نقد و بررسی گوشی شیائومی poco m5s میان رده‌ای خوش قیمت و بی‌نظیر

نقد و بررسی گوشی شیائومی poco m5s + مزایا و معایب

گوشی‌های میانرده شیائومی جزو پرفروش‌ترین مدل‌های بازار هستند و گوشی جدید پوکو m5s نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی شیائومی poco m5s بپردازیم و ببینیم این مدل چقدر ارزش خرید دارد.

Poco نام گوشی‌های زیربرند شیائومی است که یا توجه به سخت‌افزار خوب، طراحی زیبا و قیمت مناسب، توانسته‌اند سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهند. در اینکه شیائومی با نام‌گذاری عجیب گوشی‌هایی که تفاوت زیادی با هم ندارند، همه را گیج می‌کند شکی نیست، اما نکته مهم این است که این غول چینی توانسته محصولات پرفروشی را روانه بازار کند.

Poco M5s یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده برند پوکو است که با توجه به مشخصات ظاهری و داخلی خود، می‌تواند جزو یکی از گزینه‌های خرید باشد. در ادامه به طور دقیق به نقد و بررسی گوشی شیائومی poco m5s می‌پردازیم تا ببینیم عملکرد این گوشی چطور است و چقدر نسبت به رقبا ارزش دارد.

 

معرفی شیائومی پوکو m5s به صورت کلی

 پوکو M5s نسخه دیگری از گوشی شیائومی Poco M5 است که نسبت به نسخه اصلی تفاوت‌هایی دارد. پیش از اینکه بخواهیم به نقد و بررسی این گوشی بپردازیم، بهتر است نگاه کلی به مشخصات فنی Poco M5s بیندازیم:

 

ابعاد ۸.۳×۷۴.۵×۱۶۰.۵
وزن 178.8 گرم
صفحه نمایش
6.43 اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰
 پیکسل
محافظت گوریلاگلس 3
پردازنده Mediatek Helio G۹۵ Chipset
پردازنده گرافیکی Mali-G۷۶ MC۴ GPU
حافظه رم 4/6 گیگابایت
حافظه داخلی 64/128 گیگابایت
دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 12
باتری
لیتیوم یون 5000 میلی آمپر ساعتی

بررسی طراحی گوشی شیائومی poco m5s

با اینکه شیائومی تلاش می‌کند تا کاربران در ازای هزینه پرداختی، بتوانند از سخت‌افزار قوی بهره ‌ببرند، اما همیشه نیم‌‌نگاهی هم به طراحی داشته باشد تا محصولات این کمپانی از نظر ظاهری نیز بتوانند نظر مخاطبان را جلب کنند. طراحی گوشی شیائومی Poco M5s در همان نگاه اول زیبا و جذاب است و نشان از این دارد که کمپانی سازنده توجه ویژه‌ای به این محصول داشته است. البته این گوشی از زبان طراحی آشنای گوشی‌های میان‌رده شیائومی استفاده می‌کند، اما بهینه‌سازی‌هایی نیز روی آن اعمال شده است. جلوی گوشی به شیشه مجهز شده است و فریم دور آن پلاستیکی است. پشت دستگاه نیز یک پنل پلاستیکی دارد. این محصول گواهی IP53 دارد و به این معنی است که در مقابل گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است.

در جلوی دستگاه شاهد یک نمایشگر تمام‌صفحه هستیم که حاشیه نسبتا کمی دارد و بیشترین حاشیه آن از پایین است. در بالا صفحه نمایش نیز دوربین جلو به صورت حفره‌ای تعبیه شده است. کیفیت ساخت پوکو M5s در مجموع خوب است و پشت دستگاه نیز شباهت زیادی به گوشی‌های سری ردمی دارد. در پشت گوشی شاهد یک ترکیب دوربین چهارگانه با طراحی خاص هستیم که کنار آن فلاش LED و لوگوی POCO قرار دارد.

