران