پرفروش ترین لوازم همراه کامپیوتر که باید خریداری کنید!

5 نوع از متداول ترین و پرفروش ترین لوازم جانبی کامپیوتر

لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیوتر ابزارهایی هستند که به آن متصل می‌شوند تا امکاناتی بیشتر از آنچه در حالت عادی وجود دارد را در اختیار کاربر قرار دهند. استفاده از برخی از آن‌ها مثل موس و کیبورد ضروری به نظر می‌رسد؛ اما برخی دیگر مثل تجهیزات گیمینگ یا وبکم‌ها فقط بر حسب کاربرد ضرورت پیدا می‌کنند.

پرفروش ترین لوازم جانبی کامپیوتر در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند. آن‌ها را می‌توان به صوتی، تصویری، ابزارهای ذخیره‌سازی، انواع کابل و مبدل مانند مبدل USB، لوازم مربوط به شبکه و اینترنت، انواع خنک‌کننده، لوازم گیمینگ، کابل برق کامپبوتر، ابزارهای اتصال و غیره تقسیم‌بندی کرد. در واقع این ابزارها بسیار وسیع هستند و هر کاربر، هنگام خرید لپ تاپ و یا کامپیوتر می‌تواند با توجه به استفاده‌ای که از سیستم می‌کند، لوازم جانبی مناسب را خریداری کند تا کارش ساده‌تر شود. در این مطلب در مورد پرفروش‌ترین لوازم همراه کامپیوتر صحبت خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

موس و پد موس

موس‌ها تقریبا بخش جدانشدنی سیستم‌های کامپیوتری و از پرکاربردترین انواع محصولات لوازم جانبی کامپیوتر هستند. بااینکه با معرفی لپ‌تاب‌ها و دستگاه‌هایی که صفحات لمسی دارند، مثل تبلت‌ها میزان خرید موس کمتر شده است؛ اما هنوز راحتی بیشتری را به کاربر، هدیه می‌دهند. اکثر موس‌های قدیمی، دو کلید و یک چرخ لغزان بین آن‌ها دارند؛ اما این روزها از نور لیزر برای دنبال کردن مسیر حرکت موس، توسط دست انسان استفاده می‌کنند. همچنین به‌صورت بی‌سیم درآمده‌اند و قالبا با باتری کار می‌کنند. موس‌هایی که به‌صورت خاص‌، مثلا برای گیمینگ تولید می‌شوند، دکمه‌های بیشتری دارند تا کاربر در هنگام استفاده از آن‌ها، راحتی بیشتری حس کند.

موس یک ابزار ورودی برای کامپیوتر است و تنوع بسیار زیادی دارد؛ اما از رایج‌ترین انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موس سیمی

در این حالت، اشاره‌گر صفحه نمایش توسط موس هدایت می‌شود. این نوع موس‌ها روی سطح‌های سخت، بهتر کار می‌کنند تا لیزر یا غلطک روی آن‌ها به‌راحتی حرکت را شناسایی کند.

موس بی سیم

موس‌های بی‌سیم به‌جای سیم از فرکانس رادیویی استفاده می‌کنند. با هر بار کلیک کردن، سیگنال به سمت دستگاه گیرنده فرستاده می‌شود. برخی از این موس‌ها از بلوتوث استفاده می‌کنند و برخی دارای استاندارد 2.4 گیگاهرتز و دانگل USB مخصوص هستند.

موس لیزری

این موس‌ها نیز از رایج‌ترین انواع محصولات لوازم جانبی کامپیوتر هستند و از تغییر حرکت و بازتاب نور استفاده می‌کنند؛ اما فناوری به کار رفته در آن‌ها لیزر است. این موس‌ها قابلیت استفاده روی سطوح شیشه‌ای و پلاستیکی راهم دارند؛ اما ممکن است در عملکردشان اختلال ایجاد شود.

موس لیزری

موس گیمینگ

یک موس معمولی سه دکمه دارد؛ اما موس‌های گیمینگ چندین دکمه دارند که برای اهداف بازی ایجاد شده‌اند. این موس‌ها بدنه محکمی‌ دارند و به‌صورت ارگونومیک ساخته می‌شوند.

موس استایلوس

این موس‌ها برای طراحان دیجیتالی ساخته شده‌اند و می‌توانند جایگزین موس‌های معمولی شوند. ظاهری شبیه خودکار دارند و برای کسانی که می‌خواهند نقاشی دیجیتالی بکشند، مناسب است. برخی مدل‌های آن‌ها به فشار دست و ضربه نیز حساس هستند.

در کنار موس، موس پدها نیز اهمیت زیادی دارند و از پرفروش ترین لوازم جانبی کامپیوتر هستند. استفاده از یک موس پد مناسب، می‌تواند فشار به مچ دست را کاهش داده و درعین‌حال باعث عملکرد بهتر موس شود. بخصوص در موس‌های لیزری، داشتن موس پد مناسب اهمیت زیادی دارد. افرادی که در طول روز از کامپیوتر استفاده زیادی می‌کنند، مثل کارمندان و گیمرها، بهتر است از موس پدهای مناسب و ارگونومیک بهره ببرند. موس پدها به سه دسته کلی زیر تقسیم می‌شوند:

موس پد ساده

موس پدهای ساده مثل یک صفحه ساده هستند که فقط به عملکرد بهتر موس کمک می‌کنند و برای کسانی که از موس استفاده زیادی نمی‌کنند، مناسب هستند. رایج‌ترین این موس‌ها روکش پارچه‌ای دارند و منعطف هستند.

موس پد ارگونومیک

به‌منظور کاهش فشار روی تاندون‌های مچ دست طراحی شده‌اند، طوری که مچ در موازات میز کامپیوتر قرار بگیرد. استفاده از این موس پدها باعث کاهش احتمال آسیب دست و انگشتان در بلندمدت می‌شود.

موس پد گیمینگ

این موس پدها برای استفاده طولانی‌مدت طراحی شده‌اند و معمولا بزرگتر از سایر انواع آن هستند. همچنین ارگونومی بهتری دارند. این موس پدها ظاهر گرافیکی بهتری دارند و کاربران می‌توانند متناسب با دکوراسیون خود، آن‌ها را انتخاب کنند.

کیبورد

کیبورد جز متداول ترین لوازم جانبی کامپیوتر است. این روزها با معرفی کامپیوترها و لپ ‌تاپ‌های لمسی که کیبوردهای مجازی دارند، نیاز به این ابزار، نسبت به زمانی که کامپیوترهای رومیزی قدیمی را استفاده می‌کردیم، کمتر شده است. بااین‌حال هنوز هم جز پرکاربردترین وسایل جانبی کامپیوتر است.

کیبورد از ابزارهای جانبی ورودی برای سیستم‌های کامپیوتر است. کیبوردهای جانبی برای افرادی که مرتبا با کامپیوتر کار می‌کنند یک وسیله حیاتی است. آن‌ها انواع مختلفی دارند و از موارد بسیار ساده برای تایپ و کارهای معمولی تا کیبوردهای بی‌سیم و گیمینگ را شامل می‌شوند. این دستگاه‌ها را کارخانه‌های مختلف با ابعاد، کیفیت و ظاهر متفاوتی تولید می‌کنند که طیف قیمتی مختلفی دارند. برای مشاهده لیست قیمت و خرید کیبورد کامپیوتر و گیمینگ به این صفحه مراجعه نمایید. 

کیبورد

کیبوردها انواع مختلفی دارند. در ادامه برخی از متداول‌ترین مدل‌ها را نام ‌برده‌ایم:

کیبورد وایرلس یا بی‌سیم

این دستگاه‌ها با مادون قرمز، وای فای 2.4 گیگاهرتز یا بیشتر کار می‌کنند و از طریق بلوتوث به کامپیوتر متصل می‌شوند. به‌این‌ترتیب می‌توان از فاصله دور هم با کامپیوتر کار کرد؛ مثلا می‌توان کامیپوتر را به صفحه نمایش یا تلویزیون بزرگ خانه متصل کرد و با کیبوردهای وایرلس کار انجام داد. آن‌ها نسبتا ارزان و در دسترس هستند. همچنین راه‌اندازی آن‌ها راحت است و طول عمر باتری خوبی دارند.

کیبورد ارگونومیک

این کیبوردها در راستای حفظ سلامت کاربر ساخته شده‌اند تا در اثر تایپ مداوم، فشار روی مچ دست‌ها کاهش پیدا کند. آن‌ها از مشکلات اسکلتی عضلانی مثل سندرم فشار مکرر (RSI) که در اثر استفاده طولانی‌مدت از کیبورد ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کنند.

صفحه‌کلیدهای ارگونومیک طوری طراحی می‌شوند که دسته‌ها در زاویه طبیعی نسبت به هم قرار بگیرند و معمولا پدهایی دارند که مچ دست روی آن‌ها قرار می‌گیرد. در اکثر این کیبوردها، کلیدها به سه دسته تقسیم می‌شوند و چیدمان متفاوتی دارند. این موضوع باعث راحتی بیشتر کاربر می‌گردد.

کیبورد گیمینگ

کیبوردهای گیمینگ طوری طراحی می‌شوند که مقاوم باشند، حالت ارگونومیک و راحتی داشته باشند و نیز برای استفاده در شب، نور مناسبی داشته باشند. این کیبوردها کلیدهای اضافه‌ای دارند که در هنگام بازی کارایی پیدا می‌کنند.

کیبورد مکانیکی

این کیبوردها نسبتا ارزان و بادوام و از متداول ترین لوازم جانبی کامپیوتر هستند و فضای صفحه کلید آن‌ها ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد. آن‌ها کلیدهای بزرگی دارند که در هنگام تایپ، یک حس واقعی را به کاربر منتقل می‌کنند. صدای آن‌ها نیز از سایر کیبوردها بیشتر است.

گاهی گیمرها هم از این کیبوردها استفاده می‌کنند؛ چراکه بزرگ بودن دکمه‌ها موجب می‌شود کنترل بیشتری بر عملکرد خود داشته باشند و دوام خوبی هم در لحظات پرهیجان بازی دارند.

کیبورد پروجکشن

یکی از جالب‌ترین انواع کیبورد لپ تاپ است که از طریق بلوتوث به کامپیوتر، لپ تاپ و سایر دستگاه‌ها متصل می‌شوند. این نوع کیبوردها با نور و نمایش لیزری کار می‌کنند؛ درواقع صفحه‌ای مثل صفحه کیبورد، اما فقط به وسیله نور لیزری نمایش داده می‌شود و هر بار که کاربر انگشتان خود را روی کلیدها تکان می‌دهد، دستگاه اصلی ضربات آن را ضبط کرده و مطابق آن پاسخ می‌دهد.

اسپیکر

کامپیوترها و لپ تاپها برای پخش صوت با محدودیت مواجه هستند، بنابراین برای داشتن صداهای بلندتر با افکت‌های مختلف از اسپیکر استفاده می‌شود. اسپیکرها موجب جذاب‌تر شدن تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی می‌شوند و محبوبیت زیادی دارند. رایج‌ترین نوع اسپیکر در چهار دسته زیر دسته‌بندی می‌شود:

اسپیکر 2

این اسپیکرها دو بلندگو دارند که با هدایت صوت به آن‌ها صدای استریو تولید می‌کند و برای کاربردهایی مثل بازی و تماشای فیلم مناسب هستند. این دستگاه‌ها با قیمت‌ها و سایزهای مختلفی در بازار موجودند.

اسپیکر 2

اسپیکر 2.1

این اسپیکرها از پرفروش ترین لوازم جانبی کامپیوتر هستند و از دو بلندگوی ماهواره‌ای و یک ساب ووفر تشکیل شده‌اند که کیفیت صوت بهتری را ارائه می‌کنند. این اسپیکرها برای پخش موسیقی مناسب‌تر هستند و افرادی که در این زمینه کار می‌کنند، می‌توانند خروجی صوتی مناسبی داشته باشند.

اسپیکر 5.1

این نوع اسپیکرها پنج بلندگوی ماهواره‌ای با یک ساب ووفر دارند. آن‌ها می‌توانند صداهای فراگیر تولید کنند؛ ولی معمولا قیمت بالایی دارند. از این اسپیکرها برای تماشای فیلم یا بازی‌های ویدئویی استفاده می‌شود. این اسپیکرها نیز با طیف قیمت متفاوتی در بازار موجودند.

اسپیکر 7.1

این اسپیکرها دارای هفت بلندگوی بزرگ و یک ساب ووفر هستند. صدایی که اسپیکر 7.1 تولید می‌کند درجه دقت و وضوح بسیار بالایی دارد. در واقع صدای آن‌ها همان صدای اسپیکرهای 5.1 است که استانداردتر شده‌اند. اما قیمت آن‌ها از همه انواع دیگر اسپیکر بیشتر است.

هدست

هدستها همان هدفون‌هایی هستند که میکروفون هم دارند. هدست‌ها از آن جهت محبوب و جز پرفروش ترین لوازم جانبی کامپیوتر هستند که برای بسیاری از اشخاصی که کار حرفه‌ای در زمینه تولید پادکست یا ویدئو انجام نمی‌دهند، می‌توانند جای میکروفون را بگیرند و درعین‌حال نوعی خروجی صوتی انفرادی هستند. هدست‌ها نیز انواع مختلفی دارند که از موارد معمولی برای کاربردهای روزمره تا موارد بی‌سیم، ورزشی، گیمینگ و غیره را شامل می‌شوند.

برای کسانی که به بازی‌های کامپیوتری یا موسیقی علاقه دارند، خرید هدفون خوب، اهمیت زیادی دارد چراکه ضعیف‌ترین صداها را هم می‌توانند تشخیص دهند. هدست انواع متنوعی دارد که در ادامه به بررسی معروف‌ترین مدل‌های آن‌ها می‌پردازیم:

 هدست پشت بسته یا Closed-Back

این هدست‌ها صدای محیط را مسدود می‌کنند و هیچ صدایی از بیرون شنیده نمی‌شود. به‌این‌ترتیب برای بازی و موسیقی عالی هستند. میزان نشتی صدا از آن‌ها هم بسیار کم است. برخی انواع آن‌ها کل گوش را می‌پوشانند و برخی حجم کمتری می‌گیرند اما معمولا حجم زیادی داند.

هدست پشت باز یا Open-Back 

بهترین انتخاب برای افرادی که کار میکس و مسترینگ و تنظیمات استودیویی انجام می‌دهند. این هدست‌ها فرکانس‌های اضافی ندارند و صدا، دقیقا همانی که هست شنیده می‌شود؛ اما این هدست‌ها تا حدودی نشتی صدا دارند و صدای محیط به آن‌ها درز می‌کند.

انواع هدست

هدست روی گوش یا On-Ear

هدست‌های روی گوش دقیقا روی گوش قرار می‌گیرند و به آن فشار وارد می‌کنند. این هدست‌ها گوشی‌هایی به اندازه تقریبی گوش دارند. آن‌ها شبیه هدست‌های پشت باز هستند که صدای محیط را می‌گیرند و صدا از آن‌ها وارد محیط می‌شود. این مدل‌ها انواع مختلف با کیفیت و سطحِ راحتیِ متفاوتی دارند.

هدست تمام گوش یا Over-Ear

هدست تمام گوش، روی سر و دور غضروف گوش قرار می‌گیرد. این هدست، کاهش نویز خوبی دارد و صدا نیز از آن نفوذ نمی‌کند. بااین‌حال وزن آن‌ها کمی سنگین است و در طولانی‌مدت باعث خستگی می‌شوند.