در سمت راست گوشی دکمه پاور قرار دارد که با سنسور اسثرانگشت یکپارچه شده است و در بالای کلیدهای تنظیم صدا قرار دارد. در مقابل شیارهای سیم‌کارت و کارت حافظه در نظر گرفته شده است و در زیر دستگاه شاهد پورت USB Type C، اسپیکر و جک صوتی 3.5 میلی متری هستیم.

بررسی رابط کاربری گوشی شیائومی poco m5s

گوشی‌های شیائومی از سیستم عامل اندروید و رابط کاربری MI UI بهره می‌برند و این موضوع درباره شیائومی Poxo M5s نیز صادق است. این گوشی به اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 مجهز شده است که امکانات بسیار خوبی را در قالبی زیبا و جدید در اختیار شما می‌گذارد. البته در گوشی‌های سری Poco کمی تغییرات را در رابط کاربری MIUI شاهد هستیم و علاوه‌بر قابلیت‌های اندروید، می‌توانید از امکانات بسیار زیاد سفارشی‌سازی شده توسط شیائومی نیز استفاده کنید.

بررسی رابط کاربری گوشی شیائومی poco m5s

نقد و بررسی کیفیت صفحه نمایش گوشی شیائومی poco m5s

در بخش نقد و بررسی صفحه نمایش گوشی poco m5s می‌خواهیم کیفیت نمایشگر این گوشی را بررسی کنیم و ببینیم عملکرد آن چطور است. پوکو m5s به یک نمایشگر 6.43 اینچی OLED با رزولوشن Full HD مجهز شده است و تراکم پیکسلی آن 409 پیکسل در اینچ است. صفحه نمایش این گوشی عملکرد در کلاس کاری خودش عملکرد بسیار خوبی دارد و روشنایی آن در حالت معمولی 450 نیت، در حالت متوسط 700 نیت و در حالت ماکزیمم، 1100 نیت است.

در حالی که صفحه نمایش نسخه اصلی Poco M5 از نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی بهره می‌برد، ولی Poco M5s به رفرش ریت 60 هرتزی مجهز شده است که کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. اما به جز این مورد کیفیت نمایش رنگ‌ها، میزان کنتراست، زاویه دید و عملکرد نمایشگر بسیار خوب است و در شرایط نور زیاد هم مشکل خاصی در نمایش جزئیات ندارد.

نقد و بررسی قدرت پردازنده گوشی شیائومی poco m5s

گوشی‌های میان‌رده شیائومی به ویژه سری‌ POCO همیشه به استفاده از سخت‌افزار قوی در مقابل هزینه مناسب معروف هستند. در این قسمت می‌خواهیم به بررسی سخت‌افزاری گوشی شیائومی poco m5s بپردازیم. این گوشی به یک پردازنده هشت هسته‌ای و 12 نانومتری مدیاتک هلیو G95 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز و معماری 64 بیتی مجهز شده است. در کنار این پردازنده، روی این گوشی از حافظه رم 4 یا 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت استفاده شده است تا برای انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک دچار مشکل نشوید.

این گوشی توانسته است امتیاز 360681 را در بنچمارک آنتوتو ثبت کند که نسبت به نسخه 5G ردمی نوت 11 پرو و گلکسی A33 کمی ضعیف‌تر است. در مجموع Poco M5s عملکرد خوبی دارد و هنگام کار کردن با آن متوجه هیچ‌گونه لگ یا کندی نخواهید شد.

بررسی باتری گوشی شیائومی poco m5s

درباره بررسی باتری گوشی شیائومی poco m5s باید بگوییم که اگر میزان ظرفیت و شارژدهی آن برایتان مهم است، این دستگاه به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. تقریباً این روزها بسیاری از گوشی‌های میان‌رده از یک باتری مشابه بهره می‌برند و میزان شارژدهی آنها به سخت‌افزار دستگاه و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری بستگی دارد.

اگر همه چیز در حالت استاندارد قرار داشته باشد، این گوشی می‌تواند در حالت وب گردی تا 15 ساعت و در حالت تماشای فیلم با رزولوشن HD تا 16 ساعت دوام بیاورد.

