معرفی بهترین بازی های آنلاین اندروید که نباید از دست داد

معرفی بهترین بازی های آنلاین اندروید

بازی‌های آنلاین، یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های جوانان هستند. این بازی‌ها که به‌صورت چندنفره و تک‌نفره و در پلتفرم‌های مختلفی مثل اندروید و iOS انجام می‌شوند در سراسر دنیا طرف‌داران زیادی دارند. برخی از این بازی‌ها صرفاً جنبه سرگرمی دارند؛ اما برخی نیز باهدف کسب درآمد ایجاد می‌شوند و افراد با پیش رفتن در آنها درآمد به دست می‌آورند. در این مقاله به معرفی بهترین بازی ‌های آنلاین اندروید می‌پردازیم. ازآنجایی‌که در کشور ما برخی از این بازی‌ها با محدودیت‌هایی روبرو هستند سعی کردیم تا هم بازی‌های پرطرف‌دار در سطح جهانی و هم در سطح کشور خودمان را معرفی کنیم.

بهترین بازی ‌های آنلاین چند نفره اندروید

بازی‌های چندنفره آنلاین اندروید، بازی‌هایی هستند که به‌صورت جمعی، توسط افرادی در نقاط جغرافیایی مختلف و در بستر اندروید، انجام می‌شوند. این بازی‌ها می‌توانند رقابتی، استراتژیک یا پازلی باشند. به‌این‌ترتیب بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز هستند. در ادامه بهترین بازی‌های آنلاین چند نفره اندروید را بررسی خواهیم کرد.

بازی PUBG Mobile

این بازی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین چند نفره اندروید در دنیاست که به شکل بتل رویال است و 100 بازیکن در یک جزیره مبارزه می‌کنند. مبارزات آنقدر ادامه دارد تا فقط دو نفر زنده بمانند. نصب آن رایگان است؛ اما آیتم‌های مختلف درون بازی، پولی هستند.

این بازی حالت‌ها، نقشه‌ها، سلاح‌ها و وسایل نقلیه مختلفی دارد و بازیکنان می‌توانند لباس و ظاهر خود را تغییر دهند. امکان درخواست سلاح از سایر بازیکنان هم وجود دارد. ویژگی این بازی، گرافیک و جلوه‌های صوتی شگفت‌انگیزی است که حس دنیای واقعی را منتقل می‌کند. بازی PUBG Mobile از روی بازی کامپیوتریPlayerUnknown's Battlegrounds طراحی شده است و بیش از 500 میلیون دانلود داشته است. همچنین در سال 2018 و 2019 از بازی‌های برتر گوگل‌پلی بوده است. 

شلوغ ترین بازی های انلاین موبایل

بازی Fortnite

یک بازی چند نفره آنلاین در بستر اندروید است که سه حالت Battle Royale، Creative و Save the World دارد. در بتل رویال باید با 100 بازیکن دیگر رقابت و سعی کنید تا آخرین لحظه زنده بمانید. همچنین می‌توانید دوستانتان را به بازی دعوت کنید و باهم یک تیم تشکیل دهید. این بازی دارای آیتم‌ها و وسایل نقلیه مختلفی برای حمله و دفاع است.

در مد Creative می‌توانید بازی، نقشه و تجربیات خود را به صورت شخصی‌سازی شده و با استفاده از ابزارهایی که بازی در اختیار شما قرار می‌دهد، ایجاد کنید یا اینکه بازی‌هایی را که بازیکنان دیگر ساخته‌اند، انجام دهید. همچنین می‌توانید وارد رویدادها و کنسرت‌هایی شوید که توسط خود بازی Fortnite یا هنرمندان دیگر میزبانی می‌شوند.

در حالت Save the World باید در یک بازی با سه بازیکن دیگر همکاری کنید. همچنین از پایگاه خود در مقابل حمله زامبی‌ها محافظت کنید. می‌توانید سلاح به‌دست آورید، سطح خود را ارتقا دهید.

درحالت Battle Royale رقابت‌ها آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا یک بازیکن بماند. فضای بازی یک جزیره است که همواره کوچکتر می‌شود و آخرین نفری که در بازی بماند، برنده است.

بازی Fortnite یک بازی رایگان است که در سال 2017 منتشر شد و علاوه بر نسخه اندروید روی پلتفرم‌های دیگر مثل ویندوز، iOS، ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و غیره نیز اجرا می‌شود. این بازی به این دلیل که به کاربران اجاز ه می‌دهند سازه‌هایی برای مراقبت از خودشان بسازند و مسیرهای جدیدی همراه با شخصیت‌ها و سلاح‌های گوناگون ایجاد کنند معروف است. در حال حاضر بیش از 350 میلیون بازیکن دارد و یک انتخاب منحصر به فرد برای یک تجربه گروهی عالیست.

بازی Asphalt 9: Legends

اگر در فهرست معرفی بهترین بازی های آنلاین اندروید این بازی نباشد، جای خالی آن واقعا احساس می‌شود. این بازی جذاب یک مسابقه‌ای ماشین‌سواری رایگان است که در جولای 2018 برای موبایل منتشر شد. در آن می‌توانید بیش از 50 خودرو از جمله مجلل‌ترین و معروف‌ترین خودروها مثل لامبورگینی، پورشه و فراری را برانید.

همچنین آنها را به‌صورت سفارشی تزیین کنید و تغییر دهید. بازی در بیش از 70 مسیر مختلف در محیط‌هایی مثل کارائیب، ایالات متحده و کوهستان‌های هیمالیا، سانفرانسیسکو، شانگهای و دبی انجام می‌شود. خودروها می‌توانند حرکات نمایشی متفاوتی انجام دهند و از بلندی بپرند.

هچنین بازی حالت‌های مختلفی مثل Career، Multiplayer، Events و Club دارد. حتی می‌توانید بازی خاص خود را ایجاد کنید و نقشه آن را بکشید. در بازی چند نفره با 7 بازیکن دیگر از سراسر جهان مسابقه می‌دهید. گرافیک آن خیره‌کننده است و گیم‌پلی سریعی دارد و برای کسانی که به‌دنبال هیجان و بازی‌های مسابقه‌ای هستند، یک تجربه عالیست.

بازی آنلاین چند نفره اندروید

بازی Among Us

این بازی می‌تواند به صورت تیمی توسط 4 تا 15 بازیکن انجام شود. شما یا یک خدمه یا یک شیاد در یک سفینه فضایی هستید. اگر خدمه باشید هدف شما تکمیل وظایف و یافتن شیاد است و اگر شیاد باشید هدف شما یافتن خدمه، کشتن او و خرابکاری در کشتی است.

خدمه، وظایفی را برای پیشرفت بازی انجام می‌دهند مثل انجام بازی‌های ساده نظیر سیم‌کشی مدارها یا تخلیه زباله‌ها. شیادان هم می‌توانند کشتی را خراب یا هرج و مرج ایجاد کنند. اگر خدمه‌ای جسد مرده‌ای را کشف کند، آن را گزارش می‌کند و سپس بازیکنان شروع به یافتن شیاد و بیرون راندن آن می‌کنند؛ اما اگر اشتباهی یک خدمه را بیرون کنند، شیاد یک قدم به سمت برنده شدن می‌رود.

این بازی تا زمانی که خدمه‌ها همه وظایفشان را کامل کنند یا همه شیادان حذف شوند، ادامه می‌یابد. همچنین می‌توانید با دیگران چت کنید و به اخراج فرد شیاد رای دهید. این بازی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است و افراد خانواده می‌توانند در کنار هم آن را انجام دهند.

بازی Call of Duty

شاید این بازی، محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازی آنلاین چند نفره اندروید در ایران باشد که می‌تواند روی موبایل یا کامپیوتر اجرا شود. بازی به شکل تیراندازی و اول شخص است، در سه حالت مختلف انجام می‌شود و بازیکن می‌تواند از سلاح‌های مختلفی استفاده کند.

حالت اول، Modern Warfare است که آخرین بازی این سری است؛ دارای گرافیک واقعی، بازی متقاطع، نقشه‌ها و حالت‌های رایگان است. می‌توانید در سناریوها و ماموریت‌های مختلف نظیر جنگ با تروریست‌ها، نجات گروگان‌ها یا نفوذ به پایگاه‌های دشمن به صورت فردی یا گروهی بازی کنید. همچنین می‌توانید وارد Warzone شوید که در آن باید با 150 بازیکن دیگر در یک نقشه بزرگ مقابله کنید.

حالت Warzone روی عملیات‌ها و ماموریت‌های مخفی دوران جنگ سرد تمرکز دارد. می‌توانید در قالب شخیصت‌های مختلف بازی کنید و برای هدفتان وسایل نقلیه مختلفی را به‌کار بگیرید. همچنین می‌توانید در حالت زامبی بازی کنید و با موجودات مرده بجنگید.

حالت سوم حالت Mobile است که قابلیت بازی روی اندروید و iOS را دارد. در این حالت عناصر مختلف بازی کال آف دیوتی که در دو حالت قبل بودند، ترکیب می‌شوند. می‌توانید این بازی را به صورت آنلاین و چند نفره و در حالت‌ها و نقشه‌های مختلف مثل Team Deathmatch، Domination یا Battle Royale انجام دهید. همچنین می‌توانید کاراکتر و سلاح‌ها را سفارشی کنید.

بازی کال اف دیوتی یک بازی اکشن و هیجانی است که می‌توانید آن را به‌تنهایی یا با دوستانتان بازی کنید. این بازی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ است.

بازی های آنلاین چند نفره اندروید

بازی Garena Free Fire Max

بازی Garena Free Fire Max یک نسخه بهبود‌یافته از Garena Free Fire و یک بازی جنگی پرهیجان است. در واقع همان گیم‌پلی و ویژگی‌های بازی اصلی را دارد؛ اما گرافیک، افکت‌ها و رابط کاربری آن بهبود یافته است. عملکرد آن نیز بهتر شده است. می‌توانید با 50 نفرد دیگر در یک جزیره مسابقه دهید و اگر آخرین نفری باشید که زنده می‌ماند، برنده می‌شوید. همچنین می‌توانید با دوستانتان یک تیم شوید، ویژگی‌های شخصیتی خود را تغییر دهید و در رخدادهای و حالت‌های مختلف ظاهر شوید.

این بازی با نسخه اصلی خود سازگار است؛ بنابراین می‌توانید از حساب کاربری بازی اصلی در آن هم استفاده کنید. خبر خوب اینکه دانلود آن رایگان است.

بازی League of Legends: Wild Rift

League of Legends: Wild Rift یک بازی محبوب برای موبایل و کنسول بازی است که می‌تواند به صورت چند نفره هم انجام شود. می‌توانید با 60 هم‌بازی دیگر و در حالت‌های مختلف رقابت کنید. همچنین قهرمانان خود راشخصی‌سازی کنید و ظاهر و سلاحی که دوست دارید، به آنها بدهید.

هر مسابقه این بازی 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد و می‌توان آن را به صورت انفرادی یا گروهی انجام داد. بازی رایگان است؛ اما خرید برخی آیتم‌های آن به پول نیاز دارد. این بازی در سال 2020 برای موبایل منتشر شد. همچنین توانست جایزه بازی منتخب بازیکنان گوگل‌پلی را بگیرد.  

بازی بازم بازی (BazamBazi)

بازم بازی، از بازی های چند نفره آنلاین موبایل که ایرانی است و در حال حاضر بیش از 500 هزار نصب فعال دارد و رتبه آن در کافه بازار بیش از 4.5 است. به صورت چند نفره طراحی شده است که افراد می‌توانند بازی‌های تخته‌ای را به صورت گروهی و آنلاین بازی کنند.

امکان چت و صحبت با یکدیگر نیز وجود دارد. می‌توانید گروه‌های رقابتی بسازید و از دوستانتان نیز دعوت کنید. همچنین با پیش‌روی در بازی رتبه می‌گیرید و به سطح بالاتر می‌روید. این بازی شامل گیم‌هایی مثل نقطه‌خط، حرف‌چین، مین‌روب، بتل‌شیپ و اتللو است که بسیار هیجان‌انگیز هستند.

بازی های چند نفره آنلاین موبایل

بهترین بازی‌ های آنلاین انفرادی اندروید

بازی‌های اندروید، تنوع زیادی دارند و در دسته‌های مختلفی مثل پازلی، کارتی، مسابقه‌ای، استراتژی، جنگی و غیره قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی بهترین بازی های آنلاین اندروید تک نفره پرداخته‌ایم.

Incredibox 4.9

Incredibox  یک بازی ویدئویی و موزیکال است که در کشور فرانسه توسعه داده شد و در آگوست سال 2009 برای اندروید و iOS منتشر شد. در حال حاضر می‌توانید آن را از وبسایت این بازی و گوگل پلی، دانلوید کنید. موضوع آن مربوط به حوزه آهنگسازی است و بسیار جالب و خلاقانه است که افراد در هر سنی که باشند، می‌توانند از آن لذت ببرند. همچنین می‌تواند به آموزش موسیقی هم کمک کند.

 بازیکنان می‌توانند با ترکیب افکت‌های صوتی مختلف، موسیقی مورد نظرشان را بسازند. تنوع موسیقی و صوت‌هایی که کاربر می‌تواند از بین آنها انتخاب کند، بالاست؛ بنابراین امکان خلاقیت زیادی در آن وجود دارد.

فضای بازی، فضای راحتی است. فقط با انتخاب صوت و انتقال آن به صورت درگ و دراپ آن به کاراکترهای مختلف می‌توانید موسیقی بسازید. سپس کاراکتر شروع به بازی‌کردن آن جلوه صوتی می‌کند و بازیکن می‌تواند جلوه‌های صوتی مختلفی را ترکیب کند تا به یک موسیقی یونیک برسد. در نهایت کاربر می‌تواند قطعه موسیقی خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. این بازی بیش از 80 میلیون بازیکن در سراسر جهان دارد. رتبه آن در گوگل پلی 4.9 است که نشان از محبوبیت و رضایت کاربران دارد. البته رایگان نیست و قیمت آن 3.99 دلار است. اگر به دنیای موسیقی علاقه دارید، می‌توانید از آن لذت ببرید.  

Monument Valley 4.8

Monument Valley یک بازی پازلی است که نسخه موبایل آن برای اندروید و iOS در سال 2014 به بازار عرضه شد. در حال حاضر علاوه بر موبایل، روی سایر پلتفرم‌ها مثل ویندوز، مک و آمازون فایر TV هم قابل اجراست. در این بازی باید یک شاهزاده خانم به نام آیدا را در یک طراحی مینیمالیستی، کاخ‌ها و معابدی که از سراسر جهان الهام گرفته شده‌اند راهنمایی کنید تا از مسیرهایی بگذرد و به مقصد برسد. این بازی دارای جلوه‌های گرافیکی و پازل‌های متنوع پرچالشی است.

بازی کردن و رابط کاربری ساده و در عین حال یک گیم پلی منحصر به فرد دارد و کاربران از درگ و دراپ کردن برای پیش برد بازی استفاده می کنند. همچنین میتوانند مسیرهای جدیدی برای شاهزاده بسازند و وارد دنیای جدیدی از بازی شوند.

این بازی در سال 2014 جایزه بهترین بازی گوگل پلی را برد و به دلیل پازلها و زیبایی بصری خاصی کته دارد مورد توجه قرار گرفت. این بازی هم اکنون بیش از 50 میلیون بازیکن دارد است.

بهترین بازی های آنلاین چند نفره اندروید

Bloons TD 6 4.8

Bloons TD 6یک بازی دفاع روی برجک است که نسخه موبایل آن در سال 2018 منتشر و بعدها برای سایر سیستم عامل‌ها نیز عرضه شد. در این بازی، بازیکنان برج‌هایی می‌سازند و ارتفاع آنها را بیشتر می‌کنند تا از خودشان دربرابر بالون‌های دشمن مراقبت کنند. بالون‌ها رنگی هستند و به سمت مقر بازیکن، حرکت می‌کنند. اگر بالون به پایگاه بازیکن برسد؛ او جان خود را از دست می‌دهد. پس باید قبل از اینکه به محل استقرار او برسند، همه آنها را نابود کند.

بسته به اینکه بازیکن در کدام برج است، توانایی‌های مختلفی دارد. آنها می‌توانند از هیروها کمک بگیرند که شخصیت‌های قدرتمندی هستند و در دفاع از پایگاه کمک می‌کنند. این بازی پرچالش و پرهیجان است و می‌توان آن را به صورت گروهی همکاری و گروهی رقابتی انجام داد. امکان بازی به صورت انفرادی هم وجود دارد. این بازی محبوب در حال حاضر از معروف‌ترین بازی‌های اندرویدی است که بیش از 50 میلیون بازیکن آنلاین دارد.

Dead Cells 4.7

Dead Cells یک بازی اکشن است که در سال 2018 برای پلتفرم‌هایی نظیر پلی‌استیشن، ایکس‌باکس، ویندوز و غیره منتشر شد. نسخه iOS در سال 2019 و نسخه اندروید در سال 2020 به بازار آمدند. موضوع آن مربوط به کشف یک آزمایش شیمیاییِ اشتباه است که در یک قلعه اتفاق می‌افتد و در آن مبارزات چالش‌برانگیزی رخ می‌دهد. بازیکنان می‌توانند انواع سلاح‌ها را انتخاب کنند و قابلیت‌ها و قدرت‌های بی‌نظیری برای خود در نظر بگیرند. سیستم پیشرفت هم به صورت غیرخطی طراحی شده است.

گیم‌پلی Roguelike-metroidvania که در بازی استفاده شده است، بسیار پرچالش و دارای جلوه‌های بصری تحسین‌برانگیز است. به همین دلیل، جوایز متعددی دریافت کرده است. به این ترتیب یک گزینه عالی برای طرفداران بازی‌های اکشن و هیجانی است. این گیم بیش از 500 هزار دانلود دارد و از بازی‌های پرطرفدار اندروید است. می‌توانید به صورت انفرادی و گروهی آن را بازی کنید و تجربه متفاوتی داشته باشید.

Modern Combat 5 4.6

Modern Combat 5 یک بازی تیراندازی اول شخص است که در سال 2014 برای موبایل ارائه شد. در آن، بازیکنان می‌توانند یکی از 10 کلاس مختلف را انتخاب کنند که هر کدام آنها دارای توانایی‌های منحصر به فرد هستند. سپس آنها را با سلاح‌ها و تجهیزاتی که می‌خواهند سفارشی کنند. صدها صلاح و تجهیزات مختلف وجود دارند که هر کدام توانایی جدیدی به بازیکن می‌دهند.

این بازی 10 کمپین تک نفره، چند نفره و حالت بقا دارد. در کمپین تک نفره، بازیکن باید یک سری ماموریت را انجام دهد تا جلوی فعالیت‌های تروریستی را بگیرد. ماموریت‌هایی مثل مبارزات مسلحانه، نجات گروگان‌ها یا نفوذ به پایگاه دشمن وجود دارد. در حالت چند نفره با بازیکنان دیگر رقابت می‌کند و در حالت بقا سعی می‌کند تا حد ممکن، در برابر دشمنان زنده بماند.