هدست بلوتوثی

هدست‌های بلوتوثی باز طریق بلوتوث به دستگاه‌های مختلف مثل کامپیوتر یا موبایل متصل می‌شوند و کانال فرکانسی آن‌ها منحصربه‌فرد است. این هدست دارای تراشه‌های کوچکی هستند که امکان جفت شدن با دستگاه پخش‌کننده موسیقی را می‌دهند. به‌این‌ترتیب در همه‌جا و در هر حالتی قابل استفاده‌اند. این هدست‌ها از انواع لوازم جانبی کامپیوتر حرفه‌ای نیستند و برای کاربرد روزانه مناسب‌اند.

هاب USB

اکثر کامیپوترها و لپ تاپها تعداد محدودی پورت USB دارند، بنابراین برای اتصال دستگاه‌های جانبی بیشتر باید از هاب USB استفاده شود. این دستگاه‌ها براساس تکنولوژی و نیز مصرف برقی که دارند دسته‌بندی می‌شوند.

انواع هاب USB براساس تکنولوژی

  • هشت‌پا (اختاپوس): سوکتها به انتهای یک کابل کوتاه متصل‌اند که شبیه پاهای هشت‌پا شده‌اند و طولشان حدود 5 سانتیمتر است.

  • ستاره‌ای: پورت‌ها روی بلوک دایره‌ای شکلی، در جهت‌های مختلف و رو به هم قرار  دارند.

  • مستطیلی: پورت‌ها روی بلوک مستطیلی یا مکعبی قرار گرفته‌اند.

انواع هاب USB براساس مصرف برق

  • غیرفعال: برق را از سیستم کامپیوتر می‌گیرد و اتصال برق جداگانه ندارد. آن‌ها برق کمتری مصرف می‌کنند؛ اما می‌تواند بر سطح مصرف انرژی و گرمایش دستگاه تاثیر بگذارد.

  • فعال: خودش به صورت مستقل یک منبع تغذیه دارد که به برق وصل می‌شود.

  • هاب با انرژی پویا: هم می‌توانند به صورت فعال و هم غیرفعال استفاده شوند و این بستگی به کاربرد و شرایط استفاده دارد.

هاب USB

پرفروش ترین لوازم جانبی کامپیوتر را از کجا بخریم؟

لوازم جانبی کامپیوتر، ابزارهای به‌شدت کاربردی هستند که در طی شبانه‌روز، مدام استفاده می‌شوند. بنابراین خرید این ابزار از فروشگاه‌های معتبر اهمیت زیادی دارد. در صورت استفاده از خدمات افراد نامعتبر، ممکن است دستگاه خریداری شده غیراستاندارد باشد و علاوه بر اینکه کارآیی کافی را نداشته باشد، باعث آسیب زدن به کامپیوتر و سایر دستگاه‌ها نیز شود. به‌این‌ترتیب، می‌بینیم که انتخاب فروشگاه معتبر و حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد. یکی از معتبرترین مراکز برای خرید پرفروش ترین لوازم جانبی کامپیوتر فروشگاه ایمالز است که می‌توان همه انواع لوازم جانبی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی تهیه کرد.  

جمع‌بندی

انواع لوازم جانبی کامپیوتر طیف بزرگی از ابزارها و دستگاه‌هایی را شامل می‌شوند که در کنار کامپیوتر به کار می‌روند تا قابلیت‌های بیشتر و بهتری را در اختیار کاربر قرار دهند. این وسایل در انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارند و کاربران بسته به نیاز خود آن‌ها را تهیه می‌کنند. وسایل جانبی از انواع خیلی ساده تا انواع بسیار پیچیده و گران‌قیمت دسته بندی می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ایمالز، با مقایسه کیفیت، کارایی، قیمت، ضمانت و... در بین فروشندگانی که محصولات خود را در ایمالز برای فروش قرار داده‌اند، بهترین و کاربردی‌ترین محصول را انتخاب و خریداری کنید.


نظرات کاربران