نقد و بررسی کیفیت دوربین گوشی شیائومی poco m5s

در همه گوشی‌های رده‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید، کیفیت دوربین دستگاه است. شرکت سازنده برای گوشی شیائومی poco m5s از یک ترکیب دوربین چهارگانه استفاده کرده است که عملکرد بسیار خوبی در بازه قیمت خود دارد و سال گذشته روی مدل‌های گران‌تر نصب شده بود. این گوشی دارای یک لنز 64 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی است و در کنار آن یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق، تعبیه شده است.

دوربین این گوشی در شرایط نور کم یا زیاد عملکرد خوبی دارد و با توجه به قابلیت‌های اپلیکیشن دوربین دستگاه، به راحتی می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. داینامیک رنج، کنتراست و میزان ثبت جزئیات در دوربین این گوشی خوب است و تصویر خروجی نیزبه خوبی پردازش می‌شود. در جلوی گوشی نیز شاهد یک دوربین 13 مگاپیکسلی هستیم که عملکرد آن قابل‌قبول است.

نقد و بررسی اسپیکر گوشی شیائومی poco m5s

Xiaomi Poco M5s جزو گوشی‌های میان‌رده‌ای است که برخلاف برخی از رقبای خودش از دو اسپیکر بهره می‌برد که این اسپیکرها در زیر دستگاه قرار دارد. کیفیت صدای خروجی کاملا خوب است و حتی با زیاد کردن صدا کیفیت خروجی افت نمی‌کند. اما اگر از طرفداران موسیقی و عمق و بیس صدا هستید، بهتر است خیلی روی این گوشی حساب ویژه‌ای باز نکنید.

نقد و بررسی اسپیکر گوشی شیائومی poco m5s

نقد و بررسی کیفیت عملکرد نسبت به قیمت گوشی شیائومی poco m5s

براساس نظرات در مورد گوشی پوکو m5s به نظر می‌رسد این گوشی با توجه به مشخصات فنی و ظاهری در بازه قیمتی 7 تا 8 میلیون تومان، عملکرد بسیار خوبی دارد و خریداران آن کاملاً از انتخاب خودشان راضی هستند. مشخصات سخت‌افزاری خوب، طراحی زیبا و جذاب در کنار دوربین خوب باعث می‌شود که این گوشی ارزش خرید بالایی داشته باشد.

مزایا و معایب گوشی میان رده poco m5s

در این مطلب سعی کردیم به نقد و بررسی گوشی شیائومی poco m5s بپردازیم. این مدل هم مانند هر محصول دیگری مزایا و معایب خودش را دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

مزایای پوکو m5s:

  • طراحی زیبا و جذاب با گواهی IP53
  • نمایشگر OLED
  • شارژدهی بسیار خوب
  • اسپیکرهای استریو با خروجی صدای خوب
  • عملکرد سخت‌افزاری خوب
  • اندروید 12 با MIUI 13

معایب پوکو m5s:

  • نرخ تازه‌سازی 60 هرتز نمایشگر
  • کیفیت عکس متوسط

جمع‌بندی

بسیاری از خریداران گوشی‌‌های میان‌رده خیلی برایشان مهم است که در ازای هزینه پرداختی بتوانند محصولی با کیفیت و با سخت‌افزاری قوی خریداری کنند. گوشی‌های برند POCO این خواسته را به خوبی تامین می‌کنند و مدل‌های سری F در این زمینه سرآمد هستند. اما گوشی‌های سری M جزو مدل‌های اقتصادی هستند که در مدل 4G و 5G می‌توانید آنها را خریداری کنید.

گوشی شیائومی پوکو m5s یکی از مدل‌های خوش‌قیمت این شرکت است که با نمونه اصلی یعنی M5 تفاوت‌هایی دارد، ولی به خوبی می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. طراحی زیبا، سخت‌افزار خوب و شارژدهی عالی باتری از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل است. البته نمایشگر و دوربین این گوشی نیز کاملاً عملکرد قابل‌قبولی دارد و باعث می‌شود این محصول پوکو ارزش خرید بالایی داشته باشد.


نظرات کاربران