این بازی اکشن به شکل تیراندازی و اول شخص است که گیم پلی پرچالشی دارد و برای علاقه‌مندان به گیم‌های اکشن، گزینه مناسبی است. این بازی دارای سیستم تیمی جهانی است که می‌توانید در مبارزات گروهی آن شرکت کنید. بیش از 100 میلیون دانلود دارد و از شلوغ ترین بازی های انلاین موبایل است.

معرفی بهترین بازی های آنلاین اندروید

Coin Master 4.6

Coin Master یک بازی رایگان موبایل است که در سال 2010 منتشر شد و در آن عناصر مختلفی مثل حمله و دفاع و کازینوهای اجتماعی با هم ترکیب شده‌اند. بازیکنان برای به‌دست آوردن سکه، یک دستگاه اسلات را می‌چرخانند و می‌توانند از آن برای ساخت دهکده‌ها و حمله به دهکده‌های دیگر و کسب امتیاز استفاده کنند. همچنین می‌توانند وارد سرزمین‌های جادویی شوند و با دزدان دریایی، وایکینگ‌ها و جنگجویان دیگر مقابله کنند. بازیکنان می‌توانند به تیم‌های مختلف بپیوندند و به آنها در رسیدن به سکه‌ها و امتیازات بیشتر، کمک کنند. جدول امتیازات به صورت جهانی نشان داده می‌شود.

این بازی بیش از 100 میلیون دانلود دارد و به دلیل گیم پلی جذاب و اعتیادآوری که دارد در کشورهای زیادی از جمله آلمان و بریتانیا از معروف‌ترین و محبوب‌ترین گیم‌های اندرویدی محسوب می‌شود. با این حال آیتم‌های درون برنامه‌ای پولی آن، کمی گران به نظر می‌رسند. به صورت کلی برای افرادی از هر سن، سرگرم‌کننده است.

4.6 Terraria

Terraria یک بازی سندباکس دوبعدی است که اولین بار در سال 2011 معرفی شد. در آن یک سرزمین به دنبال آیتم‌های هنری، صنایع دستی، سازه‌ها و منابع مختلف کشف می‌شود و در این راه باید با دشمنان بجنگید. دارای حالت‌های ماجراجویی، خلاقانه و چند نفره است. همچنین تم‌های کلاسیک، تخصصی، مستر و ماجراجویی دارد. این بازی محبوب به دلیل گیم پلی جذابی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و امکان بازی انفرادی و گروهی را فراهم کرده است. در حال حاضر بیش از 50 میلیون دانلود داشته است.

Royal Match 4.6

رویال مچ، آخرین بازی در لیست معرفی بهترین بازی های آنلاین اندروید ایمالز است. این یک بازی پازلی است که در سال 2020 برای پلتفرم‌های موبایل ارائه شد. در آن بازیکنان سه یا چند آیتم یکسان را باهم تطبیق می‌دهند تا از روی تخته پاک کنند. گیم پلی‌های مختلفی دارد که باعث شده است چالش‌برانگیز و جذاب باشد. در این بازی با هر بار برنده شدن در یک پازل، یک آیتم برای ساخت قصر پادشاه بدست می‌آورید. امکان رقابت آنلاین نیز وجود دارد و تا به حال 100 میلیون دانلود داشته است و بخاطر ماهیت جذابی که دارد، مورد تحسین بوده است.  

جمع‌بندی

بازی‌های اندروید، تنوع زیادی دارند و این روزها بازی‌های بسیار جذابی به بازار ارائه شده‌اند. با این حال برخی از آنها به‌شدت محبوب و معروف هستند. بخصوص بازی‌های آنلاین چند نفره و تک نفره که امکان همکاری و مشارکت و پیش‌روی در مراحل مختلف را دارند. با بررسی و شناخت آنها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید که با علایقی که دارید سازگارتر باشد. شما کدام یک از مواردی که در فهرست معرفی بهترین بازی های آنلاین اندروید قرار داشت را پسندیدید؟ کدام را بازی کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و کاربرانمان به اشتراک بگذارید.


نظرات کاربران